Jump to content
Sign in to follow this  
Don Coyote

Probleme Iluminare Bord Matiz

Recommended Posts

Salutare, am o problema simpla de tot si culmea, nu am gasit rezolvarea pe forumuri.

Iluminatul din bordul Matizului meu a slabit considerabil. Nu e vorba de martori, doar iluminatul ceasului vitezometru, temperatura motor si litrometru. Pur si simplu este iluminat bine in zona centrala si foarte putin in margini, deduc ca ar fi 2 sau 3 becuri care s-au ars in afara de unul singur. Ideea e ca nu-mi dau seama cum ajung la acele becuri, ar trebui sa fie niste "paduchi" de pozitie sau mai mici, am vazut doua suruburi, dar plexy-ul din fata vitezometrului nu se clinteste si nici nu am reusit sa vad unde sint acele becuri pozitionate. Nu ma injurati, insa chiar nu am gasit nici un ghid de demontare, lumea vorbeste de scos limbile ceasului, de tras cu penseta de becuri si asa mai departe :) .

Share this post


Link to post

Si ceva mai rapid:post-36075-0-66548600-1446646680_thumb.jpg

Pentru iluminare sunt cele 3 socluri mari. Daca ajungi cu mana prin spate, e bine, asa nu trebuie sa demontezi nimic.

Share this post


Link to post

Poti pune leduri de pozitie albe cu 5 smd, vei avea alb rece uniform, sa fie pe soclu t10

Share this post


Link to post

Solutia este sa demontezi becurile vechi si sa montezi unele noi. Cu LED-uri de pozitie nu recomand deoarece nu se va lumina uniform si in timp vor incepe sa clipeasca

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am leduri de pozitie de aproape un an, lumineaza perfect uniform si nu clipesc. Vorbesc de blocuri cu 5smd-uri, 4 lateral si 1 in capul lui, nu de un singur led normal

Share this post


Link to post

Dupa cum arata montajul, becul din centru este singurul care mai functioneaza la mine. Pe unde ar trebui sa bag mana prin spate sa ajung la ele? Cred ca la mana mi-as putea da seama care sint cele mari si ca se desfac prin simpla rotire cu 90 de grade.

Share this post


Link to post

La cielo/espero se da jos rama cu butoane ce înconjoară instrumentele de bord, si asa se face loc. Nu stiu cum e la matiz, daca ai la fel, o rama cu butoane in jurul ceasurilor, da-o jos si strecoara-ti mana

Share this post


Link to post

Ai asa: Deasupra ceasurilor - 2 suruburi. In tavita de sub casetofon - 1 surub.

Apoi tragi de masca de plastic negru usor, incepand dintr-o margine si desprinzand-o cu grija din clipsuri. Dupa ce iese ai acces la corpul ce cuprinde ceasurile de bord si care la randul lui este prins in doua suruburi. Desfaci cele doua suruburi, apoi il tragi usor spre tine, fara sa fortezi, desprinzi mufa electrica si desfaci cablul vitezometrului si esti gata. Schimbi becurile si montezi totul inapoi. Daca tot faci operatiunea te sfatuiesc sa schimbi toate becurile.

Share this post


Link to post

Multumesc, o sa incerc asa, sper ca desfacutul cablului vitezometrului sa mearga usor.

Share this post


Link to post

Am o problema legata de semnalizare nivel rezervor (nu se mai aprinde becul) . Deci , ori becul ori senzorul de nivel?? Banuiesc ca daca e senzorul , nu-mi mai arata nici nivelul corect sau e o parte a senzorului care stabileste nivelul minim?

 

Va rog , cine ma poate lamuri!

 

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

Din ce stiu o parte diferita din senzor se ocupa de bec, nu plutitorul. Vei gasi 3 fire la sonda, o masa si 2 de semnal. Un semnal pentru ac, un semnal pentru bec. Ac+masa="rezervor plin", bec+masa="pe rezerva". Daca se aprinde becul cand pui firele in scurt, e sonda dusa. Daca nu, e bec sau cablaj (slabe sanse cablajul)

Share this post


Link to post

multumesc @Tunning , la bec ma astept si eu...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...