Jump to content
Sign in to follow this  
pesteimputit

Racire Saxofon

Recommended Posts

credeti ca ar ajuta cumva daca as raci saxofonul cu 1-2 grade?

sau nu ajuta la absolut nimik?

Share this post


Link to post

Sa ajute la ce? :shock: sa nu mai puta pestele depozitat acolo? :) ) oricum la peste 100 de grade cat are el 1-2 grade chiar nu conteaza.

Da de ce vrei sa faci asta, ca n-am mai auzit pe nicaieri de tuningul asta.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

1) era o intrebare

2) sa stii ca alea 2 grade ar putea comprima nitel gazul => o evacuare mai rapida si o racire a motorului mai buna...

3) e foarte usor de facut

Share this post


Link to post

Pai, spune si noua, cum se face, cum ajuta, ce zice catalizatorul ... Nu ne mai fierbe.

Share this post


Link to post

Nu are catalizator la modelul lui dupa cum banuiesc. Daca avea era suficient sa-l scoata si castiga muuuult mai mult. Apoi la ITP il monta la loc.

Daca pentru asta vrei sa faci modificarea te sfatuiesc sa faci cativa kilometri fara tobe de esapament, eventual si fara galerie de evacuare, sa iasa gazele direct din cilindri, in modul acesta nu vei avea nevoie de o evacuare mai buna, mai mult de atat nu se poate si gandeste-te cam care ar fi efectul reducerii cu 1-2 grade. Eu cred ca pentru aflarea rezultatului la modificarile pe care le spui este sa imparti la 100 rezultatul obtinut cand ai scos tot esapamentul. Sau hai sa nu fiu rau, imparte la 50. =))

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

tin sa te contrazic: fara nici o evacuare merge mai prost decat cu o evacuare calvulata pt performanta.

temperatura gazelor este in mod normal intre 300 si 500 de grade la nivelul catalizatorului. Altfel nu ar functiona catalizatorul bine (si nici sonda de oxigen)

unele masini au incalzire la sonda ca sa intre in functiune cat mai repede dupa pornire si unele au chiar un radiator pe unde trec gazele cand sunt prea calde (ca un bypass)

Share this post


Link to post

1-2 grade era asa o metafora ...problema am discutat-o eu cu peste si ideea era sa racim saxofonul ala, sa il mentinem la o temperatura mai scazuta datorita unui curent de aer foarte puternic...a fost doar o intrebare pentru cineva mai specialist...ne-am pus si noi problema.

 

Pt. Laurentiu83: scoate tu saxofonul si dupa aia sa imi zici daca merge bine. A venit odata un sofer de taxi sa ma intrebe daca am o cheie de 14 ca nu stiu ce patise la saxofon, iesea fumul pe langa el si l-am intrebat de ce nu merge asa pana acasa zic: "Chiar asa rau se aude?" si mi-a zis ca nu de asta dar ii e frica sa nu strice ceva ca mergea motorul aiurea. Acum nu stiu ce sa zic era dacie cu injectie...are vreun senzor si aia mai incolo pe evacuare...oricum bine fara saxofon nu merge!

Share this post


Link to post
Pt. Laurentiu83: scoate tu saxofonul si dupa aia sa imi zici daca merge bine. A venit odata un sofer de taxi sa ma intrebe daca am o cheie de 14 ca nu stiu ce patise la saxofon, iesea fumul pe langa el si l-am intrebat de ce nu merge asa pana acasa zic: "Chiar asa rau se aude?" si mi-a zis ca nu de asta dar ii e frica sa nu strice ceva ca mergea motorul aiurea. Acum nu stiu ce sa zic era dacie cu injectie...are vreun senzor si aia mai incolo pe evacuare...oricum bine fara saxofon nu  merge!

Interesting. S-ar putea de la nenorocitii aia de senzori de la injectie sa fie. Regretatul Petre Cristea (a castigat raliul Monte Carlo in 1936) prin 1948 isi regla aprinderea la BMW-ul 2000 al sau cu totul demontat, adica ieseau gazele (sau flacarile) direct din cilindri :scarpin: Explica el foarte simplu: flacara lunga si galbena: ardere incompleta; flacara verde: ardere optima. Ca la aragaz. :D

Ca tot vorbiti de saxofon. Tot Petre Cristea cand a castigat raliul si-a tunat in asa fel masina incat a mers pana la lustruirea pe interior a saxofonului, pentru a "curge" gazele mai bine. Da trebuie laborator dentar pentru asta. Tinand cont ca a castigat raliul avand un timp mai bun cu 4 zecimi de secunda fata de urmatorul se pare sa s-au justificat toate modificarile facute. dar nu intru aici in detalii.

 

 

later edit: de ce nu incercati o racire pasiva, cu aripioare in genul cilindrilor de la motocicleta? da cum le prindeti acolo... :scarpin: :rolleyes:

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Nu cred ca este util sa aduci si mai multa caldura sub capota masinii. Daewoo a pus tabla aia pe saxofon tocmai pentru a evita degajarea caldurii catre interiorl compartimentului motor. Inca nu am vazut nici o masina cu ,,radiatoare pe galeria de evacuare'' dar am vazut multe care aveau galeria de evacuare izolata termic pentru a evita degajarea de caldura in compartimentul motor. :-?

Share this post


Link to post
am vazut multe care aveau galeria de evacuare izolata termic pentru a evita degajarea de caldura in compartimentul motor

In acest caz gazele sunt si mai fierbintzi deoarece mai putina caldura este disipata in compartimentul motor...

Edited by nuvolari

Share this post


Link to post

Daewoo a pus tabla aia pe saxofon tocmai pentru a evita degajarea caldurii catre interiorl compartimentului motor.

 

Daewoo a pus tabla aia ca pe timpul iernii sa traga aer cald si sa-ti consume mai putin combustibil.

Share this post


Link to post

arunca un ochi in semnatura mea..

crede-ma ca nu ma intereseaza asa mult consumul...

masina vreau sa mearga BINE

chiar daca imi consuma 8%

Share this post


Link to post

Daewoo a pus si teava aia minuscula la evacoare...

Share this post


Link to post

Daewoo a facut o masina cat mai ECONOMICA. Peste vrea s-o faca si el cat mai SPORTIVA. Deci este de inteles dorinta lui de a modifica tot ce poate si nu vad de ce nu ar fi incurajat s-o faca atata timp cat experienta te invata.

 

Eu iti recomand sa incerci tot ce-ti vine in minte si este fizic realizabil si sa ne spui si noua ce si cum.

 

Mult succes.

Share this post


Link to post

Temperatura de la saxofon atunci cant motoeul este cald are in medie 700 grade . adica el functioneaza normal intre 600 shi 800 grade...asta inseamna o ardere completa adica in jur de 75-80% din carburant

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...