Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Nu intentionez sa-ti stric elanul muncitoresc dar era mai bine sa achizitionezi direct un plafon fara textil dezlipit. Am lucrat anul trecut vreo 2 zile cu un amic sa retapitam un plafon textil la un E46 si anul acesta a inceput sa se dezlipeasca pe alocuri. Am folosit un spray Bison luat de la Dedeman pentru lipire burete si material textil.

Operatiunea e buna pentru suprafete mici, unde chiar rezista lipiciul asta. 

Share this post


Link to post

Acu e prea tarziu, operatie reusita/pacient mort 🙂

Cam asa a iesit

IMG_20180716_163707.thumb.jpg.cfd7d6a91bc6fec5b0bea683f919b048.jpgIMG_20180716_163640.thumb.jpg.9c373f6cf3745b4e17e8a3d84f50967b.jpgIMG_20180716_163552.thumb.jpg.919ebb646fcbc183011daed634aad1c6.jpg

Acum sa vedem cat tine. Nu a iesit perfect dar la nivel de amator a iesit nesperat de bine 🙂

Stalpii fata spate s-au spalat si remontat asa cum erau (dupa ce s-au lipit niste cleme rupte cu poxipol). S-au asezat extraordinar de bine, mai bine ca original, nici la e46 nu stau asa.

Mai am stalpii de la centuri, aia se vor face cu vinilin dar am ramas fara lipici, data viitoare.

IMG_20180716_124747.thumb.jpg.8f670bd450f9eb218727234c384cf10e.jpg

Pozele sunt facute inainte de montarea stalpilor, de-asta apre nefinisat intr-una din ele, inainte sa intrebati, bucata aia care pare dubioasa e acoperita de stalpul spate si nu se vede 😛

Ca idee spray-ul ala e al dreaq de greu de gasit, brico nu a auzit de el, dedeman nu mai aveau pe stoc, in praktiker am gasit si nu chiar ca ala, asta al meu zicea sprayglue si dedesupt, permanent, nu extra strong.

Oricum am consumat 2 spray-uri numai pe plafon, nu stiu cum a reusit baiatul cu unul singur, s-a dat si pe tesatura si pe coaja la greu.

@nt98adu tu ai folosit panza veche? Eu am folosit panza noua si mai mult de atat, nu am mai luat cu burete ci cu pasla pe partea cealalta, vedem cat tine. Pare destul de bine lipita, singura frica este cand o sta masina in soare sa nu se faca fleasca. Inca ceva, nu e indicat sa se faca detailing cu abur pe plafon din ce am citit, ala slabeste lipiciul imediat, poate s-a facut asta.

Si la final, alte poze din timpul operatiunii

 

IMG_20180716_124629.thumb.jpg.9302cdceee6f56e1750d0ed1d7f24893.jpgIMG_20180716_124606.thumb.jpg.056b4fdd0a39b5f4d54e60d7dfc0a96d.jpgIMG_20180716_124531.thumb.jpg.f75e7e8889e81d138b46250c203cb453.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

A iesit chiar bine, daca sunt mici defecte, doar tu le vezi :)

Share this post


Link to post

A iesit bine, cel putin cat se vede in poze, la zona chederelor spate cred ca mai poti intinde un pic opanza ca sa iasa cutele alea.

Share this post


Link to post

Partea aia e acoperita finitia stalpului, nu se vede in mod normal. Acolo se termina plafonul cu niste "moate".

Defectele sunt urmatoarele:

Cute la stalpii fata, spre parbriz si la plafoniera intre parasolare tot spre parbriz, nu se vad in poze. Cele de la plafoniera nu se vad deloc, le mascheaza partea de sus a parbrizului dar pe stalpi se vad, nu am reusit sa le indrept, pur si simplu ramane prea mult material dupa mulare acolo.

Mici puncte ca si cand cineva ar fi apasat cu degerul pe material si a ramas asa, am aplicat presiune prea mare la lipire si acolo a fost si prea mult adeziv pe material, drept urmare s-a strans si nu si-a mai revenit. M-am prins tarziu sa folosesc un trafalet si sa apas pe suprafata mare.

 

Share this post


Link to post

Pai bre... nu ti-am zis de trafalet joia trecuta? :))

Share this post


Link to post

Pai il aveam acolo, numai ca nu mi se parea ca se lipeste cum trebuie si mai lasa si dungi. La final a fost o combinatie de mana + trafalet.

Ah, inca un defect. Sub parasolare oricat m-am chinuit sa nu intind materialul prea tare sa se muleze bine pe forma aia tot nu am reusit total. Are niste parti care nu s-au lipit cum ar trebui.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Asa a iesit si cand am facut plafonul la Cielo... eu am dat vina pe material si pe lipsa unui feon pt incalzit. Din avion nu se vede, e bine ca e nou si nu iti mai atarna pe cap.

Share this post


Link to post

De regula se dezlipeste la curbura plafonului cu parasolarul. Se umfla acolo si nu ai cei face. S-a folosit tapiteria veche, iar lipirea am facuto pe portiuni destul de mari, nu total. De asta a ajuns un spray.

Aveam impresia ca e pentru E46 operatiunea. Daca e pentru E36, merge 😀

Share this post


Link to post

Eu la Cielo folosisem prenadez,sau cum s o scrie.Are vreo 4 ani si e ca in prima zi.

Daca lipiciul e ok,o sa tina stsi linistit.

Share this post


Link to post

E bun prenadezul dar pe material textil cu suport. Altfel trece prin panza si nu ai vrea sa vezi asa ceva.

Share this post


Link to post

Si am facut si stalpii B, a fost chin, mi-a luat tot atata timp cat plafonul, m-am manjit pe maini ca dracu de maglavais, au trebuit facuti in trepte, multe muchii, curbe, gauri. Nu au iesit perfect dar cum zicea geo, din avion nu se vede. MAcar sunt curati, nu mai sunt lipiciosi si nu se ia negreala de pe ei. Am incercat sa fac niste poze dar fiind negri nu prea au iesit, oricum nu erau relevante, detaliile nu ieseau deloc, vedeti pe viu cand vin cu ea (probabil mai pe la toamna dau o fuga cu ea cand se mai racoreste.

Am facut totusi o poza cu imbinarea plafonului cu stalpul spate fiindca a fost subiect de discutie mai sus 🙂

IMG_20180720_193536.thumb.jpg.613eebea8effe86244bf183d4c8d0785.jpg

 

Marti desfac fata de usa dreapta fata sa incerc sa relipesc panza, dau si oglinda jos ca sa o deblochez, bag niste ceara de cavitati si vad daca pot repara centralizata aia sau trebuie alta broasca.

Ah si cat de curand o sa vanez o clima digitala, din ce am vazut pe net trebuie inlocuit tot modulul, sunt diferite actionarile voletilor intre ce am eu si digitala.

Asta am eu

IMG_20180720_193713.thumb.jpg.1f38d8813de074596e2e0a5d1504c85f.jpg

Si asta e ce vreau sa pun:

 

s-l640.jpg.54145e29339f734b7dd55ed96781b752.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si, clima a venit mai repede decat ma asteptam eu 😄

Am gasit una completa pe net la 500 RON am fost sa o vad si nu m-am putut abtine, arata prea bine. Drept urmare s-a achizitionat tot modulul de clima, panoul de control din poza de mai sus si aeratorul central.

Aeratorul central trebuie din cauza rotitei de rece/cald care actioneaza pe cablu, cea veche a mea era un potentiometru, nu stiu de ce nu au pastrat sistemul asta si la clima digitala, mi se pare downgrade sincer, a mea din 92 cu potentiometru, asta din 96+ cablu dar ma rog.

Inspiratia mi-am luat-o de aici.

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?963999-Analog-to-digital-climate-control-swap-complete!!

Omul ala chiar stia ce vorbeste, a avut dreptate in toate privintele, trebuie aeratorul central, se potriveste la fix in mufe fara modificari si chiar si afirmatia cu " nu trebuie golita instalatia de apa".

Si daca tot am dat bordul jos, am zis sa desfac absolut tot sa scot si mocheta sa o spal fiindca la espero era iarna cand am demontat-o in halul asta si nu am spalat-o fiindca sigur nu se usca, acum e vara.

Drept urmare masina mea arata asa acum:

IMG_20180724_195823.thumb.jpg.1f376871f72d64d383c468ae1b03e950.jpgIMG_20180724_195750.thumb.jpg.3dca12f2ace59cc968ee25385778a61e.jpgIMG_20180724_195730.thumb.jpg.21496e1cf219f863c0181710f84ccbc1.jpg

Am curatat inainte de demontarea aerotermei tot spatiul ala de sub stergatoare cu jet de apa, incredibil cat moloz a iesit de-acolo, binenteles ca cele 2 gauri de drenaj erau infundate si s-au mai infundat de 2 ori in timpul operatiunii. Intr-un final am razbit, am scot tot ce se vedea moloz acolo, urmeaza "detailing-ul" inainte sa montez aeroterma.

Momentan atat, astept sa mocheta de la spalat.

Oricum va mai dura pana va fi din nou completa, am mai decoperit mici probleme electrice, am in plan sa mut bateria in portbagaj si m-am gandit sa o fac acum ca tot am tot desfacut, e mai simplu sa trag firele (defapt firul, ca e unul singur). Totodata voi trage si  2 set-uri de rca audio in portbagaj pentru viitor 😉 .

Si pentru final un filmulet cu testul climei, am conectat-o si am testat ventilatia si directionarea, e un inceput, cald, rece cand o sa o pun pe pozitie, oricum tipul de unde am luat-o mi-a mai vandut cateva ponturi despre ce sa mai verific/inlocuiesc daca tot am desfacut bordul.

Instalarea propriu zis nu e foarte complicata, e mult de demontat insa daca stii ce ai de facut merge repede si desi masina e din 92, toate suruburile s-au desfacut fara probleme.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Este incredibil at de bine s-a pastrat buretele de pe paletele de comanda a aerului dupa 20 de ani. I-as ura ani multi si sanatate fostului proprietar al BMW-ului de pe care ai luat clima 🙂, a avut mare grija de masina. Ca o comparatie am vazut pe youtube un tip care a reconditionat on Golf 3 GTI. Tot buretele era varza.

Felicitari pentru toata munca depusa in toate cele 3 proiecte - BMW-urile si Espero-ul!

Share this post


Link to post

Dap, arata foarte bine modulul, de-asta l-am si luat, desi nu sunt in cea mai buna forma cu banii.

A mea din 92 nu arata asa bine, o sa pun o poza data viitoare cu ambele.

Singura problema, ventilatorul de la senzorul interior din panou era un pic galagios, am reusit sa il desfac si are joc in ax, am bagat niste vaselina lichida si pare ca si-a revenit, sa vedem daca si tine. Cel de pe panoul manual nu e la fel din pacate.

Oricum o sa desfac si modulul de clima sa verific suflanta, asa la mana nu pare sa merga greu, o sa-i bag niste vaselina si aluia sa fie acolo.

Oricum le voi desface pe ambele, am eu impresia ca sunt la fel suflantele, si il folosesc pe ala mai bun.

Merci, mai urmeaza 🙂

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Azi s-a achizitionat cablul de mutat bateria in portbagaj original + distribuitorul de tensiune de la motor. 150 RON.

Defapt sunt 2 cabluri, unul subtire si celalalt mai gros, are borna de + pentru baterie si papuci pentru a se prinde in distribuitor, totul plug & play.

Au fost date jos de pe un e36 care venea asa din fabrica.

Sambata sper sa il trag, sa desfac ambele clime sa vad ce e acolo, sa desfac usa dreapta fata sa vad centralizata aia si ce mai e din boxa care trebuia sa fie acolo, jumatate e cazuta in usa, si, daca mocheta e spalata sa o pun la loc, eventual sa montez si clima  si partea de sus a bordului.

Vedem cat apuc sa fac.

Share this post


Link to post

Si, am apucat sa fac o parte 🙂

Am inceput cu trasul cablului .

IMG_20180728_210035.resized.thumb.jpg.69b48f127a4fc3334279a337c8a4e132.jpgIMG_20180728_210220.resized.thumb.jpg.6001ce25a079b2fd4e37fcb35fd4c675.jpg

IMG_20180728_205206.resized.thumb.jpg.41b000e2f03a8ec0595208517747c23f.jpgIMG_20180728_205222.resized.thumb.jpg.dd7f77ec956194566dafd9df266bf7fa.jpg

Distribuitorul a fost pus pe pozitie doar de proba sa vad cat cablu las la motor si cat in portbagaj, dupa care l-am dat jos si a pus bateria la loc, conversia se va face mai tarziu, cel mai probabil odata cu motorul sau daca ma apuca pe mine pasaricile, momentan nu am nevoie insa vroiam sa fie cablul tras.

Din pacate poze cu partea din portbagaj nu am facut cand trebuia si dupa umplusem portbagajul la loc cu diverse, data viitoare.

Ideea e ca la trecerea prin panoul de foc cablul a venit cu mansonul de cauciuc iar masina avea o gaura "tehnologica" exact cat trebuie si astupata cu un capac de tabla lipit, a fost nevoie de cateva lovituri de ciocan si a zburat "clean" de acolo. La fel si pe spate unde din pacate nu am avut manson  de trecere insa gaura e acoperita de 2 straturi de izolatie + spatarul banchetei si raspunde in portbagaj nu afara ca in fata, deci nu am mai bagat nimic, am avut grija doar sa las capacul de tabla in partea de jos lipit acolo sa nu existe riscul sa se taie firul in marginea de metal, asta ar mai trebui, e incendiu direct daca nu explodeaza bateria inainte 🙂 .

Totodata am tras si 2 randuri de cabluri rca pentru viitor, am profitat de faptul ca era curata masina si le-am rutat cat mai departe de orice potentiala sursa de zgomot.

 

Odata astea gata am trecut la operatiunea clima, am demontat ambele unitati si, las pozele sa vorbeasca de la sine.

IMG_20180728_190659.resized.thumb.jpg.5c77f6cfd72232c95b34ce2c79426008.jpgIMG_20180728_190652.resized.thumb.jpg.a2e5e43e69f6ba3933bf1861c97de8db.jpgIMG_20180728_190623.resized.thumb.jpg.bd6d5682b446e8010ec891fdd1f2947c.jpgIMG_20180728_190636.resized.thumb.jpg.55658e60e6f61f1cf81dfa210aaa0832.jpg

In aia veche am mai gasit si bucata asta, pare a fi o bucata din flaps-ul de recirculare. Totodata mai are un flaps in interior care nu mai e conectat la nimic, se balangane liber ca prostul.

 

IMG_20180728_191034.resized.thumb.jpg.eb908ef1f6ba119276a306ef58e93d31.jpg

De mentionat ca primele 2 poze au fost facute ambele cu blitz, se poate observa in spatele ventilatorului cum arata evaporatorul la cea veche si cea noua. Nu as vrea sa ma hazardez insa aia veche ori a mers fara filtru de habitaclu ori nu a fost pus bine la cum arata.

Ventilatoarele se invarteau cam la fel, drept urmare l-am oprit pe cel al climei, l-am dat jos si gresat bucsile cat s-a putut. Si o poza sicu radiatorul de apa de pe aprtea cealalta la cea noua, pe aia veche nu m-am mai obosit sa o desfac.

IMG_20180728_194139.resized.thumb.jpg.02eb16a85c488702847d6e12bd29f443.jpgIMG_20180728_193955.resized.thumb.jpg.ca94be531ae4732ddb5c138c112d1624.jpgIMG_20180728_191100.resized.thumb.jpg.d5ba48acad360c1acf3d6fe6f08e66ca.jpg

Si acum, o mostra de " asa nu" tu-le muma'n... de meseriasii p....

M-am apucat de dat fata de usa dreapta jos. Desfac, trag, pocnesc clipsurile, se desface peste tot mai putin un colt. Zic mamaa cum e bagat asta, bag surubelnita nimic. Intr-un final trag mai sanatos si...well, priviti.

IMG_20180728_202542.resized.thumb.jpg.6daf72b15f085142b90d9ab0567c7727.jpgIMG_20180728_202653.resized.thumb.jpg.aae361d8d5a92ed7256ba13ab3880e93.jpg

Cred ca am injurat un minut fara sa ma repet pe meseriasul care a facut asta. Mai ales ca fata de usa nu are nici o clema lipsa/rupta, a fost pur si simplu lene de a inlocui un clips slab. hai sa-i f... o negresa... deci urasc negresele mai mult decat orice alta improvizatie. Cea mai mare tampenie ever. Din pacate era mascata frumos sub carpa aia si nu am vazut-o.

IMG_20180728_202800.resized.thumb.jpg.53b96aa051ee8ae6ed07873e9a23014e.jpg

 

Cam atat am apucat sa fac, a fost o sesiune scurta, mocheta inca mai era umeda pe la margini si am zis sa nu o pun asa, data viitoare o sa am o zi intreaga la dispozitie si va incepe remontarea.

Si la final cateva poze cu usa aia sa vedeti cum arata 🙂

IMG_20180728_205400.resized.thumb.jpg.a909bc6a8a2ec071f40b961a2f3f334d.jpgIMG_20180728_205333.resized.thumb.jpg.984187fec457b8e693a79854f5d0570b.jpgIMG_20180728_205304.resized.thumb.jpg.ed63448455ae04c56d498c26eabea65c.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Arata tare bine pentru anii ei. Vad ca esti ocupat mai mereu cu retrofituri si alte nebunii😀 Cred ca-ti aduc si Evanda mea ca mie mi s-a luat de fire...

Share this post


Link to post

E curatica si asta rosie, insa aia de pe care ai luat clima trebuia luata cu totul si pusa in garaj de piese, mai rar masina atat de curata.

Cat despre fata de usa rupta, incearca cu niste capse si cu rasina epoxidica pusa pe spatele ei, pe fata o sa se vada doar crapatura aia mica, asta e... sau cu putin noroc poate gasesti unele in stare buna la dezmembrari.

Share this post


Link to post

Am gasit toate fetele de usi de unul echipare individual, insa vrea 550 ron pe ele si nu dau atat, cel putin nu acum. Planul este pe viitor un interior complet (scaune, bancheta, fete de usi) recaro semipiele daca gasesc in stare buna, insa dupa cum spuneam, momentan nu, sunt alte prioritati. O sa vad cum carpesc acolo aia si totodata o sa incerc sa relipesc panza de pe ele dupa ce o spal folosind aceeasi solutie ca la plafon, incep cu asta de test si daca iese trec si la urmatoarele.

Azi am comandat filtrul de habitaclu, maine il am si poimaine ma duc de dimineata sa ne apucam de treaba.

Totodata am luat si o petarda de alarma azi din auchan, ceva cu scorpion, cred ca e romaneasca, 117 RON sa nu mai dau cu cheia de fiecare data cand descui si daca tot am bordul jos, e mai simplu de montat acum.

Totodata mi-am luat si aeratorul stanga cu tot cu blocul de lumini si butonul de proiectoare, Arata mai rau ca al meu insa al meu nu avea butonul de proiectoare, doar cel de lampi ceata spate.

Masina nu are proiectoare, instalatia electrica are un fir in plus in mufa de la buton insa butonul are un singur switch pentru lampi spate, atasez 2 poze sa se vada diferenta.

 

aeratorproiectoare.jpg.2e485cff9b8e6b69e696f23a2aa9a088.jpgaerator.jpg.aa916ba7a4fe289564f949ed37d5bfa4.jpg

O sa urmaresc unde duce firul ala si ce completari/modificari trebuie sa fac sa adaug si proiectoarele. Butonul ala se poate scoate de-acolo usor si pune pe aeratorul meu, ala cumparat e cam tocit la insriptii acolo si arata in general mai rau ca al meu.

Totodata blocul meu de lumini pare cam subred, se simte dubios cand invart de el si mi-a facut niste figuri in trecut, asta care l-am luat pare mai bun, o sa vad cum se poate inlocui si asta in viitor.

Am mai luat si 2 tweetere originale insa nu arata extraordinar, am vre-o 2 promisiuni de unul perfect, mai asteptam 🙂

 

Share this post


Link to post

O stiti p-aia cu socoteala de acasa nu se potriveste cu aia din targ? 🙂

Ieri m-a batut alarma aia de mi-a umflat ochii. Actually nu alarma ci restul masinii.

M-am dus cu planuri mari. Sa montez alarma, mocheta, clima, bordul...etc.

Ce am reusit defapt in vre-o 7 ore a fost sa leg 5 fire si cam atat.

Pe scurt pentru Viktor, realizari, am reparat centralizata la usa dreapta fata si montat jumatate de alarma.

Pe lung, stati jos, luati popcorn, o sa dureze ceva.

Am ajuns la tara pe la ora 10 dimineata. mocheta mea inca uda un pic, nervi de la prima ora pe vremea asta de...

Zic, macar nu ploua, soare nema, o iau dupa mine si o intind afara, daca nu e soare macar vantul ala sa o mai usuce un pic.

O chestie misto, mocheta are deja traseu firul gros de baterie in portbagaj, probabil e standard la toate. Cam asa a iesit.

IMG_20180801_090515.thumb.jpg.5b31e0e96507fe0712cceda597398c7b.jpgIMG_20180801_090539.thumb.jpg.96c1c414fa2b1624f26f7196687f88ea.jpg

Ajung la masina si ma apuc de alarma, gasesc o pozitie si montez goarna la motor, dupa care ma gandesc sa nu mai dau alta gaura in peretele de foc pentru fir, ia sa desfac panoul de relee si sigurante, cu ocazia asta mai curat si molozul de sub el.

Zis si facut, curatat moloz, ma apuc in interior. Pun relativ repede alimentarile (+ permanent, + contact si masa) probez, clipeste, tzacane, all good.

Plec sa iau niste diode, imi vor trebui sigur pentru split-uit comanda la semnalizari si cel mai probabil si pentru a insuma trigger-i (adica butoanele de pe usi, portbagaj, capota).

Nu gasesc binenteles, singurul magazin de electronice din tot rosiori-ul ala (unde din intamplare lucreaza un vechi prieten de al meu) nu mai tine asa ceva. Reusesc sa gasesc o punte redresoare de vre-o 4 A  (cam mica pentru 4 becuri + 2 in bord) zic, buna si asta, folosim jumate din ea.

Ajung iar la masina, identific firele semnalelor ( masina are 3 mufe sub restfoot, alba, neagra si albastra, semnalele care duc in spate sunt in cea neagra, ceva cu verde si..ceva, 2 bucati la unul din capete mufei) gasesc repede firele semnalizarilor, pun puntea, merge din prima, puntea tine, fericire maxima.

Si, de aici incepe cosmarul. Ma apuc sa leg centralizata. Inainte de asta zic sa repar centralizata, aveam usa dreapta fata la care nu mergea actuatorul deloc, si centralizata se prindea de asta, drept urmare daca actuatorul ala era in sus (descuiat) si incercam sa incui cu cheia la sofer, cadeau celelalte, unitatea centrala simtea ca asta nu se inchide si descuia si restul. Trebuia incuiat iar si la a doua incercare ramaneau jos, mai putin cel defect care se incuia cu mana 🙂 . Similar pe deschidere, unitatea simtea ca asta n usare i nsus si reincuia, fiind necesara o a doua incercare.

Ideea este ca nici nu m-am pregatit, nu ma asteptam sa fie asa complicat sistemul, si am avut si un sir de "brain fart-uri", per total am fost prost, nu am fost in apele mele.

Am inceput prin a localiza actuatorul. Realizez ca este integrat in broasca, incerc sa scot broasca, nu ma prind cum iese, drept urmare zic, 90% sanse sa fie firele rupte la trecerea din stalp in usa, desfac acolo, par bune la prima vedere.

Primul brain-fart a fost ca nu am masurat in mufa sa vad daca vien curent la actionarea centralizatei, ce-i drept era si putin cam complicat, erau 6 pini, luati cate 2, aveam ceva combinatii.

Nu am realizat pe moment ca puteam sa masor fata de masa pe rand cei 6 pini tot actionand centralizata pana indica aparatul ceva pe volti. Dupa cum spuneam, nu am fost in apele mele, parca am fost pe alta lume.

Revenind, nu am fost multumit de rezultat, drept urmare am scos tata instalatia din usa, la fel si din prag, desfac izolatia toata, toate firele intregi.

Pun mana pe net, gasesc ca cel mai usor pentru desfacerea broastei este sa fie desfacut si manerul exterior si interior si scoase impreuna ca ansamblu, frunzaresc un pic, gasesc cum se face asta, insa stupoare, broasca nu se poate scoate pana nu se demonteaza culisa geamului, drept urmare trebuie si geamul dat jos din macara si scos.

Ma minunez de complicaciune, pun mana, desfac, scot, desfac actuatorul bucati, masor pe-acolo, il pun in mufa si...merge 🙂

Totusi ceva nu era bine, motorasul mergea insa comportamentul de mai sus inca persista, unitatea centrala nu sesiza ca si asta se inchide si redescuia. 

Dupa o gramada de timp si masuratori  ajung la concluzia ca cele 2 switch-uri de pe actuator functioneaza, insa nu ma prind exact de logica insa intr-un final realizez cat de prost sunt, remontez actuatorul pe broasca si, ce sa vezi, functioneaza perfect 🙂

Broasca mai avea o limba care actiona unul din switch-uri, evident ca eu testand cu axtuatorul jos, limba aia nu actiona, drept urmare comportamentul descris mai sus.

Ce sa mai, dupa o gramada de timp pierdut, remontez tot in usa, dau sa testez, trantesc usa, centralizata functioneaza perfect, dau sa deschid usa, surpriza, usa nu se mai deschidea nici de la manerul exterior nici de la cel interior.

Noroc ca nu aveam fata de usa pusa, ma uit pe-acolo si observ ca am remontat prost manerul exterior si broasca. Ma chinui cu o surubelnita si reusesc sa deschid usa, dupa care reiau procesul demontat geam, culisa/ broasca, si remontat. Binenteles ca in proces am reusit sa indoi macaraua minune de la geam, drept urmare geamul meu nu se mai inchidea bine.

Redesfa regleaza, pune la loc, desfa iar...nu cred ca are rost sa mentionez cati nervi aveam, imi venea sa ii dau foc efectiv 🙂 

Intr-un final reusesc, totul functioneaza, revin la alarma, renunt la ideea de a actiona direct pe actuator cu alarma si ma apuc sa caut pe net, imposibil sa nu fi mai pus si altcineva alarma aftermarket pe e36.

Gasesc pe niste forumuri niste informatii, centralizata face parte din body computer (sau calculatorul de confort cum ii zice pe romaneste) mai gasesc si ca ar avea niste pini de comanda pentru lock/unlock, dupa indelungi cautari finally gasesc pe un forum si pinii.

Asta este body computer-ul meu

IMG_20180801_190401.thumb.jpg.c07eb94bbb2916343a626b606de2d51a.jpgIMG_20180801_190412.thumb.jpg.775d7b9e7bb4b51f2b623ae3b8bede67.jpg

 

Pentru modulul asta pinii de lock/unlock sunt 24 si 25 din mufa alba.

Zic bun, iau toate firele la intepat sa vad care corespund cu pinii aia, nu imi da niciunul, numar firele, 13, numar pinii, 26 destul de clar nu? 🙂

Desfac mufa, lipseau firele cu tot cu papuci, pun 2 fire,testez cu masa, nimic, ma risc si testez cu + si victorie, functioneaza perfect.

Ma uit la alarma aia de 120 RON si descopar ca pot da comanda cu + printr-un artificiu (alarma are abilitatea de a comanda actuator), conectez provizoriu si, a iesit asta

BTW, goarna nu e conectata, nu vroiam sa imi termine urechile cat timp o testam, nici nu stiu cum suna 🙂

Asa am lasat-o si am plecat, data viitoare restul.

Oricum, dupa cu mziceam la inceput, nu imi mai fac planuri marete. Daca reusesc sa termin alarma (adica sa leg si trigger-i ca sa functioneze ca o alarma nu doar ca inchidere centralizata din telecomanda) si rearanjez instalatia la loc sunt fericit 🙂

Macar s-a uscat mocheta intre timp.

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Imi aduc aminte de cand aveam audi si incercam sa fac ceva la el, pateam la fel ca tine.. deh, nu este daewoo.. 

Oricum important este rezultatul!

Share this post


Link to post

Aproape gata, s-a montat alarma aproape complet, are trigger-i de usi si portbagaj conectati si functionali, s-a montat pe pozitie, s-a pus si senzorul de soc, am tras firul si pentru capota insa se va monta ulterior, in general ala rugineste si oricum nu mai functioneaza peste ceva timp, o sa mai studiez ulterior sa vad unde e mai ferit insa cel mai important, s-a terminat treaba la interior si se poate remonta, deja a trecut ceva timp si nu prea mai stiu ce suruburi pe unde sunt, am observat asta cand am montat boxa dreapta pe stalp si panoul de sigurante inapoi pe firewall.

S-a aranjat cat de cat si instalatia electrica, mai vedem data viitoare ce mai e de aranjat, am reusit sa termin si bateria complet.

Poze nu avem de data asta, nici nu prea aveam la ce sa fac. in schimb atasez schema folosita

schema.thumb.png.17ea5dfc7d9b7b0e6a8a08c4ea930851.png

Pinii si culorile corespund exact pentru usi, sunt aia care duc la alea 3 diode respectiv pinii 2 si 4 din mufa alba pentru usile fata si pinul 2 din mufa neagra pentru ambele usi spate.

Switch-ul de portbagaj nu ajunge in body computer (sau nu l-am gasit eu) drept urmare a trebuit sa trag fir din portbagaj pana in fata.

Urmatoare sesiune joi cand sper ca reusesc sa pun mocheta aia odata.

Inca ceva, am luat senzori de parcare fiindca m-am obisnuit cu ei si sigur o lovesc asteptand sa piuie :). 50 RON, niste petarde cel mai sigur.

Sper sa vina pana joi sa ii trag si pe astia pe sub mocheta.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

IMG_20180807_174048.thumb.jpg.d8587a65576d1a87a749449dbc1229b2.jpg

Speciali de bemveu 😛

50 Ron + 14 Ron transportul, si chiar functioneaza tot (senzori, display) la banii astia.

Share this post


Link to post

Si usor se remonteaza

IMG_20180809_165833.thumb.jpg.68a1a2c23c6ab03b35ee015f121cc5b6.jpgIMG_20180809_165746.thumb.jpg.4c79b8016a013eff65115fad23e5e86f.jpgIMG_20180809_165724.thumb.jpg.00f349d88570544ab2b8c28d36d2fb8c.jpg

Cu ocazia asta am descoperit si ca alternatorul nu incarca fara tabloul de bord 🙂

Referinta (sau excitatia) si-o ia prin becul din bord ca la opel, am facut aceeasi manztocarie la sfi cand l-am pus pe espero.

Si am mai decoperit ca actuatorul ala dreapta merge cand vrea el, o sa caut altul la dezmembrari

Si cateva de data trecuta cu firele de la alarma, ala cu albastru e usa dreapta fata si alalalt usa stanga. Cel pentru spate  e in ala maro cu negru de sus unde e banda aia izoliera, nu se vede foarte bine in poze.

IMG_20180805_135045.thumb.jpg.d5dc8928b8fb88e6aa261bc95f734c68.jpgIMG_20180805_135010.thumb.jpg.cbe9a7fb66f70542f1b02bfee2cca836.jpg

Data viitoare coaja de bord, ieri nu am mai apucat fiindca ma grabeam sa mai prind si eu ceva din intalnire 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...