Jump to content
Sign in to follow this  
denysgeorge

Turbina Chevy Cruze 2.0 Diesel 163 Cp

Recommended Posts

Salutari la toata lumea. Detin un Chevy Cruze 2.0 diesel 163 cp. Din pacate turbina ,,a luat-o” foarte putin pe ulei...nu ,,mananca” mult, ba din potriva...dar pe mine acest lucru ma nelinisteste. Mai pot merge cu masina sau trebuie sa schimb turbina sau sa o reconditionez neaparat? Multumesc tuturor.

Share this post


Link to post

Salut! Cine i-a pus diagnosticul? Ai fost la un service sau ai obserat tu? In ambele cazuri nu strica sa confirmi diagnosticul la un alt service. Ideal ar fi sa mergi la o reprezentanta sa iti faca o diagnoza completa, inclusiv geometria variabila, macar stii ce ai de schimbat la ea. Daca se confirma ca este o problema, atunci trebuie sa o repari, altfel risti sa strici mai multe.

Share this post


Link to post

Mai multe service-uri (3) iau pus acest diagnostic...Trebuie neaparat remediata problema? Nu se poate merge si asa cu turbina? Ea inca functioneaza ok, doar ca ,,mananca” umpicut ulei. Ce risc sa stric daca voi merge in continuare asa?

Edited by denysgeorge

Share this post


Link to post

Nu inteleg la ce te-ai referit thmpsonjohn...Te-ai referit la turbina ca e posibil sa moara cu totul sau tot motorul?

 

PS: Imi poate da cineva va rog codul de la galeria de admisie de la Cruze 2,0 diesel 163 cp an 2011? Multumesc.

Share this post


Link to post

Motorul poate sa moara cu totul daca se agraveaza problema. Nu stiu daca sa iti faci probleme in cazul in care pierde putin ulei, dar as verifica des cat pierde.

Mai citeste si aici: http://vwforum.ro/topic/14484-turbina-cum-stim-ca-e-defecta/

Aici este worst case, cand motorul se distruge daca nu este oprit:

 

E ciudat ca a picat la o masina atat de noua. Ai forjat-o cu motorul rece? Cati km are masina?

Edited by ches

Share this post


Link to post

Masina are 155.000 de km. A avut intercooleru spart si o chestie de la galeria de admisie era fisurata (nu galeria, cred ca actuatorul de la galerie sau ceva de genul, nu stiu cum se numeste). Am achizitionat intercooler nou, a fost montat de vreo 2 luni, iar acum cateva zile am cumparat alta galerie de admisie noua...joi urmeaza a fi montata pe masina (am pus o poza cu galeria de admisie si am incercuit chestia care era fisurata/sparta). O posibila cauza a fumului poate sa fie si faptul ca, avand problema aceasta la galerie nu se facea amestecul cum trebuie si din aceasta pricina sa scoata masina fum? Apoi am sa testez masina intr-un drum de 220-250 km sa vad cum se comporta, iar in cazul in care scoate in continuare fum si nu se comporta cum trebe, am sa ii schimb turbina (am gasit turbina second la 130 euro de pe un chevrolet cruze cu 80.000 de km. E ok sau e forjata si aceasta turbina? Eu facand aproximativ 10.000-15.000 de km pe an, cam cat ar mai tine turbina respectiva?). In cazul in care schimb si turbina, ce trebuie curatat pe langa? Trebuie curatat de ulei si intercooler-ul si mai ce? Sau ce mai exact trebe curatat in cazul in care se schimba turbina? Multumesc.

post-44842-0-48212300-1475355318_thumb.png

Edited by denysgeorge

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu ce e cu piesa aia, pare sa fie intr-adevar un actuator, daca imi dai seria de pe el pot sa incerc sa aflu mai multe. Nu conteaza foarte mult nr de km, ci cum s-a umblat cu masina. E foarte important sa lasi turbina sa se unga cu ulei inainte sa pleci de pe loc, mai ales cand sta peste noapte, adica pornesti masina si o lasi la relanti 30s -1 min. La fel si dupa drumurile in care mergi la turatii mari si sau tragi mai tare de masina - nu opresti motorul direct cand ajungi la destinatie, ci lasi turbina sa se raceasca ori la relanti, ori mergand calm 5-10min inainte de a ajunge la destinatie.

 

Poti verifica la un mecanic turbina aceea - se verifica jocul in ax in primul rand, palele sa nu fie indoite, apoi buna functionare a sistemului de geometrie variabila si a actuatorului de comanda.

 

Cand o schimbi, daca a luat-o pe ulei spala intercoolerul si curata sistemul de admisie (clapeta, furtune, galeria etc). Poti folosi carb cleaner sau alt produs asemanator.

Uite un tutorial gasit pe youtube, iti explica ce se mai schimba si la ce trebuie sa fie atent mecanicul:

 

De asemenea mecanicul care face schimbul trebuie sa inspecteze si posibilele cauze care au defectat turbina. Parerea mea este ca e bine sa gasesti unii care se ocupa cu reconditionari turbine si au recenzii bune si sa te duci la ei pentru montaj si verificarea turbinei noi. Bineinteles trebuie sa te intelegi cu ala de la care iei turbina ca i-o dai inapoi daca este defecta.

 

Daca am uitat ceva, ii rog pe ceilati colegi sa completeze.

Share this post


Link to post

Din pacate in legatura cu turbina aceea la 130 de euro nu o pot cumpara testata. Deci in cazul in care m-a hotarasc sa o cumpar , va trebui sa o achizitionez asa. E mult 80.000 de km pt o turbina? Mai duce? Cat mai duce? Multumesc frumos ches ca iti faci timp sa imi raspunzi la intrebari...raman dator :) . Masina are dupa cum ziceam aproximativ 155.000 de km...eu o am de la 149.000 de km...deci de 6.000 de km...de fiecare data inainte sa plec cu ea o lasam cel putin 2-3 minute si de fiecare daca cand trebuia sa o opresc nu o opream, o lasam cateva minute 2-3-4 si apoi o opream, iar stilul meu de condus e mai mult turat...gen schimb viteza la 2700+...iar turatia optima la care tin eu masina e 2200-2300-2400-2500. Zic ca am tinut-o cum trebuie...nu stiu fostul proprietar cum a umblat cu ea.

Share this post


Link to post

Turbina duce dupa cat e de bine intretinuta. Mersul cu ulei prost si neschimbat la timp, cu defectiuni pe sistemul de admisie, combustibili prosti, filtre de aer neschimbate etc, dar si exploatarea necorespunzatoare pot distruge o turbina si in mai putin de 80 k km. Ca o paranteza, Lacetti-ul meu avea 270. 000 km, motorul avea power box la 150 CP, masina mergea frecvent cu 170-180 km/h, piciorul meu a fost greu, si cu toate acestea la evaluare turbina era perfect in parametri, fara joc in ax, fara consum de ulei, fara fum scos etc.

 

Prevad o intrebare privind exploatarea "corespunzatoare". Sunt cateva reguli de bun simt:

- niciodata nu se da talpa cu motorul rece

- intotdeauna dupa un mers forjat pe autostrada, nu se opreste motorul imediat, ci se lasa la relanti cateva minute pentru a permite turbinei sa se raceasca

- filtrul de aer se schimba la timp

- uleiul de motor se schimba la timp, cu un ulei de calitate. Un ulei prost, uzat sau necorespunzator duce la infundarea canalelor de ungere si distrugerea axului si a lagarelor turbinei

- combustibilul utilizat trebuie sa fie de calitate, nu agricol, un combustibil prost incarca palele turbinei cu funingine si o dezechilibreaza

- schimbarea treptelor la motorul cald se face astfel incat la revenire in treapta superioara de viteza turatia motorului sa fie egala cu cea de cuplu sau mai mare. Ex, la Lacetti turatia de cuplu maxim era 2000 rpm, ca sa ajungi la turatia asta dupa schimbare trebuia sa schimbi peste 2500 la primele trei trepte si peste 3000 la treapta 4 si 5.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Asa cum zice si Mircea, 80k poate fi mult, depinde ce s-a intamplat cu masina de pe care a fost prelevata. Ca o paranteza 130E mi se pare putin. Daca te duci personal sa cumperi turbina, atunci verifica macar jocul in ax si sa nu aiba urme de sludge (ulei intarit) pe conducte cand o iei. daca trimit prin curier cere sa fie cu verificare colet.

 

Uite aici un tutorial:

Turbina din tutorial nu este intr-o forma prea grozava, dar daca gasesti una ca asta la 130E, eu zic ca merita reconditionata. Sau, poate gasesti ceva mai scump si intr-o stare buna. Cum zice si tipul, una ca cea din film poti sa o pui pe masina si sa mearga f bine, dar probabil trebuie sa pui bani deoparte pt reconditionare intr-un an-doi daca ai grija de ea.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Salut! Spune mi te rog daca scoate fum negru si cand scoate. Am si eu o problema oarecum asemănătoare. Masina are 82000 km si scoate mult fum negru in sarcina. Nu scoate deloc la relanti. In plus se aude si un suierat de la turbina

Share this post


Link to post

O ai de noua?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...