Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Proiectare gresita, zonele expuse la umezeala si praf etc. Nu poti adapta niste lampi in genul celor de la Cielo? (sistem destul de etans)

Share this post


Link to post

Nu prea, sunt diferite, insa pot umple cu mastic prin zona, pana in toamna sper sa o fac fiindca oricum am si niste inceput de rugina la capete, va trebui tratata si aia putin.

Share this post


Link to post

Si tocmai am facut o revizie  pe articulatii la bmw-ul gri. Defapt eu ma dusesem cu gandul sa verific/inlocui bielete antiruliu si/sau directie pe care le aveam cumparate de ceva timp, asta pentru ca de vre-o cateva luni am o bataie usoara la denivelari si un mic joc in directie.

Din pacate problema e la pivotii de jos, pe romaneste cam aplauda rotile, aparent le-a ajuns 300k km si trebuiesc schimbati urgent. Partea proasta e ca sunt bratele originale si nu se pot schimba decat cu tot cu brat. Pe meyle sunt 1020 RON va trebui sa le comand azi si vineri se vor schimba, bucsile spate le am cumparate de anul trecut pe ruville, sa vedem cat de bune sunt.

Tot urgent, dar nu la fel de urgent vor trebui schimbate si discurile + placutele spate, am tras de ele suficient. Cost pe ATE vre-o 500 RON.

Share this post


Link to post

Sunt ok pe Meyle. Vin cu pivoti ce se pot schimba deci peste 2-3 ani poti cumpara pivoti separati. Ca si placute, iti recomand ATE ceramice. Sunt ceva mai scumpe dar merita.

Share this post


Link to post

Am luat standard + discuri, am fost multumit, data viitoare acum 😄

Referitor la meyle asa am auzit si eu, de-asta le-am luat, altfel aveam variante mai ieftine dar sunt sigur ca nu o sa mai am masina pana atunci 🙂

Astea originale au tinut 300k km (ce-i drept 200k in germanica) daca si astea tin 100k eu ma declar multumit.

Share this post


Link to post

IMG_20180622_164725.thumb.jpg.df1df21f5183dd1f9aaf63cddafef3f6.jpgIMG_20180622_164739.thumb.jpg.15285267233830bd9cb8dc892b8df7a5.jpg

Avem brate, urmeaza discuri/placute spate si schimbat ulei.

E alta masina, directie mult mai precisa, a disparut jocul din volan, bataia si scartaiala la viraj. Restul componentelor par in regula, nu am studiat temeinic fiindca am fost pe graba.

Pivotii aia erau sub orice critica, nu o sa mai stau atata timp data viitoare.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si s-au mai efectuat chestii.

In primul rand mi-am pus numerele pe cel rosu si l-am scos la o tura.

Din pacate am observat si cateva probleme noi. prima din ele, clima mea baga doar cald, cel mai probabil vre-un volet s-a blocat, anul trecut mergea.

Aer conditionat nu mai exista, pierde freonul pe undeva.

La inceput avea sincope cand o calcam, nu tragea cursiv, intre timp si-a revenit dupa niste forja.

Relanti-ul are momente cand fluctueaza rau, cel mai probabil debitmetrul. Este posibil totusi sa fie un furtun de la electrovalva de relanti, trage aer fals pe-acolo, o sa il schimb cu unul adecvat, ala de pe masina e crapat si bandajat cu banda izolatoare.

Alternatorul incarca in reprize, cel mai probabil carbuni. Cred ca ies mai bine daca il schimb cu totul.

Oricum, asta va fi baseline-ul, inceputul proiectului. O sa incep cu chestii minore, gen polishat ce e de polishat, desfacut oglinzi, desfacut fata de usa dreapta, chestiile complicate or sa vina pe parcurs. Nu o sa ma grabesc, se va face incet, pe masura ce gasesc chestii ieftine la dezmembrari.

Si niste poze

IMG_20180626_110521.thumb.jpg.b84d7f408faf7455d4fd3fb454ed91a0.jpgIMG_20180626_110340.thumb.jpg.01b6ab4906be9ee05fa077a7c0c0eb10.jpgIMG_20180626_110327.thumb.jpg.53e5eea44641b73dc441e7365cafdf18.jpgIMG_20180626_110311.thumb.jpg.e4e4e4443827b3d46b2c4f382f258b07.jpg

Fiindca a iesit ditamai postul, inchei aici cu asta rosu si fac postare separata cu cel gri.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

La cel gri s-au schimbat discuri/placute spate.

IMG_20180626_151933.thumb.jpg.d0ae3b6a55dc4912b2583d4dd211f724.jpg

 

IMG_20180626_145648.jpg

IMG_20180626_145920.jpg

Discurile vechi aratau destul de rau, aveau un fel de depunere de vre-o 2 mm pe interiorul tamburului la frana de mana.

IMG_20180626_145700.thumb.jpg.15ae5a82886d6dd74dbd2576085f342b.jpg

La montajul celor noi am curatat sabotii cu spray de frana si gresat autoreglajul ala, insa din pacate trebuia reglat cu surubelnita, mai trebuiau apropiati sabotii de tambur putin ca sa compensez depunerea aia inexplicabila, nu am facut asta, m-am bazat pe autoreglaj si rau am facut, pare ca nu functioneaza corespunzator, frana de mana nu tinea deloc, am mai strans cablurile in egalizator si am reusit sa o fac sa tina cat de cat, insa va trebui inca o interventie.

Cam asa arata

IMG_20180626_145642.thumb.jpg.69c1de220be44e912955c917cba120f4.jpg

Si discurile vechi

IMG_20180626_145710.thumb.jpg.12fef1b12e156d5d997f26bf42491f14.jpgIMG_20180626_145715.thumb.jpg.66309642625935643904cb815762f32c.jpg

S-a mai schimbat si uleiul, am mers ca de obicei pe bmw 5w30.

Masina are 305k km la momentul actual.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

ma gandeam ca doar nubira are un sistem de rahat pentru frana de mana, dar se poate si la case mai mari, eu am facut in felul urmator.. curatat bine tamburi.. acum ca sunt noi la tine este mai simplu, desfaci ambii tamburi tragi frana de mana 2 dinti dupa care reglezi la roata sabotul sa intre la limita tamburul... asamblezi tot, lasi frana, si mai tensionezi cablu putin, ar trebui sa fie la fix, cel putin la mine  asa am reusit sa am un echilibru foarte bun pe frana de mana plus sa blocheze ca la carte.

Share this post


Link to post

Reglajul, ecilibrul sistemului in cauza se efectuaza cu o surubenlita plata prin intermediul unuia din orificiile prezoanelor cu rotile montate chiar. 

In cazul de fata, dat afara cite un prezon pe fiecare parte, ridicata pe cricuri ori bak-uri, pozitionate rotile cu orificiile prezoanelor in dreptul fiecarui regulator, frina de mina pe doi ori trei dinti dupa care se efectuaza reglajul identic pe ambele parti pina la semi-blocarea rotilor. Apoi teste cu frina de mina la rece, in repaos sa nu frece tamburul de saboti .

Share this post


Link to post

O sa folosesc metoda lui Rafi, in primul rand ca nu mai stiu in ce directie se strange /desface reglajul ala si i nal doile rand, fiind noi discurile nu au buza formata sa incomodeze.

Voi face chiar mai mult, detensionez cablul, las frana asa cum e, adica jos la maxim nu trasa la 2 dinti si reglez pana intra tamburul usor, macar sa ma puna in cap la 2 dinti. Asa se mai uniformizeaza si sabotii aia ca la ce era acolo...

PS. Eu am presupus ca e autoreglaj insa nu am vazut nimic care sa autoregleze, o fi mai ascuns sau poate nu e deloc 🙂 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

e chiar mai ok cum ai zis tu, dar nu uita sa faci toata distractia cu ambele roti suspendate, sa nu ai surprize... mai strangi mai verifici.. etc, bafta.

Share this post


Link to post
1 hour ago, Dj_Dark said:

 

PS. Eu am presupus ca e autoreglaj insa nu am vazut nimic care sa autoregleze, o fi mai ascuns sau poate nu e deloc 🙂 

Nu au autoreglaj. reglajul il faci manual si ori de cate ori este nevoie.🙂

Share this post


Link to post

Asa am vazut si eu dar nu mi-a venit sa cred ca e atat de prost sistemul. Aia e, mai desfacem odata.

Share this post


Link to post

Volvosii, ce au folosit acelasi sistem (ce eu unu il gasesc la inaltime), au fost ceva mai inspirati la faza asta si au taiat expres orificiu atit in disc cit si in fuzeta pentru a avea acces la regulator atit pentru tensionarea cit si detensionarea sabotilor frinei de mina. Aceiasi poveste si in cazul multor mercedes-uri.

Share this post


Link to post

Posibil si aici sa fie la fel, nu am verificat.

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur astfel se procedeaza la sistemele astea in ce priveste reglajul. Simplu si eficient, fara demontari fara nimic. O surubenlita pe masura, pret de 5-10 min/roata si game over.

Share this post


Link to post

Strangerea si slabirea se fac prin aceeasi gaura, la tine cea de surub. La Epica e gaura separata pt ca am prezoane, nu suruburi. Nu exista autoreglaj asa cum a spus si @nt98adu.

Ca asa iti dai seama care e directia de stangere fa o proba cu discul dat jos. Sau invarte suficient pana incepe sa frece 🙂 .

Share this post


Link to post

Si m-am intros din concediu, nu stiu daca am mentionat pe undeva, nu gasesc, am fost cu cel gri pentru o saptamana in Grecia, de-asta ma grabeam asa sa schimb bratele, discurile si ce mai era pe-acolo, ma asteptau 1200km de facut 🙂

Ca impresii, unghiul de fuga e dereglat, pare ca sunt prea inchise rotile, trebuie sa ajung urgent la un reglaj.

La fel de urgent trebuie sa fac frana aia de mana, pe drumurile alea deluroase din Thassos i-am simtit lipsa destul de rau.

In rest, pe drum a fost ok, am scos medie de 6% consum, majoritatea mers normal, as fi scos si mai bine daca nu imi bateam joc de motorina prin insula pe-acolo, am plecat intr-o zi la plimbare si i-am cam dat. A mai fost o repriza pe finalul calatoriei fiindca vroiam sa ajung mai repede acasa 🙂

Pe drumul de intoarcere mi s-a dezactivat odata DSC/ABS in mers, nimic neasteptat, am un senzor de ABS care mai face pe nebunul destul de rar, nu l-am identificat inca.

S-a rezolvat printr-un reset (oprit/pornit motorul) si nu a mai aparut eroarea.

O sa urmeze cat de curand un transfagarasan sau/si transalpina, insa de data asta cu espero, astept sa se indrepta vremea asta ca asa m-am saturat de "vara" asta...

Si la final cateva poze mai artistice 😄

IMG_20180705_173640.thumb.jpg.18b1cc1ff4c1abd64fe62a33b626c8e7.jpg

IMG_20180705_173802.resized.thumb.jpg.cedc948aea67db8180ad58f0899c0cf7.jpgIMG_20180705_173307.thumb.jpg.2866972392a45ff55726ea846957b929.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Multe probleme aveam si eu cu reglajul directiei fata si spate in sensul ca nu gaseam un service competent sa le faca ca la carte. Ba era volanul putin stramb, ba uza anvelopele spate putin pe interior. Dupa multe incercari, am gasit un service de unde a iesit directia reglata cum trebuie.

Cauta o interfata Bmw Scanner pentru citire/stergere erori, configurare module (adaugi sau scoti optiuni). Este foarte buna pentru ce ai nevoie si usor de folosit.

Spor!😉

Share this post


Link to post

Vroiam sa imi iau un delphi autocom dar din pacate nu merge la SFI-ul de pe espero si posibil nici la E36, o sa mai studiez problema mai pe la toamna.

In ceea ce priveste unghiul am incercat azi la unii dar dupa ce m-au chemat si am pierdut o ora pe-acolo degeaba am plecat. o sa ma programez la autosoft sau norauto, e mai scump dar am mai facut la ei si am fost multumit.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si cind ma gindesc ca faceam alinierea pe subler cu brio din prima cu covrigu' drept si fara de uzuri neuniforme a galosilor ... Amu', ne-am haladit, fara de ultraviolete sintem fleasca, chit ca facem de vreo 15 ori reglaje cu poate-poate . 😄

Din fericire se mai gasesc si meseriasi ce dupa alinierea directiei spun in felul urmator : da o tura si de constati o neregula (gen volan strimb, trage in vreo parte ...) revin-o  si refacem setarile pina iese cum trebuie.

Share this post


Link to post

Da viktor dar pe vremea cand faceam si eu cu sfoara la moskwich nu existau autostrazi de 130 la ora, masini capabile de 200km/h  si nici pretentii de "sportivitati" ca acum 🙂

Share this post


Link to post

Bmw Scanner merge pe E46 si pe E36 daca e dupa 2005. Pentru Bmw iti recomand doar diagnoza dedicata bmw. Delphi nu este foarte precis pentru bmw si ajungi sa schimbi piese aiurea in caz de.

Directia la sfoara o poti face si acum daca ai punte fixa pe spate cum e la Espero. Pentru Bmw, mergi la Autosoft. Am auzit numai lucruri bune despre ei.

Share this post


Link to post

Am fost la autosoft, acum e alta masina, nu stiu cum am mers cu ea pana acum. Normal de altfel, pe fata rotile erau prea deschise, pe spate prea inchise.

Am rezolvat si cu frana de mana joi la intalnire, trebuia sa mai curat sabotii un pic dar per total e ok, nu blocheaza rotile din miscare dar tine destul de bine, nu pleaca masina de pe loc in panta. O sa o mai trag in miscare sa se mai uniformizeze sabotii pe discurile noi, dupa care o mai strang din cabluri si aia e, cred ca e suficient sa iau itp-ul pe bune.

Pentru cel rosu am achizitionat panza pentru plafon speciala fiindca plafonul e dezlipit si imi atarna in cap, mai trebuie spray lipicios si luni sper sa il fac. Voi face si  plasticele stalpilor A si B partea de sus ca sa fie in acelasi ton.

Am mai luat niste piele ecologica (adica vinilin, dar cica suna mai bine piele ecologica 🙂 ) pentru partea de jos a stalpilor B fiindca plasticul ala a devenit lipicios de la atata zacut in soare si deja mi-am stricat 2 perechi de pantaloni fiindca se si ia negreala de pe ei. Totodata ma gandesc sa inlocui si panza din mijlocul fetelor de usi tot cu piele de-asta fiindca pe dreapta cel putin e jegoasa si a inceput sa se dezlipeasca de suportul ala.

M-am inspirat din tutorialul de mai jos, materialele le-am luat fix de la firma aia de care zice el, dimensiunea textilului 2 jumate pe 1,30 exact cat zice el sa imi ajunga si pentru stalpi, o sa iau si spray tot de care zice acolo.

 

pret textil, 108 RON, pret piele vre-o 60 sau 65 RON nu mai stiu exact, oricum am luat 110 cm pe 130 cm.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...