Jump to content
Sign in to follow this  
tunning4life

Un Espero 1.8

Recommended Posts

Fa-o bre stock sa mearga si dupa modificarile :P

Hai cu ea joi sa vedem minunea.

 

La mine mai dureaza tui mama ei de vreme, nu o scot pe vajul asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si, am rupt axa cu came. Intre camele de la pistonul 1. In camp, viscol, o placere. Sunat platforma, venit, dus masina la niste cunoștințe. Am gasit axa noua, o pun noua si aia e. N-a fost sa fie. Bineinteles ca nu are deschiderile celei de 18e, dar vreau sa mai si merg cu masina, nu doar sa stea trasa pe dreapta pana gasesc alta si eventual rup alta

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Edited by Mihai.Ionita

Share this post


Link to post

Posibil sa fie stramba chiulasa si sa forteze in ea. Cielo 8v avea problema asta, o fi mostenit-o.

Ar trebui verificate si supapele, pistonul 1 fiind primul dinspre distributie exista o posibilitate mica sa fi lovit pistoanele in supape. Eu zic sa faci test de compresie cand pui noua axa.

Share this post


Link to post

Multi le-au rupt pe 2.0, nu-s primu. O sa fac, dar nu atinge supapa in piston nici asa

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

. Freaca ceva pe la distributie, din ce in ce mai incet. Probabil o sa se toceasca de tot si n-o sa mai faca galagie. Am folosit tachetii si culbutorii axei de 18e si asta se aude.

Poate de aceia ofta la distributie

Share this post


Link to post

Nu. Freca cureaua in capacul distribuției, cu laterala sa zic asa

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Pe mine m-ar interesa daca cele doua axe au inaltimea camelor identica. S-o rupt axa, ok, insa carui fapt se s-o datorat incidentul ?

Share this post


Link to post

0.3mm mai inalt lobul camei. Dar nu se lipeau spirele arcului, mai era destul spatiu. Stramba nu era portaxa... Nu am idee

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Ca si la cielo, posibil ungere insuficienta.

Eu as verifica si presiunea de ulei.

Share this post


Link to post

Ori tachet blocat ?

Share this post


Link to post

Poate tachet blocat, presiune de ulei avea destula, dadea mult ulei prin gaurile de ungere de pe came. Iau in calcul si asta cand desfac, o sa ii verific

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Edited by Mihai.Ionita

Share this post


Link to post

Dati tachetii afara, curatati, gresati, remontati, noua axa, o presiune de ulei dupa cum spune Dj'u (pe masurate) si bice. Chestia cu distributia nu-i deloc sanatoasa de nu fu remediata, cunosc caz in care o busit distributia in doar citeva zile datorita faptului ca freca cureaua in cava (cu siguranta in una din protectii).

Share this post


Link to post

Am resuscitat pacientul astazi. I-am pus axa de pe c18le-ul vechi. Am desfacut prezoanele chiulasei fara sa dezlipesc garnitura, n-am mai dat chiulasa jos. A mers fara probleme, urmeaza sa vad daca e ceva cu garnitura, sper sa nu, ca m-am plictisit sa tot desfac prezoanele alea, le si schimb data urmatoare.

image.thumb.png.3054047ce6ccc76b2dba465417a1cbc6.png

Axa de 18E s-a rupt pentru ca era slaba acolo, axa de c18le (motorul de fabrica al masinii) e intarita in zona unde s-a rupt cea veche. Am inteles ca cineva ar putea sa o repare, sudeze, intareasca, urmeaza sa vad. Am tot cautat alta de 18E si n-am mai gasit nimic. Tachetii erau toti buni, 2 s-au dezamorsat intr-o luna, in rest erau intregi. I-am pus pe toti noi de data asta. Vreo 2 au fost mai vagabonti, s-au amorsat doar dupa ce am tinut motorul turat vreo 2 minute. Am gasit axa stock noua, dar nu mi-a placut cum era turnata si am pus-o tot pe-asta veche, care arata bine.

Acel milimetru si jumatate lipsa din chiulasa se vede pe distributie, mai "la punct" de-atat nu se poate pune.

image.thumb.png.e93067e00d5bc039e483bf8fe0a89b0e.png

De mers merge ok, fluieratul de care aminteam mai sus n-a disparut, n-am mai pus capacul distributiei, dar se vede unde freca cureaua in el. Ori atinge pompa de apa in tabla din spatele distributiei (as fi dat-o si pe-aia jos, dar fulia de la arbore e stransa cu pistol pneumatic, si n-am mai reusit sa o desfac), ori @Dj_Dark a avut dreptate si pompa de ulei canta.

Mai departe tre sa-i aduc avansul undeva sa-i placa, sa curat sistemul de racire ca-i plin de ulei combinat cu antigel, sa mai inchid gap-ul bujiilor... Astea se fac saptamanile urmatoare. Back to square one, sa vedem unde gasim o axa mai grasa.

Share this post


Link to post

Te astept joi, intre timp sa o resuscitez si pe a mea, detalii in topicul meu 🙂

Share this post


Link to post

Am slabit azi cureaua de distributie, era intinsa "cu ura". A mai disparut din fluieratul pe care-l facea, sta o idee mai frumos la ralanti si parca a mai gasit niste cuplu pe undeva. Urmeaza garnitura la teava care leaga ventilatia carterului inferior de cel superior. Pierde ceva ulei pe-acolo, si am gasit-o pe origine

Share this post


Link to post

M-am trezit intr-o seara ca las apa pe jos, pica de undeva de pe sub pompa de apa. Zic aia e, am traznit pompa cat am tinut cureaua intinsa. Imi iau pompa, imi iau si intinzator si curea ptr intinzator, sa nu mai am probleme. Dau distributia jos, vreau sa pun intinzatorul, nu am filete in bloc. Adica au fost candva, dar nu mai sunt. Tarozi nu aveam, si oricum sa fac filete in blocul de fonta nu mi s-a parut cea mai buna idee, asa ca am pus cureaua "veche" la loc. Pun distributia, ii dau cheie, concert de la motor. Ma apucase noaptea, asa ca am strans tot si am zis ca o dau jos in alta zi. Era joi, eu luni aveam examen. Revin luni la masina sa o fac si sa plec la Buzau: baterie moarta, uitasem o lampa pe spate aprinsa. Am lasat-o in Bucuresti, m-am intors o saptamana mai tarziu. Desfac iar distributia, freca pinionul de la distributie in tabla de protectie. Incerc s-o pun fara, nu reusesc s-o pun la semn, dupa 4 incercari pun tabla la loc, pun distributia, totul bun. Dau sa-i completez apa, pornesc motorul, las sa se incalzeasca si pun mana pe furtunul dintre radiator si termostat: o taietura de vreo 2cm. Asa am schimbat o pompa de apa degeaba, si am stat o saptamana si ceva fara masina. Apa ajungea pe fulia compresorului, pana pe fulia de accesorii, si de-acolo pe jos.

In alta ordine de idei, am gasit alta axa de 18E, noua, din stoc vechi, modelul "cu crestatura" pentru delcou, in Grecia. E trimisa, trebuie sa ajunga zilele astea. Imi mai incerc o data norocul cu garnitura asta de chiulasa.

Pana imi vine axa ma apuc si de interior, saptamana asta am in plan sa pun scaunele fata de Saab, si sa desfac compresorul de AC, care a reusit sa piarda tot freonul in 2 zile

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Welcome to the club 😄 o sa-ti scoata peri albi aerul vietii.

Share this post


Link to post

A ajuns si axa astazi. Are un disc excentric fix unde s-a rupt cealalta, gros de vreo 7-8mm sa zic. Camele la ochi par la fel, clar nu e ca cea pe care o am acum pe motor. Sper sa nu mai am probleme cu asta. Revin cu poze sa explic ce zic mai sus mai tarziu, cand fac rost de poze cu cea rupta

Share this post


Link to post

Eh, o pompa de apa mai merge. Comparativ cu altii ce-au fost la un pas de a schimba un motor cu totul in locul a 4 bujii incandescente ...

Share this post


Link to post

Avea si cealalta axa discul excentric de care vorbesc. Axa de c18le/c20ne nu il are. Tot citesc pe net de "break-in" la axa noua, si tot gasesc metode diferite. Voi cum stiti ca se face? 

Share this post


Link to post

Ce aia bre? break ce? Zi pe romaneste 🙂

Discul ala excentric o fi contrabalansor la came pentru echilibrare dinamica.

Share this post


Link to post

Din ce citeam pe net si prin manuale de service, cand se monteaza o axa si culbutori noi, se recomanda sa tii motorul la x turatie, y minute, cu z ulei si apoi sa schimbi uleiul. Vreau niste pareri pe tema asta. Am gasit variatii de la "nu e nevoie" la "am distrus axa cu came" si nu stiu ce sa mai cred

Share this post


Link to post

Am vazut si eu pe net ineptii.

Eu personal sunt pentru folosirea vaselinei aleia mai groase daca e disponibila dar l-as tine la relanti.

Nu am schimbat niciodata axa cu came noua, insa nu as tine un motor proaspat facut turat la x turatii, does not feel right, indiferent de ce se schimba. Probabil ei acolo il tin asa pentru presiune de ulei sporita, altfel nu imi explic.

Pe romaneste, unge-o bine cu ulei si las-o la relanti in rodaj, asta e sfatul meu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Probabil o tin turata sa se amorseze tachetii, altfel nu vad logica.  Ai montat axa noua si o lasi mai usor in primii 500 km timp in care urmaresti eventualele zgomote suspecte. Alte precautii nu-si au rostul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mi-s de aceiasi parere, a nu se ridica motorul in ture.

Ai se sustin ca trebue turat au atasat si o teorie clara pe o logica sanatoasa ? La mintea mea, odata cu turatiile in ideea de a creste presiunea de ulei (sa zicem) simultat creste si frictiunea urmata si de o crestere rapida a temperaturii ce in cazul unor piese noi si "uscate" nu prea da cu plus, dimpotriva. Personal, as merge pe porniri repetate cu pret de citeva secunde pina ce isi ia ulei din plin.

Referitor la schimbul de ulei, il gasesc cumva la libera alegere. Pentru linistea ta si totodata pentru sanatatea motorului, schimba-l. Daca un motor dupa RC alearga ~ 500km si nu crapa, de ce ar fi problema de la o amarita de axa ca nu scade la jumatate da-o-n durere ... Eu sincer, n-as face un schimb de ulei pentru atita lucru, precum nici n-as merge pe N-spe feluri de ulei. Cel mult scurtez perioada a primului schimb de ulei dupa care revin la normal.

Edited by Viktor
  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...