Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Spark-Ul Albastrui

Recommended Posts

Mulțumesc pentru sfaturi. Așa mă gândeam și eu sa achiziționez un Spark datorită mai multor factori: airbaguri 6 sau 8, dacă nu ma înșel? Tabla cred ca puțin mai groasa in detrimentul celorlalte 2 mărci. La consum am văzut pe rewiuri ca ar fi puțin mai mare fata de celelalte doua..Totuși m-aș orienta spre motorul de 1.0L dar si 1.2 iau in calcul.  Am  înțeles ca are si alte plusuri fata de celelalte doua marci. Mă uit zilnic pe site-uri specializate in vânzări de mașini.Astept și alte sfaturi in legătura cu achiziționarea și funcționarea Spark. O zi bună!

Edited by cristache nicu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Are airbaguri fata, laterale si cortina. Acum in functie de cum numeri airbagurile cortina (consideri cate un aibag cortina pt fata si unul pt spate sau consideri doar un aibag pt fiecare parte) obtii 6 sau 8 airbaguri. Sincer nu conteaza atat de mult airbagurile, ci cat de bine se comporta la impact. Daca te uiti pe crash teste vei vedea ca Sparkul este foarte solid pentru dimensiunile lui, are un scor foarte bun. 

Ce pot sa iti mai spun ca impresii - cu motorul de 1.2 ajung la 160km/h real, pe GPS, dar daca pun bicicletele deasupra nu trece de 145km/h. Cu motorul de 1.0 nu stiu cum sta treaba...

Alta chestie, la motorul de 1.2 galeria de admisie este peste motor, deci se schimba mai greu bujiile, insa nu atat de greu cum pare, eu deja am gfacut-o de 2 ori. Acum mi-am adus aminte ca am schimbat si garnitura de la capacul de la culbutori o datam dar a costat putin si am schimbat-o singur.

Tabla si vopseaua nu stiu cat de groase sunt, mie mi se par subtiri in comparatie cu Epica si Captiva. Acum nu stiu cum este la celelalte masini... Ce pot spune este ca intretinuta (vopseaua decontaminata si polishata la 2-3 ani, ceruita anual si spalata in medie 1 data pe luna) vopseaua se prezinta foarte bine si nu are rugina pe nicaieri chiar daca la anul face 11 ani.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Update, masina a ajuns saptamana trecuta la 65000 km, deci 5000km din 30 martie pana acum. Asa cum spuneam, am inceput sa utilizam masinile mai uniform (il luam inclusiv la drumurile de la tara cand nu avem de carat multe chestii sau cand suntem doar 3 in masina) ca sa nu mai ajungem cu Captiva cu 2 schimburi de ulei intr-un an si cu Sparkul cu schimb de ulei la 1 an si 5000km 🙂 .

1870608410_Spark-65000km(Large).thumb.jpg.c9b7d8193a74950188a367cde8d04eca.jpg

Odata cu venirea frigului am observat si ca incalzirea de la scaunul soferului a murit de tot, dupa ce anul trecut mergea doar partea de sus. Cel mai probabil o voi inlocui cu una de Dacia/ Renault, cu alea nu am avut nici o problema in trecut.

In rest toate bune, i-am facut o curatare mai temeinica prin noiembrie si i-am aplicat o ceara la fel ca si la Captiva. De data asta am folosit batrina Collinite cumparat ade pe vremea Nubirei, o ceara solida excelenta care si dupa 15 ani este usor de aplicat si rezista cateva luni.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Wow, 3400 RPM la 120 km/h... E super masina. La Matiz cred sunt peste 4000.

Share this post


Link to post

Probabil e din cauza ca are 82cp si trage decent, la Matiz au trebuit sa faca treapta a 5-a scurta ca sa poti atinge viteze relativ mari cu motorasul de 0.8 aspirat 😉 .

Acum ca ai scris aici imi aduc aminte ca ma duceam cu Matizul chinuit pana pe la 140-145km/h pe bord, deci vreo 135km/h real, insa pentru un consum decent si o senzatie de siguranta pe autostrada mergeam cu max 110km/h pe bord. Cu Sparkul nu ai senzatia de teama ca la Matiz la viteze mari (am atins max 160km/h pe GPS, tot chinuit), insa zgomotul de vant este atat de puternic incat nu poti sa mai porti o conversatie normala. Deci pe autostrada 120-130km/h pe bord e viteza optima dpdv al confortului si consumului decent. Economic trebuie condusa la sub 110km/h.

 

Edited by ches
  • Like 2

Share this post


Link to post

Salutare din nou!

De data asta Sparkul a comis-o, s-a rupt cablul de la ambreiaj. A inceput dintr-o data sa schimbe greu cu motorul pornit si si m-am gandit ca la cei aproape 70000 facuti preponderent urban, i-a venit timpul ambreiajului - placa, disc, rulment. Din fericire am avut inspiratia sa verific cablul si am reusit sa il rup cand am apasat cu mana mai tare. Dupa 110 lei si o ora de munca cablul era schimbat, sper ca cel nou (TRW) sa tina cel putin cat cel original.

Cablul vechi s-a rupt fix de la prinderea de pe pedala. Afara lucrurile sunt usor de facut si inteles - se scoate carcasa filtrului de aer, bateria, bracketul de la ECU, apoi se desfac cele 2 piulite de pe firewall, apoi se desface cablu de pe furca si se muta toate cele pe cablul nou. Dar in interior a fost chinuitor pentru mainile mele mari sa intru printre tabloul de sigurante si pedale si sa ajung la locul unde se prinde cablul pe pedala. Am reusit dupa ce am saltat pedala cu o surubelnita pe o pozitie mult mai sus decat cea normala ca sa ajunga cablul in zona unde trebuie prins, apoi demontat un releu care era prins pe panoul de sigurante si asa am avut ceva mai mult loc, dar tot s-a lasat cu sange 🙂 . Macar nu a fost nevoie sa desfac ansamblul pedalier asa cum am vazut ca faceau unii pe youtube...

Pun si cateva poze din timpul actiunii 🙂 

Cablul vechi, rupt si slabit:

IMG-20220804-WA0006.thumb.jpg.8fb65a98cb15c46c61ae1afc59035f54.jpg

IMG-20220804-WA0005.thumb.jpg.e8943830cac87d1fc95834359c57c0e1.jpg

20220804_135436.thumb.jpg.80b8af475c96aa5f5baa99f54f15d543.jpg

 

Dupa instalarea cablului nou:

20220804_135401.thumb.jpg.b5415e98c27942da39ee22052662812c.jpg

 

20220804_135407.thumb.jpg.e6a811450418f3f487d21219da7d3725.jpg

Edited by ches
  • Like 3

Share this post


Link to post

Si ieri a ajuns la 70000km in aprox 11 ani 🙂. Ma pregatesc de revizie, a trecut 1 an si 7000km de fosta. O sa pun poze cand o fac, cel mai probabil peste vreo 2 sapt.

 

Spark_70000km_2022_08_17.jpeg

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pe 11 septembrie i-am facut si revizia Sparkului. La 1 an si 1 luna si 7340 km de la fosta revizie. Masina are acum 70400 km.

Ca si la ultimile schimburi am folosit:

- Mobil Super 3000 XE 5W30

- filtru ulei Bosch P7130

- filtru aer QWP WAF1700 (neasteptat de buna calitatea lui)

- filtru de habitaclu cu carbon activ Autotechnik CUK2442. Din pacate acesta din urma nu s-a potrivit, trebuie sa cumpar altul, acesta sper sa se potriveasca la Captiva, la gabarit seamana.

Revizia mi-a luat sub 1 ora, din care mai bine de 30min a fost scurgerea uleiului.

20220911_181153.thumb.jpg.0885ac01e20721d6372078ca58007abf.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salutare, la aproximativ 78000 km si 5504 km de la revizia de anul trecut am trecut la fapte mari - am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor, bujiile, fisele (care desi aveau 12 ani, erau in stare foarte buna) si am curatat IAC-ul si clapeta de acceleratie.

M-am minunat din nou de cat de bine a fost gandit motorul masinutei, spre exemplu clapeta de acceleratie si IAC-ul aveau doar o depunere foarte fina de funingine insa erau neasteptat de curate pentru o masina folosita in trecut preponderent urban, pe drumuri scurte, iar acum 50%-50% urban - in afara orasului. Nici vorba de murdaria gasita in trecut la Nubira, Lacetti si la Matiz. Matizul avea motorul cam dus, deci era de inteles, insa Nubira am avut-o de la 30000km, iar Lacetti de noua si din motive necunoscute si IAC-ul si clapeta de acceleratie se murdareau relativ repede si cu o mazga care continea ulei. Nici vorba de asa ceva la Spark, nu era pic de depunere de ulei de la PCV. Cel mai probabil e un design mai bun la sistemul PCV sau nu prea se formeaza gaze...

In rest tehnologia este veche: acceleratia este pe cablu, ambreiajul la fel, are IAC, bobinele nu sunt in capul fiselor (slava Domnului 🙂), nu are injectie directa etc. Dar tehnologia veche are avantajul ca este rastestata, deci fiabila.

Piesele folosite:

- ulei GM Dexos 2 5W30

- filtru ulei UFI 2358500

- filtru aer Nipparts (nu l-am schimbat, vezi mai jos)

- filtru de habitaclu cu carbon activ MANN CUK20010.

Pun mai jos cateva poze:

 

1. Starea initiala, dupa ce am dat jos partea de sus a galeriei de admisie, se vede uleiul care curgea pe sub garnitura de la culbutori:

20230801_163222.thumb.jpg.9c2e1248eefa78cfe14510924d16b428.jpg

2. Capacul de la culbutori dat jos:

20230801_170213.thumb.jpg.4ca9132eb4e8d2a2805a4ad76474cc94.jpg

20230801_170218.thumb.jpg.4af2b486781a32e052709275a4ee6cef.jpg

3. Dupa ce am curatat cu brake cleaner capacul de la culbutori si chiulasa in zona unde vine garnitura.

20230801_172702.thumb.jpg.00e251338bdf74a279723f3e9305b116.jpg

4. Ziua 2: Revizia propriu zisa:

20230806_125133.thumb.jpg.48f377b7371badac4ab50ebc49de3c41.jpg20230806_125123.thumb.jpg.a16fd41db774a376830661c75319ab4e.jpg

Filtrul de aer era asa de curat (asta e partea "murdara") incat l-am pastrat:

20230806_125147.thumb.jpg.0f56300accd5053e43dce03cb6a77663.jpg

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post

La clapeta si iac funinginea e de la ventilatia de carter nu de la altceva. Cu cat uleiul e schimbat mai repede si de calitate cu atat mai putina.

Valabil si la capacul tacheti, mersul urban conteaza mai putin daca apuca motorul sa se incalzeasca. Cu alte cuvinte, exploatare coreca a agregatului ca sa il citez pe @Viktor 🙂  Misto vasul ala de la norauto, am si eu 😛

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Cel mai bun loc pentru mesterit la masina... la tara/curte. 😁

Ti se pare bun uleiul ala, GM? Eu folosesc Ravenol acum, dar intreb pentru ca mi se parea ca nu prea spala motorul. L-a avut si Matiz-ul meu cand l-am luat si, dupa ce am inceput sa folosesc Valvoline, gaseam particule de mizerie pe joja.

@DjDark Nasol ca nu mai exista Norauto. Am luat si eu lucruri misto/rare/ieftine de la ei.

Share this post


Link to post

Pst! Ma strigara careva ? 😎

Da, curat motorul. LIKE!

Din cite am inteles nenea @ches o sa sape o groapa de-a lungul curtii ce o betoneaza ce vrea a se numi :calal service auto! (zise un vecin In situatia data, sa mereste spatiul interior al locuintei cu minus un membru al familiei ca "asta iara-i in canal sub bobeta" (toata ziulicaaa...! ) Ca deh, de parca te poti abtine fara de surubareala ...

Share this post


Link to post

@vrazvanc Chiar ca e cel mai bun loc, nu te deranjeaza nimeni, muncesti cat si cum ai chef. Uleiul GM nu este grozav din cate am inteles, pe de alta parte stiu masini cu >200.000 km care au mers doar cu GM si n-au nici pe naiba. Uleiul asta l-am cumparat acum 2 ani pt Captiva care a mers inainte sa fie la mine doar cu GM pt ca vroiam sa fac un schimb intermediar in toamna, apoi sa mai fac unul in primavara. Pana la urma piticii si-au spus cuvantul si am facut atunci schimbul cu Mobil, cu gandul ca voi tine uleiul asta pt Spark cand ii va veni timpul 🙂. Cum Sparkul face ~6000km/an, uleiul GM sigur e ce trebuie. In Spark am pus Mobil, Liqui Moly, a mers cu GM cat a fost la fostul proprietar si nu am simtit vreo diferenta. Mai mult, Liqui Moly tinut 1 an si o luna era cel mai negru dintre toate 🙂 . Si a fost si cel mai scump...

@Viktor Am avut planul de a face canal de service cand am construit "garajul" de la tara, insa dupa ce am calculat necesarul de materiale, m-am lasat pagubas. Ma scotea la vreo 2000 euro, cam mult pentru gustul meu.

In plus la Captiva pot face schimbul de ulei si fara sa o ridic, iar la Spark iau 2 dale de beton, le trag pe calea de acces catre "garaj" si o sui cu rotile fata pe ele. Ieftin si bun cum se zice 😛 . Pentru operatiuni gen schimb placute, discuri etc folosesc garajul de la tara sau locul de parcare de la Bucuresti 😄 .

Update: Am facut in mini vacanta de Sfanta Maria aprox 800km cu Sparkul pe drumuri felurite pe Valea Buzaului. Zic drumuri felurite pentru ca am mers pe asfalt, macadam si chiar si pe off road 😄 . Pe offroad fara dorinta mea, din pacate drumul spre Bozioru e f naspa pe alocuri, deci daca vreti sa mergeti la asezarile rupestre de acolo, e bine sa asteptati sa termine drumul. Sparkul s-a comportat exemplar si desi am mers pe drumuri naspa, si pe drumuri bune cu bicicletele deasupra, consumul mediu a fost de 7.3l/100km. 

Edited by ches
  • Like 2

Share this post


Link to post

Negru iese de la detergentii pe care-i contine... si nu e obligatoriu un lucru rau, important e sa isi pastreze vascozitatea cat mai mult.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Acuma, un ulei ce se inegreste (prematur chiar) e urmare a doua cauze: curata foarte bine ori, se arde foarte bine. Pentru constatare cit mai aproape de adevar trebuie tinut cont de mai multi factori: starea motorului (e curat ori ba) in care e folosit, perioada de folosire a "licorii" in cauza, schimburile efectuate. Spre ex daca pun un anume tip de ulei intr-un motor curat si uleiul se inegreste la un singur schimb, inclin a crede ca a curatat ceva mizerie ramasa/sepusa pe ici-colo insa, de se inegreste si dupa al doilea chiar si al treilea schimb deja constat ca-i un ulei prost pentru motorizarea in cauza s-apoi un ulei odata ars, adios viscozitate.

Share this post


Link to post

Da, s-a inegrit o singura data, la prima folosire, dar dupa aceea cred ca am schimbat tipul de ulei, tot Liqui Moly 5W30, dar se chema altfel. Dar cum ziceam si cu alte ocazii, cred ca e mai important este sa schimbibuleiul la timp, decat sa pui cine stie ce nebunie de ulei care scade frecarea cu 0.0005% si costa dublu 🙂 .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...