Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Ceva de genul. Se va folosi blocul de la ce am pe masina deja si restul de la asta. Puterea va creste teoretic de la 113cp la aproape 140 din aceeasi capacitate.

In alta ordine de idei ieri am scos toate masinile din garaj si le-am spalat. Totodata am ramas uimit de cantitatea de apa care s-a strans in tobe la visinica si la asta rosu. Plus ca cel mai probabil asta rosu are sonda lambda defecta, da cu fum negru la limitare si consuma extrem de mult, numai pornit in garaj din toamna pana acum mi-a halit aproape 20 de litri de benzina.

Si o poza mai detaliata cu jantele noi de vara pentru  cel gri.

IMG_20190217_165803.thumb.jpg.7faa924802d9e9a82648b2580edc3e9a.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am schimbat cotiera la cel gri fiindca cea veche crapase de la soare/caldura si incepuse sa imi agate hainele in cot 🙂  

Cam scumpa, 300 ron cu a mea la schimb dar macar e impecabila.

rsz_img_20190302_071102.thumb.jpg.519c48059a48baed201f6cd9dd49c7d6.jpg

Am mai cumparat si prostia aia de pe portbagaj cu luminile de la numar si butonul de deschis la culoare, 100RON si aia, nu e perfecta dar e mult mai buna ca a mea care a fost reparata de 2 ori si acum e buna de aruncat. Mai merge doar una din cele 2 lumini si m-am saturat sa o desfac odata la 3 luni.

Problema e ca toata apa de pe portbagaj se strecoara pe la garnitura fix in interiorul luminilor (asa face toate boss 🙂 ) si in timp mi-a oxidat contactele/firele pana cand lamelele care tin becurile s-au dezintegrat, ultima oara am lipit becurile de lamelele care au rezistat si am folosit fire la ce nu mai exista.

IMG_20190302_081413.thumb.jpg.e6abdcd3a8c0d6117b7779a94b0d2064.jpgIMG_20190302_081444.thumb.jpg.e3b2b4c26d14e0b470c49e3010a39f26.jpgIMG_20190302_081503.thumb.jpg.bbc040cd8bd77dd02cf85f489c3aaa16.jpg

Si oglinzile alea asteapta de anul trecut sa fie schimbate 🙂 

In rest, nimic special, astept primavara.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si avem scule noi.

Mi-am luat intr-un final un pistol de impact electric cu acumulator, o chinezarie de 300 RON, nu am apucat sa o testez decat in mana, aia se lauda cu 300 Nm dar clar nu are atat. Daca imi desface prezonul de roata sunt mutumit, desi nu pare 🙂. O sa fie de ajutor la dezmembrat motorul pisicii si nu numai.

Al doilea este un tester delphi/autocom ds150 care stiam sigur ca merge pe bmw-ul gri si posibil si pe cel rosu, mai trebuie o mufa adaptoare teoretic.

Oricum, la prima strigare am gasit 2 erori la dizel, senzor axa came si incalzitor auxiliar, acum nu stiu daca am deconectat eu ceva pe-acolo si e de atunci sau chiar sunt probleme, eroarea era intermitenta.

S-au sters ambele si nu au mai aparut in 100km, mai vedem.

Am mai gasit niste erori pe clima, cel mai probabil de cand am schimbat ventilatorul, s-au sters si astea. 

Si totusi mai am 2 erori necunoscute care nu dispar deloc. una pe clima si cealalta paca pe cluster/body computer. Nici nu prea le-am gasit pe net dupa cod. Pe clima e ceva 20C2 unknown error si la cealalta nu mai stiu codul, ceva cu DME5 voltage ...something. La asta ultima vorbeste lumea ca ar disparea daca se deconecteaza/reconecteaza bateria dar momentan raman asa.

Insa am reusit totusi ceva, am dat recalibrare la debitmetru, teoretic cica sterge corectiile facute in timp si reseteaza la default. Mi s-a parut ca dupa asta a dat putin cu fum la accelerari tari, ori mi s-a parut ori si-a refacut calibrarea intre timp ca nu mai da.

Insa ce am observat clar este ca nu mai am usoarele oscilatii la relanti care se vedeau clar cand era motorul rece. Si parca motorul merge mai frumos, accelereaza mai cursiv dar asta poate fi placebo, vom mai vedea.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ne-am incaltat

IMG_20190321_132630.thumb.jpg.633e4aeb0e5c617baebcef11a8b26981.jpgIMG_20190321_132648.thumb.jpg.cb14140303a94f6846e54e7a37c447cd.jpgIMG_20190321_132706.thumb.jpg.9ed9460359583cf92e6283affe2ad049.jpg

 

Cauciucurile sunt dunlop sportmaxx RT2 225/45/17, erau cele mai ieftine din gama premium, made in germany cica si dot 25/18.

IMG_20190321_131703.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Si, pentru ca abea pusesem jantele si aratau mult prea bine fata de restul masinii, azi am botezat-o pe cea de pe dreapta spate.

Cauza: o bordura

Motivul: De prost, am luat prea strans si nu am vazut-o.

IMG_20190404_184137.thumb.jpg.5b5dbecd1dc6ea59b941ba88e81b8bb6.jpg

 

In alta ordine de idei mi-am luat niste stopuri pentru cea rosie.  Alea vechi au semnalul galben, unul e putin crapat si se vad urmele timpului pe ele.

IMG_20190404_184110.thumb.jpg.dc19213042faca51e3fa9cbab7c2e953.jpg

 

150 RON, par chinezarii, o sa le pun niste folie usor fumurie, nimic exagerat si le voi schimba becurile de semnal fiindca par cocalareli de vitan. Defapt cred ca voi schimba toate becurile pentru siguranta.

 

Oricum, inainte sa vad cum vin, daca nu imi plac o sa merg pe depo de M pentru aspectul clasic. Sunt fix ca cele originale dar au semnalizarea alba.

Am timp berechet sa ma gandesc, pana ajung la spatele masinii mai e 🙂 

 

Share this post


Link to post

Asa, azi, alta nebunie. Am pus iar testerul pe asta gri/diesel, am reusit sa fac si INPA sa mearga, din pacate doar pe motor, restul modulelor nu se conecteaza..oricum, detalii. 🙂 

Problema e ca au reaparut 2 erori, senzor axa came intermitent si incalzitor auxiliar (webasto ala electric ce incalzeste apa la pornire) asta parca permanent.

Fiindca un senzor meyle e vre-o 230 RON si nu e greu de ajuns  la el (cel putin din schema de pe realoem) o sa il scot sa il curat si sa verific si niste tensiuni pe-acolo inainte de a da banii aiurea pe altul, am eu o banuiala de niste pilitura care a ajuns pe-acolo 😄 

Printre altele poate scap si de usoara oscilatie de la relanti de la pornire fiindca am o a doua banuiala ca eroarea apare doar cand e rece motorul.

In ceea ce priveste incalzitorul auxiliar am deja unul luat de la dezmembrari mai demult si fiindca imi amintesc si ceva de o eroare pompa de apa auxiliara (electrica si asta) care era data trecuta si acum nu am mai vazut-o lasam asta pentru la toamna cand o sa defac tot si o sa dezmembrez si pompa sa vad ce e in ea si daca se invarte alimentata separat.

Deci pana la toamna nu am nevoie, masina oricum baga caldura, daca nu imi spunea testerul habar nu aveam de problema asta 🙂 

 

Share this post


Link to post

Eu merg cu Bmw Scanner, singurul inconvenient fiind faptul ca nu arata valorile injectoarelor. Inpa si DIS, NCS Expert mi-au displacut intotdeauna.

Pentru eroarea intermitenta, verifica cablajul. Pentru cea permanenta de la Webasto, trimite-l la reparat. 😉

Le: la webasto cand apare eroare de pompa, vei constata ca pompa nu are nimic si e perfect functionala. Pe placa electronica din webasto e problema defapt. Eu la celalalt bmw l-am reparat la un baiat la Craiova. Cost 200 lei plus curier.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Bine de stiut, merci. Daca nu merge cu webasto ala de schimb te contactez pentru detalii 😉 

Eroarea a reaparut, deci trebuie intervenit cat mai repede, nu stiu daca mai porneste motorul doar cu semnalul de la crankshaft si mi-e sa nu ma lase cine stie pe unde.

Share this post


Link to post

De pornit pornește dar nu trage cum trebuie.

Share this post


Link to post

Asta am observat de pe-acum, si e de ceva timp, eu credeam ca turbina...etc. Ii lipsesc vre-o 10-20 de cai dupa estimarile mele.

M-am gandit ca are legatura fiindca dupa ce sterg eroarea merge cum trebuie, dupa se puturoseste. 

Share this post


Link to post

S-a desfacut si arata cam asa

IMG_20190410_103831.thumb.jpg.cbf5c03ec4207cf3a7a418880933121d.jpg

IMG_20190410_103816.jpg

Un idiot (posibil eu) l-a strans prea tare data trecuta si acum a rupt filetul din plastic, a iesit surubul cu totul, se vede ca pierde niste ulei pe la el fiindca nu se mai strange bine acolo.

 

In alta ordine de idei, avea ceva depuneri, s-au curatat, la fel si mufa si pana la Bucuresti nu a mai aparut eroarea. Se simte ca merge altfel oricum, nu neaparat ca trage mai bine insa e mai cursiv motorul, cu el defect se comporta ca o benzinara cu avansul intarziat, sub turbina lasinata rau, pe turbina parca baga progresiv si cu grija sa nu detoneze, intra pe aproape full boost cand nu prea mai aveai nevoie.

Per total se simtea ca un lag la turbo de vre-o 2 secunde, foarte enervant pe trepte mici de viteza (1,2).

Oricum, am deviat, se va schimba fiindca nu-mi place punctul ala negru, pare gaura si a intrat ulei in el. Meyle e 230 RON.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mda, nu arata bine acel punct, cauta alt senzor 🙂

 

Share this post


Link to post

Hmmmmm altă mașină ?

  • Haha 1

Share this post


Link to post

S-a schimbat senzorul respectiv + ulei, filtru ulei, aer si habitaclu. Masina si-a revenit insa am descoperit o noua problema.

 

Acum cateva zile a pornit foarte  prost, relanti-ul era in toate partile si dupa ce am plecat s-a oprit in drum, a pornit doar dupa ce am luat contactul si l-am pus din nou. 

Pe tester mi-a aparut o noua eroare, 3F40.

IMG_20190417_201323.thumb.jpg.abc506141e0924ec7cf48ea92820b903.jpg

Codul ala e eroare senzor presiune inalta combustibil. E localizat pe rampa de injectie.

Dupa revizia ad hoc, toate erorile au disparut, masina merge bine insa am mai sapat pe net si am gasit asta

https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/code-3f40-revs-fluctuate-idle-occasional-failure-start-t560007/

Problema cu fluctuatul o am de cel putin 1 an de zile, insa era slightly, de data asta a fost heavy, se comporta ca si cum era aer pe instalatie, nu tragea, si s-a oprit intr-un final. 

Posibil sa fi fost si motorina proasta.

 

Oricum, am facut niste snapshot-uri live si presiunea mea in rampa arata cam asa:

IMG_20190418_112442.thumb.jpg.73b0981dab17f7e8191db883739b2433.jpg

 

Desired ar fi cam asa

IMG_20190418_112459.thumb.jpg.2f2712ac6ec190e879817ec6e68c37dd.jpg

 

Acum, nu ma pricep la dizel dar logica imi zice ca nu e in regula.

M-am gandit si la pompa de inalta insa variatiile sunt bruste, ma indoiesc ca o pompa defecta poate fluctua asa repede presiunea, cel mai probabil senzorul e defect.

Partea cea mai proasta e ca nu se gaseste decat bosch (probabil echiparea originala) si costa undeva la 900 RON 😄  drept urmare voi investiga amanuntit inainte sa dau banii astia.

Oricum, s-au sters toate erorile dupa mini-revizie (am uitat, s-a curatat si debitmetrul cu spray de frana si sters corectiile) si pana la bucuresti nu a mai aparut nimic, masina functioneaza normal, cu micile oscilatii la rece.

Ca si alte operatiuni:

In sfarsit am inlocuit geamurile oglinzilor si am reparat mecanismul de la cea din stanga (reglajul avea o piesa sarita si nu functiona corespunzator).

S-a schimbat si izolat bine si bara cu luminile de la numarul spate, in sfarsit am ambele lumini la numar functionale.

Si pe final a tinut si cea rosie sa imi aduca aminte de ea, mi-a sarit geamul stanga din macara si a trebuit sa redesfac sa il pun la loc.

Si o poza casual cu ea 🙂 

 

IMG_20190418_172744.thumb.jpg.bda493d5a35bb1748f94c26d7ae0b79f.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Arata super fain asta rosie la interior pt varsta ei.

Cu presiunea in rampa e ceva in neregula. Nu se poate masura un service ca sa compari cu ce zice senzorul?

Share this post


Link to post

La cealalta m-am apucat sa caut rampa injectie cu totul la dezmembrari fiindca defapt sunt 2 senzori pe ea, unul senzor efectiv, celalalt regulator de presiune.

Daca o gasesc gen 2-300 RON o iau numai ca sa am de referinta. La service nu am fost niciodata cu ea asa ca habar nu am, presupun ca se poate pune un manometru si masura dar sincer nu prea am incredere in meseriasii din service 🙂 

Si fiindca nu era suficient, mai e un regulator/supapa de presiune direct pe pompa. O sa dau iar admisia jos cu prima ocazie mai la vara sa o curat si o sa ma uit la asta de pe pompa, pompa e neatinsa de mine pana acum🙂  Pana atunci, pare ca merge.

 

La cea rosie interiorul e refacut aproape complet. Ma ajutat si faptul ca are km putini si se vede.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Senzor de rail pressure gasesti bun la 150 lei pe dezmembrari si cam asta e principalul motiv pentru presiunea mai mica din rampa.

Share this post


Link to post

Si ieri am comis-o, am facut bucati M42-ul luat cu 600 RON 😄 

IMG_20190426_190352.thumb.jpg.3f66f8d6366c3c10fa3d68729e8645fe.jpg

Dupa cum ma asteptam, cineva si-a batut joc de motorul asta, nu s-a schimbat uleiul si antigelul la timp, s-a folosit apa chioara in instalatie...etc.

Uleiul era jumatate benzina judecand dupa miros si consistenta, iar dupa cum arata camera de ardere motorul halea ulei la greu, cam ca sfi-ul de pe espero inainte sa il fac.

 

IMG_20190426_145238.thumb.jpg.4a1d41b13c50effd027e314ee6549def.jpgIMG_20190426_162120.thumb.jpg.0eecee69a6b97688ea02ad30b57a3394.jpgIMG_20190426_162128.thumb.jpg.8c4ef2efd39f6d52a867ef11dbd68c32.jpgIMG_20190426_162152.thumb.jpg.dc1a23a239277a0114867cc502fe5bf4.jpgIMG_20190426_162203.thumb.jpg.c979dffa737da4e8d00b3c697fda23aa.jpg

 

Am descoperit axa de evacuare zgariata la un palier si span pe canalul de ungere, din pacate nu am reusit sa desfac si pistoanele de pe arbore momentan din cauza suruburilor bielelor care au cap octogonal.

Ai dreacu astia de la bmw, am facut tot motorul bucati cu o trusa de tubulare hexagonale si 2 inbus de 5 si 6, iar aici au folosit porcariile astea de suruburi.

09797_1.jpg.90530904ff63401abeba53fab94a96dd.jpg

Niste poze cu axa si palierul 

 

IMG_20190426_152032.thumb.jpg.350afba13c8e8759f05bf30f14fd12a8.jpgIMG_20190426_152101.thumb.jpg.9a318dd34981ec14bb8202cdcebf1707.jpgIMG_20190426_152113.thumb.jpg.bf037a8736f0f5903031d9c854d18766.jpgIMG_20190426_153126.thumb.jpg.65d183aeabb2f0c0871367b3c900fd9a.jpg

Si alte poze.

IMG_20190426_144823.thumb.jpg.c0af662bcf5df6b33570aca5b2c56f1a.jpgIMG_20190426_144834.thumb.jpg.54e7fa32d11887f8e0bef13586759d8c.jpgIMG_20190426_163651.thumb.jpg.d3358afee981dc7dd7b717a83b9d87a6.jpg

 

Costuri vor fi, pe langa seturi complete de garnituri sus/jos, segmenti, cuzineti, suruburi chiulasa ar mai trebui si 2 ghidaje de la distributie asa la prima strigare, lantul si intinzatorul il opresc fiindca pare bun.

Restul cand il fac bucati si pe cel de pe masina.

 

IMG_20190426_152051.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

In prima poza, volantul e jos. In celelalte, pare pe motor ... Ti-a luat ceva timp pana sa te hotarasti ca nu e cazul sa mai ridici si la el :))).

La axe se vad cam multe zgarieturi. Mai multe par superficiale insa ma intreb, totusi, de ce au aparut. Nisipul iese din discutie insa ai dat de "sludge" din ala foarte ars ?

 

Share this post


Link to post

Span, cel mai probabil de la cuzineti, o sa vad cand desfac, intai sa gasesc cheia vietii undeva ca nu as vrea sa pun blocantul pe ele. 

La zgarieturi, una singura este mai serioasa ,a mancat bine si din palier si din ax.

Volantul a fost data jos ultimul, motorul a stat pe el in cea mai mare parte a timpului dupa demontarea chiulasei pentru a avea acces la tot si sa-l si pot invarti 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Șuruburile alea par a fi de VAG. 😂Bmw nu folosește  așa ceva cel puțin pe E46 so E39. Cred că cineva și-a băgat nasul pe acolo.

Spor la treabă. Știu că va ieși un motor trăsnet. 

Share this post


Link to post

Am vazut pe net ca se folosesc si la vag si mai erau niste masini. 

O sa vad ce are M40-ul (marti cred ca il sparg si pe-ala in bucati) si daca sunt normale le folosesc pe-alea.

Merci 😉 

Share this post


Link to post

Chiar ca fostii si-au batut joc de motor, dar macar a fost doar 600 lei... Spor la treaba!

Share this post


Link to post

O sa fac un pustiu de bine si-ti croiesc un suport motor Dj-ule, ca m-au luat dureri de genunchi si sale numa uitindu-ma la pozele astea ...

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si s-a terminat saptamana de concediu dedicata masinii, o sa sparg in 3 postari cel mai probabil fiindca e destul de scris 🙂 

Bun, deci , data trecuta ma blocasem la suruburile de la biele, am descoperit intr-un final ca se potriveste perfect inelara de 10 pe ele.

Daca de desfacut a mers, sa vedem cum reusesc sa le strang la cuplu la remontare.

Ziua 1 am demontat ce mai ramasese din M42 

IMG_20190429_160511.thumb.jpg.6c1eee7b15e9632f6805534fccd73492.jpgIMG_20190430_132430.thumb.jpg.5c98c9d39b02327908a801bf9e3d4a0e.jpgIMG_20190430_132449.thumb.jpg.fd1138c8bd23c4de632aa993e2153515.jpgIMG_20190430_132520.thumb.jpg.1a88871522a0ff6f493409b7b4f28ea4.jpgIMG_20190430_132637.thumb.jpg.76667439cb63c018a8aa3119a12d2455.jpgIMG_20190430_132659.thumb.jpg.2bb9db1863e353acc2e153f0e8ae660d.jpgIMG_20190430_132710.thumb.jpg.65c1a586fd550ff4803d0529a5904e65.jpgIMG_20190430_132734.thumb.jpg.216a2479a5f72d5a7d3506564cf86deb.jpgIMG_20190430_134532.thumb.jpg.3acde5fca127decf5b5f09d2f149fe9a.jpgIMG_20190430_133037.thumb.jpg.662837120b009ca02e59229ae04b9b6a.jpg

Dupa cum  se vede, cuzinetii de biela arata ca noi, prezenta span-ului in canalul de ungere la axa ma face sa cred ca motorul a fost refacut in partea de jos.

In rest, nici o surpriza, blocul arata mai bine decat credeam eu, segmentii au deschidere de 0,5 mm (0,6 mm in partea de sus), nu este zgariat, inca se mai vad urmele de hornuire originale ceea ce ma face sa cred ca are pana in 200k km, pacat ca a fost abuzat cu ulei prost si neschimbat la timp, si apa de la robinet.

Arborele are niste zgarieturi insa nu pare ovalizat, l-am masurat la subler electronic din lipsa de micrometru deci nu a fost o masuratoare foarte precisa.

Fiindca nu am gasit cotele standard pe net, l-am comparat cu celalalt din M40 si nu pare sa fi fost rectificat. Se va folosi asta din cauza constructiei superioare, desi celalalt din M40 arata mai bine, sper sa nu regret decizia mai tarziu.

Lantul de distributie este duplex si arata bine, la fel si intinzatorul hidraulic, singura problema ar fi la ghidaje, sunt 5 bucati, unul are plasticul spart cam 1cm la ambele capete (cel mai lung), pe 3 se vede urma de la lant si unul este intact.

Din pacate gasirea lor pare un adevarat challenge, nu am gasit decat pe cod original si la niste preturi exorbitante, gen ala spart cel mai lung 800 RON 🙂 

Singurul gasit aftermarket la 30 RON este binenteles cel care este intact 😄 

Nu voi da atatia bani pe ele din principiu, in cel mai rau caz le pun pe-astea la loc asa cum sunt. 

Pistoanele arata bine, ce am observat este cuzinetul de biela nu e gaurit drept urmare ungerea fustei pistonului nu se face prin biela ca la dw/opel, ci are niste squirt-uri in palierii arborelui, iar cuzinetul de palier superior are 2 gauri in loc de una. 

Cam atat aici, continuarea in postul urmator.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...