Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

N-am avut de ce, are antifonul de fabrica neatins. Are doar vre-o 2 locuri unde trebuie intervenit putin, dar mai incolo.

Finala vedem tot mai la final, momentan asta stock ramane 🙂 

Share this post


Link to post

Si eu as merge pe stock, altfel risti sa fii confundat cu un boy racer care conduce un cazan...

  • Like 2

Share this post


Link to post

A venit randul bmw-ului gri sa intre un pic in mainile mele.

Ieri s-au mai umflat putin caii🙂 

IMG_20190905_145319.thumb.jpg.4ac48c418f22fe37da30bf50126b0984.jpgIMG_20190905_145910.thumb.jpg.75f7c2336296bf808e101eb4e00289d5.jpg

Dupa cum se observa, desi cuplul a crescut cu peste 50 nm, caii nu prea au crescut dupa asteptari, doar 173,3 cel mai probabil fiindca cuplul ala scade drastic dupa 3000 de ture.

Explicatiile pe care le gasesc eu, turbina ar trebui reconditionata, sigur pierde si presiune pe traseu pe undeva sau pur si simplu este prea mica. La 400 nm ar trebui sa am peste 180 cai.

Oricum, cuplul ala de 407 nm se simte fantastic, nu prea am apucat eu sa ii dau in afara pe trepte mari (unde chiar conteaza) dar pare mult mai bine.

Si aseara la lumina de telefon am schimbat amortizoarele spate, am avut sachs care facusera deja peste 100k km si am inlocuit cu KYB. Se simte, masina a redevenit ce ar fi trebuit sa fie.

S-au mai schimbat franele fata (discuri si placute).

Desi celelalte aveau doar 2 luni si erau practic noi imi bateau in volan foarte rau. 

Totodata am descoperit si sursa unui pacanit usor cand treceam prin gropi usoare cu stanga fata. Amortizorul era slab in prinderea de jos, cel mai probabil am uitat sa il strang cand l-am schimbat si asa am mers de-atunci.

Si o alta problema, mi s-a rupt iar suportul tobei de esapament sudat acum cativa ani si atarna pe jos. Cel mai probabil cand au ancorat masina pe dyno au prins prostiile alea fix de cadru diferential si au strivit asta, oricum are un sistem foarte prost din fabrica. Trebuie adresat cat mai repede fiindca am primit reclamatii ca noaptea scoate scantei cand atinge de asfalt 🙂  IMG_20190904_172400.thumb.jpg.d23e1599ddf64c97241179cf39f8237c.jpg

 

Share this post


Link to post

Bun, s-a montat suspensia si s-a pus pe roti, cam asa sta.

IMG_20190907_143642.thumb.jpg.8d5d30d97c40f17c36d851181410a459.jpgIMG_20190907_143706.thumb.jpg.119a6fd6105df5b2564fb22c2807025c.jpgIMG_20190907_145729.thumb.jpg.c96f102ea37ab53b3a5e12af0e2ccdf6.jpgIMG_20190907_145753.thumb.jpg.b690cddb123d7f1664e43ee6e6e9ed14.jpgIMG_20190907_144026.thumb.jpg.1ac0b14e2066d32f02f7bda971964a8c.jpg

Reglajul pe spate e la maxim jos si atat coboara, diferenta intre coltul pragului si pamant in partea din fata si spate e de vre-o 4 cm, adica spatele e mai sus.

Sa o vad cum sta pe drum asa cu toate alea montate si daca e cazul mai ridicam fata putin, oricum masuratoarea e cam empirica, nu stiu daca pragul e perfect drept.

Cam atat mai vroiam sa fac, sa o pun pe roti, data viitoare urmeaza franele spate insa nu stiu cand va fi asta fiindca incepe scoala si timpul meu liber va fi limitat. 

Share this post


Link to post

Ne-am apucat de franele spate.

IMG_20190913_182450.thumb.jpg.9d44ac4da31c2d5f4a7aa6656601d9b2.jpgIMG_20190913_182512.thumb.jpg.e0af1163d4f1c0f9b926e175a8015696.jpgIMG_20190913_182516.thumb.jpg.01b186de529cc0099653deae6ac1c153.jpg

Desi pe exterior aratau destul de rau, in interior erau perfecti, garniturile antipraf intacte au contat.

Se vor reconditiona folosind kit original ate. La fel si pe fata, desi sunt montati si vopsiti. Daca tot am gasit kit-urile de reparatie ar fi pacat.

Din pacate, una din conductele care leaga cele 2 furtune spate a iesit asa

IMG_20190913_191015.thumb.jpg.47c652229c5bf1e5fa0c15fd5fe891a2.jpg

 

Vedem daca mai prinde si strange bine in noile furtune, daca nu, alta pe comanda, ma indoiesc ca voi gasi originala.

Urmeaza mai tarziu o poza cu celalalt etrier pe care nu am apucat sa il curat, sa vedeti  diferenta.

Share this post


Link to post

Si avem si frane.

IMG_20190914_174935.thumb.jpg.bda3de3a2d57a78b13a1511d9996a468.jpgIMG_20190914_175005.thumb.jpg.8510c746478f12634fa7a364102e1a00.jpgIMG_20190914_175214.thumb.jpg.11772d039010667400871a1283e75d10.jpgIMG_20190914_175014.thumb.jpg.3ca132d136b912e3352be283836b7941.jpg

Am dat o tura asa neaerisita (din lipsa de om), doar am lasat sa ajunga lichidul de la pompa pana la aerisitoare si sa curga putin, frana e satisfacatoare, a mers de test.

 

La final am dat si bara spate jos, ambele bari vor merge la vopsit alaturi de masca si aripa stanga.

Cam asa arata sub bara

IMG_20190915_145658.thumb.jpg.3093b3d2647a932b1fee377e5c716ad6.jpg

IMG_20190915_145712.thumb.jpg.cd5bf793962a167ffa34db168307ae7d.jpg

 

Singurele puncte de rugina gasite pe spate sunt astea, le voi trata cu prima ocazie fiindca sigur dedesupt e mai rau.

 

IMG_20190915_145958.thumb.jpg.9328ac2012a651a75f12013acced849d.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Sta bine la rugina pt varsta ei, punctele alea mici le rezolvi usor. Arata sexy rau cu arcurile si amortizoare galbene si etrierii si bratele suspensiei negre.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri am facut si itp pe bune la gri si am sudat si suportul ala de la toba. Singurul lucru, frana de mana mai trebuie un pic echilibrata, tine mai tare pe dreapta.

IMG_20190917_093358.thumb.jpg.dad17bf11e6325d1e102361060706d67.jpg

O sa dau cu niste spray de zinc acolo cu prima ocazie, am la garaj. Stiu, trebuia imediat dar na, n-am avut. Totodata am observat si 2 scuturi termice ca au trecut (iar) peste piulite si atarnau pe evacuare, unul zdranganea la o anume turatie. Mi-a pus baiatul 2 saibe mai mari si s-a rezolvat, pana data viitoare 🙂 

In rest masina a ajuns la 340 k km, nu mai bate frana si nici rotile, trage inca bine, turbina desi cateodata fluiera cam tare inca tine, vedem ce mai urmeaza.

Erori pe motor nu am mai gasit, nici senzorul de presiune frana de pe pompa nu a mai facut figuri, il am pe celalalt in portbagaj langa rampa de injectie, il mai tin fiindca am incercat sa il schimb si am concluzionat ca trebuie sa dau jos toata cutia calculatorului cu tot ce e in ea (ECU, cateva relee si sigurante) ca sa ajung la el, drept urmare data viitoare 🙂 

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Mai tineti minte coltul asta?

IMG_20190915_145848.thumb.jpg.bbddb525c08ef89e94c8a6df4a9a986a.jpg

Oh well, cam asta era defapt dedesupt

IMG_20190929_115832.thumb.jpg.cc3325e548faf2251d14d2f9887c1f7c.jpg

O tona de chit pentru ca lene de indreptat. Daca stiam nici nu mai intram cu flex-ul. M-am enervat atat de tare incat am polishat tot spatele si am schimbat si stopurile 🙂 

IMG_20190929_151447.thumb.jpg.b36997fd728fa86bb2971d295366036f.jpgIMG_20190929_151454.thumb.jpg.ec6246e502264659e633e0fdaeacdfb4.jpg

 

Acolo o sa incerc sa fac eu pe brancusi sa trag o mana de chit, clar nu o sa iasa la fel dar macar astup gaurile alea. Avand in vedere ca un panou spate cu totul e vre-o 500 ron aftermarket o sa caut la dezmambrari toata bucata aia de sub stop si dupa un tinichigiu care sa o inlocuiasca.

Ca si alte operatiuni s-a remontat scutul termic dintre cardan si evacuare si evacuarea completa. Teoretic pe dedesupt e gata

Cam atat la cel rosu, mai e plafonul de polishat (la capitolul detailing, ca mai sunt multe in rest 🙂 ), poate weekend-ul viitor daca e la fel de cald.

La cel gri am apucat sa dau cu niste zinc pe sudura aia de la evacuare si sa prind din nou pragul dreapta care se cascase putin inaintea rotii spate.

Share this post


Link to post

In principiu acolo nu prea merita sa tai, poti umple cu cositor si apoi sa slefuiesti si chituiesti (va intra mult mai putin chit).

Uite cum face nenea asta, trebuie sa te docuemntezi nitel cu ce decapeaza tabla:

 

 

Share this post


Link to post

🙂 Nu am nici pe departe skill-ul lu' nenea asta si nici sculele trebuincioase. Drept urmare tinichigiu, vedem ce zice. Din pacate nu stiu niciunul bun.  

Oricum, dupa parerera mea tabla mai mergea trasa acolo, si-a batut ala joc de ea.

O sa incerc intre timp sa ii dau niste chit sa vad cum iese. Daca era pe drept nu era problema dar e ondulat si e foarte greu de finisat (pentru mine cel putin).

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

S-a mai lucrat putin, din pacate nu cat imi doream eu din cauze diverse.

Am apucat la cel gri sa schimb uleiul si filtrele (mai putin cel de motorina) si totodata am descoperit ca pierdea apa pe la termostatul EGR. S-a schimbat o-ring-ul (am gasit unul de dimensiune adecvata in trusa aia de clima) si pare ca nu mai pierde, time will tell.

Si un filmulet de la dyno din vara, e doar pregatirea nu power run-ul dar na, ala nu l-am filmat, eram concentrat sa vad cat fum scoate.

 

La cel rosu am pus doar chederul portbagaj luat din vitan, fiind nou portbagajul se inchide foarte greu acum, se mai lasa el. As putea sa il mai ridic din reglaj dar pe urma nu mai vine la linie cu aripile, drept urmare ramane asa.

Si o filmare casual, atat am apucat sa fac  🙂 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Au venit elementele de la vopsit si s-au si agatat pe masina. Unele definitiv (sper eu) altele doar atarnate.

IMG_20191019_155329.thumb.jpg.3ac1a71013fb5d998d992b689cd4fb79.jpgIMG_20191019_155340.thumb.jpg.04e57272d5aa871f1871d448d4979418.jpgIMG_20191019_155356.thumb.jpg.670d4cdb8a5c813833f42ab3353ed978.jpgIMG_20191019_173255.thumb.jpg.b2766bbbd728219feed46ad613d1b0ed.jpgIMG_20191019_173314.thumb.jpg.cd0ebe38b9ac3cff7a74e071d9c0c9cf.jpg

Am vrut sa montez si senzorii de parcare dar dupa cum se vede nu am reusit sa dau decat 2 gauri jumate si mi-a murit bateria de la bormasina 😄 

Fiindca era tarziu am lasat-o pe data viitoare. Totodata am descoperit ca lateralele de plastic noi au venit 2 de partea stanga desi pe punga au coduri diferite.

Totodata am bagat o perie de sarma pe interiorul buzelor de la oalele spate si am dat o mana de loctite preventiv. Data viitoare daca e frumos afara o sa dau o a doua mana de antifon peste. Am si spoit putin cu rosu locurile reparate.

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

IMG_20191027_172747.thumb.jpg.2eeaafce48f869b222ae82e8637101cc.jpg

Nu imi place diferenta aia dintre mat si lucios la bandouri, drept urmare cel mai probabil se vor pune lateralele vechi la loc sa fie in ton (curatate si vopsite).

Oricum nu sunt multumit de aranjament, am gresit un pic, mai studiem, insa momentan ramane asa pana termin cu portbagajul.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Hai ca arata bine, trebuie sa pui si o poza cu cum arata inainte 🙂 

Cat despre bandouri, o sa arate mai bine cu ele vopsite, intr-adevar.

Share this post


Link to post

Poze cu "before"sunt pe prima pagina .

Arata mai bine  in realitate, era pe inserat si telefonul a corectat (prost) culorile si lumina. 

Dupa ce termin portbagajul in interior (adica joi pe zi daca totusi nu ploua) o sa o scot sa o intorc cu botul si atunci refac pozele 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Tanaaa 🙂 

IMG_20191031_145112.thumb.jpg.b40df4e96bed4515f02d595aada7daef.jpgIMG_20191031_145120.thumb.jpg.3afc23105474a62f1982a39656c92f1c.jpg

S-au ajustat senzorii sa stea corect si s-au si legat, functioneaza. Am vopsit lateralel vechi de la bara si le-am montat. Fiind originale vin mult mai bine.

Totodata s-a remontat si interiorul la portbagaj si pot sa imi tin troacele care umpleau masina in el (gen scule, piese care urmeaza a fi montate, spray-uri...etc)

Si totodata am montat si lampa centrala de frana originala. Pentru asta a trebuit sa schimb si polita spate fiindca difera. Si totodata acum pot pune si tetiere spate (masina nu avea la baza) Sinele existau insa nu si gaurile in polita.

IMG_20191031_162110.thumb.jpg.25c4be0ca7820aa39608882467bbe04b.jpgIMG_20191031_162302.thumb.jpg.e636e2efb2b5ae732b6d4e75047e11a9.jpgIMG_20191031_170549.thumb.jpg.450b8e494fbe1014204c66284bda3fcc.jpg

Si daca tot am ajuns la dezmembrai mi-am luat si tunelele de aer pentru franele fata, nu se portivesc ele perfect dar cu mici ajustari se pot pune, deja am vazut despre ce e vorba si cum vor veni, insa mai astept proiectoarele pentru a monta bara.

Si am mai luat si alte nimicuri: 

1) Capacul de la bujii fiindca nu era.  

2) 2 butoane, unul de avarii fiindca arata bine si de obicei asta se strica aproape la fiecare interventile la consola centrala (e primul scos pentru a ajunge la un surub si iese greu), si unul de blocat geamurile electrice, al meu s-a stricat cand am incercat sa il fac sa mearga mai bine. L-am desfacut si nu l-am mai montat inapoi 😄 .

3) inca un actuator disa (tot cu membrana sparta dar acum stiu cum sa il fac din prima cum trebuie, mai la vara)

4) Capacul de la panoul de sigurante si relee. Al meu am reusit sa il sparg cand l-am prins la capota, era desfacut si am inchis capota.

IMG_20191031_162805.thumb.jpg.1ccdb335e88eb7f9b1cb4a378dc109bf.jpg

Cam atat, teoretic spatele e gata, urmeaza pe fata si voi incepe cu farurile de curatat,  bagat angel-eyes-ul si lipit semnalizatoarele de ele (au niste sine rupte si stau cracanate) urmand sa fie montate cu totul in locasuri.

Totodata am descoperit ca imi curge benzina pe la motor pe undeva, din ce se vede vine de sus de la rampa, trebuie demontata o parte din admisie pentru a vedea, poate maine pe zi daca am timp investighez mai amanuntit.

Si, inca ceva ce am omis, am facut curat cat de cat in garaj si voi baga si espero acolo, momentan sta afara.

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Care espero? 😂

Daca faceai si coltul ala de sub stopul dreapta...

Share this post


Link to post

Ala care sta afara 😛 

Daca...dar nu am skill-ul necesar, acolo e de brancusi 🙂 . Se va face odata....

Share this post


Link to post

Deci, am intors masina si totodata am facut niste poze mai la lumina.

Din pacate din cauza geamului sofer blocat pe semideschis nu am putut-o spala.

Geamurile nu si-au mai revenit, o sa ma uit la problema cand ajung la electrica, oricum am de montat ventilatorul al doilea electric, proiectoarele si va fi de tras fire, adaugat relee, cel mai probabil panoul de relee si sigurante se va desface complet.

Insa inainte de electrica trebuie demontata admisia si vazut pe unde curge benzina, e pe undeva in zona rampei de injectie, cel mai probabil vre-un oring superior de la vre-un injector s-a hotarat sa cedeze.

IMG_20191102_134145.thumb.jpg.531a7664d921edbadda64d731d383d62.jpgIMG_20191102_134159.thumb.jpg.3f175844e47d7383ac07ca780080d448.jpgIMG_20191102_134211.thumb.jpg.7f9738540bbef39fbd8d4a4c77307cc7.jpgIMG_20191102_134227.thumb.jpg.764a73f4f7f019f2cacf218fdacdd5a2.jpg

Totodata am dat si o apa repede pe espero sa iau grosul de jeg si l-am bagat in garaj.

Pe data viitoare, cand va fi asta 🙂 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Am tot tinut sa postez rezultatul finit dar nu am mai apucat sa ajung, drept urmare un preview.

Am desfacut farurile, curatat frumos, montat angeleyes, schimbat toate becurile (H1), scurta philips vision+ 130% si lunga osram ceva made in germany.

Am reusit sa sparg si un geam la demontare, l-am montat asa, sper sa nu afecteze lumina, daca da, o sa cumpar altul insa momentan nu am gasit bosch la dezmembrari si nu vreau sa pun ceva diferit.

IMG_20191104_113508.thumb.jpg.8b6dbf049ad05e5378fc03d123980207.jpgIMG_20191104_124351.thumb.jpg.98e3badb75bcba954a4da001df9e12f1.jpgIMG_20191104_153958.thumb.jpg.74dfd22ed6e1f8670926d9cb102b31a7.jpgIMG_20191108_122501.thumb.jpg.582900608f8890d1a77f8eb02f7086e7.jpg

Am cumparat si proiectoarele + suporti si o parte din instalatia electrica, releu cu soclu adecvat pentru montaj in panoul de relee unde trebuia sa fie original si mufele care intra in proiectoare. Astea sunt ZKW in care s-au montat niste narva care se lauda cu extra brightness (cred ca au 65w defapt, desi pe ambalaj zice 55) 

Poza de mai jos este de cand le-am luat, intre timp s-au spalat bine si arata decent.

IMG_20191106_153235.thumb.jpg.080f518bdab83116d9d4f14711d4ab01.jpg

Totodata s-au curatat si grilele (narile) din masca insa timpul isi spune cuvantul, nu sclipesc dar sunt decente, vor ramane asa momentan.

Poze cu totul montat probabil peste 2 saptamani, sper duminica viitoare sa ajung sa montez farurile, semanalele si grilele, bara ramane cel mai probabil pe viitor fiindca mai sunt niste ajustari la semnale  (au niste cleme rupte) plus ca inainte de bara mai trebuie construita si instalatia electrica la proiectoare care probabil va lua ceva.

 

La cel gri acum, a ajuns la 342.000 km, softul inca merge bine, nu am reusit sa rup nimic (gen ambreiaj, tampoane, prinderi grup..etc) insa minunatele amortizoare bilstein b4 de pe fata schimbate acum cam 20k km m-au dezamagit, sunt deja pachet, am pus o frana azi brusc pe o portiune denivelata si a intrat ABS instand, practic nu am avut frana  aproape deloc pe o distanta de vre-o 10m. Asta combinat cu o manevra mai agresiva de schimbat benzile de acum 2 saptamani unde aproape am pierdut masina m-au facut sa ma gandesc sa le schimb.

Variantele ar fi ori o suspensie reglabila peste tot (inclin sa nu fiindca nu vreau sa o fac sport, imi place duritatea de-acum) ori una fixa doar pe fata de 318i (masina mai usoara) cu niste sachs (ultimele m-au tinut peste 100k km). Ma mai gandesc.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu am rezistat si ieri am facut comanda de piese la cel gri, nu pot sa merg cu o masina care stiu ca are probleme, mai ales din astea pe care eu le consider de siguranta.

Am zis eu ca nu mai bag bani in ea dar nu pot 🙂 

Drept urmare s-au comandat urmatoarele:

Arcuri kyb de 318i care sper sa o mai lase 2-3 cm mai jos de bot.

Amortizoare sachs la fel ca cele vechi care au tinut 100k km

2 bucsi bascule meyle, alea vechi erau ruville si am eu o impresie ca nu mai sunt cum trebuie.

Un intinzator curea AC, ala vechi cam scartaie la rece.

Ambele curele de transmisie.

Total 1217 RON.

Acum sa vad cand ajung sa le si montez.

Share this post


Link to post

Ieri in sfarsit s-au montat grilele si farurile. 

IMG_20191124_113919.thumb.jpg.daab73a63d475dd6790b9af6578ab617.jpgIMG_20191124_113926.thumb.jpg.687c0e126b4ef7b0b5dad72d2a056aac.jpgIMG_20191124_115854.thumb.jpg.b078dacb130a1496df40e20617fee7b8.jpgIMG_20191124_122820.thumb.jpg.18ae92ccbd0b4c61f0f370137bb1549c.jpgIMG_20191124_125043.thumb.jpg.99b02a42e02298d94ae6402029aee941.jpgIMG_20191124_125112.thumb.jpg.2a146425f384d0c7e89fdaef62fbaa23.jpgIMG_20191124_141229.thumb.jpg.d00ed0ac72ce0bfccfbc5bcf8b890cb9.jpgIMG_20191124_153015.thumb.jpg.eaa6c461129eeb8efa8a0f8802ae0676.jpgIMG_20191124_153142.thumb.jpg.394dda9a4093d4476bf785ab502cec3b.jpgIMG_20191124_153332.thumb.jpg.3ab50983168e777c0ae62404fdf7e15b.jpg

Ce nu-mi place este ca semnalul stanga nu prea s-a aliniat bine cu aripa, o sa mai investighez ulterior.

Stiu ca am zis la mai multe asa, dupa ce va fi masina completa vor fi multe de revizuit 🙂.  Inclusiv furtunele de benzina "care tin etanol" dupa cum zicea nenea din vitan.

Dupa 1 luna au lesinat destul de nasol si cel de tur in rampa era stropitoare. Am strans colierele pana le-am sugrumat bine si momentan e in regula dar nu va ramane asa.

Data viitoare va fi exclusiv electrica, mai concret, tras instalatia de proiectoare si ventilatorul electric principal.

La ventilator se va face usor diferit, cel care este acum pe masina (care se vede in poze) va ramane doar pentru aerul conditionat, voi decupla termocupla de la el definitiv si o voi folosi pentru a actiona pe cel principal de pe interior care va inlocui porcaria de vascocuplaj.

Motivul principal pentru care am luat decizia asta, ambele sunt destul de mari in diametru si consuma mult, daca le legam in paralel era o sarcina mult prea mare pentru instalatia electrica mai ales la pornire, chiar si unul singur la pornire pe treapta 1 face relanti-ul sa oscileze putin. Plus ca fiecare individual face fata cu brio la ambele radiatoare, masina a mers anul trecut doar cu cel auxiliar care se vede si nu s-a supraincalzit.

 

La cel gri acum, au venit toate piesele, joi am inchiriat o hala cu elevator (sa nu ma mai tavalesc pe frigul asta) pentru inlocuit amortizoare/arcuri fata in principal, si sa verific ce se mai intampla pe fata fiindca tinuta de drum lasa de dorit.

  • Like 3

Share this post


Link to post

S-au schimbat arcurile + amortizoarele fata si bucsile spate de la basculele fata.

Amortizoarele fiindca erau praf, arcurile ca sa coboare (nu aveau nimic cele vechi) si bucsile cel mai probabil degeaba dar erau ruville si imi statea pe creier, acum sunt meyle 😄 

Masina si-a revenit, insa va trebui sa ajung la o geometrie cat de curand.

Arcurile de 318i sunt mai moi si au si coborat exact cat trebuie, desi la viteze mari nu mai e la fel de ferma la manevre bruste (cum era cu arcurile celelalte si amortizoare bune) are un pic de ruliu, absoarbe mult mai bine socurile scurte (gen linii de tramvai).

S-a mai schimbat si intinzatorul de la cureaua de AC, degeaba si asta, zgomotul venea de la o rola de ghidaj de la cureaua de transmisie. neavand noua, am desfacut laterala de cauciuc si am indesat niste vaselina, vad ca nu mai face, o sa cumpar rola (e vre-o 60 RON) sa fie, urmand sa o schimb cand incepe iar zgomotul.

Curelele au ramas cele vechi fiindca erau impecabile, desi au 150 k km ca popa, nu imi aduc aminte sa le fis schimbat vreodata de cand am masina. Poate am uitat eu si defapt sunt schimbate. Oricum, cele noi sunt tot in ambalaj 🙂 

2 poze pe graba azi dimineata

 

IMG_20191129_065108.thumb.jpg.9d21751a4385efbf67f40d3ea38c39c6.jpgIMG_20191129_065121.thumb.jpg.40ce254db356e3213168d8b790b93568.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am pus si rotile de iarna azi, bine, au fost roti de iarna candva, acum sunt opinci, cand o sa ninga imi iau cauciucuri, pana atunci le mai frec pe-astea.

Ca impresii dupa primul drum lung, masina are alta tinuta de drum insa trebuie neaparat sa fac geometria, nu e periculos de dereglata dar se simte ca nu e ok.

Cu rotile de iarna pe 16 e nebunie insa au aderenta mai mare decat ma asteptam eu. Zic inca odata ca am facut greseala cu rotile pe 17.

205/55/16 sunt perfecte pentru masina asta de 1500 kg pe drumurile din romania chiar nu e nevoie de mai mult. Stabilitatea si rigiditatea (singurele lucruri pro) oferite de 225/45/17 efectiv nu am unde sa le folosesc. In schimb partile proaste se simt din plin gen consum, directia merge putin mai greu, acceleratie mai slaba, uzura accentuata a articulatiilor si la cum sunt drumurile rigiditatea trecuta mai sus la pro defapt e un minus 🙂 

Asta este, mi-am facut damblaua, acuma stiu.

 

La cel rosu m-am apucat de electrica pentru proiectoare si am descoperit o surpriza neplacuta

IMG_20191130_155541.thumb.jpg.ab001625fb799b93c44c5350cb10772d.jpgIMG_20191130_155602.thumb.jpg.2cc497a4ba5265979c485cef6b3ae23c.jpgIMG_20191130_155511.thumb.jpg.3bdd4918e3692e8ed9d5cd46007b3867.jpgIMG_20191130_155500.thumb.jpg.4f3a81cf095e009fe16e87dcdb3082eb.jpg

Da, un sobolanel si-a facut culcus acolo. A muscat si niste fire, din fericire doar izolatia.

O sa investighez mai amanuntit data viitoare, momentan am identificat firul care duce de la buton pana in panoul cu relee intr-o mufa si am inlocuit becul de iluminare de la blocul de lumini, era ars si mergea doar cand vroia el sau il loveai.

Ah da si am facut si geamurile, era de la butonul de blocare, sarma cu care il legasem eu pe direct nu facea contact bine. S-a inlocuit cu alt buton, se vede atarnat in dreapta pozei nr 3 ca de altfel si blocul de lumini in stanga.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...