Jump to content
Sign in to follow this  
dae-woo-doo

Subaru Versus "rest Of The World"

Recommended Posts

Salut,

 

As vrea sa-mi cupar o masina noua.. nu, nu renunt la Cielo, ca e de colectie! (oricum, aveam alta masina "principala" - ceva mai japoneza si mai mare).

 

Noua masina am s-o folosesc tot pentru calatorii lungi (prin Europa).. deci m-ar interesea tot ceva tip SUV (precum cea pe care o mai am) - nu pentru fitze ci pentru capabilitatile off-road (moderate), garda la sol mai inalta (pana ies din Romania!) plus pozitia mai inalta de condus (deja m-am obisnuit sa pot vedea in fata peste coloana de masini).

 

In fine.. Audi/BMW/Mercedes ies din discutie (pentru ca au fost compromise ca marci, de catre cocalarii autohtoni).. si tot cautand, am intalnit o dragoste mai veche: Subaru. Mai exact, modelele Forester sau Outback.

 

Stiu ca toata lumea vorbeste despre fiabilitatea lor, despre sistemul de tractiune superior, despre motorul boxer..

 

Ei bine, tocmai aici vroiam sa ajung: stie cineva (din experienta proprie sau indirecta - vecin, prieten) ce implica intretinerea unui astfel de motor?

 

Am incercat sa gasesc ceva detalii, dar cred ca o sa am mult de citit / studiat (mai ales in engleza, dar n-ar fi o problema).

 

Asadar.. fiind un motor mai ciudat, se gasesc piese aftermarket sau trebuie sa iau numai originale? Astea originale, or fi (exagerat de) scumpe?

 

De fapt, ce ma framanta pe mine este urmatoarea dilema: neavand o singura chiulasa/carter (ca tot omul!).. va trebui sa schimb cate 4 garnituri de chiulasa, odata? (eu sunt patit cu chiulasa, nu zambiti!)

 

Mai are si alte ciudatenii? Bine, m-am consolat cu ideea ca as numara pe degete service-urile care ar "trata" asa ceva (cel putin, la noi in tara).. dar as fi curios daca as putea sa-i fac si eu o intretinere uzuala (ulei, filtre etc) sau iti prinzi urechile intr-un astfel de motor?

 

Multumesc anticipat pentru orice informatie!

Share this post


Link to post

Pai dacă e noua, ce te interesează de piese aftermarket? Mai ales de motor...

 

În ceea ce priveşte motorul, la Subaru poți sta liniștit. Mai ales ca vei opta pentru o benzina bănuiesc dacă o folosești în concedii. Dar de ce ai folosi un Suv, numai tu știi. Un break este mai mult decât suficient asa ca Outback este indeajuns.

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Pai dacă e noua, ce te interesează de piese aftermarket? Mai ales de motor...

 

Ca orice masina, "noua" va fi doar in prima zi.. ;)

 

Now serious.. probabil ca prin "noua" te referi la "in garantie".. care o fi 3-5 ani (si nu include consumabilele, oricum).. dupa aia, ce fac?

 

Mai ales ca vei opta pentru o benzina bănuiesc dacă o folosești în concedii.

 

Nu chiar.. cealalta japoneza pe care o am e pe motorina.. si-mi convine cuplul ei mai mare, lipsa bujiilor etc.. si probabil ca si autonomia e mai mare (daca o fi acelasi rezervor la ambele variante).

 

Dar de ce ai folosi un Suv, numai tu știi. Un break este mai mult decât suficient asa ca Outback este indeajuns.

 

"Senzorii" mei detecteaza o urma de ipocrizie.. vad ca ai Mitsubishi Outlander si intrebi de ce-ar vrea cineva un SUV?!

 

Oricum, specificasem in primul post: garda la sol mai mare, pozitia mai inalta de condus etc.

 

Vara, o mai iau pe coclauri (pe la vreo cabana/castel, ceva).. iarna, la schi.. deci chiar am nevoie (obiectiv vorbind) de ceva capabil de un off-road moderat.

 

Oricum, intre Outback si Forester nu cred ca-i foarte mare diferenta, as alege-o pe cea cu portbagajul mai mare.

 

PS: Apropo de Mitsubishi.. ar fi a doua mea mare dragoste (am si condus un Pajero multa vreme) dar am fost acum pe la o reprezentanta si n-am avut ce sa aleg: Outlander-ul asta de-acum nu-mi place de nici o culoare (finisaje, spatiu, motor etc).. Pajero e imens.. iar Pajero Sport (febletea mea, pe vremuri) nu se comercializeaza pe la noi.

Share this post


Link to post

Sper ca te-ai exprimat gresit dar... motorul diesel are bujii, incandescente. Se schimba si ele, mai rar ce-i drept decat la un motor pe benzina dar de obicei costa destul cat sa compenseze :)

Share this post


Link to post

Acelea sunt "bujii" doar cu numele.. nu genereaza scanteie, nu se (de)regleaza electrozii, nu ai ruptor/distribuitor, nu le schimbi anual etc.

 

Eu, la diesel-ul pe care-l am, nu am schimbat aceste "bujii" niciodata (si are 10 ani / 200 mii km masina).

Share this post


Link to post

La benzina costa 30€ si se schimba la 60kkm, deci nu cred ca asta face marea diferenta de pret :D Nici la diesel nu costa mare lucru daca-s simple, insa daca sunt cu senzor de presiune incorporat sar de 100€ bucata iar schimbarea e mult mai complicata (unii au reusit sa le rupa si sa se distreze bine pe tema asta).

 

La Subaru diesel au existat multi care s-au plans de probleme de ambreiaj.

 

Eu sunt de acord cu Alx, daca vrei masina pentru mers in Europa, nu cred ca un SUV e cea mai buna alegere, ci o masina "specializata" in mers pe asfalt cu viteze ridicate, in liniste si fara sa te ruineze la consum. In orice statiune de schi cu apa calda ajungi cu orice masina, la orice castel ajungi cu orice masina. Iar cand e sa fii blocat de zapada esti blocat intr-un carnat de 100km de masini, pe asfalt, iar zapada care provoaca blocajul nici n-o vezi. Iar la cabana ajungi de preferinta cu picioarele... cat te mai tin :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

OK, deci SUV-urile (cu "U" de la utility) n-au nici o utilitate.. ;)

 

Nevermind, sa trecem peste acest aspect. Eu eram curios daca motorul boxer este mai greu/usor de intretinut (daca ai acces facil, fizic vorbind (motorul fiind insirat pe orizontala) precum si ca pret al consumabilelor).

 

Stii cumva de ce sunt probleme cu ambreiajul doar la motoarele diesel?

 

PS: Apropo de bujii (benzina).. mai e pe-acolo si delcoul/distribuitorul.. si fisele etc.. deci nu e ca schimbi (sau ca s-ar defecta/uza) doar bujiile. Iar ca interval de schimbare a bujiilor, vad ca la Cielo e specificat 1 an.. sigur e 60K la Subaru (sau la masinile de generatie noua, in general)?

Share this post


Link to post

60k e la mașinile mele :) amândouă.
Mie mi se pare aiurea sa specifici numărul de ani la bujii.

Treaba cu ambreiajul am văzut-o pe alt forum. Era o mica problema legata de ambreiaj și de modul în care dealerul se dădea la fund pretextand ca e consumabil deși un ambreiaj picat la 20kkm see în mod clar o problema din start. Posibil sa fi fost rezolvata intre timp.

Suv-urile sunt după mine utile în doua situații: drumuri grele des, eventual cu o remorca după tine. Ai casa în mijlocul dealului și trebuie să îl urci zilnic... sau lasi salupa la apa, si ai nevoie de tractiune pe rampa aia uda din port ca sa poti s-o si scoti.

Sau ești trecut de o anumita vârstă și nu mai poți sa te urci... Adică, am vrut sa spun sa cobori într-una mai joasa. și prin orașele mari gen Paris sunt bune și la parcarea pe trotuar :)

 

Si daca tot ne legam de abrevieri, cred ca "S"-ul din "suv" e si mai gresit. In primul rand nicio masina de strada nu e sportiva, sportivitatea e doar o iluzie pe care o vand constructorii unor birocrati sedentari care vor sa perceapa blocajul de trafic de la birou pana acasa la nevasta ca pe o aventura. La o masina sport ar trebui sa ai stergatoarele de parbriz actionate manual, nu cu senzor care sa te scuteasca pana si de efortul de a apasa pe un buton.

Si din toate masinile astea ne-sportive, SUV-urile sunt cele mai ne-sportive dintre toate. Sunt opusul total al oricarei forme de sportivitate.

 

Singura litera adevarata din SUV e "V"-ul... cat de cat :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

"S" (sport) in sensul ca practici sporturi: mergi cu ea pe plaja, la surf.. pe munte, la ski.. pe rau, la rafting.. acasa, sa joci sah.. ;)

 

Oricum, n-are rost sa transformam discutia in "SUV versus berlina" pentru ca ar semana putin a "bogati versus saraci" si nu e prea etic (just kidding!).

 

Dar afirmatii de genul "SUV-urile sunt pentru moshi" sunt de-a dreptul rasiste! ;) Iar sa vorbesti despre SUV-uri la modul generic ("sunt niste nesportive") e ca si cum te-ai fi nascut ieri si nu stiai ca SUV este si Dusterul, dar si Macan-ul sau X6 (exeple la intamplare).

 

E ca si cum ai spune "romanii este niste prosti" (tu locuind in Bruxelles). Dar, vezi, totul tine de statistica: daca 90% dintre romani sunt idioti (si sunt), cred ca se poate (matematic) sa spunem ca tot neamul e asa. Daca la SUV-uri merge matematica asta, de ce nu si la soareci/oameni?

 

 

PS: Dezbatem la rubrica "diverse", deci cred ca nu e nimic off-topic pe-aici, nu?!

Share this post


Link to post

Eu m-am dat cu Cayenne pe circuit... si raman la ce-am spus mai devreme. Da, e rapid, insa nu, nu e sportiv... Asta cu exceptia situatiilor in care consideri talpa pe autostrada drept "sport". Treaba e ca in banii care ii dai pe un Cayenne sau un X6 iei o masina mult mai sportiva (care ca orice masina de strada tot ne-sportiva ramane, la modul absolut) de la aceeasi marca. Si care o bate la absolut toate criteriile pe asfalt.

 

Io-te frate, the ultimate SUV. Plaja, surf, poti pune schiuri in ea/pe ea daca merge placa de surf, si spre deosebire de X6, sah poti juca si inauntru chiar confortabil daca te loveste brusc nevoia, nu esti obligat sa o faci acasa :D

post-1523-0-07716400-1462882906_thumb.png

Share this post


Link to post

Frate, eu as vrea sa ajung anul asta la surf.. cu masina din imagine, ar cam trebui sa ma grabesc, ca m-apuca iarna.. don't you think?!

 

Mai bine spune-ne cum e viata prin Bruxelles, ca si eu mai am cateva luni si-mi iau permis de conducere de Austria. ;)

Share this post


Link to post

Pai ce sa zic, e buna, ca la Bruxelles merge fara probleme si permisul de Romania :D Cand nu ploua e chiar OK..

Share this post


Link to post

Nice to hear that (ca viata-i buna).. vestea proasta este ca inca mai ai permis de conducere romanesc. ;)

 

E aiurea cu masinile astea, pana o sa le faca astia sa zboare (la propriu) pe toate. Avand in vedere ca nu merg numai pe autostrada sau numai off-road (in vacante, de exemplu), nici nu stiu ce tip de masina sa aleg.

 

Daca-i berlina, nu prea am spatiu, risc sa raman "pe burta" in zapada, nu pot sa trec prin gropi/denivelari (garda mica) etc.. daca-i SUV, ar fi mai zgomotoasa si mai instabila pe autostrada (desi, am mers ore intregi cu +180 prin Germania, cu SUV-ul actual, si nu pot sa spun ca aveam senzatia de zbor.. chiar mi s-a parut foarte stabila - poate pentru ca-i mai grea?).

 

Apropo, masinile Subaru (am voie sa revin la subiect?!) au centru de greutate mai jos, tocmai datorita acestui motor boxer ("orizontal"). Si, oricum, SUV-urile lor sunt un fel de break (caravan) cu garda la sol ceva mai mare, deci cred ca-s mult mai stabile.

Share this post


Link to post

Problema cu ambreiajul la Forester era la modelul de acum 2 generatii daca nu ma insel si era si strict legata de modul de exploatare. Poti verifica pe forumul lor monomarca. La un drive test ai fost? Tocmai ce au lansat o noua generatie de forester de unde rezulta ca ceva "veche" ar trebui sa se vanda cu un discount considerabil.

 

PS: T1 din poza tot motor boxer are, racit cu aer :D

Share this post


Link to post

N-ar strica un discount, dar daca versiunea noua are un design mai placut (plus alte "bug"-uri mai vechi inlaturate) n-ar fi o problema.

 

Pana la urma.. sa fie diesel sau benzina?!

 

Apropo, vad ca au rezervor de aceeasi capacitate.. dar si consumul e relativ apropiat (deci autonomia ar fi cam la fel).

 

In plus, cuplul la benzina - varianta XT - este acelasi cu a modelului pe motorina! (OK, puterea modelului pe benzina este superioara, dar cilindreea este aceeasi).

 

PS: Nu m-am lamurit, totusi, de ce numai Subaru foloseste (exclusiv, la ora actuala) motoare boxer? Au copyright pentru ele or what?!

 

Bine, inteleg ca nici un producator n-ar vrea sa se complice cu serii complet diferite de motoare (ca sa mai imprumute, de la un model la altul, diverse subansamble).. dar cum de s-a ajuns ca doar Subaru sa detina exclusivitatea?

 

La cati producatori sunt, chiar m-asteptam la mai mult.. de la chinezi, macar! ;)

 

Culmea e ca sunt si foarte performante masinile, deci nu poti sa zici ca ar fi o tehnologie depasita..

 

Anyone??

Edited by dae-woo-doo

Share this post


Link to post

Pai si de ce nu zici care anume e SUV-ul actual si ce nemultumiri ai in ceea ce-l priveste?

Share this post


Link to post

Nemultumirea ar fi ca are 10 ani / 200k km si s-ar putea sa-nceapa sa-i cada toate alea. O pastrez pentru mers la piata, n-as vrea sa trebuiasca sa-i schimb ceva "pe-afara".

 

PS: Ce-ti mai face Lancer-ul?.. btw, are motor japonez? (un dealer mi-a spus ca Mitshubishi mai folosea (foloseste?) si motoare Peugeot.. oh sh*t?!)

Share this post


Link to post

Daca e importanta fiabilitatea, de ce nu bagi un ochi la coreene - Hyundai Tucson / Kia Sportage? Au diesel de 2 kile si fiabile sau nu, au garantie mare - 7 ani la Kia insa e .. "o frumusete exotica", si 5 la Hyundai, care in schimb chiar arata bine. Subaru ce garantie da? Plus ca imi imaginez ca sunt mult mai dese reprezentantele Hyundai/Kia fata de cele Subaru.

 

Motoare boxer mai fac si altii... De exemplu Porsche. Ma refer la Porsche alea adevarate, 911, Caymann, nu la gunoaiele gen Cayenne. Eu mi-am facut ucenicia de sofer pe un boxer (poza nu imi apartine, asta s-a intamplat inaintea fotografiei digitale :D )...

 

Referitor la diesel vs benzina, alegerea este... hmm... emotionala. Un turbo pe benzina dpdv al feelingului si al rafinamentului e mult peste diesel. Pe de alta parte insa, daca esti pragmatic, dieselul e probabil alegerea potrivita pe un continent unde e mai important sa protejezi clima decat sa protejezi cetatenii. La urma urmei in Austria sunt autostrazi, si pe autostrada puterea e irelevanta, orice masina (chiar si cea din poza) e capabila sa mearga cu 139km/h, la limita legii. DAca austrienii te vor considera incepator, cu carnetul tau proaspat, s-ar putea ca un motor potent sa fie foarte greu si foarte scump de asigurat. Fa niste simulari de asigurari inainte sa alegi.

post-1523-0-14037800-1462949219_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Hyundai/Kia: no way!

 

Mi-aduc aminte ca, la vremea cand mi-am luat japoneza(!), trecusem intai pe la Kia. Auzisem eu ceva ca n-ar avea cine stie ce finisaje interioare, dar mi-am zis: "n-are cum sa fie mai rau ca la Cielo.." iar de Cielo eram destul de multumit (la vremea aceea).

 

Well.. cand am dat cu ochii de Sportage, nu mai nimeream usa dealerului! Deci pana si jucariile alea chinezesti de juma' de euro au un plastic mai "cauciucat" decat ce-avea Kia!

 

In incercarea de a-mi alina suferinta, dealerul a incercat sa-mi arate (prin curte) un Sorento.. cand am deschis si portbagajul aleia si-am vazut ca tot Cielo castiga, am zis ca de-acum trec pe trotuarul celalalt cand mai vad Kia.

 

Iar Hyundai nu-i departe, cred ca sunt companii surori (Hyundai dorindu-se a fi "sora" mai de lux, am impresia).

 

Deja, ducem discutia prea in derizoriu, daca de la Subaru ajungem la Kia/Hyundai!

 

In principiu, recunosc faptul ca mi-as fi dorit o europeana, ceva.. tocmai pentru disponibilitatea pieselor, a reprezentantelor, a service-urilor. Dar:

 

1) Mercedes/Audi/BMW: ies din discutie (cum spuneam, sunt sinonime cu "cocalar" - imi pare rau pentru ele)

 

2) Volkswagen (Touareg): ar fi fost o solutie, dar are numai modele cu cutie automata (si parca si motoare destul de mari - 3000) si nu mi-a convenit.

 

3) Volvo (XC60-90): au pachetele de dotari aiurea, pentru nu stiu ce chestie electrica mi-as fi dorit (sau janta de 18") trebuia sa aleg un pachet cu vreo 5k euro mai scump.

 

4) Range Rover: imi place foarte mult Evoque (ca si design). E ceva iesit din tipare si se apropie cumva de ceea ce tot caut eu (un design cu linii drepte, nu curbe - cel putin, in zona farurilor/stopurilor, nu vorbesc de aerodinamica liniilor caroseriei). Din pacate, portbagajul e "de oras" si, vazuta de-aproape, nici finisajele nu m-au dat pe spate. Ar mai fi modelul Discovery Sport (nu-l aveau in showroom), dar si Rover-ul are putine reprezentante/service-uri si pana vin piesele de peste "lac" (UK), s-ar putea sa ma tot plimb cu Cielo.

 

M-am uitat si dupa alte japoneze: Honda, Mazda, Suzuki.. dar toate au motoarele cam mici (as vrea cel putin un 2000) sau nu mi-au convenit interioarele/portbagajul. Ce sa-i faci, cand sunt facute de oameni "mici", tre sa te-astepti sa iasa pe masura! ;)

 

O alta alegere ar fi fost Jeep-ul.. chiar imi place designul noului Cherokee (poate si-a lui Grand) dar, iarasi: o masina cam "stinghera" pe la noi, nu stiu cum o fi cu piesele (inteleg ca-i facuta in America)..

 

Si, uite-asa, am ajuns la Subie(!).. am zis ca daca tot e sa fie ciudata si stinghera, macar sa fie ceva mai fiabila, sa nu stau toata ziua dupa piese.

 

Oricum, nimic nu seamana cu ce "visez" eu.. ca si la computere (hardware si software), si la auto exista aceeasi problema cu evolutia; din cauza ca trebuie sa se pastreze o compatibilitate cu piesele/subansamblele actuale, totul evolueaza foarte-foarte incet, la nivel de zeci de ani.

 

La cat a avansat tehnologia (si grafica CAD, simulatoarele etc), s-ar fi putut concepe niste super-masini (cu super-motoare).. de cate ori vedeam cate un concept-car "adevarat", spuneam: "gata, pe asta mi-l iau!". Dar, cand ajungea sa fie facut "de serie", era EXACT precum modelel actuale.

 

Prin concept-car-urile astea, producatorii doar isi striga deznadejdea.. nu e loc de nici o evolutie, mai ales ca nici userii nu ajuta. Cam toata lumea e cramponata in conceptele actuale si e entuziasmata doar de mici artificii pe la un far, o grila etc.

 

Nu mai zic de SUV-urile (sau limuzinele) scumpe.. acolo se vede clar ca-s facute dupa publicul tinta (bosorogii cu bani): totul e conservator, au butoane pana si pentru hartie igienica etc..

 

Well.. what can I say?.. I'm trapped! ;)

 

(imi vine sa-mi "tunez" Cielo, sa-l transform in masina visurilor)

Share this post


Link to post

De doua generatii, de la Sorento incoace coreenii s-au imbunatatit vizibil. Intre finisajele unui IX35 si a unui Evoque care costa dublu cred ca le-as prefera pe cele coreene... Si nu cred ca la Tucson e mai rau

Honda dupa mine e inca un no-go. Eu nu-s convins ca marca asta va supravietui in Europa. Deocamdata au iesit din top 20 al vanzarilor in €U. Supravietuiesc datorita vanzarilor de peste garla, insa "la noi" sunt binisor in urma celor de la Dacia. Le doresc sa-si revina, insa trebuie sa dea afara cativa directori si vreo doua marketingi care probabil sunt pe etnobotanice. Noul Jazz mi s-a parut reusit de la ei, poate e inceputul revenirii...

 

Mie si Cherokee si Grand Cherokee mi s-au parut inghesuite in interior. Ziceai ca vrei spatiu, dupa mine niciuna dintre astea doua n-are spatiu mai mult decat o "amarata" de Octavia.

 

Eu cand mi-am luat masina mare am cochetat cu Subaru Legacy. Tocmai fusese schimbarea de generatie. Am facut drivest si cu cea noua, si cu cea veche. Si o preferam de departe pe... cea veche! Aia noua era mai grea, mai "moale", acelasi motor, mai lenta, mai gurmanda, interior mai cheap, intr-un cuvant mai naspa. La momentul respectiv o comparam cu ... Hyundai Sonata, insa in sensul rau, modelul de Sonata de atunci era naspa, slaba, moale si grea, modelul vechi fiind mult mai rafinat si mai "driver's car" (a pierdut insa competitia cu skoda datorita portbagajului mic). Intre timp au mai schimbat o generatie, insa cel putin noul Outback nu m-a dat deloc pe spate la finisaje, e in continuare la fel de cheap. Hyundai sunt peste la plastice.

 

 

Problema cu evolutia (sau mai bine spus cu lipsa ei) o am si eu. MAsina actuala are 6 ani, si ma tot gandeam s-o schimb... insa Enterprise inca se lasa asteptata, n-a aparut niciun model care sa fie atat de avansat incat sa-mi vina sa mi-o arunc pe a mea la gunoi. Tot sper sa apara de undeva o "ruptura tehnologica", niste motoare warp cu dilitiu, ceva. Poate ma enervez si-o schimb cu Tesla 3 :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

"Relatia" meau cu Hyundai/Kia este si un pic subiectiva. Cunosc destul de bine un dealer de-asa ceva si-l stiu ce fel de om (cheap) este. Si stiu si ce "meseriasi" are angajati si cat neprofesionalism degaja tot ce-i pe-acolo. Daca n-ar fi fost aia de la centru sa le impuna o minima amenajare a showroom-ului, cred ca totul ar fi aratat ca un garaj de cartier.

 

In ce priveste interiorul unei masini, eu as vrea sa gasesc ceva care sa nu aiba plansa "multimedia" custom. Nu mai retin la ce mare SUV "de firma" m-am uitat si avea o "navigatie" cu ecran de 4".. adica si eu am telefonul mai mare decat aia. In plus, toate au software "custom" si tre sa ramai blocat in navigatia/playerul lor etc.

 

La masina actuala, am avut norocul sa gasesc un adaptor DIN2 (ca si ea avea o forma ciudata, cu CD changer & shit) si i-am montat o unitate multimedia cu Android (Parrot Asteroid) pe care am pus ce navigatie am dorit, playere, browsere, email etc.. cam tot ce am si pe telefon.

 

Vad ca astea mai noi (gen Jeep, Volvo etc) au acum un ecran grafic destul de mare in plansa de bord (la unele e chiar de 8", si inlocuieste complet indicatoarele de bord analogice). Si are acolo un fel de navigatie rudimentara, care-ti arata manevra de virare si alte info (un fel de GPS mai simplificat).

 

Chestia asta deja se-apropie de "idealul" meu, pentru ca tot nu inteleg de ce se mai insista atat cu indicatoarele analogice (si-ti ocupa si tot bordul) cand ai putea avea un ecran grafic si sa-ti scrie acolo (mai mult, sa fie customizabil) viteza, turatia, temperatura si tot ce stie MCU-ul. Indicatoarele analogice (de mici dimensiuni) pot fi plasate undeva aiurea, pentru nostalgici.

 

In ce priveste consola centrala, Jeep Grand Cherokee (parca) are o ditamai "tableta" (cred ca-i de 10"), montata vertical. Aia mai zic si eu "multimedia", nu sa stai sa te chinui in mers cu un ecran de telefon.

 

Edited by dae-woo-doo

Share this post


Link to post

Eu tocmai am facut un drivetest cu noul E-Klasse si una din chestiile care NU mi-a placut e bordul digital. Mie-mi plac acele, sunt unul dintre nostalgici :D Si pe langa faptul ca era digital, informatii care mi mi se par utile (de ex treapta de viteza, sau programul/modul cutiei) sunt scrise minuscul in timp ce informatii irelevante - gen directia in care mergi sau in ce zi a saptamanii esti - ocupa juma' din bord. N-are nici macar un indicator sa stii daca ai sau nu farurile aprinse. Consumul mediu n-am reusit sa-l aflu, desi am frecat menu-urile, insa schimb avea un bar chart cu consumul pe ultimile 15 minute, esantionat asa, cam la 90s (adica avrea vreo 10 bare) ... grafic complet ilizibil de altfel, pe langa faptul ca e complet inutil. Uneori incercand sa faci ceva "mai bine" strici totul.

Probabil insa ca poate schimba "skinul".

 

 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Pai m-asteptam sa nu fie "revolutionari" cu bordul digital. Cum spuneam, treaba tre facuta cu pasi mici(!).. ca doar speranta de viata a crescut la 500 de ani, deci o sa ajunga tot omul sa-si vada "dream car".

 

Ce sa zic, n-ar arata rau bordurile analogice (cum spuneam, ne-am si obisnuit numai cu asa ceva). Dar trebuie sa recunoastem ca este "obsolete" ca in 2016, cand toata lumea are smartphone, sa trebuiasca sa ai in bord un "ceas" cat volanul, ca sa stii ce viteza ai. Cine-i "sofer", isi da seama si fara indicatorul ala daca da sa zboare sau nu..

 

In mod normal, viteza ar trebui afisata cam cum e la GPS-uri.. undeva intr-un colt, destul de mare si lizibil.. si sa ai si atentionari de "overspeed".. si, de ce nu, de speedcam(!).. asa, direct din fabrica!

 

Eu as vedea plansa de bord (si consola centrala) ca o "banda" lata de vreo 10-15 cm, dintr-o parte intr-alta a bordului.. unde sa poti insera (plug & play) diverse subansamble: bord digital (sau bord analogic), unitate multimedia (pe centru si/sau in dreptul "mortului").. la fel, sa poti insera si in tetiere acelasi gen de module.

 

Asa, intri intr-o masina si stai si cauti un sfert de ora unde afiseaza ceasul, unde-i clima, unde-i oglinda, geamul etc..

 

Cotiera e foarte utilla, dar in locul scrumierei ar merge o galeata de scuipat coji de seminte.. am stat odata in trafic, dupa un cocalar, si ce se mai chinuia saracul sa le scuipe direct pe geam. ;) (in "romania", sa ne-ntelegem - nu-si merita "R"-ul)

 

BTW, acum e trendul (desi, in faza incipienta) cu afisajul HUD (heads-up display). Asta este o idee cu-adavarat revolutionara (pana vom ajungem direct la holograma interactiva, precum in filmele SF).. numai ca nu stiu ce se intampla cand e soare afara. :-/

 

650x277xhth311-650x277.png.pagespeed.gp+

 

Edited by dae-woo-doo

Share this post


Link to post

Daa, e o idee la fel de revolutionara ca toate ideile din domeniul auto. Adica cand au deja 50 ani in alte domenii (de la aeronautica la transport feroviar) se gandesc si ei sa le implementeze, asa, cu pasi mici si cu preturi mari.

Cand mi-am luat eu ultima masina (2010, nu 1955, ca "suv-ul" postat mai devreme) la VAG pana si ecranul in culori era o idee revolutionara care era taxata vreo 2500€. Iar ala monocrom cu vreo 900, ca era si ala putin murdar pe fund de revolutie...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cred ca m-am decis, deja:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Wv5q80THKPs (Subaru Outback 2016)

 

Cum e posibil sa ai filtru de ulei in pozitia aia?! Man, l-as schimba in fiecare zi! ;)

 

(desi.. cred ca ar fi putut, totusi, sa-l monteze langa frana de mana.. ce naiba, chiar tre sa deschizi capota pentru un filtru de ulei?! Eu m-am facut ca porcu' in aventura de a schimba filtrul de ulei la Cielo..)

 

Revenind la Outback.. cum arata motorul, cat de ingrijit si bine gandit e totul pe-acolo! In sfarsit, o masina care mi-as fi dorit sa aiba capota din sticla, sa mai trag si eu cu ochiul cand conduc!

 

Stiu, o sa ziceti ca nu e "dream car", ca are "ceasuri".. That's it, deja m-am resemnat ca n-o sa mai apuc altceva decat "ceasuri".. si-n acest caz, macar sa aleg ceasul (cel mai putin) rau!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...