Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Am 16 domnu la ambele seturi.

Share this post


Link to post

Si, nu am mai scris demult pe-aici.

Ala rosu zace in garaj, i-am dat apa jos si am facut concentratia de antigel pentru la iarna, trebuie sa golesc si vasul de lichid de parbriz sa nu patesc ca iarna trecuta. Si cica mai am de asteptat sa ma sune Politia :) , poate imi fac cadou de craciun.

 

La ala gri am luat azi ulei+filtru, filtru aer si habitaclu si l-am programat la dyno pe 3 noiembrie sa vad cati din ala 150 de cai mai sunt. Se va schimba filtrul de aer inainte de test, uleiul mai are vre-o 4 mii pana la schimb.

Ambreiajul se incapataneaza sa mearga inca desi volanta a inceput sa se auda destul de serios dupa mers mai sportiv.

 

Ah, si am reusit nu stiu cum sa il ating un pic pe oala dreapta spate, are o dunga, nu-mi aduc aminte cum.

Si inca ceva, cu ajutorul colegului buburuza_vesela caruia ii multumesc, am facut o scanare, in urma careia au iesit o gramada de erori pe la clima, frane, airbag-uri si nicic macar una pe motor :)

Concluzia, pe airbaguri se duce spira de la volan, la frane era un senzor abs care imi dezactiva dsc random si destul de rar pe care l-am curatat acum cateva luni si vad ca de atunci nu a mai aparut, la clima aveam senzorul de temperatura exterioara (deconectat de mine cand am umblat pe-acolo) si o eroare necunoscuta si...altele stranse de-a lungul timpului (cred ca au trecut aproape 2 ani de la ultima stergere de erori)

S-au sters si singura care a reaparut a fost la airbag, senzor scaun pasager.

Vedem ce mai strangem pana data viitoare ;)

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ai uitat sa spui ca la Dyno mergi cu subsemnatul sa vedem si cei 133 ce ponei ai mei :)

 

Share this post


Link to post

Da, ala de aer si habitaclu s-au schimbat deja ieri, am 10 cai frumosi in plus, ala de habitaclu e toata smecheria :D , Rup dyno in 2.

 

Apropo, ai vazut ce masini mai vin? :D . Nu stiu ce cautam si noi acolo cu troacele noastre.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Troace au ei! la noi e provocarea :)

 

Share this post


Link to post

Noutati la cel gri.

S-a facut o a doua diagnoza joi si aparent pica din ce in ce mai multe chestii :) . De data asta incalzitorul auxiliar (presupun ca e vorba de incalzitorul electric de apa) are cod intermitent de eroare.

In rest, nimic senzational celebrul airbag stiut, unul de suflanta ventilatie scurt la masa (presupun fiindca se invarte greu, ar trebui schimbata si asta) si cam atat.

De data asta s-a urmarit si live comportamentul injectoarelor, 2 bune (corectie cu - 0,ceva) unul corectie cam +1 si ultimul corectie +2.

Macar stiu de el, daca se apuca de dat fum brusc stiu de unde e.

Si ultima, cred ca mi se sparge racordul flexibil, mi se pare ca usor se schimba zgomotul pe evacuare prin partea motorului, nu cred ca are ce altceva sa fie.

 

Trebuie sa ma pregatesc sufleteste de o investite maricia fiindca vreau sa o mai tin cativa ani. Daca ma tine pana la primavara-vara asa cum e sunt multumit, nu am ce sa cer mai mult, chiar a mers pentru varsta ei pana acum fara investitii majore.

Ar fi cam asa:

 

De schimbat

 

Ambreiaj complet

brate suspensie fata complete

niste bucsi prin spate

Toate garniturile de la galeria de admisie

 

De verificat

 

Traseul de evacuare, in special racordul.

cuplajul elastic de la coloana directie

incalzitorul auxiliar

termostatul (iar in mama lui)

Cardanul (bucsa elastica, rulment)

Bucsa antirasturnare diferential

 

Cam atat imi amintesc, or sa fie vre-o 4000 RON pe putin de investit.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cauta sa vezi pe la ce bani se invart bratele alea heavy duty despre care vorbeam. Meyle cred ca le producea, dar nu sunt sigur. Sunt mult mai rezistente

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Meyle sunt si ce am pe masina acum, cel mai probabil echipeaza original e 46.

In alta ordine de idei..tanaaa :)

post-2698-0-48703700-1509821410_thumb.jpg

 

Fiindca e cam neclara, 149 PS cu 332 NM.

Sunt mandru de el, merita o investitie, am inceput de azi, l-am spalat :D

Share this post


Link to post

Sunt mandru de el, merita o investitie, am inceput de azi, l-am spalat :D

 

Foarte bine, merita sa fie curat si bine intretinut daca are calutii inca la locul lor :)

 

Stiu ca i-ai dezactivat geometria variabila la un moment dat, nu ar fi trebuit sa se vada chestia asta in curba de cuplu? Mi se pare f ok ca ai cuplu maxim inca de la 2000rpm, asa e si de fabrica, right?

Share this post


Link to post

Nu mai stiu cum e din fabrica, teoretic variabila aia crestea cuplul putin cand e sub turbina sa nu mai se simta asa brusc cand intra turbina, se vede ca urca brusc pe la 1800 cand intra, acum nu stiu daca asa e normal sau e de la lipsa geometriei.

Share this post


Link to post

Si, s-a schimbat ambreiajul.

 

post-2698-0-81254200-1511071924_thumb.jpgpost-2698-0-01011700-1511071935_thumb.jpgpost-2698-0-84587200-1511071949_thumb.jpgpost-2698-0-45047000-1511071962_thumb.jpgpost-2698-0-62595300-1511071979_thumb.jpg

 

Din pacate este impropriu spus "s-a schimbat", fiindca din pacate desi a fost luat kit LUK, placa de presiune, discul sau ambele au o problema, dupa ce am montat totul pedala nu se ducea pana la podea si nu debreia corespunzator, drept urmare dupa 4 demontari/montari de cutie de viteze am pus placa si discul de ambreiaj vechi, inlocuind doar volanta, rulmentul si furca. Discul mai duce cel putin 100.000 km la cum arata deci momentan ramane asa pana investighez ce naiba e in neregula.

 

Din ce am observat, placa are 3 lamele de otel care actioneaza ca si opritoare pentru rulment sa nu apese "soarele" prea mult.

Prima problema este ca pedala ajunge in ele la 3 sferturi de cursa dupa care forteaza.

Problema nr 2 este ca desi ajunge la opritoare nu debreiaza corespunzator, masina intra foarte greu in viteza si tinde sa se miste de pe loc.

 

Singura explicatie logica, placa este prost facuta, cel mai probabil opritoarele sunt prea aproape de rulment, am masurat tot ce se putea masura, dimensiunea discului din placa, adancimea din volanta, grosimea discului, toate par ce trebuie.

 

Anyway, toata operatiunea a durat de la 8 jumatate dimineata pana seara la ora 6 (desi in mod normal trebuia sa dureze maxim 3 ore).

Am scapat de bataia de volanta si vibratiile de la relanti, volanta veche "aplauda" rau, atat de rau incat exteriorul placii de presiune ajunsese sa frece pe gulerul celei de a doua mase prinse de motor, acum se simte mult mai legata la accelerari urmate de frana de motor nu mai smuceste si vibreaza la plecarea subturata de pe loc, cursa pedalei si punctul de cuplaj al ambreiajului sunt la fel ca inainte.

Porneste frumos, se opreste frumos, fara smucituri si zgomote suspecte.

Singura "problema" observata, un zgomot suspect la relanti dupa ce o fortez serios, zgomot care exista si inainte ca un fel de zdranganit de surub slab (sau ceva slab) care dispare complet daca pisc putin acceleratia sa o ridic la 1000 de ture sau mai sus.

 

Cel mai probabil vine de la placa de presiune veche, nu are ce sa fie slab, am desfacut si restrans tot pe sub masina.

 

In rest, masina se prezinta bine, din pacate am observat niste inceput de rugina pe dedesupt, va trebui actionat primavara viitoare preventiv.

 

Ca si alte actiuni, am schimbat si uleiul din CV si am descoperit ca jocul manetei de viteze vine dintr-o singura articulatie care din pacate nu e "serviceable" va trebui schimbata timoneria cu totul, sa vedem cat costa si unde o gasesc, momentan nu e grav.

 

Cam atat imi aduc aminte, btw, kit-ul vechi original era tot LUK cu stante de bmw pe el, asta nou desi a venit in cutie de LUK, doar volanta si cred ca rulmentul de presiune era LUK, pe disc scrie si LUK si SACHS iar pe placa doar SACHS :) Kit-ul a fost 1900 RON.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Normal si de drept ar trebui sa se "pupe" indiferent de sigla. Ce spune la carte, ce cote trebuie sa aibe cele 3 componente (volant, disc, placa) ? Asta ar fi al mai bun reper de verificare, parerea mea.

Share this post


Link to post

Habar n-am ce spune cartea, mai repede o sa iau codurile sa verific pe net daca sunt pentru masina asta, dar nu cred ca am primit altceva, arata fix ca cele vechi doar ca are problema asta.

Puteam sa pun discul nou si placa veche, cred ca mergea, dar dupa 4 demontari de cutie si 9 ore de munca am vrut sa merg la sigur, nu mai aveam chef de experimente.

Oricum nu ramane asa, mai studiez.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu exclud nici discul a fi o edee mai gros decit se cere ce scurteaza cursa soarelui in opritor drept urmare cursa scurta si a pedalei.

Oricum, interesanta treaba asta si ma oftic la maxim ca nu-mi pot prinde gherutele p-acolo sa vad ce mama dreq se pune in curmezis ... :mrgreen:

Share this post


Link to post

Discul este mai gros, dar asta nu ar afecta distanta rulmentului pana la opritorul placii, in cel mai rau caz nu ar debreia complet, dar pedala se va duce pana la podea.

M-am gandit la un moment dat sa pun discul nou sa ramana doar placa veche dar dupa aproape 10 ore si 4 demontari din cutie nu am mai avut chef de experimente.

Asa ramane cel putin pana vara viitoare.

Inca ceva, cred ca am uitat sa pun mufa de mers inapoi pe cutie fiindca acum nu se mai aprind becurile de mers inapoi si nici senzorii nu mai functioneaza, era sa il lovesc pe unul asteptand sa piuie. Joi ma tavalesc pe sub ea sa vad exact.

Share this post


Link to post

Opritorul nu cade in spatele soarelui ? Adica : rulment > soare > opritor. Rulmentul impinge soarele pina in opritor. Nu asta e ordinea la modelul asta cu opritor ?

Share this post


Link to post

Ba da dar e corp comun cu placa nu cu altceva. Si placa nu sta la distanta de volanta sa zici ca din cauza aia e mai spre rulment cu totul.

Share this post


Link to post

Tocmai aia e, opritorul ii corp comun cu platoul placii de presiune si nu-si modifica pozitia. In schimb, cu cit discul are o cota mai mare (mai gros) cu atit mai mult soarele (in standby) este mai apropie de opritor rezultind o cursa mai mica a pedalei si impotrivirea debraiere corecte. Cel putin logica mea astfel spune ... Si nu neaparat discul sa fie cauza, ci si volantul. Abaterea cu citeva zecimi de milimetri ce la virful soarelui se transforma in milimetri semnificativi.

Poate gasesti date concrete referitor cotelor celor 3 piese in cauza cit trebuie sa aibe normal si de drept, altfel ceva mai greu de dibuit care din cele 3 nu-i tocmai de acolo.

Share this post


Link to post

Exact.

Teoria mea este ca acel opritor are un defect, anume este prea "sus" (inspre rulment) asta explica si de ce nu se duce pedala la fund si de ce nu debreiaza corespunzator. Nu este discul prea gros si soarele ajunge prea aproape de opritor ci opritorul este prea sus si ajunge prea aproape de soare in pozitia normala :)

Din pacate este din otel si nu se poate indoi (cel putin toretic) as putea sa il tai fiindca sub el mai exista ceva care nu lasa rulmentul sa culisese mai mult, dar ma mai gandesc, trebuie sa calculez ce alte probleme cauzeaza operatiunea.

Share this post


Link to post

Rulmentii de presiune sunt la fel? Cel mai importante ar fi diam ext si inaltimea. Deasemenea, furcile? La ce facaturi de piese gasesti azi, sunt mari sanse sa aibe abateri mari de cote.

Nu exista un reglaj al cursei furcii?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Dap, sunt la fel, am masurat, drept dovada furca si rulmentul nou merg acum pe masina cu placa si discul vechi si nu e nici o diferenta de cursa la pedala.

DIn ce am vazut nu exista reglaj, oricum e irelevant, chiar daca as regla sa zicem sa ajunga pedala la fund oricum nu va debreia.

 

Placa de presiune are ceva. Chestia e ca placa a venit cu un fel de disc ce o bloca presata, cica are nus ce autoreglaj ca sa nu difere punctul de cuplaj indiferent de uzura discului, noi ne-am tot batut capul ca de la ala ar fi insa nu am reusit nici sa inteleg nici cum functioneaza exact, nici cum naiba ar afecta asta.

 

Si, evrikaa, ia vedeti filmul asta.

 

Sigur asta e problema.

Trebuie resetata placa, cumva nu am pus-o noi bine de prima data cand am desfacut blocajul ala.

Aia e, invatatura de minte pentru cine mai vrea sa schimbe el ambreiaj cu reglaj automat :)

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am omis a-ti aminti ca detii o placa de presiune cu auto-reglaj, Dj'u. :mrgreen:

 

Tre sa recunosc ca-i pentru prima data cind aud de asa ceva. Interesanta chestie ... Astfel par a sta lucrurile.

Share this post


Link to post

Am trecut la rotile de iarna in sfarsit. Cred ca pentru alea de vara a cam fost ultimul sezon, daca stau bine cu finantele o sa trec la 17 " vara viitoare.

 

Si acum, problema.

Fiindca dupa schimbarea ambreiajului nu mai aveam lumini de mers inapoi si nici senzorii nu se mai activau, am trecut la investigat problema.

Initial am crezut ca am uitat sa punem mufa pe CV, insa la o investigatie rapida am descoperit mufa la locul ei dar 0 tensiune pe ea si siguranta arsa in panou. Din pacate alta siguranta pusa in locul ei s-a ars instantaneu si cele mai sumbre ganduri s-au adeverit.

 

Cablul a fost prins intre motor si cutie la remontare si strivit bine. Maine ma duc din nou sa vedem daca se rezolva fara sa mai demontez iar cutia. Si daca tot o demontez, am luat si placa aia de presiune dupa mine, poate reusim sa o resetam si sa pun si restul de ambreiaj nou :)

Share this post


Link to post

Am rezolvat cablul buclucas, era doar strivit nu si rupt din fericire pe o bucata cam de 15 cm, niste banda izoliera si e ca nou :)

Din pacate pentru asta a trebuit demontata cutia de tot, dar cu ocazia asta am reusit sa resetez placa de presiune si s-a montat complet ambreiajul nou. Merge ca uns.

Am folosit tehnica din filmul de mai sus doar ca s-a folosit presa de rulmenti cu gheare pentru presarea soarelui si o surubelnita pentru a da reglajul la capat.

Atasez niste poze dupa care explicatii:

post-2698-0-96106100-1511891709_thumb.jpgpost-2698-0-72195500-1511891939_thumb.jpg

 

Aia cu arcurile galbene este cea noua cu placa de reglaj in pozitia de montaj, cealalta este cea veche in pozitia de pe masina cu discul uzat.

 

Procedura e in felul urmator:

Se preseaza soarele cam la jumatate, suficient cat sa elibereze dintii de blocaj de la placa aia, se impinge cu ceva si se rasuceste pana arculetele se comprima la maxim si se tine asa timp in care se desface presa de pe soare, astfel dintii or sa prinda placa de reglaj in pozitia aia. La montaj pe masina se va autoregla la primele 2-3 pedale in functie de grosimea discului folosit.

Sistemul este oarecum similar cu autoreglajul sabotilor spate la tamburi.

 

Cam asa arata soarele in pozitia de montaj versus placa cealata in pozitie de disc uzat.

post-2698-0-00231000-1511892203_thumb.jpgpost-2698-0-39658000-1511892208_thumb.jpgpost-2698-0-90355900-1511892262_thumb.jpg

 

Cam asta e, nu e mare inginerie dar daca nu stii, te chinui ca prostul :)

 

Din pacate am o noua problema, de dimineata am gasit balta la picioarele pasagerului, suspectez furtunasul de drenaj al trapei din stalpul dreapta fata fisurat sau sarit, se va investiga cu prima ocazie.

Masina a fost parcata inclinat cu roata dreapta fata cel mai jos, astfel toata apa de pe cabina s-a scurs in trapa si prin furtunasul asta. Pana la remediere voi evita sa mai parchez asa.

Partea cea mai proasta este ca s-a imbibat mocheta si pe frigul asta nu stiu cand se va usca, probabil va mucegai.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ridica mocheta de pe podea si sufla caldura in ea. Ori din clima, ori cu ceva feon. Daca o lasi vreo ora ridicata cu caldura la maxim pe picioare cred ca se usuca suficient sa nu mucegaiasca

 

Sa fiu putin offtopic, un prieten la o vitara din '92 are un feature foarte interesant: cheia iese din contact in orice pozitie. Se duce omu, porneste dimineata masina, urca inapoi, coboară după 10 minute, totul e cald si frumos. In 3 ani nu i-a furat-o nimeni. Magareste si tu contactu' si las-o sa mearga vreo ora incuiata :) )

Edited by Mihai.Ionita

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...