Jump to content
Sign in to follow this  
tunning4life

Un Espero 1.8

Recommended Posts

Povestea incepe cand aveam eu vreo 17 ani si masina vreo 90 de mii. Vine mama acasa cu masina, ca a luat-o pentru o alta treaba. La început nu mi-a plăcut de nici o culoare cand am vazut-o. Stiam ca e veche si ma asteptam la ceva mult mai rau. Am fost fraier, am descoperit mai târziu asta.

 

Dupa vreo cateva luni de mers cu ea mama descoperă ca ii consuma mult, ca e scumpa benzina si ca nu merita, asa ca masina ajunge parcata în fata blocului la 92 500km. Ma aștepta pe mine, doar ca mai avea de așteptat.

 

Aproape un an mai târziu iau carnet, ajunge pe mana mea. Cand am vazut diferenta de la cielo euro 3 pe gaz (cândva 80 de cai) la 1.8-ul meu cu 95 de ponei, bine, poate nu chiar toti in viata, dar manca benzina, manca chiar bine, si mai erau destui dintre ei acolo, m-am îndrăgostit de ea. Primele zile numa' 4-5000 vedea :) ). Dupa ce am golit primu rezervor, si am vazut ca s-a dus cam repede, m-am potolit.

 

Asta se întâmpla prin februarie-martie. Pana in vara a ramas asa cum a fost din fabrica, o singura chestie am schimbat la ea dinainte sa iau carnetul: casetofonul. Ca deh, cine asculta doar radio. Trebuia ceva pioneer, sa se auda bine, cu stick si aux, ca na, dau petreceri in masina. Nici in ziua de azi nu mi-am facut un stick cu muzica, merg pe radio.

 

Vine vara, ma apuca "cheful de munca". Am bagat niste leduri albe in bord. Totul era alb, frumos, acele erau portocalii si urate. Am avut o tentativa, nu a mers, a ramas alb cu ace solide. Stiu cum sa-l fac acum, doar ca timpul nu ma mai ajuta. Poate va ajunge intr-o zi alb cu ace luminate, rosii.

 

Prin august aveam vreo 95 500, scumpa benzina, nu prea era rentabil. Primeste o instalatie de gpl noua, montata in atelier profesional, frumos, tot tacamul. M-a costat 1000 de lei distractia. Inca regret ca am ales butelie normala, era mica diferenta, dar e prea târziu deja. Dupa multe reglaje si vizite la atelierul lor încă nu vrea sa consume sub 10%. De cateva ori mi s-a întâmplat, dar era ceva stricat atunci, ceva la electrovalva de pe plaman.

 

La început, cand am luat masina, statea perfect pe drum. Pe la 60 simteam ceva ca bate "lateral" dar nu i-am dat importanta. In decembrie, pe la 99 de mii, deja dansa singura pe drum, directia era ceva vag. S-a minunat si mecanicul ce a gasit acolo. Articulatii noi pe fata, bascule, amortizoare, deranj mare. Statea in sfarsit pe drum cum trebuie, volanul statea drept, era alta masina.

 

Dupa asta a inceput distractia cu bataile in volan. A fost nevoie de 4 jante si 2 cauciucuri sa o fac sa nu mai simt turci cu ciocane in rotile mele. Jantele au fost luate sh, provenite de pe hyundai cred, a fost nevoie sa maresc gaura centrala la strungar, de la 54.1 la 56.6. Am luat 2 cauciucuri noi, barum polaris, de iarna, dot 4015 ca sa linistesc si volanul. Am invatat pe buzunarul meu ce inseamna echilibrare buna si unde sa merg, plus ca barum-urile astea se comporta mult mai bine decat debica navigator care erau pe masina. Foarte bătrâne si dure. De la 100 tre sa fiu ambitios acum sa blochez rotile fata. Inainte se întâmpla foarte usor asta.

 

Am asamblat si o interfata de diagnoza, nu se stie niciodată cand e buna, am mai testat doar pe un cielo 16v, si a mers si acolo. Momentan nu am vazut nimic aiurea la mine, doar avansul aprinderii care varia fix cand intrerupe motorul la ralanti, inca nu pot intelege de ce la prima cheie merge intrerupt si dupa ce merg putin se linisteste, sper ca urmeaza sa descopar

 

Momentan am 104 500. Inca nu-s decis ce ulei sa bag. Momentan merge pe gm 5w30 dexos 2+duralube. Nu-l consuma, nu-l pierde, n-am probleme. Cred ca la urmatorul schimb va primi motul 5w40. Toata lumea il lauda, vedem la 108 700 ce ii dau

Edited by tunning4life
  • Like 1

Share this post


Link to post

Frumoasa povestea :thumbl: Sa te tina "uratenia" cat vrei tu!

Duralube-ul ala decat 'ingroasa' uleiul; daca motorul merge brici, de ce l-ai pune? Mai bine un ulei bun decat amestecuri, parerea mea.

Pui si tu niste poze? :D

Share this post


Link to post

M-am lecuit de duralube. Nu mai bag nimic altceva peste ulei.

 

Urmeaza si poze, trebuiesc selectate de prin telefon

Share this post


Link to post

pozele ca pozele ca doar are si lupe de ceva timp,dar la asa motor de 1.8 si 4 in linie, trebuie si niste bujii cu 3-4 craci, ca astea din poza, macar sa fii sigur ca arde benzina indiferent de "unghi" :mrgreen:

 

 

post-45039-0-11720800-1459175268_thumb.jpg

post-45039-0-01057500-1459175279_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Odata cu articulatiile, la 99 100 i-am dat niște ngk-uri japoneze de toata frumusețea. E pretentios gazul, nu prea e rentabil sa experimentez. Vorbea lumea pr aici ca nu ar fi tocmai ce trebuie un numar mai mare de electrozi.

Share this post


Link to post

Si niste poze, cum am promis. Toate facute dupa o baie. Prima e la spalatorie, urmatoarele 2 cand am ajuns acasa. f03dc9147557c572b17136223cdbd30f.jpg

 

Si acasa

6473d9a0bebe3b1dac6cd0be99f51b0a.jpg79c50cd4046cdde6a40653c7ae664df5.jpg

 

Ceva de pe la camin de asta-iarna

5f6b5cdc5d11420122532a8243eb47a5.jpg

6cb0b5320cf63e644e7e062c5d9cfc0c.jpg

 

Ceva poze de cand ma jucam cu leduri la ace. Conceptul exista, timp si leduri sa fie mai departe

 

0c601cdbb4ad4bcb4f2190e85450e4e9.jpg

82a6c7cf44d66af5cbd8c3dd4b263e12.jpg

 

Si asa arata bordul acum

 

d9ebc36b19edfa690c24a0aa447cf335.jpg

 

Eu momentan sunt in București, la facultate. Mama la Buzău, mi-a zis ca are nevoie de masina. Ii explic cum e cu butonul de gaz, nu e secventiala sa treacă singura, si i-am explicat sa mearga putin pe benzina intai, sa nu o dea rece pe gaz. Ma suna intr-o dup-amiaza, ca i-a murit motorul in mers. A mers inecata, dadea in nas si dupa a murit. "cum merge butonul asta de gaz al tau?". Ajung acasă, pun contact, ceva lipsea. Era cam liniste. Dau la automat, nada. Mi se urca sangele la cap. Mama a mers pe benzina si mi-a consumat tot. Si asa am ramas fara pompa. Pornesc pe gaz, ma duc direct sa-mi iau pompa. Mai jos e poza cu pompa scoasa din rezervor.

 

048f2c6ae93773be9ed3852218811e64.jpg

 

Merg eu frumos prin mirifica noastra capitala, si vad un idiot de taximetrist cum vrea sa-mi ia fata dupa ce a mers pe linia de tramvai. Nu ii las pe-astia de pe linii de nici o culoare sa se bage. Vor sa fie mai smecheri decat fraierii care stau in trafic, sa incurce. Si cum apas eu frumos pe volan, astept galagia din fata masinii, dar masina mea ragusise, nimic. Mai apas, mai tare, nimic. Franez, il las, ma umplu de nervi. Claxon, din părți. Erau schimbate cu mana mea claxoanele astea, prin februarie anu trecut. Spume, tot tacamu. Ma bag sub masina sa vad ce e acolo, releul mergea, zic "in fata tre sa fie". Cand vad ce e acolo, am zis ca nu-i adevărat

 

6ffe389176ef5a10935a999ad582b474.jpg

 

Din noi noute, intr-un an ajuns asa. Ceva trebuia facut. Caut claxoane mai sanatoase, ajung la unele sh de pe vectra c (cred). Pret bun de la un prieten care dezmembra, si ajung la urmatoarele. Problema era din cablaj de fapt, de la prima bifurcație, dar oricum trebuiau schimbate si astea. Unul decedase de ceva timp. Acum le am pe-astea:

 

fec140e692ce160cfe2e20a36c83f821.jpg

c809d3aa6ad1957941310a8d2044d012.jpg

 

In goana mea după "volan drept", sa nu am masaj la maini in mers, am colindat mult pe la vulcanizari. Am dat si de oameni ok, dar am dat si de unu prost. La urmatoarea vulcanizare, un prezon era ambitios. Nu voia sa iasa. Cand a iesit pana la urma, o parte din el a fost mai ambitioasa

 

44032f46f4243ce05e5f959527f7d4c8.jpg

 

Un strungar a reusit sa scoata ce era in plus in fuzeta. Din fericire nu s-a rupt acolo, a ramas doar ce lipseste din prezon in grosime. S-a refacut filetul, prezon nou si totul e ok acum. Nu mai merg la ăla niciodată. Daca sunteti din Buzău evitați toate vulcanizarile de pe 1 decembrie, niciuna nu-i mai răsărită.

 

Si ajungem la capitolul "lupe". Dupa cum e bine stiut, farurile de espero, ca si cele de cielo, sunt degeaba. Sunt niște pozitii mai puternice puțin, greu se pot numi faruri. Xenon nu am vrut, e frumos talonul, nu vreau sa ma duc la Focșani sa-l recuperez. Am decis ca niste lupe sunt necesare. Dupa multa documentare, de la "cum dau jos farurile de pe masina" (in manualul de service nu exista asta), la "cum inchid farurile", tot tacamul. Am demontat tot, sa vad ca pot si nu raman cu lupele degeaba, am montat tot cu minimul de suruburi posibile (cate 1/5 la faruri, 1/2 la semnale si 2/8 la "grila") m-am dus sa-mi iau lupele.

 

Am început cu semnalizarile

5a229a4d2d0ba62daba9b450e2c86ea5.jpg

 

E primul pas, dupa ele se ascund suruburi pentru a ajunge la "grila". Apoi grila jos, farurile jos, poza urmatoare este cu grila re-asezata

 

14c0bffcc76d9ee71697bbaf3ea35714.jpg

 

Iau farurile in camera (am facut la camin treaba asta) si incep usor usor, cu un "heatgun" sa desfac. Intr-o ora, cu grija si cu 2 surubelnite drepte, am dat măștile jos

 

b4c7e2136ed19b41d5fa7c87276b0fde.jpg

 

Si alte poze din timpul operatiunii

 

dc5c39066cd65809a33b96900c87c6a2.jpg

0a4348e14a3599ab85fe88c7170d7850.jpg

895a06801fc5e4176318858afa6cf95e.jpg

df57027c493e4a80ad7d60e78fd40a53.jpg

 

Cam asa arata lupele

 

36f3f8dbcb221639e8de4133a7fc287e.jpg

 

Cam atat mastic am scos din faruri

 

f3db5306b5098af9bc247e3daba956d2.jpg

 

Si niste poze dupa primul reglaj. Farul dreapta e destul de matuit, si le-am mai reglat de-atunci, e doar "informativa" poza

 

17daac08c128727f01afe0344b15fc89.jpg

 

Si o poza cu tyranus in functiune pe masina mea:

 

9cf58445a8317d60b6dc3fcbfb41291b.jpg

 

Si din astea am facut "interfata"

 

0cfef8fa3e6f225c3129f11ad922a41e.jpg

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Pompa aia chiar s-a topit... nu-mi vine sa cred.

Arata super masina, farurile, acele, dar cam puternic rosul ala...

Share this post


Link to post

Mersi :D

 

Acele nu sunt in momentul asta pe masina. Era doar o idee sa vad daca le pot face uniforme. Momentan sunt cele portocali. E chin sa pot face o treaba buna. Trebuie o minifreza, un al doilea bord donator pentru experiment si cateva ore de munca. Am zis ca fac treaba asta cu smd-uri t5 scoase din soclu, deja lipite, sa manevrez mai ușor. Poate la vara voi face si asta, sper de fapt. Nici albul nu mai e ca acolo, era prea puternic si am pus o rezistenta la intrarea in bord, dar am exagerat cu 3kohmi, erau suficienti 2. Trebuie sa desfac iar, am rezistentele, timpul e problema

 

 

Pompa da, a fost macelarita. Am gasit siguranta arsa si imi topea siguranta cand o schimbam. Si saculetul sorbului era plin, era tare deja. Nu i-a stricat o inlocuire. A fost naspa de scos furtunul de tur din pompa, e un cauciuc foarte tare, gros si ambitios. Am reusit in final, dupa vreo ora. Trebuia sa plec si la București, luni dimineață am facut operatiunea

  • Like 2

Share this post


Link to post

Felicitari pentru rabdarea necesara pentru a ne povesti "ispravele" tale, se vede ca e pasiune..arata foarte bine! Multi km in continuare si numai bine.

Edited by AllegroS

Share this post


Link to post

Mersi frumos! Momentan asteapta 4 cauciucuri de vara, dunlop sp streetresponse 2 (sper sa nu greșesc) noi noute. Sa ajunga la mine si le pun pe masina cu prima ocazie.

 

A inceput sa si consume mai bine (in sensul de putin). Ultimele 2 consumuri au fost sub 10% mixt, in niste condiții medii as spune: 4 oameni (cu tot cu șofer), portbagaj plin si ac 3/4 din drum, viteza 105-110 cat de cat constant, nu reduc la sub 80 decat in cateva localități mai cunoscute pentru radar, si pe unde ma mai avertizeaza waze. Ma declar multumit

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

acceptabil 10% consum GPL,dar se putea mai bine! la range-rover-ul L322 al amicului meu are un consum de vreo 22 litri la suta de km, afisat de bord,dar ramane de vazut practic cat il duce un rezervor si atunci iese adevarul la suprafata! dar are 4400 cmc si V8 benzina... de cele 2440 kg nici nu mai pomenesc sau transmisia permanenta 4x4... totusi ,45 lei la suta de km e putin,zic eu! pana si tico-ul meu consuma vreo 4-5 litri la suta de km,deci vreo 20-25 lei la suta de km,si e de vreo 5,5 ori mai mic la motor si de 4 ori mai usor... mai ca imi pare rau ca nu a fost omologat pe GPL si al meu :tongue: , sa vezi atunci costuri mici de transport la suta de km! vreo 14 lei la suta de km! :shock:

Share this post


Link to post

Cred ca ai vrut sa spui mai putin de 20 de lei/100km. 10% gpl, nu benzina :) ). Ultimul plin a fost de 50.33 lei, consumați pe 276km parca. Oricum plinul de gpl e relativ, apar erori des. Ba intra mai mult, ba mai puțin, nu se poate face plin "pana in buza" ca in rezervorul de benzina

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Am gasit acum ceva timp in manualul de service schema asta. Teoretic, espero a avut lumini de zi din fabrica. Super tare zic, dau search in manual sa vad alte legături, sa vad ce e nevoie sa leg si unde ca sa mearga.

 

a622fa41d60631a1a24ebbd1b0caefbe.jpg

 

La sigurante deja se contrazice manualul, ba releul si modulul sunt legate pe alta siguranta, ba sunt pe aceeasi siguranta. In schema se lamureste putin treaba, sunt folosite toate 3 aparent.

 

Pe schema se observa k58, montaj cu 8 pini, notat ca modul drl. Si avem si un releu care imi pare a fi releu normal.

 

2d815872841eb16ce6f013c5a28afdb7.jpg

 

In poza următoare se poate vedea ca releul drl are cod ca si cel de claxon si cel de p/n, interschimbate de mine cand am avut probleme cu claxoanele. Deci releul este unul normal

 

a0a598aa621831921f2994fc7751fd4c.jpg

 

Dupa o pe radacini am gasit piesa cu codul 90414786, numita de ei releu lumini faza scurta aprinse permanent, cu un cod alternativ care nu apare in manualul de service. Piesa de pe radacini are, culmea, 8 conectori. Logica imi spune ca ala e modulul drl notat k58 in manual. Cum espero a avut toate dotările ca standard, sper sa gasesc cablaj pentru el.

 

Întrebarea mea este urmatoarea: unde este cutia de relee de deasupra ambreiajului? Releul pentru faruri e in masina, ca il aud când pun contact, dar din ce m-am uitat pe sub ea nu am gasit releele astea. A mai cautat cineva treaba asta? M-as mira ca dupa atatia ani sa fiu primul. Ceva incercari ale cuiva in trecut? O sa revin cu detalii, maine ma uit in masina cu blițul, chit ca desfac plastice. Daca gasesc mufa ptr k58 ma duc la radacini sa iau modulul, e 18.53 lei. Releu am la p/n, imprumut de-acolo, si vedem ce iese. Pana una alta, cineva cu experiente anterioare?

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Am gasit releele, sunt puse foarte foarte aiurea, dar am dat de ele. Din pacate, deasupra celor 2 microrelee e o urechiusa care pare ca ar primi un soclu in plus, dar soclul nu este acolo. Si nici mufa cu 8 pini nu am gasit-o. Voi mai cauta, dar se pare ca totusi nu e cablata si pentru asta. Ma zapaceste alarma care e montata tot acolo, si sunt niste fire in plus

 

Lipseste cu desavarsire cablajul ptr drl din pacate... Era interesant sa rezolv cu 20 de lei treaba asta, dar era prea frumos sa fie adevarat. Aia e, le aprind ca pana acum

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Poti sa gasesti montaj DRL profi, pe farurile de faza lunga, la 60% din intensitate. Eu am avut asa ceva pe Lacetti.

Share this post


Link to post

Sau as putea face cablajul de la modulul existent. Am vazut ca pe montajul asta pompa de benzina deschide becurile, ceea ce nu imi place. Voi lua semnal de la becul de ulei, sa porneasca după ce porneste motorul. Ies mai ieftin si e mai simplu de depanat montajul asta

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Te complici. Modulul trebuie setat sa fie alimentat prin contact, cu un delay de 20 secunde, iar daca pozitia, farurile sunt aprinse, motorul este oprit si frana de mana trasa sa nu fie alimentat. Modulul pe care-l aveam nu stia ca a pornit motorul, dar dupa ce primea tensiune astepta 20 secunde, dupa care aprindea farurile pe faza lunga in 3 trepte de cate 20%. Daca frana de mana era trasa sau aprindeai pozitie/faruri, se stingea. Fara sa-i fac reclama, l-am luat de aici si am fost extrem de multumit.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Parca n-as da 150 de lei pentru treaba asta. Era o chestie care era frumos sa se rezolve plug&play cu 20 de lei, dar parca nu merita 150. Ma gândesc sa modific putin schema asta, sa o fac sa aprinda faruri doar cand e stins becul de la frana de mana. Pentru asta trebuie sa gasesc schema releului in 8 pini cu codul menționat acum 3 post-uri. Ramane in stadiul de proiect momentan. Iau in calcul si varianta propusa de tine, dar momentan mai poate astepta

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Într-un final mi-au ajuns si mie cauciucurile de vara. 4 bucati dunlop. Au dot 4315, n-au defecte, n-au probleme. Luate de pe cauciucuridirect.ro . Experienta cu ei a fost nu tocmai placuta, am așteptat 30 de zile comanda, pentru ca prima comanda s-a pierdut pe la timisoara si au trimis alta comanda. Dar mi-au dat un discount de 7% din valoarea comenzii, aprox 64 de lei, sa zicem ca as incerca si a treia oara. In mod normal comenzile ajung cam in 10 zile, a fost o exceptie la mine.

 

Se comporta bine pe uscat, am incercat niste franari de pe la 140 si s-au comportat bine. Sa le vedem pe ud si la consum cum stau, dar cu siguranta fac mult mai putina galagie

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Am dat de alta belea, delcoul. Magnetul din el usor fisurat, motorul merge neregulat. Am incercat cu orice altceva de proba si n-am rezolvat nimic, de la el tre' sa fie. Va primi unul nou, de la radacini, n-am vrut sa risc cu sh-uri. Revin cu detalii dupa schimbare

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Gaseai doar axul, de ce schimbi tot delco-ul?

 

PS Cred ca mai am eu unul prin garaj, daca vrei il iau cand mai ajung pe-acolo.

Share this post


Link to post

Am schimbat delcoul, masina merge mai rotund, accelereaza mai frumos, are vlaga prin oras cu ac pornit pe gaz acum. Inca nu merge perfect rotund, nu imi dau seama de ce, dar la mine n-a mers niciodată atat de bine

 

Chiar te rog dj sa-l cauti, sunt curios daca se potrivesc. Cel putin prinderea e total diferita. Vedem la o intalnire ce si cum

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Test compresie?

Share this post


Link to post

Nu i-am facut, dar nu da fum, nu consuma si nu am gasit pic de ulei pe bujii. La o supapa de evacuare care nu inchide perfect ma gandeam si eu. Sa vad, daca e doar asta, nu o sa desfac motorul doar ptr ea. Astept sa faca mai rau sau sa fie nevoie sa-l desfac ptr altceva, gen garnitura de chiulasa

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Verifica toate furtunasele de vacum. La functionarea pe GPL, o neetanseitate a acestor circuite de vacum creeaza probleme si de relanti.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...