Jump to content
Sign in to follow this  
asoka

Lacetti 1.6 Consum Marit Probleme Senzor Oxigen

Recommended Posts

Salutare,
am un lacetti 1.6 manual cumparata de noua in 2008 (decembrie 2007-masina e 2007) de la dibas.
Inca de la cumparare in prima a 2-a luna am fost cu ea inapoi sa reclam un consum marit. Am lasat-o acolo si la ridicare mi-au spus ca nu are nici o problema.

Au trecut anii, consumul a fost o problema continua...mai ales in oras...masina este foarte putin mearsa...cea mai mare parte doar concedii.
De curand am achizitionat un obd scanner pe bluethoot sa pot vedea parametrii motorului.

Acum detalile: saptamana trecuta am fost sa schimb uleiul filtrele si bujiile (prima oara cand umblu la ele)...cand a scos bujia de pe primul cilindru cel din stanga aceasta era inecata in ulei/benzina...pe langa asta folosind obd scanner-ul ieri am zis ia sa vad ce face si cel de-al 2-lea senzor de oxigen...bank 1 senzor 2...cel de dupa catalizator...pana acum nu urmarisem decat o1 primul senzor cel care reactioneaza direct la amestecul de gaze ce ies din motor. Surpriza...senzorul o2 de dupa catalizator citea pe obd scanner 0.9 v constant...deci maximul ceea ce inseamna lipsa oxigen in gaze deci amestec prea bogat in motor...sau catalizator dus...sau senzor stricat. Senzorul totusi nu pare a avea probleme deoarece in franare sau frana de motor scade imediat la 0.1v.


Din cate stiu dupa cum spuneam o citire de 0.9 pe O2 bank 1 inseamna ori ca senzorul e dus ori catalizatorul e dus ori ??? problema pe combustie in motor???

Coreland cu consumul foarte mare un cilindru cu o bujie inecata in ulei/benzina aceasta citire a senzorului oare poate indica si misfire sau chiar cilindru mort?

Senzorul o1bank 1 pare a functiona normal baleiand reach lean normal.


Ce parere aveti?
Cum as putea verifica daca cilindrul cu probleme functioneaza? Cineva a patit sa aiva un cilindru nefunctional sa aiva misfire-uri cum se manifesta masina?

 

Mie pe scanner-ul obd nu-mi citeste nici un misfire...pare a nu primi date...la fel pe timpii de injectie sunt inactivi...ecm trimite si aceste date doar ca scaner-ul meu ieftin nu-i stie?


Multam!

Share this post


Link to post

Bujia era innecata in ulei sau in benzina? E destul de important...

Lambda 2 citeste noxele, daca da valoarea maxima atunci noxele sunt mari. Noxele sunt mari din cauza unui amestec bogat, presupun eu, adica multa benzina. Restul bujiilor cum aratau?

Motorul cum merge? Se simt intreruperi sau se aud "pacaneli", in special la ralanti?

Posibilitati: injector defect, curge benzina din el gramada; compresie slaba, uleiul scapa in cilindru peste segmenti, uda bujia si iese pe evacuare provocand noxe mari.

Injectorul se poate verifica usor, scotand rampa de injectie si dand la automat cu ochii pe ele, sa vezi cum scuipa.

Compresia se verifica in service, dar atentie cine o face si cum/cu ce o face.

 

Intr-adevar, softurile free de pe net nu vad toti parametrii motorului. Interfata obd cred ca stie sa le transmita.

Share this post


Link to post

Cred ca ulei era, n-am apucat sa verific, am facut schimbul inservice si doar ce-a zis mecanicul ca aveti o problema aici...si a si inceput sa curete si sa dea cu un spray.La final cred ca a mai si strans putin suruburile la capac pe partea aia.

 

N-am apucat nici sa mai umblu acolo ca plec dimineata pe graba si ajung seara acasa.

 

Atasat un print screen de azi in drum spre munca...toate scaderile alea sunt frane de motor...finnd prin zona universitate mai mult franam decat mergeam...

Dupa cum se observa la fiecare frana de motor se ducea in 0 imediat cum accelerai pleca direct la maxim. Oare sa fie dus catalizatorul...la nici 30000 de km facuti?

 

A mai pus cineva un obd scanner pe senzorul asta la lacetii? cum s-a comportat?

 

 

Motorul merge dupa parerea mea bine...e silentios nici un zgomot ciudat...la viteza foarte mici in a 1-a daca nu esti atent cu pedala mai zvacneste iar la acceleratii bruste se mai balbaie nitel...dar cred ca asa fac toate.

 

In schimb consumul e groaznic...acum numai in bucuresti cu un plin deja acul e la 3 mm de rosu si abia am facut 315 km...pana se aprinde becul sa zic ca ajung la maxim 350...plus cat o mai fi rezerva...o sa vad la alimentare...in oras nu am facut niciodata consumul de la plin la plin...doar in afara unde mi-a luat pe autostrada spre constanta cam 9.8...cam la fel si daca am mers ceva mai linistit si ceva mai repde sa zic medie de 130/h.


Si atasamentul


Stie cineva daca la lacetti in caz de missfire se aprinde check engine?

post-12908-0-23737800-1443601681_thumb.png

Edited by asoka

Share this post


Link to post

Mie imi pare problema de injector. In afara de franele de motor la tine sonda arata valoarea maxima. E greu de spus daca bujia era inecata in ulei sau in benzina doar dupa aspect. Eu as zice benzina.

 

Inainte sa schimbi bujiile si filtrele masina mergea OK?

 

Fa in felul urmator:

A. Vezi daca ai o problema pe partea de aprindere:

1. Desfa toate bujiile si vezi daca ai vreuna uda (suspectez tot cilindrul 1, dar verifica-le pe toate). Trebuie sa fie uscate si cu o culoare aramie daca e totul OK (la tine nu cred ca au ajuns aramii daca abia le-ai schimbat).

2. In timp ce motorul sta la relanti, scoate fisa de la cilindrul/cilidrii cu bujii ude. Daca se schimba mersul motorului, este OK, inseamna ca da scanteie, daca nu, inseamna ca nu ai aprindere pe cilidrul respectiv.

3. Daca nu ai aprindere mergi la pasul 4, daca ai aprindere, mergi la B.

4. Verifica bujia (pune una din bujiile vechi si vezi daca e masina incepe sa mearga OK, adica bujia veche nu este uda).

5. Daca dupa cativa km bujia e curata, inseamna ca problema s-a rezolvat, cumpara o bujie noua.

6. Daca bujia e in continuare uda, schimba 2 fise intre ele (daca e suficient de lunga) sau cumpara un set de fise noi. Daca fisa este de vina ar trebui ca bujia la care ai pus fisa cu probleme sa fie acum uda.

 

B. Vezi daca injectorul este OK:

1. Scoate injectorul si verifica-l/curata-l ca in tutorialul de aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/25159-curatare-injectoare-matiz/

2. Daca e blocat pe deschis va trece spray-ul de curatare si fara sa ii aplici tensiune. Mici sanse sa il resuscitezi in cazul asta...

3. Poti sa schimbi si 2 injectoare intre ele sa vezi daca se uda celalalta bujie, dar testul cu sprayul este suficient.

 

Nu uita sa schimbi garniturile o-ring de la injectorul/injectoarele pe care le-ai desfacut, Costa cativa lei si elimini riscul sa iti rasufle cand le montezi la loc.

 

Numai bine,

Vali

 

Share this post


Link to post

Bujia era inecata in ulei ,insa partea care nu este in cilindru :mrgreen:

Imposibil sa treci de test noxe ITP cu cu consum mare adica amestec bogat

Nu ai spus aici nimic concret despre consum,,,,,acul la 3mm de rosu nu inseamna nimic,aia 3mm pot sa insemne 7---8litri benzina

La 130km/h cat vrei sa consume 5%,asta este posibil numai la diesel :lol:

Cand esti posesor de diesel si conduci ""la economie""este posibil sa creasca nivelul in rezervor ,adica motorul se simte vinovat si iti inapoiaza o parte din carburant :banana:

Daca la 80km/h iti consuma 7% este foarte ok

Restul este pierdere de timp imi permit sa spun

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu sunt de acord cu Ches, incearca sa scoti la ralanti fisa de la cilindrul cu probleme pentru a observa cum se schimba mersul motorului. Referitor la raspunsul la intrebarea ta, da, masina ta trebuie sa contorizeze si sa semnalizeze rateurile. P0300 este codul, MIL palpaie. Totusi, iti din experienta proprie, check engine nu este semnalizat cateodata cand motorul mege in 3 cilindrii (am patit sa mi se rupa o fisa in mers, motorul mergea constant, mai tremurat, dar fara rateuri semnalizate, intrucat, banuiesc eu, rotatia motorului nu avea fluctuatii semnificative).

Share this post


Link to post

Seara buna!

Multam tuturor pentru raspunsuri si ajutor, Vali voi incerca sa umblu si la injectoare.

Am incercat sa vad ce se intampla pe acolo in seara asta dar deja era noapte...m-am chinuit cu lanterna de la telefon de mi-a scapat si un bits de surubelnita pe acolo...dea domnu sa nu se intepeneasca pe undeva problematic ca n-am reusit sa-l mai gasesc :)

Atasez si 2 poze cu motorul si bujia actuala.

N-am apucat decat sa testez scotand fisa de pe bujie de vre-o 3 ori si motorul incepea sa tremure deci bujia e ok da scanteie si pistonul functioneaza...am scos bujia si de la cilindrul 2 la fel a inceput sa trepideze ...singura diferenta ciudata a fost ca in mom in care am pus fisa la loc pe cilindrul 2 motorul parca s-a turat mai tare ...ceea ce n-am observat pe cilindrul1.

 

Se vede in poze ca s-a scurs ulei pe toata marginea din fatza a capacului...iar in soclul bujiei inca se mai vede ceva ulei.

 

O sa uploadez si un film facut cu motorul mergand...deoarece mi se pare ca se aude o bataie, fashaitura ciudata...ce sa fie atinge ceva cureaua de distributie?Pareri?

Sunetul in realitate nu este atat de ascutit.

 

Filmul:

https://www.wetransfer.com/downloads/0d494561d98356b045cf780f23d5db0020150930192122/6dd5f700dd24071ca6779c992071bbf520150930192122/ad25ba

 

Tx!

post-12908-0-63441900-1443640814_thumb.jpg

post-12908-0-08900300-1443640825_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dimineata inainte sa plec la servici am scos si fisa la injector...voltajul pe senzorul de oxigen post catalitic a scazut imediat la 0.2 ...motorul trepida.

Oare sa fie dovada ca injectorul acela da prea multa benzina...n-am mai stat sa scot pe rand fisele si la celelalte injectoare sa vad daca se produce aceasi scadere proportionala.

La fiecare bujie scoasa motorul trepida.

La scoaterea fisei injectorului s-a aprins check engine ...cod de eroare voltaj to low on injector cylinder 1...am sters-o, stins becul.

 

Dupa cum arata motorul si uleiul de la bujia cilindrului 1 pare destul de clar ca trebuie schimbata garnitura capacului si oring-urile de pe suruburi.

 

Dupa aceste operatii softul torque imi arata ca incomplete testele pe catalizator o2 sensors si egr.

 


Din cate am vazut e scurs ulei si pe compresorul de aer...de unde naiba o mai fi si ala...?

Share this post


Link to post

Rezolva intai problema cu garnitura de la culbutori, schimb-o cu una originala (nu chinezarie) si da cu silicon de temp inalte (nu folosi de-ala de 3-5 lei din supermarket, ia unul de la firma 2+2 macar, sau un Loctite ceva). Compresorul de la AC curata-l si vezi daca mai apare mizerie pe el dupa ce schimbi garnitura. Sora-mea are un Lacetti exact ca al tau, dar cu motor de 1.4 si a avut aceeasi problema cu garnitura de la culbutori.

 

Faptul ca injectorul e blocat pe deschis nu e o chestie prea fericita, mai mult ca sigur nu se va rezolva prin curatarea lui, ci prin schimbarea lui.

 

oricum, recomandarea mea este sa nu mai folosesti masina pana nu rezolvi problema, pe langa consumul marit, surplusul de benzina poate afecta catalizatorul.

 

 

 

Share this post


Link to post

Iti recomand sa nu te mai joci cu fise scoase in timp ce functioneaza motorul ca s-ar putea sa te" incropesti"de o bobina noua

Share this post


Link to post

Da ma gandeam eu ca pot fi si urmari mai neplacute :)

 

Vroiam sa mai intreb ceva, pentru a verifica cum trebuie injectoarele daca sunt blocate sau au scurgeri...scot intreg rail-ul si pun contactul pe on...atat da? si te benoclezi la ele sa vezi care daca curge?

 

 

In alta ordine de idei, mai ales din lipsa de timp daca stiti vre-un mecanic bun din toate punctele de vedere sa stie masina asta tare v-as multumi daca m-ati indruma catre el :)

Share this post


Link to post

Scoti rampa, pui contactul si dai la automat... nu doar ON, ca nu o sa fie decat o sparcaiala scurta :) Pt masurarea cantitatii pe fiecare injector poti sa iei 4 seringi, le scoti pistonasul, "inchizi" capul de la ac incalzind cu o bricheta varful ala, si le infigi pe fiecare injector. Avantajul e ca sunt gradate.

Pt "scurgeri" lasi rampa peste noapte scoasa si cu cate un paharel de sticla sub injectoare (sau seringi).

Share this post


Link to post

M-am hotarat sa fac si distributia, stie cineva codurile reale de producator ale pieselor oem de pe masina...curea role pompa de apa?

M-au inebunit astia cu preturile...originale oem vre-o 8 mil...conti si ina vre-o 450 valeo si intex vre-o 250 aceleasi repere...

Tx!

Share this post


Link to post

Conti si Ina sunt f bune. Piesele "originale" nu sunt oricum facute de Daewoo, tot de alti producatori sunt.

Share this post


Link to post

Da pai de aia ziceam...am inteles ca pe ele sunt trecute 2 coduri unul al producatorului real si celalalt al gm-ului oem...cum n-am mai schimbat pana acum n-am codurie, in momentul in care stii codul poti cauta piesa direct la producator care o fi el...la o treime sau jumate din pretul oem aceasi piesa...de fapt fabricantii de masini produc ei insisi doar caroseriile in rest totul e produs de cateva mega concern-uri specializate care fac si cercetare si productie a respectivelor sisteme/repere...

 

In rest toata indrustia de servisare in reprezentante e o mare tzeapa de jupuit clientii mana in mana si cu restul magazinelor care ar putea sa-ti recomande acele repere oem(originale) la un sfert de pret direct de la producator.

Mai sunt unii care iti spun dar extrem de putini. La fel cum manopera e de multe ori umflata f mult...adica hai sa fim seriosi sa desfaci cateva suruburi in 10 minute n-are cum sa coste 1 milion :) si asta nu la reprezentanta ca acolo te costa 2 milioane :) ) sau mai stiu eu ce schimb de senzor :) ) ori filtru de polen :) )

 

Share this post


Link to post

Inca ceva, din tonele de pagini citite pana acum in legatura cu problema senzorui de oxigen de dupa catalizator...se pare ca s-ar putea sa nu fie nici o problema si acestia sa fie parametrii.

Normal acel senzor trebuie sa stea in gama 0.5 0.7 v in mers...dar difera in functie de producatorul masinii...poate la lacetti e max 0.9.

Ceea ce se testeaza de fapt este timpul si modul de raspuns care nu ar trebui sa urmeze patern-ul primului senzor de oxigen...aica acesta post catalizator ar trebui sa arate un trend mult mai liniar...gen cum arata la mine...din 0.9 direct in 0.1 fara fluctuatii pe care le absoarbe catalizatorul.

Daca cineva mai areun lacetti si a citit senzorul as fi tare curios cum a fost.

 

Tx!

Share this post


Link to post

si preturi pentru distributie/accesorii si garnitura capac tacheti:

 

Antigel concentrat Gm 1l = 18 lei – stoc – x 3 = 54 lei

Filtru aer Mann = 33 lei – 2 ore –

Apa distilata 1l = 2 lei x 3 = 6 lei

Oring surub capac tacheti Gm = 3 lei x 15 = 45 lei

Curea accesorii Gm = 110 lei - o zi -

Pompa apa Gm = 225 lei - o zi -

Garnitura pompa apa Gm = 3 lei - o zi -

Curea distributie Gm = 215 lei - o zi -

Rola intinzatoare Gm = 249 lei - o zi -

Rola ghidaj Gm = 110 lei - o zi -

Garnitura capac tacheti Gm = 90 lei - o zi –

Total = 1140 lei / Total cu discount = 1117 lei

manopera 250 distributia/accesoriile\

100 capacu...asta mi se pare exagerat de mult ca doar desfaci 15 suruburi la vedere...

Share this post


Link to post

pai nu ziceai ca nu iei gm, ca-s scumpe si platesti brandul degeaba? pana la urma ai cheltuit o gramada de bani in plus pt brandul asta... pompa de apa e f scumpa, cureaua la fel, rolele la fel... cred ca scuteai 250-300 lei doar din astea

Share this post


Link to post

Dap...ieseam cu vre-o 400 de lei mai ieftin :( dar dupa ce am citit vre-o 3 povesti pe vre-o 3 forumuri...n-am mai avut curaj si am zis ca mai bine sa merg pe ce ar trebui sa fie mai sigur...

Erau oameni care au trebuit sa-si refaca distributia in aceasi luna cu piese originale pentru ca au avut probleme majore cu ea...troncanituri etc...dinti rupti pe curea...am zis ca mai bine sa merg pe oem...sa nu ma trezesc ca pentru alea 4 milioane se mai intampla cine stie ce...

Na daca as fi in domeniu si as putea sa compar calitatea pieselor si as avea mai multe informatii m-as risca stiind despre ce e vorba da asa...

Din cate am mai reusit sa vad pe net pe la niste rusi...curelele originale oem gm de pe masini erau gates sau dongil de fapt...acu naiba stie...am dat si de niste site-uri tot la rusi unde testeaza unu 20 de curele pe lacetti da n-am priceput prea multe acolo si nici n-am mai stat cu translate-ul.

Am incercat sa fac si diverse combinatii ba sa nu schimb pompa de apa...ori poate nii rolele, ca am km extrem de putini cu masina n-am ajuns la cei 60000 la care s-ar recomanda sa faci distributia (asta ca medie ca unii zic 120000 altii 30000...mai bine mai devreme decat sa-ti para rau) dar am 8 ani....si in 8 ani naiba stie plasticul ala de la role se invecheste devine casant...pompa de apa prinde rugina garniturile imbatranesc...

Ca si concluzie cu distributia e cam riscant sa te joci...

Edited by asoka

Share this post


Link to post

Irelevante ultimele postari, ca sa nu mai spun ca off topic.

Acum:

1. Dieselul meu consuma in mers doar de Bucuresti - 11-12%. Vorbim de STAT in Bucuresti, ca de MERS nu poate fi vorba cand faci 5 km intr-o ora. Deci consumul unui motor in Bucuresti nu este un reper.

2. Fa un consum in exterior, mers constant cu 90-100 kmh, evitand accelerarile bruste, plin la plin, aceiasi pompa. Concret, mergi la o benzinarie la intrarea pe A2 de exemplu, fa plinul, reseteaza bordul, mergi 60 km intr-un sens si 60 inapoi, alimenteaza la aceiasi pompa pana la plin (primul clic al pompei de fiecare data) si calculeaza consumul. La masina ta, daca este intre 7,5 -8% la acest regim de mers, las-o in pace.

3. Masina din 2008, si tu n-ai umblat la bujii pana in 2015? Trebuia sa schimbi bujiile macar o data la 2 ani, cu verificare anuala. Ele se inlocuiesc la 20-25 k km. Daca vrei sa-ti mearga motorul bine. Si se inlocuiesc cu cele recomandate de producator sau echivalente.

 

Fara nicio suparare, dar scanerul e facut sa te ajute, nu sa te streseze. Un scaner bun iti vede si timpii de injectie, si n-ai nevoie sa faci zeci de teste cu demontat injectoarele, scos fisele, etc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut, multam de raspunsuri.

Din pacate proprietarul subsemnat ...sunt un mare nestiutor in ale masinilor :) si pe langa asta a coincis cumpararea masinii si cu nasterea copilului si insuratoare..asa ca a fost o conjunctura fatala asupra atentiei si interesului catre masina...numa sa fi venit saraca cu cativa ani inainte...sa vezi atunci ce patea...

Intre schimbat pampersi dus la munca si plimbat in parc masina a fost uitata complet pe borura ingusta din fata blocului tinta de ochit pentru astia de la balcoane si castanele in pom :) .

Si uite asa saraca in astia 8 ani are abia 30000 de km facuti...concedii si ceva drumuri scurte in oras...nici la munca nu am dus-o ca saraca in centru ametea si ea si eu cautand locuri de parcare...daca ma stradui nintel cred ca pot sa o inscriu si intr-o brosura de curiozitati ceva :) )

Daca fac un calcul ieseam mai ieftin daca inchiriam un elicopter pentru km astia si pentru un tur al europei daca pun si casco, ori poate un personal jet dupa ce fac si revizia asta.

De aia nici nu mi-am facut griji sa umblu la bujii...placute de frana sau distributie...am facut doar reviziile normale la 1 an ...ulei filtre antigel si o data lichidul de frana.

Abia acum de vre-o luna m-am "specializat" in auto vizionand 10000 de filme pe youtube si citind cateva mii de pagini de informatie si explicatii auto :) )

Sunt genul care repara orice de la obiective foto pana la tzeava de apa...de obicei imi si ies reparatiile da dupa cum va asteptati as minti sa spun ca in 100% din cazuri.

De cand am luat-o ma manca sa ma joc la ea dar nu am apucat acum am avut ocazia sa ma "distrez" ...pac un furtun, pac un injector pac un scanner...

Pe autostrada plus bucata de drum pana in venus mi-a scos 9...testat de la pompa la pompa...mers si un pic mai usor la dus si mai tare la intors...sa zic la o medie de 130/h.Motorul merge perfect, suna bine trage de numa...am vazut si eu becu de check numa acusi dupa ce am scos injectorul :D ...

In oras insa nu stiu ce sa zic...acum am 370km facuti cu un plin plus inca 10l alimentati ca era acu pe rosu si aveam treaba da nu bani...mai merg maine si fac plinul sa vad cat intra si updatez.

 

Pun si o poza cu una dintre bujii...cred ca aia care era inecata in ulei...am luat-o sa o am de referinta...pe masina din fabrica erau ngk-uri R BK R6E...cum ti se pare ca arata?

O sa scriu si ce curele erau pe ea cand le schimb.

 

Vreau sa iau o interfata din aceea cea mai uzitata delphi ds150E (normal,chinezarie)...presupun ca este ok asai?

 

 

post-12908-0-14475200-1444084597_thumb.jpg

post-12908-0-06188000-1444084603_thumb.jpg

Edited by asoka

Share this post


Link to post

Bujiile arata cam nasol... Acum, nu stiu daca s-a murdarit de ulei cand a fost scoasa in uleiul strans in alveola sau cand a functionat.

Eu ti-am zis, fa o verificare pe autostrada cum ti-am zis si vezi cum se incadreaza. Pentru linistea ta, poti merge la un service OK cu un baiat priceput cu scaner care sa verifice absolut toti parametrii motorului.

Oricum, nu te astepta la 1.6 pe lacetti sub 9% media, ca n-o sa ai.

Share this post


Link to post

Exceptand uleiul la exterior, bujia aia arata ca noua. Fa abstractie de ulei si vezi ca electrodul e curat si fara uzura. Problema mi se pare totusi ca e prea curat... de parca nu a functionat.

Share this post


Link to post

Bujia ar trebui sa fie aramie spre alb. Asta e neagra...

Share this post


Link to post

Am ridicat piesele...gm ...curelele sunt gates, rola intinzatoare e AcDelco made in canada, rola fixa e ina, pompa de apa cred ca e tot acdelco...nu mi-am dat seama clar.

Deci originale sau producator...nu stiu ce sa zic...diferenta e pret dublu...nu stiu ce face gm-ul in plus poate au parametrii mai stransi de fabricare si vre-o verificare suplimentara sa justifice diferenta de pret :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...