Jump to content
Sign in to follow this  
tunning4life

Un Espero 1.8

Recommended Posts

Am pompa Hepu de vreo 7 ani pe masina (da, stiu, era bine sa o fi schimbat...), fara probleme. Dar... e f posibil sa fi scazut calitatea in ultimii ani.

A mea, pe Leghii are peste 300.000 km

Share this post


Link to post

Si a mea de pe vechiul motor de espero are 2 distributii si ar fi trebuit sa o schimb pe a treia. Vom vedea, ideea e ca mie nu mi-a placut calitatea constructiei, parca se vede la ochi ca nu mai e ce a fost, elicea aia metalica si firava nu imi inspira incredere, la cele vechi parca era diferita. Asta pare facuta avand economia in minte, ceea ce nu duce niciodata la ceva bun.

 

Ah btw, cred ca mai am un hepu de-ala vechi nou nout pentru 15 16v prin garaj, ia sa o caut sa ii fac cateva poze :D

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

+1!în ceea ce privește pompele Hepu. Nu mai sunt ce-au fost odată. Acum merg pe SKF Aquamax.

Share this post


Link to post

Mecanicul mi-a spus ca trebuie sa fiu atent cu pompele de apa, sa nu fie fabricate cu mai mult de 1 an inainte atunci cand este montata, altfel nu vor fi fiabile.

 

Au data fabricatiei stantata ? Ori trebuie stat linga banda sa n-apice a o ambala ... :) )

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Lasati topicu' omului cu pompele astea...

Intrebare: de ce ai luat piesele la dublu?

Share this post


Link to post

Da chiar. Ia mutati-va voi acilea cu pompele voastre.! :mrgreen:

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

 

Lasati topicu' omului cu pompele astea...

Intrebare: de ce ai luat piesele la dublu?

Pozele sunt facute cu telefon camera dubla

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

[emoji23][emoji23] Am dat comanda cu un prieten, isi face si el un c20ne de pus pe cielo, doar ca-l urca stock. Aceeasi poveste cu electronica, se păstrează ecu de cielo

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Se lucrează

 

ee2ae63604844f9507b0c5337b127b6a.jpg

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Demontare ori remontare ?

Share this post


Link to post

Eu am frica de scripeti de-aia, ultima data cand am folosit unul era sa scap motorul pe jos, m-am c..t pe mine de frica.

Hai, baga mare ca eu o scot pe-a mea in 2 saptamani :P

Share this post


Link to post

De ce nu deconectezi bornele bateriei?

Share this post


Link to post

S-au deconectat si bornele putin după ce a iesit motorul.

 

Din pacate n-am reușit sa il pornesc. M-am batut azi-noapte la 4:30 cu ordinea de aprindere si avansul. Am reusit maxim s-o fac sa detoneze in loc sa aprinda ptr putere, apoi am mers in partea gresita cu mutatul fiselor si am renuntat. Revin vineri si atunci o fac sa porneasca

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

E cu bobina dubla sau cu delco?

Share this post


Link to post

Delcou are. Am găsit si problema. Eu aveam ordinea de aprindere imprumutata de la un cielo, axa cu came de pe motor are crestatura pentru delcou copiata de pe una de cielo. Doar ca azi-noapte n-am mai vazut ca delcoul sta la un unghi cu totul diferit

 

Espero:

e90764aa90c4be85043e67dbd2ddaf6a.jpg

 

Cielo:

cd7b1dc28c803fa0d4a5b117b98fadc2.jpg

 

Dadeam scanteia undeva intre evacuare si admisie, in loc s-o dau dupa compresie. Azi n-am mai putut sta, revin si ii dau de cap vineri

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Edited by Mihai.Ionita

Share this post


Link to post

La delco presupun ca stii, dar totusi spun :)

Pui motorul la PMS (masori cu surubelnita in gaura de bujie daca nu ai acces la semnele de distributie) si vezi unde e luleaua din delco in dreptul carui pin de la capac. Ala trebuie pus la pistonul 1 sau 4.

Pui la 1 sa zicem si cablezi in sens antiorar 3-4-2. Daca nu merge inseamna ca ala e nr 4 deci pui nr 1 la 180 de grade si repeti 3-4-2.

 

Din pozele puse de tine pare ca erai decalat cu fix 90 grade, adica un exact un timp.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ma uit la came la pistonu 1 si vad daca e pe compresie sau pe evacuare, dupa ce-l aduc sus. Asta o sa fac, am vrut varianta usoara, sa le pun si sa mearga. Nu s-a putut

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce diferenta este ca putere comparativ cu al masinii?

Share this post


Link to post

Teoretic, 20seh-ul are 129cp, mai decomprimat si cu came mai blande. Britanicii zic toti ca ajungi undeva la 140-145cp.

 

Am gasit ce am gresit cu delcoul: axa de 18e nu avea crestatura pentru delcou, si a fost crestata dupa o axa de 1.5 8v de cielo. Doar ca cea de espero e decalata:

 

fba7874be2d424d94f5e3e184f988456.jpg

 

Pozitia lulelei e si ea decalata intre axul de central de cielo si de espero

 

40dbcbe0fe4cab755c827aabbb1ccb72.jpg

 

Decalajul aici apare din pozitia gaurii unde intra bolțul din spate.

 

Am ax de cielo nou, o sa rad urechile originale de la espero si o sa-l prind in pozitia celui de cielo:

 

05e188152b56a894d42f914e74bf7994.jpg

 

259acfe64ad0a1b54dea0db2ee9dbf94.jpg

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Nu poti folosi un ax de de delco de cielo in carcasa de espero?

Ma gandesc ca e cea mai simpla solutie de a repara problema. Asta daca se potriveste piesa aia cu urechi de la espero pe axul de cielo, eu cred ca se potriveste.

Share this post


Link to post

Ax de cielo in carcasa de espero o sa folosesc. Doar ca se schimba si pozitia delcoului, si e nevoie de alta prindere. La radacini se gaseste ax principal delcou espero, dar e de cielo. L-au "denumit" gresit.

 

Motorul a pornit aseara, s-a ocupat prietenul meu cu garajul unde s-a lucrat si unde a ramas masina. Merge bine motorul, doar ca freaca putin cureaua de distributie in ceva si ambreiajul nu decupleaza. Se rezolva si astea vineri, cand ajung la el

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Nu e prima data cand gasesc de-astea la radacini, defapt nu mai au piese de espero si au catalogat cele de cielo ca fiind de espero. Unde se potrivesc, e ok, unde nu, e nasol.

Eu am patit la conductele de benzina ultima data.

Share this post


Link to post

Pe langa asta, acelasi ax are 2 preturi: 17 si 82 de lei. Sau cel putin avea cand l-am luat. Renunt total la urechile delcoului, si pot folosi orice ax acolo, mai tarziu

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Vineri am adus masina inapoi, pe roti, fara nici o problema (majora). Freaca ceva pe la distributie, din ce in ce mai incet. Probabil o sa se toceasca de tot si n-o sa mai faca galagie. Am folosit tachetii si culbutorii axei de 18e si asta se aude. In toamna cred ca-i dau un set nou, pana atunci sta cu ăștia, ca nu pățește nimic. Avansul e mare, detonează la 5000rpm, azi am intrat in posesia sculei de reglaj, urmeaza sa vad unde sunt si cat sa-i mai scad, pe ce setare de cifra octanica o las, astea-s de vazut.

 

Am reusit sa dau un rateu in evacuare in seara asta. Dupa sunet pe la intermediara pe undeva a cedat. Ea rasufla dinainte, urmeaza sa evaluam pagubele.

 

De tras trage mai bine, daca-i ud pe jos tr 1 rupe aderenta cand o calc. Inainte nu se intampla asta, sunt pe gume de iarna dot 2016, deci tari nu sunt. S-a schimbat total si curba de putere, cuplul maxim acum si-l face undeva pe la 4000-4500rpm, sub 2500 e lesinata, ar avea potential sa urce mult in ture, dar nu prea pot sa-i dau cu avansul asa. Aaa, si n-am inchis distanta dintre electrozii bujiilor, pentru 20seh producatorul recomanda 0.7mm, eu le-am lasat 0.8. O sa le duc la un 0.65 de proba prima data, sa vedem daca e vreo diferenta. M-ar tenta sa fac o măgărie cu bobina, eventual rebobinaj, sa ridic tensiunea la bujii. O sa ma interesez sa vad ce se poate face

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Edited by Mihai.Ionita

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...