Jump to content
Sign in to follow this  
tunning4life

Un Espero 1.8

Recommended Posts

Am schimbat zilele astea lichidul de frana si cel de pe circuitul hidraulic al ambreiajului. Era jale ce era acolo. Depuneri pe rezervorul lichidului de frana. Se simte diferenta in pedala la franare din prima.

 

La ambreiaj era tragic. Ce aveam eu acolo se poate numi oricum, numai lichid de frana nu. Era negru, nu maro, direct negru. Nu mai recunosc ambreiajul acum. Mai moale putin pedala, nu se mai simte in ea cand cupleaza decat foarte putin, inainte imi împingea piciorul, si nu prea mai pot sa plec frumos de pe loc. 3/5 imi patineaza putin rotile la plecare. Tre sa ma obișnuiesc cu el acum :) ). Nu cred ca vazuse alt lichid la ambreiaj din '97 de cand a iesit pe poarta fabricii. Iar de frana, minim 10 ani...

Imi pare rau dar te contrazic

Asa cum problemele motorului nu se rezolva prin inlocuirea uleiului,nici cele ale ambreiajului cu ajutorul inlocuirii lichidului

Te simti tu mai confortabil stiind ca ai lichidul "nou" si curat

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Daca imi povestea si mie cineva, poate nu credeam nici eu. Adaug si intrat mai usor in viteze la rece. Dimineata, primii km, agata a doua si facea destul de urat, acum mai am doar o piedica mult mai mica in schimbător. Si marsarierul intra mai usor, la rece cerea debraieri duble cate-odata. Ala nu mai era lichid hidraulic, era o combinatie de apa cu mizerie, care avea niste asemanari indepartate cu un lichid hidraulic

Share this post


Link to post

Sa tii sub observatie sa vezi daca iti curge pe la pompa sau cilindru receptor in curand.

Nu vreau sa cobesc dar...verifica asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dupa cum banuiam, suportul de la distributie devenise cam inutil. Cel din stanga e cel din spate, inca intreg dar batran si crapat. Cel de la cutie e in stare buna, nu a fost nevoie sa-l schimb. Cu ocazia asta am dat afara si uleiul din cutie si am trecut la motul 75w90.

 

Ca impresii, nu se mai simte motorul in masina aproape deloc, foarte finut in volan. Inainte tremura binisor volanul la ralanti si simteam vibrații si in mers. Cutia intra mai frumos in viteze.

 

Pe la cilindrul de ambreiaj n-am vazut scurgeri, deci probabil inca e intregf6c20459dded221d2f8a82d0d9575124.jpg

Share this post


Link to post

Salut .. ai un link sau imi poti da si mie tyranus in engleza , te rog frumos ?

Share this post


Link to post

A trecut ceva timp de cand n-am mai postat pe-aici.

 

Intre timp am schimbat si lichidul de servo, cam inutila operatia, arata ok cel vechi. E o idee mai moale directia acum, dar nu ceva de speriat. Nu a fost o diferenta mare, ca la cutie/ambreiaj. In orice caz, il stiu nou acolo, si n-are cum sa faca probleme pe viitor.

 

Amortizoarele pe spate erau terci. Dupa ce le-am scos, le apasam cu un deget si apoi le ridicam de tija si ramaneau comprimate. Cred ca erau cele cu care a venit de fabrica. Am pus kayaba pe gaz, si momentan se comporta foarte bine. Dure, mai dure decat ma asteptam. Acum astept sa curga putin unul de pe fata, sa le schimb si pe-alea cu unele pe gaz, sau le dau afara degeaba si le pastrez ca rezerve, vad eu.

 

Momentan masina e la folii, ar trebui sa fie gata pana diseara. Pun 70% pe fata, 5% spate. Revin cu poze la final

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

La cielo geamurile au 30% din fabrica pe fata folie , inclusiv parbriz . La Espero nu e la fel ?

Share this post


Link to post

Ba da, si la Espero au o opacitate similara de fabrica. Nu e legal ce am eu acolo, dar ma feresc destul de bine de soare

 

f1ab0d674256aa9d92dde2f31509ca03.jpg

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Pe spate stiu ca ai voie maxim 70% nu ? Cat te-a costat si ce folie ai pus ? Si eu am pe spate pusa de mine si are cam 5-6 ani si a inceput sa deschida si vreau sa o schimb

Share this post


Link to post

Pe spate ai voie oricat. Pe fata transparenta finala a ansamblului trebuie sa fie peste 73%. Geamurile din fabrica au transparenta asta, daca mai pui si o folie transparenta pe ea depasesti. In practica, pe sosea doar RAR poate constata transparenta cu aparatul. Insa cand folia este vizibil inchisa, se vede si orice agent de rutiera iti ia talonul si te trimite la RAR.

In plus, pe timp de noapte si pe ploaie, sa te asiguri in lateral printr-o folie opaca e cam aventura.

Share this post


Link to post

Noaptea cea de pe fata nu deranjează. Pe ploaie inca nu stiu cum o sa fie, urmeaza sa vad. In orice caz, se simte clar ca e mai răcoroasă masina acum. Daca ar fi sa dau de polițist pus pe talonul meu, mi-l ia ptr xenoane, nu observa intai foliile oricum

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Nu mai am acces la contul vechi, nici la mail-ul de pe cont, asa ca am fost nevoit sa fac un cont nou.

 

Mi s-a pus pata pe frane, sau mai bine zis, pe lipsa capacitatii de franare a tamburilor spate. Optiunea logica, schimbat tamburi cu discuri. Aveam 3 variante: astra f gsi, vectra b, astra g. Cei de astra f sunt batranei, am cautat fara prea mult succes 2 fuzete complete intr-o stare buna. Dupa cateva documentari, a picat si varianta cu cei de astra g. Fiabilitatea lor e notoriu de slaba, bosch-urile curg la imbinare cand ii apuca, ate-urile-s mult prea scumpi pentru ce vreau eu sa fac pentru ca toata lumea ii cauta. Vectra b are urechea pentru frana de mana jos, dar comparativ cu ce patesc etrierii de g, am ales sa merg pe fuzete de vectra.

 

Puntea mea avea fuzetele sudate, deci trebuia sa iasa. Puntea de cielo e mai ingusta cu cativa milimetri, am gasit de espero cu abs, care din fericire are fuzetele detasabile. Am luat puntea, am curatat-o cat s-a putut de rugina, si i-am dat o mana de spray negru "de gard". Ceva de la Lidl, cu grund in ea. A prins bine, chiar daca n-am curatat perfect.

 

post-46959-15083562582249_thumb.jpeg

 

Fuzetele desfacute, curatate, vaselina in rulmenti, etrierii in stare foarte buna. N-a fost nevoie sa ii desfac, am impins pistonasele cu 2 degete. Si daca tot suntem la capitolul vopsea, s-a dat un negru mat si pe aparatorile discului si pe etrieri.

 

post-46959-15083564081273_thumb.jpeg

 

Discurile fata incepusera si ele sa cante la franari de la viteza, placute nu mai aveam, la frane tot umblam, asa ca au urmat si piese pentru fata, pe langa cele pentru spate. Cand a venit coletul ma simteam ca de craciun deja.

 

post-46959-15083564990464_thumb.jpeg

 

Pe fata am zis sa merg pe Brembo Max, le-am găsit la un pret bun si am zis ca rele n-au cum sa fie. Discurile spate au venit separat, n-au aparut la timp pentru sedinta foto.

 

post-46959-15083565748681_thumb.jpeg

 

Dupa ce aveam toate piesele din puzzle a fost timpul sa trec la asamblat.

 

post-46959-15083566430215_thumb.jpeg

 

post-46959-15083566525365_thumb.jpeg

 

Cu puntea completa m-am apucat sa montez, de-aici nu prea mai am poze. Am tras sa termin intr-o seara ce aveam de facut.

 

post-46959-15083567340595_thumb.jpeg

 

Am aerisit de vreo 2 ori, in bezna ca se luase curentul, am iesit in probe cu frane noi pe fata si vechi pe spate. Dupa ce s-au asezat putin am franat "ciobaneste" de la 100, pe liber, si n-a vrut sa blocheze nici fata, nici spatele. Doar a scazut viteza mult mai repede. Am pus si discurile si placutele pe fata, si am luat-o usor spre casa ca se facuse 4 dimineata (in seara aia, n-am facut toate astea intr-o zi).

 

Franeaza mult mai bine acum, se simte diferenta de la cer la pamant fata de ce era inainte. Si tamburii vechi aveau saboti si cilindri noi, deci nu se pune problema sa fi fost ceva probleme acolo, la itp a iesit bine frânarea. Discurile fata au un zumzet specific pe franare, gros, nu prea tare, care pe mine nu ma deranjează.

 

La primavara cred ca o aduc mai aproape de pamant, inca nu m-am hotărât daca sa o cobor, dar tentația e mare, mai ales ca in Buzau se asfalteaza la greu.

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

  • Like 2

Share this post


Link to post

Faina lucrare. Arata chiar bine reconditionata puntea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mersi. Mai am putin de lucru la frana de mână, momentan nu ajunge cablul la maneta si freaca de punte la fuzete, dar stiu ce am de facut. Or sa vina poze dupa ce-l fac, poate mai vrea cineva sa faca ce-o sa fac eu acolo

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Eu la Cielo am folosit cablu frana de mana de Astra F si s-a potrivit perfect. Daca vrei sa nu iti frece cablul, exista niste ghidaje (reperele 7 si 8 din imaginea de mai jos) care se prind pe punte. Cablul de Astra F are niste "butoiase" de plastic care se fixeaza in ghidaje, astfel ca sufa aluneca in voie.

 

post-4414-0-94437700-1508506254_thumb.jpg

In caz ca ai nevoie gasesti aici si link-ul catalogului de piese online: https://opel.7zap.com/en/car/t92/j/0/28-0/#5

Share this post


Link to post

Astra F GSI, mai exact, modelul lung. Doar ca nu stiu daca la fuzetele de Vectra B e ok...

Ai idee daca se gasesc separat ghidajele alea? Si unde? Pe mine ma seaca, freaca de ani de zile in spira arcurilor...

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

@Geo: ai raspuns aici. Du-te cu codurile pe care le-am dat la magazin ca sa le dai mura-n gura si daca nu sunt retarzi ar trebui sa le identifice si sa ti le comande (asa am facut eu). Nu te astepta sa le gasesti pe stoc.

Share this post


Link to post

La vectra b urechea de care se prinde cablul de frana de mana vine jos, nu sus. In rest, urechea de care se agata cablul e aproape identica. La vectra b are o tablita pe ea, nu știu pentru ce, dar cert este ca merge cablul.

 

La mine o sa frece in punte daca nu-i fac nimic si il leg direct. Urechi am de pe puntea de vectra b, dar o sa caut de pe codul tau doar sa vad despre ce e vorba.

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Edited by Mihai.Ionita

Share this post


Link to post

Prin modificarea pozitiei opritorului (urechii) de pe punte, catre exterior, ori o idee mai inalt incit cablul sa nu atinga, nu se rezolva?

Share this post


Link to post

Asta ar insemna 4-5cm, dar nu e realizabil pentru ca vine roata unde ar trebui sa vina urechea. Fac un ghidaj pe care sa alunece cablul unde ar vrea sa frece, si cat sa pot veni drept cu el la urechea care trage de saboti, si apoi pun prinderea cablului pe punte, ceva mai in interior. Am in cap soluția, doar timp sa fie. Revin cu poze la final, ca poate o sa mai fie cineva care se lovește de problema asta

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Am gasit cea mai simplă solutie pentru frane: tablele din spatele discului de astra f gsi. Etrierii merg pusi, accesoriile de frana de mana sunt la fel. Trebuie doar sa le găsesc. Orice alt artificiu ce include sudura e inutil, rezolv mult mai elegant asa.

 

Intre timp mi-a rasarit ideea sa mai fac niște caluți, in special dupa ce am condus un espero cu c20xe, prezentat chiar aici pe forum destul de detaliat (mulțumesc inca o data pe aceasta cale). Am gasit ce credeam ca e un 20seh la craiova, refacut total cu 15k km in urma, si niste ani. Am fost multumit de cum suna motorul intr-o filmare si am plecat sa-l iau.

 

post-46959-1516658955417_thumb.jpg

 

Cam aia era compresia pe toate, cu variatii de max 0.3 bari. Am demontat motorul si l-am prins în mașină, după care proprietarul imi aduce o punga cu 4 pistoane si o baie de ulei de c20xe (a lui curge). Ulterior aflu ca pistoanele pe care mi le-a dat el sunt cele de 20seh, foarte murdare de ulei. A zis ca a fost blocul schimbat la un moment dat, deci probabil a pus direct chiulasa de 20seh pe bloc cu pistoane de c20ne.

 

Dupa lungi căutări am gasit si ultima piesa necesara puzzle-ului: axa cu came de 18e. Acest 18e s-a pus pe Kadett E GSi si Ascona c. Am cumparat chiulasa cu totul, sa nu am probleme cu ordinea culbutorilor si cu integritatea axei. Axa cu came de 20seh are 271 "duration degrees", cea de 18e 297. Ridica supapele cu 0.3mm mai mult fata de cea de 20seh. Fata de o axa de c20ne sta si mai bine, diferenta de ridicare a supapelor este si mai mare, iar ca durată e similara cu cea de 20seh, 273 degrees. Valorile de duration probabil sunt masurate la 0.1mm lift, o sa vad asta când o sa masor si eu sa vad ce loc au pistoanele si cat pot comprima.

 

Motorul inca nu a fost desfacut, mai am piese de adunat până e gata de pus pe mașină:

- macar o curea de distributie, după ce vad starea rolelor si a pompei de apa ma gandesc daca schimb tot sau nu (refacut de 15k km?)

-prezoane chiulasa 1.8 (3 dintre ele sunt mai speciale, mai au o tija filetata deasupra, pentru suportul alternatorului si a pompei de servo)

-ceva galerie se admisie lexmaul, cu tevi mai mari si mai lungi ar ajuta destul de mult, dar sunt destul de rare.

-ambreiaj: ce era pe motor a trăit niste traume de-a lungul vieții, e clar copt. Volanta a fost ușurată si nu vreau sa renunt la ea. Voi reconditiona discul in kevlar, fețe luate volantei si placii de presiune. Mai jos sunt poze prin care se poate vedea de ce e nevoie sa intervin la ambreiaj.

-bujii, fluide, garnituri, aici nu e fixat nimic inca, vedem ce e necesar

 

999dca1a30390a36ffc0a25cb76114b4.jpg

 

1f5fce659fa06b6c4fe62d1044870844.jpg

 

bf343f5d0780044bae441f33269af42d.jpg

 

Iar aici se poate vedea de ce vreau sa pastrez volanta. Ii lipsesc aprox 2kg, chiar se vedea ca urca mai ușor in ture. Vedem cat de repede ma obisnuiesc cu ea prin trafic, n-ar trebui sa fie prea greu

 

d7d651407fb4f0106104860cd278bb8f.jpg

 

Mai departe vreau sa lustruiesc porturile de admisie si de evacuare, sa imbunatatesc curgerea. Se ocupa cineva prin București de asa ceva? Care ar fi pretul unei lucrări de genul?

 

Evacuarea se va face mai tarziu cu serpi lexmaul din inox. Oarecum similari cu traseul stock, doar ca difera diametrele. Plus ce tobe stock la diametru gasesc sa fac traseu pana in spate. Ies din calcul teava goala sau vreo toba sport. Vreau putere, nu galagie.

 

Tot de la vânzătorul motorului am mai luat si un bord digital, in stilul celor de kadett, doar ca mai mare.

 

92025042474defa75356eb311baf03e5.jpg

 

Urca pe masina după motor, urmaresc mai eficient turatie si viteza pe bordul clasic. Ăla e asa, "de fiță".

 

Trec la capitolul achizitii si interiorul ăsta de saab, scaune+bancheta

 

1e2cfee4bf23161328383a107fcf2301.jpg

 

fa4767a72edbd7c7fabc6491fb6ce20f.jpg

 

 

Si sa aduc masina "la zi":

 

Am vopsit electrostatic jantele de vara:

 

2c1a8aa85fc41832cf7cc243129afbe0.jpg

 

Si ceva mai artizanal pe cele de iarna:

 

617ff8a116696234d2d6b372922362d9.jpg

 

In incheiere, am un abs complet in portbagaj, care trebuie dus la depozitare momentan. Am destule de facut, nu ma arunc cu capu' inainte si cu el ca nu-i mai dau de cap decat dupa vreo 2-3 saptamani de stat in garaj zi-lumina.

 

Probleme n-a făcut, exceptie inchiderea centralizata. S-a apucat sa nu mai mearga dreapta spate, după 600km pana la vecinii bulgari incepuse toata partea dreapta sa nu se mai incuie. A ramas doar dreapta spate a doua zi dupa ce am ajuns acolo, iar dupa o spalare a inceput sa mearga totul ca inainte. Le-am recomandat prietenilor sa-si spele si ei masinile acolo, poate le mai scad corectiile pe la injectoare sau poate li se repara vre-un cap de planetara ceva. La închidere nu umblu momentan. "daca merge, las-o asa". Nu vreau sa alerg fantome pe-acolo. Cand va fi ceva permanent, o sa ma ocup

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

post-46959-15166615001641_thumb.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

De la ce Saab ai scaunele?
Problema la inchiderea centralizata e de la praful din actuatoare si mizeria (vaselina/ulei cu praf) din broaste. Actuatoarele se desfac, se curata si se ung cu vaselina siliconica si putin ulei de motor. Sunt robuste. La fel, recomand curatarea si ungerea, doar cu ulei, a broastelor.
In rest, spor!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Cand am avut problema cu inchiderea, nu se mai incuia nici capacul de la rezervor, deci tind sa cred ca nu e de mizerie problema. Poate doar la dreapta spate, dar momentan nu umblu.

 

Scaunele sunt de pe ceva 9-3 cred, undeva intre 2000 si 2005. Aduse de un prieten din UK (daca te uiti la cataramele de la centuri ai sa vezi ca sunt mutate pe partea greșită

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Ambitios proiectul, succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...