Jump to content
Sign in to follow this  
Rafi

Skoda Superb Il 1.8 Tsi

Recommended Posts

NCAP oblige, mai ales ca se dau puncte si pentru protectia pietonilor.

Dupa mine problema majora n-ar fi neaparat ca la impact se duc, ci sa daca ai o zgarietura trebuie sa schimbi un spoiler cu totul. Ba chiar la unele (gen opel) au pe spoiler o banda suplimentara dintr-un fel de cauciuc... pe care daca o zgarii nu o poti schimba, ci trebuie sa-l schimbi spolerul cu totul.

Pe de alta parte de ex la unele marci poti schimba sa zicem doar fata portierei. La skoda (si VAG in general) nu... daca indoi usa o schimbi frumos cu totul.  AICI e problema dpmdv... faptul ca multe repere nu sunt "reparabile" si pentru un defect schimbi un "modul" cat juma' de motor iar pentru o zgarieturla schimbi juma' de caroserie. 

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

IMG_20190305_202506.thumb.jpg.f2c0b11438a07136924d70e13f8b9f05.jpg  incerc sa ii alin durerea :)))  timpul si uzura, si-au spun cuvantul, deja ma enerva la mana, cu toate astea este remarcabil cat a rezistat cromul de pe vechea maciulie, tare curios sunt cat o sa tine asta noua.IMG_20190305_202408.thumb.jpg.26cee5bd7bc3b775afcf9f43bd56f2b6.jpg rezultatul final 😃

IMG_20190305_202442.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Mult mai frumoase cifrele pe cea originala, deh in ton cu restul 🙂 

NU aveai cum sa inlocuiesti plasticul cu cifrele?

 

Share this post


Link to post

Ba da, cred ca se putea, ca asa am schimbat eu tot capacul cromat la Skoda Octavia 2 a mea si am iesit mai ieftin decat sa cumpar toata nuca.

Share this post


Link to post

capacul se poate schimba, in poza nu se vede bine ,dar din pacate capacul l-am zgariat la montajul navigatiei, am sprijinit un colt de la unitate pe el  si in timp ce mesteream la fire in spate a alunecat pe maneta lasandu-i  o urma, sincer nu am urmarit sa fie identic, am vrut doar sa fie calitativ, si sa se potrivesaca la fix, lucru care s-a si intamplat, pielea este foarte ok, iar schimbatorul (maciulia😊) ofera un oarecare feeling de masina ceva mai proaspata.

cat te curand va urma si un upgrade pe partea de timonerie, am cercetat putin cateva masini pe la munca si se pare ca timoneria de la cupra este identica doar ca are cursa mult mai scurta, asa ca obisnuit cu Nubira unde schimbatul treptelor este o placere dupa short shifter voi interveni si asupra acesteia doar prin simpla schimbare a componentei din poza.753090as-960.jpg.485c532a04bb9ff48a5facfdb3d49337.jpg

Share this post


Link to post

Avand experienta si vazand rezultatele pozitive de pe Nubira, am zis sa fac si pe Skoda acelas pas, doar ca am optat pentru discuri gata facute, la fel sa dovedit a fi o alegere buna, chiar sunt curios anul asta la  ITP ce rezultate obtin.

Fata de discurile de la Nubira la asta feelingul ca musca din placuta este mult mult mai mare, pentru ca latimea santurilor din disc este mai mare, acum sa vad cat vor tine placutele, pentru inceput am mers pe placute ATE stock, am avut ceramice si nu mi-au placut deloc, dmpdv nu sunt pentru oras, efectiv nu stau calde, si in caz de frana majora nu au aderenta mare.

IMG_20190309_141046.jpg

2019-03-17-18-33-14.jpg

2019-03-17-20-30-48.jpg

IMG_20190317_123518.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

sa continuam odiseea instalatie electrice din grupul VAG 🤣 dupa un drum plin de gropi...si o ploaie sanatoasa, ajung la destinatie parchez, raman cam 5 6 ore dupa care sa ma pun iar in miscare, toate bune pun contactul, primesc SMS de la ECU ...🤡 SERVICE AIRBAG, zic e bine de la atate gropi...cine stie,  opresc motorul, il pornesc iar....(pe principiul Windows) pauza acelas SMS... aia e ...CRUCI ...SFINTI...etc...am strigat catalogul practic ... ajung acasa direct VCDS... crash sensor error left side...bun Google it...problema comuna ce sa vezi...cablajul care pleaca din mufa de pe sasiu pe usa este prea scurt (culmea ca dupa presetupa din usa mai sunt 5 cm de cablaj care atarna in usa dar nuuuuu i-au dat drumu ca poate era prea lung dupa si nu se mai rupea🤬)  in timp tinde sa cedeze... nici nu m-am hazardat, direct am bagat o portie de orez😌 ... sa intru in starea de spirit a rasei galbene si dai 2h de munca in care vremea si-a batut efectiv p... de mine .. ploua 20min iesea soarele 30m de vreo 3 x,......iar m-am apucat sa fac prezenta ...CRUCI...SFINTI .... practic trebuia sa stau in masina ca nu puteam sa o inchid...ca nu vedea usa stanga 😄intr-un final s-a rezolvat, bineinteles ca erau mai multe fire afectate, unu din cele doua  de la airbag era rupt de tot, iar inca vreo  6 7 crapate, le-am taiat pe rand si le-am refacut ..lungit ...etc... sa vedem ce mai urmeaza... am verificat si restul usilor, din fericire nu au nici o problema.... probabil asta fiind cea mai folosita se explica oarecum....

in schimb foarte placut surprins  de modul in care au gandit usa(cel putin asta, nu stiu spatele).... foarte bine izolata fonic.. are un fel de bitum gros de vreo 4mm pe toata fata exterioara a usii, nu doar cateva petice, are boxa foarte bine pusa si zdravan montata.... la fel si macaraua cu toate modulele de comanda prinse temeinic pe dublura usii care este din aluminiu de cel putin 3 4 mm etansata cu o  garnitura de cauciuc pe usa si suruburi nu pop nituri, si cel mai frumos este prinsa fata de usa...un soi de braduti ganditi sa il folosesti de multe ori, practic tragi de fata de usa si face doar un clic si se inchide bumbul bradutului...este practic cam un fel de diblu prin bataie...destul de interesant si rezistent.

si cireasa de pe coliva... zic hai sa sun la Skoda sa vad asa un pret pentru cablaj... 490 ron...zic decent... avand in vedere ca are ceva mufe... minim vreo 12... FIE....dar sa ma "dickstrez" putin...intreb si cam cat este manopera pentru inlocuirea ei... 1070 ron ... la care se mai adauga 100 200 zice nenea la telefon ... niste coliere si mici briz brizuri... am inchis politicos... sa fie la voi acolo 🤢 

thumbnail.jpg

thumbnail(2).jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Dupa lungi asteptari, de la fratele chinez a sosit OBDII WiFi... distractie maxima pe capul meu practic sunt pasibil de accident in orice moment, numai cu ochii in chestia aia stau sa vad eu parametrii 😊  cu ocazia asta am aflat si eu ce boost face si cum stau cu temperaturile... si alte nebunii... practic boost am peak de 1.4bar sustinut suficient cat sa puna dihania bine in miscare dupa care scade pana in ~1..0.9 si ramane acolo... dar deja am peste 6800rpm, cu ocazia asta am invatat si mai bine unde sa schimb sa cad in boost tot timpul... in rest foarte util pe partea de diagnoza rapida, si orice parametri mai ofera ECU...practic cam tot ce vad cu VCDS vad si cu asta, transmisia este in timp super real diferenta este aproape insesizabila, iar posibilitatile de configurare sunt multiple.

i-am reimprospatat si lichidul de frana, mai degraba am facut o spalare completa, nefiind suficient de multumit de primul schimb pe care l-am facut cand am luat-o, am trecut cam 1,5 L de lichid prin instalatie cam ~400ml de etrier ...sa fie, cert este ca frana a devenit mult mai capabila si cu o modulatie mult mult mai buna, am folosit lichidul OEM al grupului VAG, prost bun ... aflu eu pe parcurs. 😄 

IMG_20190809_222052.jpg

IMG_20190809_222056.jpg

IMG_20190808_205853.jpg

20052.jpg

Share this post


Link to post

Introducerea virusului faze 1 :))

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Eu nu-s foarte convins ca torque stie boostul (si nici depresiunea) corect. Mie la un moment dat imi arata balarii rau. Din fericire insa indicatia MAF pare corecta.

Incearca sa-l verifici odata si cu vcds ca sa fii sigur ca nu spune prostii. De exemplu ce vezi acolo cu depresiune in poza 0.8 bari sunt aproape convins ca nu e real. 

LA mine nu trece de 1-1.1 bar si cu toate asta scoate 212CP pe dyno (si ca si la tine de la 3krpm la 6krpm pe pe la 1 sau sub). Am impresia ca boost-ul stock e in jur de 0.7 bari.  Ca sa-l masori cat de cat fiabil trebuie facut un test intr-o treapta superioara.. de la 3 (sau mai bine 4) in sus, daca ai unde...

PS

Adaptatorul e ELM327? Fac unii in Romania unele f bune, "originale" V2.2. De la chinezi si de pe net de multe ori sunt doar V1.4 in realitate indiferent cu ce se lauda pe eticheta. Daca de  ELM vorbim,  exista o aplicatie android care le testeaza si iti spune ce versiune sunt pe bune. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=en

Pe de alta parte insa intre V1.4 si V2.2 (ala made in Romania) nu am vazut sa aiba acces la parametri in plus, in schimb are rata de comunicare mai buna ceea ce e util cand vrei sa vezi de exemplu boost-ul maxim. 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

VCDS spune la fel, si mai am un ELM pe cablu cu care vad  doar parametrii primari sa zic asa.. si la fel imi arata, ma gandesc ca nu are de ce sa se insele atat timp cat el nu citeste altceva decat ce furnizeaza MAP pentru ECU... teste am facut cu a 3 a --- de la ~3000 rpm urca in 1,3~4 si scade in ~1,2 cand trece de  ~4500>>>>> la 5600 cand atinge maximul de putere/turatie am 1  0,9 si ramane in zona aia pana la 6800...

dispozitivul este asta ELM 327 V1.5 WIFI Real PIC18F25K80 , 

Share this post


Link to post

L-am testat și eu... Ai dreptate, merge ok. Probabil au rezolvat bug-ul. 

Ai idee ce cuplu maxim are cu boostul ala? Pe un dyno? 

 

Nu cred ca exista elm327 v 1.5...oficial dacă nu ma înșel exista  de la 1.0 la 1.4, 2.0, 2.1 și 2.2 de la mama lor. Aplicația de care spuneam testează efectiv ce comenzi suporta, nu-l "întreabă cum îl cheamă". Nu contează ca e wifi sau bt, merge pe amândouă.  Eu am un 2.2 made in Romania pe bt și un 1.4 made in China pe wifi. Și am mai avut un "1.5" pe bt pe care îl l-am dat lui socra-miu însă care în realitate e un 1.4.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

masuratorile au fost facute pe un singur dyno cel unde am facut si softul, unde mi-a dat un cuplu de 360 nm la 3300 rpm, 

Share this post


Link to post

Se simte boostul mai mare. Eu am cam 325Nm max pe dyno. 

Share this post


Link to post

da este prezent, plus ca mi-se pare pozitionat destul de ok, sau cel putin asa zic eu... adica pentru oras am un cuplu decent pana in 3100- 3200rpm unde schimb in mod constant atunci cand se inainteaza :))) 

Share this post


Link to post

si...intr-un final am reusit sa imi fac o MARE placere, si anume sa am 2 finale pe masina o nebunie de a mea, de cand am vazut prima Skoda Superb V6 prin oras mi-a placut foarte mult cum se vede, si am zis de ce nu :D , tobele sunt facut custom dupa dimensiunile si specificatiile mele, au camera de rezonanta in interior pentru un sunet cat se poate de stock dar totusi cu valente sportive, per total eu zic ca se aude foarte bine un sunet foarte infundat la ralanti aproape de cel stock si tot odata un nivel de zgomot aproape de cel stock, in ture pana in 2000 se aude un marait finut, iar in rest peste 2500 se aude fix ca inainte adica doar motorul si trenul de rulare.

FB_IMG_1567718155689.jpg

FB_IMG_1567718159554.jpg

FB_IMG_1567718165201.jpg

FB_IMG_1567718182083.jpg

IMG_20190831_155125.jpg

IMG_20190901_140000.jpg

IMG_20190901_212837.jpg

IMG_20190901_212903.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
21 hours ago, Rafi said:

A fost scump "halatu'" ?

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

destul 😄 1000lei tobele si ce se mai adauga tipsuri...manopera .. etc..

Share this post


Link to post

După mine motoarele turbo și cu 4 cilindri (sau mai puțin) n-au sunet, ci zgomot. La leon cupra de exemplu pe setarea "cupra" modifica niște membrane ca să-l auzi mai tare însă tot zgomot rămâne după părerea mea. Suna ceva mai bine decât setările celelalte însă totuși departe de un v6 aspirat de exemplu chiar și mai discret. 

Sunet ai pe motoare cu cilindri mai mulți. Și aspirate. 

Share this post


Link to post

departe de mine gandul de a imita vre-o masina capabila cu motor mare, care produce un sunet "excitabil" daca o sa ai ocazia sa o auzi live iti vei schimba parerea este cu 10 15% mai profund "zgomotul" daca vrei sa ii spui asa decat una stock si nu se aude ca o cupra care atunci cand are valvele deschise efectiv baraie, personal am vrut doar lookul dar a zis ca este pacat si ar fi bine sa o fac si putin agresiva...pe partea de sunet.

legat de sunet si gusturi ... motoare mari..etc... depinde de fiecare, personal imi place ORICE  sunet de motor care se aude bine, fie el si 1.4 daca a reusit sa echilibreze oarecum evacuare si sa aiba un sunet infundat si profund care nu creste in intensitate foarte mult bravo posesorului, NU sunt de acord cu evacuarile zgomotoase si prost facute indiferent ca motorul este 1.4 sau 4.5 nu ai scuza ca ai V8 si efectiv i-ai pus teava goala ca suna bine, dar nu pot sa nu apreciez sunetul unei evacuari bine gandite care da o nota usor sportiva masinii.🍻🍻

DSC_0136.jpg

Edited by Rafi
  • Like 3

Share this post


Link to post
On 9/7/2019 at 4:08 PM, Rafi said:

destul 😄 1000lei tobele si ce se mai adauga tipsuri...manopera .. etc..

Fiecare isi stie socotelile ... daca tu esti multumit de rezultat restu' nu prea mai conteaza  😉

 

 

Share this post


Link to post

Ai incercat sa cauti si tabla de protectie pentru toba din dreapta?

Share this post


Link to post

Pe partea de look e faina, nimic de zis 🙂

 

Share this post


Link to post
4 hours ago, mirceajo said:

Ai incercat sa cauti si tabla de protectie pentru toba din dreapta?

este pe drum, nu o las asa, doar ca mai dureaza iar eu numai aveam rabdare 😄

Share this post


Link to post

ca orice "relatie" in care la inceput este totul roz si frumos,  iar odata cu trecerea timpului lucrurile se schimba, asa au apucat-o pe Superba 🤣  figurile dupa 3 ani a facut prima problema oarecum scumpa si usor mai delicata dpdv al montajului, respectiv pompa de apa care este montata ca o anexa pe motor, antrenata de o curea, si este pusa bine bine sub admisie si alte 200mii de fire etc... per total operatiunea a durat cam 3 ore cu tot cu facut curat...bibilit etc... avand in vedere ca pompa originala este din plastic 😶 dupa lungi cautari am gasit alternativa de la Hepu facut din aluminiu care tehnic numai are moarte sau macar nu risc sa am surprize clasice de genul corp crapat, sau imbinari proaste etc... asa ca am mers pe varianta de aluminiu care este ceva mai ieftina decat pompa OEM in REPREZENTANTA dar mai scumpa decat pompa OEM de la magazinele de specialitate.

odata demontata pompa veche am si descoperit bine pe unde curge, mai exact fix in zona presetupei de la ax, plus la imbinarea celor 2 corpuri care indiferent cat le-as fi strans tot pierdeaIMG_20191002_183533.thumb.jpg.8d2be1fe2d640b43d5a694823c936c6a.jpg

si daca tot am umblat pe acolo am schimbat si cateva furtune la turbo... doar asa sa fie, tehnic tot mai am de schimbat vre-o 2 dar le mai las putin alea oricum sunt usor accesibile, ce am schimbat eu este mai greu de demontat.

IMG_20191001_182135.jpg

IMG_20191001_190521.jpg

IMG_20191001_195150.jpg

IMG_20191002_183355.jpg

IMG-20190927-WA0001.jpeg

IMG-20190927-WA0003.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...