Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Asaa, continuam serialul cu episodul urmator, care a fost total cu si despre interior 🙂 

Daca ne mai aducem aminte din episoadele anterioare am intampinat probleme la montajul spatarului banchetei si pentru a nu modifica masiv masina am renuntat la montaj.

Insa binenteles ca treaba ma racaia drept urmare am achizitionat asta

IMG_20190104_093759.thumb.jpg.6656a0005a8b60e148eb82c4a1dd81a6.jpg

 

Intr-adevar are zagarieturile alea cam urate, insa a fost 100 RON si am incercat sa le fac cat de cat sa nu se mai vada, din pacate cele din mijloc sunt destul de adanci si mi-a fost frica sa insist mai mult cu smingherul. Oricum, rezultatul arata cam asa.

 IMG_20190104_093806.thumb.jpg.df248576ce7d0b123c073f8ee16210a4.jpgIMG_20190104_095511.thumb.jpg.def22cfcbb6bbe49c48189a12c49dea5.jpgIMG_20190104_095548.thumb.jpg.f6d7a064f6c6ace8c3c2addb7e3751bc.jpg

Cele de pe lateral erau mai mici si au iesit aproape de tot, insa la astea de pe mijloc se va mai insista cand va fi mai cald afara, acum din cauza frigului pur si simplu se usca vopseaua pe carpa instantaneu iar diluantul se evapora foarte greu, nu e vreme pentru operatiuni din astea.

Dupa asta am trecut la operatiunea "scos jegul din restul interiorului", a iesit o gramada si tot mai iesea, insa nu am mai stat, oricum sunt niste pete care nu prea vor sa iasa, sau cel putin asa parea cu ele ude, le-am lasat la uscat si voi vedea rezultatul data viitoare. 

E loc de mai bine, dar macar acum nu imi este sila sa ma asez pe ele. In vara va urma o curatare din aia cu aburi profesionala. 

IMG_20190104_132000.thumb.jpg.0f69e02c7f1739f400526dac272e0262.jpgIMG_20190104_132009.thumb.jpg.709cafd2c919d976dbc978e9b3d90fe2.jpgIMG_20190104_132019.thumb.jpg.b1feccd999f3d3df579e0d330adce8d1.jpgIMG_20190104_132027.thumb.jpg.2996e73186887e508b6c9ceb92be6c5e.jpgIMG_20190104_132039.thumb.jpg.667bba4d481e5f6b81719a08c7aa00c5.jpg

Cam atat la interior momentan, poze cu ele uscate si montate probabil data viitoare (marti). urmeaza sa tratez cumva si pielea aia de la scaune fiindca arata cam urat dar am prins-o la timp, nu e rupta, doar crapata si reparabila. o sa iau niste vopsea speciala de piele cu fixator si degresat si vedem ce iese.

Si cam atat am apucat sa fac fiindca am mai avut si alte treburi din pacate.

S-au mai achizitionat urmatoarele. Usa dreapta fata, buretii antizgomot si antipraf dintre fata de usa si usa si covorase originale.

IMG_20190104_183416.thumb.jpg.e87ace9a88d194ede8cc2d6694ef0758.jpgIMG_20190104_185540.thumb.jpg.e53b5d4fc4401d132b1137ba2338b7ba.jpgIMG_20190104_185630.thumb.jpg.ca855ebff74cee66749836594576e594.jpg

 

Buretii lipsesc la mine cu desavarsire, cel putin pe usile fata, pe spate nu am desfacut pana acum, au fost 50 RON, covorasele alea sunt originale, foarte groase nu sunt tocite deloc, cel de la sofer arata la fel ca cel de la pasager din poza iar usa era necesara fiindca a mea are rama indoita de la o incercare de efractie din trecut, plus ca mai avea niste zgarieturi.

IMG_20190104_183458.thumb.jpg.e1cf69ed170a6826998629ec8d5c1dc7.jpgIMG_20190104_183506.thumb.jpg.4017c294999e18cb77bb8ecb32d3673d.jpg

Usa a fost 100 RON, ma costa mai mult daca reparam usa veche sincer, nu e perfecta insa mai buna ca ce aveam eu, plus ca a venit si cu broasca, manerul si cel mai important, actuatorul centralizatei, drept urmare am rezolvat si centralizata.

Presurile alea au fost 150 RON, cam mult dar sunt originale si nu am vazut niciodata unele care aratau atat de bine, nu am putut sa nu le iau 🙂 , plus ca imi trebuiau, aveam niste porcarii de auchan de vara, mici, alunecoase si aproape inutile.

Si la final niste poze cu vestitele fete de usi 

IMG_20190104_185649.thumb.jpg.ab170a1088a76f913c44542b97d50f80.jpgIMG_20190104_185707.thumb.jpg.93a195b93aac82f3df05cadf4bb74544.jpgIMG_20190104_185722.thumb.jpg.69cfac2b9d47a2281e90b3a4b8c742dd.jpg

Decizia a fost luata, voi folosi mezurile de piele pe fetele mele de usi cel putin pe fata.

Cam asa arata miezul ala dreapta fata, nici o prindere intreaga, m-am chinuit sa curat tot lipiciul si am lipit 2 de test (se vad in partea de joc) data trecuta si par ca sunt destul de rezistente, vom vedea cand ajungem acolo, momentan planul pentru marti este sa montez interiorul si usa noua, sper sa am timp pentru ambele.

Cel mai probabil voi avea probleme la centuri fiindca scaunele au capse de pretensionare si restul centurilor binenteles ca am uitat sa le iau de pe masina donatoare, daca nu se potrivesc voi da jos sistemul si folosesc ce am pe celelalte scaune iar la usa nu ar trebui sa fie pprobleme dar sunt convins ca Murphy exista si nu doarme, om vedea 🙂 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

N-arata rau scaunele da' ca idee, cit ar ajunge imbracate din nou ?

Share this post


Link to post

N-am idee dar cel mai probabil cam cat am dat pe ele si nu se merita. 

Share this post


Link to post

Si, a trecut si marti, din pacate planul a fost usor diferit. Nu s-a mai lucrat la cel rosu fiindca cel gri avea nevoie de atentie urgenta.

Ventilatorul de la clima a murit aproape de tot, varia turatia rau de tot in functionare plus zgomot puternic si m-am prins si de ce de data asta.

Nu era blocat dupa cum am tot crezut eu ci dimpotriva, avea joc, atat de mare incat il impiedica sa mai functioneze la turatia normala, pe treapta maxima mai baga aer cam ca la jumatate si deja incepuse sa se simta in masina frig, plus ca ocazional mirosea a incins, cel mai probabil regulatorul de turatie care era suprasolicitat.

Drept urmare pentru a salva regulatorul am decis ca "enough is enough" si am purces la schimbat.

Am folosit DiY de aici ca referinta

 

Diferenta a fost ca la dizel e putin mai complicat de scos/bagat ventilatorul, a trebuit demontata admisia + rampa de injectie si scos prin stanga masinii, pe unde zice el in film nu merge din cauza unei aripioare din capacul tachetilor si am preferat sa demontez admisia + rampa de injectie decat capacul tachetilor.

 

In rest, a fost straightforward.

A doua operatiune, fiindca la temperaturi cu minus pornea dezordonat si cu fum motorul (semn ca bujiile nu prea functioneaza), s-au masurat bujiile incandescente si dau bine pe aparat, nu e niciuna dusa, asta adunat cu faptul ca pe tester nu am nici o eroare de bujii/releu nu ma duce decat la o singura concluzie logica. Baietii care au schimbat distributia au uitat sa monteze firul de "forta" din releu.  Su varianta nr 2 l-au rupt/smuls.

M-am gandit tarziu si oricum e de tavalit, drept urmare nu am mai investigat. Macar acum avem ventilatie 🙂 

Share this post


Link to post

Si, mi-am luat jante pe 17 pentru cel gri ca tot ma laudam ca o sa trec la 17" pentru vara, si oricum celelalte gume sunt la capat de drum, am tras de ele cat am putut.

IMG-20190110-WA0007.thumb.jpg.2e8c5ae1ef5d0871d933215aa42b440e.jpg

Style 327 originale de F10, 8j et30, 1160 RON.

Urmeaza cauciucurile 225/45/17 mai pe la vara. Celelalte au fost pirelli cinturato P7 si nu m-au impresionat insa nici nu m-au dezamagit, si-au facut treaba timp de 80k km.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Janta are buza rupta?

 

Share this post


Link to post

"[10.01, 20:01] Dj_dark Dwcc: Nu nenea
[10.01, 20:01] Dj_dark Dwcc: E folia de la sac"

Share this post


Link to post

Da, nenea, ai dreptate.

Share this post


Link to post

🙂 Aia e de pe wasapp, m-a intrebat acelasi lucru. Asa pare la prima vedere. O sa pun o poza mai detaliata cu ele mai la vara cand o sa le montez, momentan s-au depozitat asa ambalate.

Asaa, continuam, incepem cu cel rosu ca e mai scurt si sa scap de el 🙂 

IMG_20190112_132128.thumb.jpg.bee0b18a76ddfa46b0294ab7ce54dc60.jpgIMG_20190112_132147.thumb.jpg.898e70e174a689e2e97ac5ade5a2bc7f.jpg

Atat am facut, petele alea de pe bancheta nu au iesit, sper sa iasa la o curatare cu aburi mai pe la vara. 

 

Cel gri acum, binenteles ca ma racaia de data trecuta si de data asta m-am tavalit pe sub el.

Problema era ca dupa operatiunea de data trecuta aveam lag foarte mare la turbina, in treptele 1 si 2 calcata si luata repede intra undeva pe la 2500-3000 de ture, in treptele mari se simtea ca intra mai tarziu decat de obicei, banuiala mea ca nu am montat galeria cum trebuie si pierde presiune sa cine stie ce am uitat sa remontez pe-acolo, drept urmare am redesfacut galeria de admisie, de data asta pe lumina si pe indelete.

In afara ca uitasem sa strang unul din colierele de la EGR nu am gasit mare lucru pus aiurea, mai era o saiba de la o prindere cazuta pe acolo insa nu pot sa spun daca era de data trecuta sau a cazut acum la demontare.

Anyway, daca tot am redesfacut am zis sa verific si releul de la bujii, firul ala de care vorbeam era la locul lui, am mai miscat mufele prin el si cam atat.

Dupa care pe deasupra am observat ca fara admisie am acces mai bun si daca il desfac de pe motor pot scoate si mufele din el sa verific contactele, singurul impediment, tubul jojei de ulei. 

M-am gandit ca nu este o problema sa o scot din baie fiindca gaura este peste nivelul de ulei nu? 🙂 Well, nu e asa, am scos-o si a inceput sa curga ulei, pana am bagat-o inapoi am pierdut cam 2 litri de ulei pe jos (si pe "rapirea din serai"  binenteles adica presul pe care ma tavalesc de obicei pe sub ea, prietenii stiu 🙂 ).

Drept urmare am renuntat la ideea cu desfacerea releului, am mai completat 600 grame de ulei (atat mai aveam prin garaj) si acum e la minim pe joja.  

Insa totusi am reusit sa testez live bujiile. Bujia scoasa, cablu de pornire intre masa si carcasa ei, pus contact si, merge, degetul meu stie mai bine, dupa ce am vazut-o rosie, la demontare am reusit sa ating varful si ghici ce, nu se racise 🙂 

Am testat toate 4 firele cu bujiile vechi beru si toate se inroseau, dupa care am desfacut si una din cele de pe motor si la fel, se inroseste, avand in vedere ca pe aparat aveau toate aceeasi rezistenta nu le-am mai desfacut pe restul. 

Dar, acum pare ca functioneaza, de dimineata la -9 grade a pornit mult mai bine ca data trecuta la -2, ceva s-a intamplat acolo.

Pe dedesupt acum, am descoperit bataia, troznitura care imi manca ficatii de la operatiunea distributie din vara. Tamponul stanga al motorului era slab in suruburi. S-a strans si parca e alta masina, nu mai trozneste, nu mai bate si la rece aveam un tremurat care acum a disparut.

Lag-ul minunat a disparut si el, (nu stiu exact de unde a fost) a redevenit masina pe care o stiam.

Azi de dimineata chiar am testat, pornit ok, plecat dupa aprox 30 de secunde de la Grigorescu, mers usor ca la carte pe vreme rece (accelerari usoare si lungi, fara blana, fara bruscari, fara subturari) pe la Titan a trecut de zona albastra si a inceput sa bage cald (vebasto electric sa traiasca) la dristor deja era la prima liniuta (mai greu fara electric, se opreste dupa ce trece de zona albastra) la Unirii eram la temperatura de regim, dupa care am avut niste reprize de forta pana la Cotroceni care mi-au confirmat ca lag-ul a disparut si masina merge in parametri.

Per total, sunt foarte fericit ca am localizat si eliminat bataia aia care m-a distrus psihic, deja era enervant fiindca schimbasem iar aproape toata fata (brate complete, bielete antiruliu, amortizoare, rulmenti sarcina) si bataia tot acolo era. Si inca odata m-am feliciat ca am schimbat ventilatorul ala, la -9 grade sigur nu mai mergea.

Iar am facut foileton, cam atat momentan, sper ca pana in vara sa nu mai am probleme fiindca asta e masina de baza care trebuie sa mearga  🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Am dat comanda de 1L ulei, 4 bujii BERU si filtrul de motorina fiindca mi-am amintit ca nu l-am mai schimbat demult ( cam 100.000 Km 😄 )

Tot nu prea imi place cum porneste, sper ca noile achizitii sa rezolve problema.

Cost 310 RON 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mda, vorba lu cineva "mergeai prea bine in ultimul timp, trebuia sa imi faci tu o bucurie". 

Aparent cand am bagat la loc tubul jojei data trecuta am rupt oring-ul de-acolo fiindca imi pierde ulei ca la balamuc, las balta pe unde opresc.

Duminica trebuie redesfacut si vazut ce s-a intamplat acolo, intre timp mi-a venit si comanda, daca stiam puneam si un filtru de ulei si ulei, acum e prea tarziu si nici nu mai pot amana, pierde cam 1 litru la 2 zile dupa estimari.

Voi da uleiul jos din motor, cu ocazia asta il si schimb fiindca avea aproape 10.000 km insa fara filtru, o sa tin minte si o sa-l schimb iar mai repede data viitoare.

Sa vad ce oring gasesc sa pun acolo, daca nu, mastic si sanatate multa, am gasit si original insa nu imi vine in timp util.

 

Share this post


Link to post

Am avut dreptate

IMG_20190120_111630.thumb.jpg.c714b4e306c05a760ac5e84f165d2133.jpg

Bucata lipsa ori a iesit cu uleiul vechi ori e inca in baie, acolo va ramane.

Am gasit un o-ring similar in trusa de clima, nu era el exact ce trebuie la exterior dar aproape, l-am ajutat cu putin mastic si pare ca nu mai curge, acum sper sa nu se dezintegreze la temperatura, o sa mai verific peste cateva zile.

Ulei din pacate am luat mobil synt 3000 5w30, o porcarie binenteles insa asta am gasit, o sa il tin pana in vara si il schimb iar, mai ales fiindca filtru nu am avut de schimbat, drept urmare a ramas cel vechi.

S-au schimbat si bujiile si filtrul de motorina, vedem cum porneste, de dimineata a pornit bine. Oricum va trebui sa pun un tester pe ea fiindca cel mai probabil e plina de erori de la atata contact pus fara componente conectate, plus incercari de pornire cu aer in instalatia de combustibil (nu am avut tester sa dau purge).

Si, fiindca treaba s-a terminat repede si mai aveam timp, s-a montat si usa pe cel rosu

IMG_20190120_155201.thumb.jpg.f278465e7dfca2ab4629eb4a2cc596aa.jpgIMG_20190120_155219.thumb.jpg.07867a8bbe4fc55866e427be1ead61bb.jpg

A fost un pic de chinuiala cu niturile vietii (macaraua de geam e prinsa cu nituri original) fiindca la un moment dat au inceput sa se invarta cu tot cu bormasina, dar intr-un final am dovedit-o.

Usa a picat la fix fara nici un fel de reglaj in balamale, chiar m-a surprins, nu l-am crezut pe ala de unde am luat-o ca nu o sa am nevoie de reglaj, atat de bine sunt facute masinile astea 😛 .

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

La primavara e musai sa dai un polish pe asta rosie, restul masinii arata ca in filmele de groaza fata de usa noua. Daca gasesti de cumparat si un coating ceramic sau macar un sonax polimer netshield ca sa iti protejezi munca ar fi perfect.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Se va vopsi integral intr-un final. Oricum e si prafuita restul, in realitate nu e asa rau 🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si, e oficial, ulei nu mai curge, bujiile alea chiar fac diferenta, acum porneste perfect si nici bataia aia nu a mai aparut, deci tamponul era problema.

A redevenit masina 🙂 

Nu am mai surubarit nimic intre timp, ah ba da, am pus si celelalte suruburi la macaraua de la cel rosu fiindca data trecuta o pusesem doar asa cat sa stea geamul in 2 suruburi. Acum s-au pus toate si s-a reglat si geamul cum trebuie.

 

Si de final, ca tot e nebunia aia cu 10 years after, am facut o poza in aceeasi pozitie ca in primul post. Stiu ca nu are 10 ani dar na, ne descurcam cu ce avem 🙂 

IMG_20190124_113234.thumb.jpg.b8d52c760c642d4dc3dc65324fdd1764.jpg

E aproape neschimbata, coltul barei s-a rupt mai rau, trebuie schimbata toata ramforsarea pe partea asta, rotile sunt alea de iarna si...jegul tot de iarna 🙂 

Si da, 200.000 km-320.000 km, coafura rezista 😛 

Si am facut si cateva la garaj

IMG_20190124_112927.thumb.jpg.e3e6dd39c3edf9837d9522acdf383cb1.jpgIMG_20190124_112906.thumb.jpg.e7ad97a68b6f6cc094ca3597e0ffa7ba.jpgIMG_20190124_113049.thumb.jpg.4c9632dbf51dd1fef90f031802db80f6.jpg

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Imi place garajul si iti admir perseverenta😉

  • Like 1

Share this post


Link to post

IMG_20190201_163513.thumb.jpg.a829dbeba0eeeead04d1955df45272fa.jpgIMG_20190201_163525.thumb.jpg.34f1cab4a6139f3d5823402ba29214f5.jpgIMG_20190201_163542.thumb.jpg.7061f588b84a78898db1e947fff247d2.jpg

Dupa cum se vede, am montat scaunele si am inchis usa dreapta fata. Urmeaza celelalte 3 usi si gata cu interiorul, am facut tot ce mi-am propus.

Scaunele sunt geniale, abea astept sa le probez la un drum 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Gata si stanga fata, am vopsit si oglinda putin pe suport dupa ce am curatat ce se vedea a fi vopsea umflata.

IMG_20190205_183929.thumb.jpg.b811fa0050433154b752919140fbb268.jpgIMG_20190205_183857.thumb.jpg.22e59c932cb21c610c87e0cff6e314cb.jpgIMG_20190205_162247.thumb.jpg.50bd204a1d9a765ee3c30f16c0098ee4.jpg

Din pacate proprietarul dinainte lipise miezul cu superglue si m-am chinuit ceva sa il dezlipesc fara sa il rup, am reusit sa imi scap si cutter-ul intr-un deget cu ocazia asta. A durat mai mult ca la cealalta si nici timpul alocat nu a fost la fel.

Totodata am completat si un dop de plastic care lipsea din partea de jos, l-am luat de pe usa veche.

Cam atat, urmeaza cele de pe spate, sambata cel mai probabil una, poate chiar ambele daca am timp. Aici cred ca le voi monta asa cum sunt fiindca arata mult mai bine ca cele de pe fata. E drept ca "miezurile" sunt partial dezlipite insa cred ca reusesc sa le lipesc fara sa le dezlipesc complet. Plus ca e prima data cand desfac o usa spate, cine stie ce surprize gasesc.

IMG_20190205_185241.thumb.jpg.6140419e8a5d7a7b61d6eec2f7a5dde7.jpg

IMG_20190205_185300.thumb.jpg.0dfe9727918234a7e74fd9c53780c30a.jpg

Until next time 😉 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Si a fost next time.

S-au desfacut usile spate, s-au spalat in interior, s-a bagat ceara si s-au lipit buretii. 

Spre diferenta de usile fata, astea au avut un fel de folie antipraf/antizgomot cu un strat de burete pe una din fete care s-a dezintegrat la atingere, drept urmare am folosit pe cele noi cumparate, oricum sunt mai groase si teoretic fac treaba mai buna, judecand dupa zgomotul de inchidere a usii care s-a schimbat, acum suna mai "plin".

IMG_20190209_144021.thumb.jpg.f9e0196c7b8225789ebf67c27be806af.jpgIMG_20190209_144047.thumb.jpg.fe0c295b019db21473c64dd2a4fd5591.jpgIMG_20190209_144102.thumb.jpg.1258818a842c6270d087543454265acd.jpg

Din pacate fetele de usi nu am mai apucat sa le pun fiindca dintr-un motiv dubios poxipol-ul folosit de data asta nu s-a intarit nici dupa 4 ore, cel mai probabil am gresit eu cantitatea de intaritor, au ramas pentru data viitoare, momentan am pus niste greutati peste el pana se intareste lipiciul vietii.

Ah, si daca vreodata v-ati intrebat vreodata ce e maglavaisul ala negru si lipicios cu care sunt lipiti de obicei buretii, uite ceva de genul asta e, poate va trebuie vreodata. E un fel de mastic lipicios care nu se intareste niciodata.

IMG_20190209_151121.thumb.jpg.292f7e7830d0d414bcd6a53bd599e91b.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Faci ce faci si tot bagi poze cu Espero-ul bej 😄

Share this post


Link to post

🙂 din intamplare 😛 

Peste vre-o luna 2 o sa aiba toata atentia mea cand o sa-l pregatesc iar pentru adus in Bucuresti.

Visinica se va duce la tara in noul garaj la pastrare pana ii vine randul (cel mai probabil la anul) si voi avea spatiu sa trecem la treburi mai serioase cu bmw-ul.

Intre timp motorul care asteapta cuminte in garaj a facut pipi pe el de emotie 😄 Dintr-un motiv necunoscut a inceput sa curga ulei din el, nu vad exact pe unde din cauza pozitiei.

Share this post


Link to post

Gata, oficial am terminat interiorul

IMG_20190213_111540.thumb.jpg.7aa7982fbd20a3c34c172e96c0cb6ae2.jpgIMG_20190213_111604.thumb.jpg.64cf54cc873eb324faeab57b285ea536.jpg

Si la final, un rezumat cu tot ce s-a efectuat pana acum:

Clima bizonala

Oglinda activ heliomata

Interior semipilele recaro + spatar bancheta full-piele

Fete usi de la interior full-piele

Cotiera

Covorase originale

Boxe spate pioneer de 13"

Acum chestii unreleated.

Demontat complet mocheta si spalat

Tras cabluri pentru viitor pe sub mocheta.

- traseu original pentru mutat bateria in portbagaj

-rca-uri pentru sunetul viitor

- cablul display senzori de parcare

Alarma aftermarket

Bagat ceara in usi si praguri

Schimbat ambele oglinzi exterioare

Schimbat usa fata dreapta cu totul + actuatorul de la centralizata (cel vechi era defect) 

Si au mai fost nimicuri diverse, nu mi le mai amintesc pe toate dar in mare cam atat

Urmeaza motorul, deja nu mai rezista, s-a scapat pe el 🙂 

IMG_20190213_113033.thumb.jpg.470332dcc476e4ae18c6def36c5f90ed.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

R ce? 🙂 

In alta ordine de idei, fata de usa dreapta spate s-a dezlipit, se va repeta operatiunea cu prima ocazie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...