Jump to content
Sign in to follow this  
Tiz

Probleme Incarcare Baterie Matiz E3 Ac

Recommended Posts

Am probleme cu incarcarea bateriei, din cand in cand nu se mai incarca. O monitorizez cu un voltmetru conectat tot timpul pe baterie.

Se intampla aleator si poate tine mai mult sau mai putin, apoi o perioada merge bine.

Aseara am pornit masina, a mers ok vreo 20 minute, am stationat vreo 5 minute cu motorul pornit si farurile aprinse cand s-a aprins martorul bateriei. M-am uitat la voltmetru, avea 10V. Am oprit masina, am lasat-o 10 minute, nu a mai pornit. Am adus alta baterie, am pornit masina, nu incarca. Ghinion ca era seara si trebuia sa merg cu farurile aprinse, abia am ajuns in fata blocului uitandu-ma cum se descarca bateria. Ultimii 10 metri am impins-o, bateria a ajuns la 6V si s-a oprit motorul.

Dimineata pun bateria (incarcata pe redresor peste noapte), merge perfect, incarca norma, 14.5V. O las vreo 5 minute la relanti si brusc nu mai incarca, tensiunea era 13.5 si scadea. Accelerez usor si isi revine, 14.4. Dupa 10 minute iar nu mai incarca. Scot borna bateriei sa vad cat da alternatorul, moare motorul instantaneu. Pun borna, pornesc motorul, incarca iar. Scot iar borna bateriei, nu mai moare, merge normal.

 

Masor tensiunea pe baterie si am asa (in aceasta ordine):

 

La relanti = 14.55

Faza scurta = 14.35

Faza lunga = 14.30

Relanti = 14.55

Relanti + AC = 14.25

AC + faza scurta = 14.10

AC + faza lunga = 14.00

Relanti + AC = 14.25

Turat = 14.50

Turat + AC = 14.30

Turat + AC + faza lunga = 14.20

Relanti = 14.50

 

Opresc motorul, tensiunea pe baterie = 13.8

Pun contactul, tensiunea pe baterie = 13.3

 

Pornit, relanti = 14.45

turat = 14.50

 

Decuplez bateria cu motorul pornit, tensiunea pe alternator:

relanti = 14.60

turat = 15.10

 

Cureaua este buna, intinsa, alternatorul se invarte normal atunci cand nu incarca.

Dupa mine pare ca alternatorul nu e defect, el functioneaza perfect atunci cand functioneaza.

Sa fie vreun contact prost? Unde, si chiar asa sa se manifeste, ori merge ori nu merge, nimic intermediar?

 

 

Edited by Tiz

Share this post


Link to post

Scot borna bateriei sa vad cat da alternatorul, moare motorul instantaneu.

Scot iar borna bateriei, nu mai moare, merge normal.

 

Decuplez bateria cu motorul pornit,

Nu mai face "minuni" din astea !

Share this post


Link to post

adrian - bine punctat

 

Cati km are masina? Primele lucruri care imi vine in mine: periile alternatorului, plusul de pe alternator...

 


Nu strica sa fie si bornele curate si pusa putina vasilica, chiar si cablul de la borna negativa, verificat unde se prinde de caroserie.

Share this post


Link to post

masina are 40.000 km, din 2006.

despre care borne vorbesti, cele de la baterie? alea sunt curate, stranse, totul ok.

Ca sa ajung la alternator sa verific contactele, trebuie sa ma bag sub masina? Adica e suficient sa o ridic pe cric?

 

Sau se poate ajunge la el daca scot roata fata dreapta?

Edited by Tiz

Share this post


Link to post

Normal nu tre sa se opreasca motorul cand scoti borna,si nu mai face asta cs nu-i sanatos;si alternatorul nu incarca nonstop pentru ca de asta are releu ca sa incarce cand trebuie.de asta intermitentele

Share this post


Link to post

Pana rezolv cu alternatorul vreau sa schimb si bateria, am o Caranda acum ajunsa la sfarsitul vietii (mai are maxim 10Ah capacitate).

Ce recomandati intre Caranda Durabila 35Ah 180 lei si Banner Power Bull 40Ah 175 lei ? Inteleg ca ambele sunt cu tehnologie Calciu.

Cum e tehnologia asta Calciu fata de cea clasica, in conditiile in care masina sta mai mult pe dreapta, e folosita rar si pe distante scurte (1-2 km)?

 

Share this post


Link to post

alternatorul nu incarca nonstop pentru ca de asta are releu ca sa incarce cand trebuie.de asta intermitentele

Aici n-ai prea nimerit-o :(

Share this post


Link to post

Azi am reusit sa-l prind iar cand nu incarca.

A mers vreo 5 minute cu farurile aprinse si AC pornit, incarca in jur de 13.5V, daca stingeam farurile si lasam AC sau invers, opream AC si lasam farurile pornite, incarca cu 13.9-14V.

Apoi brusc nu a mai incarcat. Aveam 12.7V pe baterie si scadea. Am masurat tensiunea pe borna (+) a alternatorului, aceeasi tensiune, deci cablurile sunt ok.

L-am accelerat un pic si si-a revenit, 14.4 la relanti, 14.1 cu AC sau cu faruri, 13.5-13.8 cu toate, inclusiv aeroterma la maxim.

Deci trebuie sa-l dau afara, sa vad ce-i cu el.

 

Acum se pune problema cum naiba il scot de acolo? Nu am rampa, sunt in fata blocului, cu masina ridicata pe o capra pe partea cu alternatorul si cu roata fata scoasa. Am scos inclusiv aparatoarea de plastic dintre roata si curea.

 

post-4327-0-60035200-1447250429_thumb.jpgpost-4327-0-61992000-1447250443_thumb.jpgpost-4327-0-13687700-1447250483_thumb.jpgpost-4327-0-47848400-1447250504_thumb.jpgpost-4327-0-08970900-1447250531_thumb.jpg

Edited by Tiz

Share this post


Link to post

Figura asta o facea si al meu.

In timpul mersului vedeam semnul aprins. O talpa pe acceleratie si se rezolva. Pana a mers nevasta cu masina si a ramas in strada. Au schimbat puntea de diode si vad ca nu a mai aparut fenomenul.

Unde au facut reparatia nu aveau nici groapa nici elevator.

Un baietel mai subtire a rezolvat demontarea si montarea pe jos.

Ca si cost parca 200- acum 2 ani

Share this post


Link to post

Inteleg ca de atunci nu ai mai avut probleme? Adica sigur a fost puntea de diode.

200 lei a fost ce? puntea? manopera? sau ambele?

 

Nu inteleg cum e defectul asta, cand merge, merge perfect in parametri, iar cand il apuca nu mai merge deloc. Adica nu da alternatorul nimic, nici 1 V.

Poate la tine era belita vreo dioda si incarca ceva dar nu suficient ?

La mine e digital, ori e 0 ori e 1, nu exista intre :)

 

Ai idee baietelul acela cum a reusit sa-l scoata pe jos? Adica ce altceva a mai demontat ca sa poata sa-l scoata? Sa nu ma apuc sa demontez totul pe acolo si sa-mi cada motorul in cap.

Si cred ca si pe sus mai trebuie demontat ceva, nu ajung la al treilea surub (de intindere a curelei).

 

Share this post


Link to post

Pai asta e clar, trebuie demontate cele trei suruburi. Dar nu explica si ce faci dupa ce le-ai desfacut, pe unde scoti alternatorul, ca nu e loc?

 

Share this post


Link to post

Merci, asa ma gandeam si eu ...

Share this post


Link to post

Mai facil este sa-l scoti pe jos..

 

Daca vrei sa-l scoti pe sus, dai canistra de carbon jos,vasul de expansiune il decuplezi de la furtunasele laterale(cele subtiri) si il muti astfel incat sa poti scoate alternatorul.

 

Oricum, sa fi atent la mufa de alimentare si firul de masa(este prins de alternator cu o piulita de 10...parca) sa nu le deteriorezi (de preferat sa le scoti inainte de demontarea suruburilor.

 

Spor.

Share this post


Link to post

Firul de masa? Pai masa nu e caroseria? Ala prins cu piulita este firul de (+).

Nu cred ca am loc sa-l scot pe sus, nu am loc nici sa bag mana, dara sa scot magaoaia.

Pe jos trebe, dar nu pare sa aiba loc nici pe acolo, mai trebuie demontat ceva.

Share this post


Link to post

Daca o sa demontezi suportul pe care culiseaza alternatorul vei avea loc.

 

Eu il scot si pe sub si pe deasupra... cum vreau eu ;)

Share this post


Link to post

Am reusit, multumesc de ajutor.

L-am scos pe sus.

A trebuit sa scot intai vasul de expansiune, canistra, suportul pe care culiseaza si sa scot conducta de benzina ca sa-i fac loc.

 

Acum urmeaza sa-l depanez, sa vad ce are.

 

Share this post


Link to post

Cum identific care-i pinul L si care-i pinul IGN din mufa alternatorului?

Ca sa verific alternatorul in casa trebuie sa conectez IGN la un +12V, corect?

Daca gresesc si pun pinul L la 12V mi-e sa nu se strice releul.

 

Carbunii par ok, nu sunt consumati, nici altceva nu se vede vizual.

Nu cumva daca pinul IGN este intrerupt in timpul mersului, alternatorul nu mai incarca?

Mi-e sa nu fie asta cauza, sa fi demontat degeaba alternatorul.

Share this post


Link to post

Inteleg ca de atunci nu ai mai avut probleme? Adica sigur a fost puntea de diode.

200 lei a fost ce? puntea? manopera? sau ambele?

 

 

 

200 sau 250 manopera +piesa. Cat despre demontare nu stiu exact cum a procedat. Dar masina nu a fost ridicata sau pusa deasupra unei "gropi"

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Inca nu am identificat cei 2 pini dar am reusit sa testez alternatorul cu bormasina. Am pus sarcina deocamdata un bec de 20W halogen.

Pare ca merge perfect, in parametri.

 

Ce am observat:

La inceput se invarte foarte usor, La un moment dat, pe masura ce cresc turatia bormasinii, incepe sa se simta mai greu, in sarcina, si se aprinde becul.

Apoi mai cresc turatia bormasinii, tensiunea la iesire ramane constanta, dar dupa o anumita turatie dispare si senzatia de sarcina, iar se invarte usor.

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...