Jump to content
Sign in to follow this  
miborion

Nu Mai Porneste Dupa Ce Se Inchinge

Recommended Posts

Salut, am si eu probleme cu un Matiz, euro 2, in sensul ca "la rece" porneste, merge insa dupa cativa km si depinde de caldura, aglomeratie, etc., motorul moare cand pun pe liber, porneste la cheie, insa dupa cateva repetari, nu mai vrea sa porneasca si ramane "mort". Aud cu electromotorul invarte insa in rest nimic.

Am schimbat de curand (anul trecut), bujii, fise, bobina, pompa de apa, delcoul (cu unul original), insa acum nu situ ce ar mai putea avea...si nici nu mi se aprinde ceva in bord. Pur si simplu cand o pun pe liber sau la semafor moare, si dupa nici nu mai reusesc s-o pornesc...ultima data plecam spre Constanta si pe la Catelul am tractat-o ca nu mai mergea si cand sa ma duc in service surprinza mergea fara nicio pb.

Ceva sugestii?

 

Multumesc,

Share this post


Link to post

Ce nu ai cand moare? Scanteie sau benzina? As miza pe modulul de aprindere din delcou dacă nu ai scanteie. Ori ala, ori bobina. Daca benzina e problema, probabil s-ar aprinde check. Aici e mai complicat, si nu prea ai cum sa stii fara diagnoza ce se întâmplă exact in ecm

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post

cum imi dau seama "ce nu am" din ce ai zis tu?

Share this post


Link to post

Dai o fisa afara de pe bujie, o pui langa chiulasa, cineva da la automat si asculți/observi daca sare scanteie de la fisa pe chiulasa. Repeti ptr toate 3

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Edited by tunning4life
  • Like 1

Share this post


Link to post

ok, daca ar fi problema cu delcoul si bobina, desi mi le-au schimbat anul trecut iar pt delcou am mers pe pisa originala (cca 600 ron/buc), de ce ar merge totusi "la rece"? Intreb, pentru ca momentan merge si nu stiu cum sa simulez conditiile in care nu merge si mi-e frica sa merg prea departe cu ea si sa raman prin drum si iar sa trebuiasca sa chem platforma.

Edited by miborion

Share this post


Link to post

Electronicele mai au talentul sa mearga doar la rece. Las-o sa mearga pe loc pana se incalzeste bine, eventual da ture prin cartier cu ea sa se incalzeasca bine. Ac-ul ajuta daca il ai, si fa asta pe la 12-1 cand e cald afara

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Salut,

Am incercat ce mi-ai zis tu insa fara succes. Momentan, culmea merge. Am vorbit cu vechiul proprietar si mi-a zis ca asta ar fi fost problema ei dintoadeauna...in rest, azi dimineata am venit cu ea la servici, trafic destul de aglomerat si a mers...

SIncer, nici nu stiu unde sa ma duc cu ea. Daca ma duc sa-i fac o diagnosticare ajuta?

 

Mutlumesc,

Share this post


Link to post

Trebuie sa o prinzi cand face figura sa scoti ceva din diagnoza. Ai check aprins? La euro 2 poti scoate tu coduri de eroare

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Salut, nu am aprins CHECK in bord. Ultima data cand s-a intamplat a fost acum o saptamana, dupa ce a stat o zi in soare si am plecat (incercat sa plec) spre constanta, iar pe centura era bara la bara...Acolo mi-a murit cand era pe liber, prima data a plecat cand am pornit-o din cheie, dar dupa nimic si a trebuit s-o pun pe platforma pana acasa. Bineinteles ca de atunci merge bine...Deci chiar sunt in ceata. Daca e de la caldura macar sa stiu sa nu o las in soare...

Edited by miborion

Share this post


Link to post

N-are nici o legatura cu caldura. Iti dai seama ca pe canicula n-ar fi utilaj pe ulita ... Poate sistemul de siguranta (inchidere centralizata, alarma) sa-ti taie alimentarea din cind in cind. Am intinlit fenomenul pe o trasura. A fost anulat nu-s ce modul si la revedere.

Share this post


Link to post

Se poate sa fie si de la alarma chestia asta. Si eu am experimentat la cielo o astfel de problema. Alarma am pe masina dar nu o folosesc. Este data pe Mute :) Exact 100% identic mi-a facut si mie de cateva ori :) . Mie imi face treaba asta si daca opresc motorul. Ma dau jos.. inchid cu cheia.. Apoi deschid masina.. si aprind faruri.. cd player dar fara sa pornesc masina. Am ajuns sa banuiesc si eu tot alarma. Clipoceste incontinuu becul la ea.. chiar si cand merg in trafic :) . Eu am dat'o pe mute fiindca imi suna alarma la ea in trafic de nebuna :)

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

multumesc pentru sugestii, insa nu are nici inchidere nici alarma, deci cred c-o sa exclud asta

Share this post


Link to post

Salut,

 

Din cate vad la profil, ai euro3/4 (cred ca ne-am si vazut odata...)

Ai si euro 2?

 

Intr-un post mai sus, tunning ti-a dat ceva sfaturi utile, aplica-le...

In completare: curata IAC-ul si calibreaza-l, curata supapa PCV, curata camera de admisie, regleaza-i TPS-ul(senzorul clapetei de acc, poz clapeta ...11.4-11.8(optim).

Reset ECM si Idle learn.

Ar fi posibil ca si vreun injector sa-ti faca probleme... iti dai seama dupa bujie.

 

Spor.

Share this post


Link to post

Salut, am si unul mai vechi, este lasat parintilor. am ramas acum cu ea in mijlocul intersectiei la victoriei si a trebuit s-o inping pana intr-un service, aici aproape. cica s-ar putea sa fie de de la pompa de benzina insa nu parea convins. A zis ca exclude restulca vede ca abia le-am schimbat

LE: acum a murit din mers, adica in accelerare mergea gripat, iar pana la urma cand am ridicat pedala a murit si nici nu o mai lua la cheie...incerca sa porneasca dar murea la cateva secunde

Deci nu e nici de la pompa, a venit un domn mai invarsta si a zis ca pompa e ok dupa ce a verificat-o "manual"

Edited by miborion

Share this post


Link to post

Pompa de benzina se verifica prin deconectarea conductei de la rampa injectoarelor, conectarea unui furtun adecvat la conducta, celalalt capat al furtunului se introduce intr-o canistra (PET de 2-5 litri) si se pune contactul. Ar trebui ca sticla de 2 l sa se umple pana in 2 minute. "Manual" cum se verifica?

Pt. modelele cu modul de aprindere (fara distribuitor) trebuie luata in calcul si functionalitatea acestuia.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

salut, nu am mai luat-o din acel service. Am stat cca 3 ore in care au curatat ceva pe la motor, m-au intrebat daca am schimabt Delcoul de curand (presupun ca fara distribuitor se refera la prezenta delcoului), au mai pus un tester si au vazut ca "ar fi in parametrii" insa masina tot nu merge, asa ca le-am lasat-o acolo.

Despre pompa, a venit un domn, au scos bancheta din spate si a facut nustiu ce nebunii pe la pompa, banuiesc ca aia era din moment ce se vedeau niste tuburi/tevi care ieseau de acolo, ca si cum i-ar fi luat pulsul :) Suna ciudat insa asa verifica in service daca merge sau nu :) si da, are sens, tehnic sa se fac cum ai scris tu (@cris06), dar poate cu ani de experienta poti doar cu degelete :)

Share this post


Link to post

... dar poate cu ani de experienta poti doar cu degetele :)

 

Nu, nu poti. Indiferent cat de sanatoase ar fi destele in cauza ...

 

Metoda cu umplerea bidonului in X minute este empirica insa destul de buna in absenta unor dispozitive specializate. La un service respectabil m-as astepta sa masoare presiunea pe care o genereaza pompa in instalatie.

 

Problema cu "metoda bidonului" vine din faptul ca pompa nu intampina niciun fel de rezistenta, practic lucreaza in gol. Se poate intampla ca o pompa sa mearga bine "in gol" dar sa clacheze atunci cand este pusa sa creasca presiunea in circuitul de injectie. Oricum, nu prea cred ca asta este cazul tau.

 

Din punctul meu de vedere nu as exclude pompa de benzina doar pe baza procedurii de diagnosticare pe care ai descris-o.

 

Share this post


Link to post

salut,

Multumesc mult pentru sfat, insa, din pacate pentru Matiz, nu cred ca mai exista serviceuri respectabile, excluzand poate un pasionat, doi, care poate se mai pricep. Peste tot unde am fost, la serviceurile multi marca, mereu ba am fost "indrumat" sa caut in alte parti din varii motive, ba mi s-a zis in fata ca este prea mult de lucru si nu se justifica costul, desi as fi deacord sa platesc daca totusi o si rezolvau. NIci nu mai vreau sa intru in problema cu testerul, unde pentru versiunile de Matiz mai vechi, de euro 3 mi s-a tot zis ca nu ar mi exista ceva...soft parca

 

Edited by miborion

Share this post


Link to post

Grozav cu service-ul in cauza, nene ... vor sa pára culti sau ce mama dracu?

De ce nu-i monteaza barometru (sau cum ii zice ...) sa-i verifice presiunea in instalatie? Sau ada ceva nu detin ..

 

Tapatalkkal küldve az én Lenovo A2010-a eszközömről

Share this post


Link to post
... din pacate pentru Matiz, nu cred ca mai exista serviceuri respectabile ...

 

 

Asa cum a scris Viktor mai sus ... nu ai nevoie de service specific pentru Matiz sau Daewoo !

 

Manometrul este universal si toate masinile (actuale) pot avea nevoie de un test de presiune ! Prin urmare nu prea se pune problema lipsei de echipamente ci, mai degraba, a lipsei de pregatire sau interes.

 

Mai poti gasi service-uri de Daewoo cu echipamente in regula si cu oameni pasionati. Cel mai probabil inca nu ai dat de asa ceva :)

Share this post


Link to post

 

Asa cum a scris Viktor mai sus ... nu ai nevoie de service specific pentru Matiz sau Daewoo !

 

Manometrul este universal si toate masinile (actuale) pot avea nevoie de un test de presiune ! Prin urmare nu prea se pune problema lipsei de echipamente ci, mai degraba, a lipsei de pregatire sau interes.

 

Mai poti gasi service-uri de Daewoo cu echipamente in regula si cu oameni pasionati. Cel mai probabil inca nu ai dat de asa ceva :)

 

Daca sustii tu asta, ca se mai gasesc serviceuri pt Daewoo, atunci te-as ruga sa si exemplifici, pentru ca nu e primul in care intru si sunt tratat cu aceelasi profesionalism si cred ca nici ultimul. Deci daca ai ce sa-mi recomanzi pentru Bucuresti, ti-as fi recunoscator (ma refer la service-uri si nu pasionati care se pricep si te pot rezolva in limita timpului lor liber)

Edited by miborion

Share this post


Link to post

revin dinou. Fost iar in service (chemat platforma dupa ce iar a mers o perioada fara probleme si dupa m-a lasat la int. 13 Septembrie cu Trafic Greu) si au incercat sa inlocuiasca tot modulul delcoului cu unul pe care il aveam nou nout, produs pe care scria MANDO si nu a mers deloc (fara scanteie in bujie), iar dupa ce au verficat cu-n Ohmnmentru si alte echipamente mi-au zis ca delcoul nou nu da scanteie si ca e stricat (desi e nou). Au curatat ceva prin capac, celui existent si ...a mers pana la o alta intersectie (timisoara), unde iar am lasat-o pentru ca am cedat psihic.

Am o intrebare: am cumparat cel orignal (GM, produs tot MANDO, de la magazinul de la gara, ex. radacini, cu 600 Ron), daca nici acesta nu va merge la montaj, sau dupa montaj, ar trebui resetat ceva, o combinatie, reste idle, sau ceva asemnator? Ca mi-e greu sa cred ca acel produs nou (delcoul) nu era functional. Ca in rest chiar nu mai stiu ce sa mai schimb, si , chiar am citit documentatia colegului de mai sus, si restul componentelor par funcitonale.

 

Offtopic: stiti daca delcoul original are mai multi producatori (cel pe care il am scrie undeva pe el MANDO si deja-s panicat ..)

 

Multumesc

Edited by miborion

Share this post


Link to post

S-a rezolvat cu piesa originala. Ar trebui sa-mi cer scuze ca nu am citit postarile mai vechi pe aceata tema, cam de prin 2010 - 2011, unde cineva relata exact aceeasi situatie. Problema delcou, un anumit model nu era "compatibil", in schimb piesa originala ar face minuni. Ce m-a indus in eroare a fost si faptul ca tocmai ce il schimbasem (delcoul) acum cateva luni, insa se pare ca cele aftermarket au tendinta sa mearga imprevizibil, de la cateva luni la cativa ani.

Share this post


Link to post

Mai am o intrebare totusi pe aceasta tema, dupa schimbarea delcoului, cand porneste ramane CHECK-ul aprins pentru vreo 1-2 secunde, dupa care se stinge. Asta doar la plecare. Inainte CHECK-ul se stingea inainte sa pornesc motorul...Ar mai trebui sa verific ceva? Sau ar trebui un reset, Idle Learn, ceva de genu? Sau e un semn ca o sa ma lase si alti senzori?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...