Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Am vazut ce s a scos din admisia BMW seria cinci 2018 fabricatie,

Doi pumni de ''gudron'' nu mi a venit sa cred

Share this post


Link to post

Cel mai probabil in trecut durata intre schimburi de ulei foarte mare, de aici si depuneri exagerate unde, de se mai adauga si lipsa (forjei) auto-curatarii ...

Share this post


Link to post

S-a terminat bmw-ul, nu am apucat sa il scot la un test de drum dar a pornit si s-a miscat in curte.

Am schimbat si uleiul pana la urma fortat de imprejurari, cand am scos tubul jojei ca sa inlocui oring-ul a curs cam jumatate de ulei, drept urmare l-am dat jos pe tot si cu ocazia asta am inlocuit si senzorul de nivel ulei defect de cand am luat masina. Motivul pentru care am stat asa cu el 5 ani, cel original era vre-o 300RON si am zis ca de banii astia verific eu cu joja 🙂 

Intre timp am gasit o panarama mai ieftina (sub 200ron) si am zis ca atat merita sa dau. S-a potrivit si pare ca functioneaza, inca o eroare stearsa. Ah, singurul ulei pe care il aveam prin garaj era un GM 5w30 drept urmare ala s-a bagat. Filtrul data viitoare, oricum uleiul vechi avea maxim 5000 km si asta nou tot vre-o 5000 se va tine.

IMG_20200725_114614.thumb.jpg.81cbe1436f84e19ccc62cdfd3f121528.jpg

In timpul operatiunii s-au mai intamplat diverse, dupa cum urmeaza:

- Am descoperit sursa unei vibratii fier pe fier pe care o avea la rece, fierul lucitor din poza de mai sus nu era strans cum trebuie la unul din capete.

-Am descoperit ca unul din cele 4 suruburi sanatoase care prind cutia de motor lipsea cu desavarsire. Ori nu s-a mai pus cand am schimbat ambreiajul, ori nu s-a strans si a cazut.

Fiind un surub mai special binenteles ca nu am gasit, drept urmare s-a adaptat o improvizatie definitiva cu un surub de chiulasa mai subtire si piulita. Nu e ideal dar e mai bine decat nimic. motivul pentru care e mai special, la unul normal nu incape floarea de cutia de viteze, doar de-asta "E" merge.

IMG_20200725_142123.thumb.jpg.33c6c35f295df3ab4968d1f33abadd4a.jpg

- Am reusit sa rup un surub de la galeria de admisie. Dupa ce l-am scor am observat ca era fisurat mai demult si se mai tinea intr-un mm. S-a implementat improvizatia definitiva nr 2.

IMG_20200725_101805.thumb.jpg.99879a24f89f60b0b499d40ac5ffa614.jpgIMG_20200725_101813.thumb.jpg.be3a92e3a247c38dbcf36bdfb8e50b7e.jpg

 

Cam atat, mai pun niste poze cu progresul si rezultatul final. Revin cu impresii cand apuc sa fac un drum.

Am uitat, rampa noua functioneaza dar presiunea pe inalta tot fluctueaza, parca nu asa rau ca inainte dar tot face, asa moare pana nu mai merge deloc 🙂 

IMG_20200724_164340.thumb.jpg.067dbb689a1ba746e7a2e36d9d51df0c.jpgIMG_20200724_173629.thumb.jpg.8fe2d56446ed83254a435e29a9570dc1.jpgIMG_20200724_200308.thumb.jpg.b2f241e54074ccc9eefc24b259d174ab.jpgIMG_20200724_200311.thumb.jpg.5da2c4c035653366f1756f2e2d0083e5.jpgIMG_20200725_101820.thumb.jpg.efe3f367ba5ab79b28bb04df4ee7cd76.jpgIMG_20200725_154613.thumb.jpg.abdf4223c20f0e0352b0db81efb63a67.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

S-a facut si un test de drum, e un pic mai fasneata sub turbina dar nimic uau. Din pacate tot are o sincopa la 1 secunda dupa ce  o calci, se simte ca pierde un pic putere si dupa revine, mai investigam, dar in mare merge bine, oricum la sincopa aia puterea nu scade sub ce avea stock asa ca inca e bine 🙂 

Turbina oricum ajunge la 1,5 -1,7 bari si sustine 1.5, probabil atat are cerere din soft. Ghiceala mea ar fi ca face overboost la 1.7 si de-aia sincopa, se prinde, scade boostul si revine la 1.5 ceea ce denota geometrie variabila pe duca.  Dar sa nu ne aruncam mai tinem sub observatie. Posibil sa fie din ecu si sa se regleze in timp, vedem.

 

Am rezolvat si la aia rosie cu geometria variabila, am adaptat actuator de diesel, a fost mai simplu decat ma asteptam, prost eu ca nu m-am gandit mai demult.

IMG_20200727_155942.thumb.jpg.243b159c72bfa1a794b23c61c17e41f9.jpgIMG_20200727_164619.thumb.jpg.fa8b4a7caafaa4a1490ac4cf7488840e.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

A murit iar aerul conditionat, aceeasi problema, s-a rupt firul bobinei, de data asta s-a sapat mai mult si merge din nou. Trebuie neaparat sa imi iau alt compresor din dezmembrari fiindca nu cred ca mai rezista la inca o reparatie bobina aia.

IMG_20200802_132148.thumb.jpg.c926acde34a5556d38c8e7146839fba1.jpgIMG_20200802_132158.thumb.jpg.680336f8693cebe0bec8b03e89a4e96e.jpgIMG_20200802_132214.thumb.jpg.6a760c1fc42d961b3d6b24d7e650462c.jpgIMG_20200802_144003.thumb.jpg.e93aebdc1bbe0097038a3c9057f56a9f.jpg

In rest, merge, geometria inca functioneaza , am reusit sa schimb si cablul de acceleratie intr-un final, cel vechi avea un cauciuc rupt si se slabea in mers.

Totodata am observat ca reglajul nu era ce trebuie,  acceleratia in blana nu deschidea clapeta la 100%, opritorul pedalei era problema, s-a reglat corespunzator.

Si gata, oficial masina e gata, o sa o bag la vopsit in viitor fiindca a inceput sa se albeasca iar in zonele polishate dar in rest nu mai am ce sa ii fac.

Deja am tras espero verde in pozitia unde va ramane mult timp de-acum incolo si m-am apucat de demontat, urmeaza activitate in topicul dedicat 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mda, fiindca totul mergea bine trebuia sa se intample ceva ca na, trebuia sa mai postez si aici nu? 🙂  Masina este cea gri.

IMG_20200809_162128.thumb.jpg.6e5321394ea9226f732c7b27b144e2a9.jpg

Pe scurt, curba la dreapta fara vizibilitate, un idiot din contrasens a taiat curba drept urmare ca sa il evit am cazut de pe asfalt si probabil cand am urcat inapoi s-a intamplat minunea.

Ce se vede acolo este talonul interior al rotii dreapta spate.

Si fata e zgariata dar aia a scapat. Drept urmare avand in vedere ca in ultimii 3 ani am distrus cate un cauciuc pe an am decis sa trec inapoi la 16, aveam niste prastii de 225/50/16 prin garaj care stau degeaba,am zis ca anul asta sa le folosesc pe-alea. 

Avand in vedere ca jantele sunt 7,5j arata ca niste gogosi dar aia e, drumurile SH merita anvelope pe masura.

Din intamplare (mai bine zis noroc) la vulcanizarea unde m-am dus sa pun gogosile am gasit un cauciuc la fel, dot 2020 l-am arestat imediat la 200 RON mai ales ca a fost noroc chior, ramane sa vad janta in ce stare e si sa il montez cu prima ocazie.

Si la final o poza cu gogosile.

IMG_20200810_173743.thumb.jpg.2ce27d8b597077c21ebced008764368e.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

A trecut ceva timp de la ultimul update.

Cel rosu a facut o a doua sesiune de track day unde a rezistat de data asta fara bujii topite...etc. In schimb cauciucurile au inceput sa arate cam asa

IMG_20200911_150416_compress89.thumb.jpg.bf3233560044861ce1480303e7f99db0.jpg

Aerul conditionat a murit iar inainte cu o zi, cel mai probabil tot bobina, asa ramane momentan pana gasesc compresor.

La cel gri am vazut asta ieri pentru prima data de cand e la mine

IMG_20200919_205117_compress47.thumb.jpg.99a568db8c232f9a05ce26a4b02493ac.jpg

Nu am observat o schimbare de mers, o sa pun testerul cu prima ocazie sa vad ce nu-i mai convine.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Tocmai am dublat valoarea iar la aia rosie, mi-am comandat discuri frana EBC turbogroove si placute yellowstuff pentru fata 😄 , vre-o 1600 RON toata afacerea, astept sa vina.

La cea gri eroarea era de debitmetru cica, s-a sters si vad ca nu a mai aparut momentan in 100+ km facuti ieri.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Tanaaa 🙂

IMG_20201003_142718_compress31.thumb.jpg.22a8360eac70504bbc98d8889bc12e36.jpgIMG_20201003_150606_compress65.thumb.jpg.d02135eb8216a63520604b2f23fa8bb3.jpg

La aia gri nu s-a mai aprins check, asa ramane momentan 😄

Edited by Dj_Dark
  • Like 5

Share this post


Link to post

Ops, ce-s cu nasparliile alea gaurite, bre ? N-ajunse lovelele de intregi sau cum ?

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Ca tot zicea lumea ca ma duc bagator de seama p-acolo ca nu apar in poze, uite ca apar 😛

F58A17801602611941977_compress63.thumb.jpg.befdf34d8bcf392c85f5ea21f894c2a5.jpgF58A17821602611941977_compress37.thumb.jpg.e745ad07e3d380dde37b4fcba44bef29.jpgF58A20361602611941979_compress3.thumb.jpg.8d40b6828175a8858332709d6a605bf9.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Hai, baga impresii despre EBC ...

Share this post


Link to post

Pozele sunt de data trecuta cand nu le aveam, pe 24 ma duc sa le testez 🙂 Pe drum normal nu e nimic wow, masina franeaza si..atat 😄

Din ce vad in poze cred ca imi trebuie si alte cauciucuri cu talon mai mic 😄

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da-i pace ... nu cred ca o sa o folosesti doar pe circuit

Share this post


Link to post

Nu-s vreun expert, dar din prima poza e clar că îți trebuie o bara anti ruliu mai tare pe față. Sau una mai subțire pe spate. 

In rest, felicitări pentru că mergi cu ea pe circuit. Sunt invidios.

Share this post


Link to post
20 hours ago, Salex said:

Da-i pace ... nu cred ca o sa o folosesti doar pe circuit

In ultima vreme doar pentru asta am mai scos-o sincer. Si cand o sa fie gata espero verde presimt eu ca va aduna mult praf in garaj 😄

O sa incerc cu alea de vara de la gri, sunt 225/45/17 fata de 195/55/16 cat sunt acum sa vad diferente.

@mr_alexandru Cel mai probabil pe fata mai groasa, e cea stock, dar momentan nu imi bat capul. Acolo oricum era full attack acolo 🙂

Share this post


Link to post

A mai rezistat o sesiune de circuit, cauciucurile au ajuns cam asa, si franele cam asa 🙂

IMG_20201024_155128_compress82.thumb.jpg.d99de3e18bd8d257fc8503c867564a75.jpgIMG_20201024_155235_compress44.thumb.jpg.1f7b4cfd9c94a2ac39afdec3d48cf15d.jpg

Franele sunt ce trebuie, cand ajung la temperatura mare flutura 😄se aud flu/flu/flu. La mers normal singurul dezavantaj este la drum lung cu franari rare, la prima frana au tendinta cam jumatate de secunda sa nu franeze corespunzator dar isi revin imediat.

In oras unde se franeaza des si nici nu se racesc sunt ok.

Pe circuit, no comment, nu tine masina la ce pot ele.

Si o mica filmare din masina unui coleg.

 

  • Like 5

Share this post


Link to post

Cauciuoace cu crampoane si discuri afumate ?

Share this post


Link to post

Am pus rotile de iarna la gri, defapt ce a mai ramas din ele ca au 5-6 sezoane si sunt praf, saptamana viitoare daca apuc o sa cumpar noi.

Cauciucurile au fost nokian wrd-4, o sa merg pe acelasi lucru sau tot nokian oricum, modelul nou daca exista.

S-a inlocuit si grila stanga din capota sparta de ceva timp.

In rest, masina a facut 360 de mii si urmeaza uleiul de schimbat (e deja cumparat).

In rest, nimic special, are un scartait de rola la rece, cred ca e alternatorul fiindca rolele au fost schimbate toate (sau o rola proasta e noua).

O sa duc celalalt alternator la reconditionat (am 2) si cu prima ocazie il schimb.

Cel rosu aduna praf in garaj momentan, gata cu circuitul pe anul asta 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

S-a schimbat uleiul la gri dar trebuie sa ma laud ca aseara am ramas fara talon pentru folie fata, era noapte, nu am vazut un semn de intoarcere interzisa pe Maniu si am dat de un nene vigilent.

Am folia aia de 5 ani de zile (25%) si pana acum doar 2 s-au prins (inclusiv asta).

Deci, trebuie data jos si sa ma duc sa imi iau talonul inapoi, momentan am dovada de 15 zile.

Macar a fost de treaba si mi-a dat doar amenda de intoarcere, la folie a fost avertisment, deci nu mai platesc aia 1300 ron (atat e, aviz amatorilor 😉 )

 

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Salutare

Am folie pe spate dar nu stiu nimic despre ea

Care este spilul,cum aflu daca ''sunt legal'' ?

Share this post


Link to post

Pe spate nu ai treaba, se accepta si 100% opacitate din ce stiu eu.

Oricum, aveam si pe spate evident (75%) dar nu a zis nimic de ea.

Share this post


Link to post

Paiii ,nu conteaza daca nu este omologata

Share this post


Link to post

Teoretic trebuie sa ai de la montatori o chestie ca e autorizata rar. Si, ca sa fii perfect legal trebuie montata la o firma autorizata rar (erau doar 2 in tot bucurestiul cand m-am interesat eu).

Practic pe mine nu m-a intrebat nimic de spate, nici foaia aia de conformitate nu am aratat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

A mea a venit din Austria cu folie pe spate, nu are sticker, acte, nimic... nici macar la RAR nu le-a pasat de ea. Pe fata e problema

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...