Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Si avem coil on sparkplug 🙂 

IMG_20191214_145906.thumb.jpg.3fbd13b9dc0e1ae96d346db89990f2b3.jpg

Momentan provizoriu, urmeaza sa confectionez tabla de sub ele la dimensiunile corecte. Am pus si bujii ngk bkr6eix iridium si acum merge bine. Era si normal, cele vechi erau negre de la problema cu senzorul de temperatura cand imi baga in cilindrii toata benzina disponibila in rezervor 😄 .

Erau atat de colmatate incat se vedea la ochi ca distantele dintre cei 2 electrozi de masa si centru erau diferite intre ele. 

@salex nu au nevoie de masa, isi iau prin mufa, are 3 pini.

S-a terminat si instalatia proiectoarelor si s-a inceput cea de electroventilator. 

Am reusit sa ard si o siguranta de 5A fiindca pe principiul, noaptea, toate pisicile sunt negre, albastru/verde arata la fel ca negru/verde.

Continuarea week-end-ul viitor

IMG_20191214_161223.thumb.jpg.4a2deb11c4e1dd7c717f76fba08624bf.jpgIMG_20191214_170112.thumb.jpg.0872679a68142dc33683006c3ae360f5.jpgIMG_20191214_170138.thumb.jpg.21be111d8ae7277a78f232c2c1ebec9d.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Instalatia proiectoarelor nu a fost deloc ori fu reconditionata, cabluri noi si toate cele.

Share this post


Link to post

Nu a fost deloc, masina nu a avut. Am luat de la dezmembrari releu cu soclu original si l-am adaptat unde trebuia sa fie in panou din fabrica. Din pacate siguranta nu am reusit sa o fac ca in fabrica, drept urmare e atarnata pe-acolo prin cutie, daca se arde va trebui desfacut din nou panoul de relee si sigurante. 

Butonul la fel am luat din dezmembrari original.

Share this post


Link to post

Semnalizarea merge? 😂

Share this post


Link to post

Nu stiu ca nu prea folosesc, nu vezi ce noua e maneta? 😄 

Merg avariile in schimb 😛 

Edited by Dj_Dark
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Ma surprinde (de aceia si intrebam) ca mareata marca sa nu aibe, chiar si in lipsa unor proiectoare, cabluri trase si cele aferente ce se incadreaza la siguranta.

Share this post


Link to post

In 92 nu cred ca era obligatoriu. Chiar si-asa, a avut 2 fire trase, unul de la buton, celalalt de la becul din bord, ambele se uneau intr-o mufa lasata in aer sub panoul de relee si sigurante, insa asta era tot.

Share this post


Link to post

Gata proiectoarele si bara fata. Bandourile se vor trata ulterior, sunt destul de obosite, sa vad daca gasesc de cumparat noi sau le vopsesc pe-astea.

Am reusit sa gasesc si tunelele de aer pentru frane, se vad in poze. totodata s-au montat toate plasticele/chederele si alte nimicuri prin partea din fata si compartimentul motor.

O sa fac niste poze cu era curata mai incolo, acum nu e vreme de iesit din garaj 🙂 

IMG_20191221_165819.thumb.jpg.780bf1928c0709ae635450c1cc704d88.jpgIMG_20191221_165837.thumb.jpg.9b3c437deda28febb9c2cf88e0ddaa2e.jpgIMG_20191221_165913.thumb.jpg.20f69badc0087aeec86cdd7b27af2fd2.jpgIMG_20191222_130709.thumb.jpg.eee161f04c92352bc2da7c7fde9c6c6c.jpgIMG_20191222_133103.thumb.jpg.ca15191807d57fc25f5f7f55126056d6.jpgIMG_20191222_132732.thumb.jpg.ac7d5379491ede7bce199ff4f59f5e3d.jpg

Totodata am terminat si ventilatorul electric. Ca si detalii tehnice, ventilatorul echipeaza motorizarea M43 de fabrica si s-a potrivit la fix fizic.

La electrica s-a deconectat termocupla cu 2 trepte din circuitul original si s-a construit un al doilea circuit identic.

Ideea mea a fost ca cel de pe fata sa ramana asa cum e, in cazul de fata (scotand termocupla din circuit) va fi actionat doar de aerul  conditionat, cel nou (montat pe spate) comandat direct de termocupla in functie de temperatura.

Nu am vrut sa le leg in paralel fiindca sunt consumatori destul de mari si in plus era overkill. Oricum vara cand e clima pornita (cel din fata mergand) estimez ca va pleca foarte rar asta montat nou, vara trecuta am mers doar cu cel din fata si nu a fiert.

Cateva poze, releele am ales sa le montez in afara cutiei din lipsa de spatiu.

 

IMG_20191222_131000.thumb.jpg.e6bbf78170e18096492a0a720f5cdaf4.jpgIMG_20191222_131016.thumb.jpg.22144d1802cdda70c263774b33ec6c99.jpgIMG_20191222_131029.thumb.jpg.c9aa76ecd6c9cfc32be45f67d163d5ea.jpg

 

Boon, numarul 3 pe lista, am vrut sa schimb garniturile la etrierii fata (ca tot dadusem jos rotile sa montez bara/carenaje...etc).

Din pacate soarecii mi-au atacat una din pungile cu kit-ul de reparatie si au gaurit o garnitura antipraf noua, drept urmare s-a reconditionat doar dreapta, stanga data viitoare. 

Totodata se obseva ca pistonasul are un pic de rugina in partea de sus. Din pacate nu am avut de schimb, vedem pe viitor cum se comporta.

IMG_20191222_110714.thumb.jpg.1f7423a817e0b24ba3237f9ec1f5a341.jpgIMG_20191222_105807.thumb.jpg.6d9e8f209e49d2ba6cc6c456f4184869.jpg

Si la final, binenteles ca au ramas piese 😄 

M-am prins tarziu unde veneau carenajele de mai jos, prea tarziu, veneau in lateralele radiatoarelor, ca sa le pun trebuie demontat iar tot botul, asa ramane momentan. Scutul ala termic se va monta in schimb cat mai curand.

IMG_20191222_133342.thumb.jpg.7e4e78ddda0b65528f02397c4f247b4e.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 6

Share this post


Link to post

Sa nu iti rontaie soarecii instalatia la masina. Pune si tu ceva otrava pe acolo.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Reglajul eficient (ce banui ca stii) a proiectoarelor de ceata e de a inchide "umbra" dintre spoiler si luminile de intinlire.

Share this post


Link to post

La final reglajul lor, oricum par cam jos. Si farurile sunt in balarii, am mai reglat eu la ele  dar trebuie scoasa din garaj si pusa la un zid ceva.

Share this post


Link to post

prima mea masina a fost e28 528e din anii 80... greu gaseam mecanici care sa se ocupe de ea... am ajuns la un moment dat la un "doctor" de bmw-uri pe la antena1 care mi-a dat peste cap carburatorul... nici ca a mai fost chip sa i se mai faca ceva. pana am dat-o am avut carburator de alta marca.

e misto ca te pricepi sa-ti faci singur si ca ai spatiu, scule si timp 😉

Edited by catapkz
  • Like 1

Share this post


Link to post

La carburatoare nici eu nu ma pricep, am inceput scoala direct pe injectie. In schimb il am pe taica-miu care le stie 🙂 

Scule nu prea am, doar strictul necesar, timp imi fac cand pot (de-aia a durat 2 ani proiectul si oricum nu e gata, mai sunt multe nimicuri de facut) si spatiul e departe de bucuresti. 

De priceput, mi-am facut incalzirea cu espero si a ajutat, oricum, internetul e baza.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am reusit sa o spal cat de cat, cam asta a iesit:

IMG_20191226_162401.thumb.jpg.abfe10fbdf3c70579e20764695dd6588.jpgIMG_20191226_162431.thumb.jpg.e4df81d8754946c08211b6651d81b599.jpgIMG_20191226_162506.thumb.jpg.012ca3d8a16c943774081106b3f2b090.jpgIMG_20191226_162416.thumb.jpg.4105c6090056f8936fedb9ac7b657c2b.jpg

In mare e gata mai sunt de facut multe nimicuri printre care enumar:

Terminat polish-ul (mai e plafonul).

Reconditionat etrierul stanga fata si aerisit frana cum trebuie. Totodata si ambreiajul ar mai trebui putin.

Lipit emblema pe spate.

Pus ornamentele manerelor de la usi, momentan e doar stanga fata pus.

Schimbat un suport de prindere al tobei de esapament ruginit cu unul nou cumparat.

Inchise rotile un pic fiindca sunt cam "ochi de peste" 😄  asta pana ajung la o geometrie ca lumea

Confectionat tabla de sustinere bobine inductie, momentan doar stau acolo, trebuiesc prinse cumva.

Demontate stopurile spate, schimbate becurile de la semnalizari (sunt de vitan si nu-mi plac) refacute niste trasee care par cam neizolate si totodata pus folie usor fumurie (nimic cocalaresc, dar parca ar da bine un pic smoked cu rosul ala 😄 ), eventual polisate inainte, vedem.

Bandourile barii fata dat din nou jos , curatate si vopsite ca pe spate.

Etc...etc...diverse nimicuri.

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Vezi ca emblema de la roata dreapta spate e pusa cu susu-n jos.😉

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Acum 1 oră, Viktor a spus:

Vezi ca emblema de la roata dreapta spate e pusa cu susu-n jos.😉

Nu,nu ,aia este bine,celelalte 3 sunt puse gresit😂

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Sa nu uitam si de lichidul de semanlizare.

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Trebuie sa pun de iarna ca ingheata. Defapt il scot de tot fiindca oricum e degeaba.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ieri fiindca tot era frumos afara a venit randul bmw-ului gri sa intre putin in mainile mele.

S-a inlocuit o rola de la cureaua de transmisie, incalzitorul auxiliar de apa (din dezmembrari) si am dat scutul jos sa verific un zornait suspect la anumite turatii. 

Zgomotul nu l-am identificat, insa am gasit pietre pe scut, habar nu am cum au ajuns acolo. Partea buna e ca nu se mai aude.

IMG_20191230_134257.thumb.jpg.083de1bed84587e99ff755e6f5da4677.jpg

Da, stiu, e super jegos fiindca dizel, de zi cu zi si efectiv nu imi vine sa il curat. Nu a fost spalat sau cosmetizat niciodata.

Am pus testerul si am sters eroarea urmand sa vad daca mai apare ulterior. Fiind din dezmembrari nu sunt sigur ca e bun, dar azi de dimineata in 5 min de relanti apa a ajuns la nivelul din urmatoarea poza. 

IMG_20191231_080109.thumb.jpg.330555ddb3fe338ff39544a0b3a12824.jpg

Om vedea pe viitor.

 

La cel rosu am reusit sa pun capacele de sus la manere fara sa mai dau fetele de usi jos cu un pic de indemanare si o sarma 🙂 

Totodata am inlocuit becurile de semnalizare pe spate cu unele narva, alea vechi erau de vitan si nu-mi placeau cum se vedeau.

 

IMG_20191230_134307.jpg

Share this post


Link to post

Tu nu ai gasit un gugustiuc mort pe scuturile alea mici de plastic cum am avut sa gasesc eu. :))

Share this post


Link to post

Nu, in schimb am gasit ceva mai mic (graur probabil) intrat prin grila in fata intercoolerului acum ceva timp. Avea cel putin 3 zile cand am gasit-o.

Share this post


Link to post

Am schimbat suportul ala de la toba si am montat si scutul termic. Cam asa arata masina pe dedesupt.

Am mai observat niste pierderi de ulei de la furtunele vasului de servo si pe la baia de ulei, nu rau, dar suficient cat sa se murdareasca.

IMG_20200107_120529.thumb.jpg.d4536271ad03a0064b931c378009f71d.jpg

IMG_20200107_120515.thumb.jpg.e69f16ccbe7ce7dd7caaa2bea3339cf5.jpg

Trebuie sa ii gasesc un scut original pe viitor.

La cel gri acum am luat din dezmembrari un alternator, l-am montat si face la fel. Totodata am observat ca in momentul cand opresc motorul tensiune scade foarte repede la 12,5 V ceea ce denota ca bateria e pe ultima suta de metri, cred ca asta e defapt si problema.

Momentan ramane asa, daca nu se agraveaza nu o schimb pana iarna viitoare.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Sambata am mai bagat o sesiune de reparatii.

Din pacate bateria a decedat complet dupa cateva saptamani de nepornit pe frigurile astea, a trebuit sa ii dau curent si chiar si asa a fost greu,  nu prea mai primea curent, cred ca s-a dus si asta.

E ultima data cand imi mai iau rombat, ambele cumparate noi acum 2 ani sunt praf deja. urmatoarea va fi banner 😄 

Asa, revenind, dupa ce am pornit-o am observat ca din nou pierde benzina pe undeva pe la rampa. Fiindca asta nu era in plan am lasat-o asa, urmeaza dat admisia complet jos si inlocuit furtunele alea de vitan (care tin etanol 😄 ) cu ceva ce intr-adevar rezista la benzina.

Ce am facut defapt, am reconditionat ultimul etrier si am aerisit franele corect, inclusiv ambreiajul. Totodata am mai strans si frana de mana din reglajul din tambur, urmeaza reglajul  de finete si echilibratul din cabluri cand se mai lasa.

Totodata am  schimbat si cureaua de la servodirectie fiindca desi era noua era mai subtire pe o portiune si nu imi placea mie cum se vede cand se invarte si am facut si o geometrie la directie la sfoara ca pe timpuri 😉 

La cel gri a murit brusc deschiderea portbagaj din buton si fiindca am mai avut experiente cu circuitul respectiv cand am inlocuit lampile numer spate, plus ca nu vroiam sa dezlipesc iar bara aia de pe portbagaj, l-am rezolvat temporar cu o surubelnita infipta strategic in una din lampi si strans un pic acolo o smecherie 🙂 . Binenteles ca e temporar, va pica iar, mai ales ca am observat ca desi am pus mastic la greu tot intra apa in lampile alea, se vede oxidat.

IMG_20200208_122948.thumb.jpg.4e62aef4d703af6a962c0bf79845a135.jpgIMG_20200208_104611.thumb.jpg.466dc73c52d4f9912c5cbb7523bab499.jpgIMG_20200208_095442.thumb.jpg.afba9c47cf6bae34d0f317a8b4182351.jpgIMG_20200208_085153.thumb.jpg.5087a7d91929883502bcb3e1836c2189.jpg

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Pune o poza cu bateria. Ma mira ce zici, eu sunt foarte multumit de Rombat.

Share this post


Link to post

@Salex din pacate Rombat nu mai e ce era odata. Unul din prietenii mei a avut Rombat pe o Zafira 1.8. Minunea a murit dupa mai puti nde un an de exploatare. Prin comparatie, pe Zafira mea, aveam o Varta de 5 ani care si acum merge bine mersi la noul proprietar al tigaii 😄

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...