Jump to content
Sign in to follow this  
Englishman

Englishman`s Mitsubishi Lancer

Recommended Posts

Eu iti doresc sa ai topicul plin de offtopic! :D

E mult mai bun decat sa fie plin de reparatii si probleme ontopic

Edited by mr_
  • Like 2

Share this post


Link to post

Super masina, Mitsubishi Lancer. Era visul meu pana acum cativa ani ( despre evo vorbesc), intre timp imi doresc o Honda Accord ultimul model :) .

Mie unul nu imi plac deloc aparatoarele alea de noroc, parca strica maxim aspectul masinii.

Acum si putin offtopic ca nu am cum sa nu zic ceva... eu fiind posesor de Ford al doilea model initial am avut si o Fiesta 1.25 benzina.

Poate eu sunt printre putinii norocosi dar nu ma plang de nimic la masina, este foarte bine insonorizata consum ok in afara orasului in oras

mi se pare cam mare 9%.

A ba da mint, ma plang ca e muuuult prea joasa am lovit-o de vre-o doua ori pe dedesupt :(

Share this post


Link to post

Evolution e intr-o clasa aparte, a sa proprie...nu se compara cu multe masini de pe strada. Specificatiile sale sunt intr-adevar speciale, e o masina de curse street legal si punct. Raliurile din intreaga lume au fost dominate ani de-a randul de Evo, nu exagerez cu nimic daca afirm ca e o legenda pe roti. Pretul, insa, e pe masura, insa dinamica sa nu cred sa aiba concurent in categorie. Imi promit ca urmatoarea masina sa fie Evo XI...daca or mai vrea japonezii sa duca mai departe traditia.

 

Aparatorile? :) They suck, I know. Insa sunt foarte utile. Vin intr-o mare varietate de culori (forma e standard) si ajuta extrem de mult la protectia caroseriei de loviturile de pietre aruncate de catre rotile din fata. Care e chestia...linia exterioara a caroseriei pe axa rotilor fata-spate nu este dreapta, ca la 99% dintre masini. Este cumva...concava, adancita spre interior, fapt ce face ca toate pietrele aruncate in mod firesc de rotile motrice sa loveasca coltul "curbei" care se incheie inaintea rotilor din spate, undeva pe extremitatea de jos a portierei spate. In primii 100 de km am observat puncte minuscule de vopsea sarita din acest motiv. Am reactionat rapid prin aceste flapsuri si problema respectiva a incetat.

 

PS. TBird, sa dea Al de Sus nici sa nu ai probleme vreodata.

 

Alte exemple : post-3072-0-01969900-1442338476_thumb.jpg

 

post-3072-0-56516100-1442338457_thumb.jpg

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

In primul rand, sa te duca sute de mii de km, fara probleme.

Mi-a atras atentia faza cu dyno si am o curiozitate legata de asta: cei 138cp reprezinta ce, caii masurati la roata sau estimarea la flansa (caz in care, cati au iesit la roata?).

 

Share this post


Link to post

La petrolierul meu am facut in total 3 dynoteste, si iti pot povesti. Ei masoara puterea la roata, si masoara si pierderile (estimativ) lasand masurand decelerarea pe liber. O accelereaza "in gol", apoi o lasa sa incetineasca masurand pierderile, si pe urma o reaccelereaza in sarcina si masoara cuplul/puterea la roata.

 

Cum am stat ceva pe capul lor, le-am cerut ambele curbe, si la roata si estimarea la flansa, deci in total am 6 curbe. Din setul asta am dedus pierderile la fiecare dintre cele 3 teste (voiam sa ma asigur printre altele ca nu triseaza) si au iesit cvasi-identice, insa nu-s deloc procentaj constat din puterea la flansa, ci depind de viteza. Insa includ si frecarea pneurilor de pe rotile cu tractiune, nu doar frecarile "interne" din transmisie. Uite-le cum arata (masurate de pe diagramele pe care mi le-au dat dat).

 

M-am jucat si am facut niste regresii pe curba aia de pierderi, si dupa mine nu depind de putere decat cel mult intr-o masura neglijabila. Depind mai degraba de viteza, si au o componenta babana vascoasa (gen pneuri).

 

LE

Si tabelul asta si regresia sunt de fapt puse aici

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/31845-skoda-superb-18-tsi/?p=479429

 

E insa imbacsit de urmarit, parametrii aia pentru regresie (cele mai mici patrate) sunt gasiti cu solverul integrat in excel, iar estimarea de performante e pe baza unui macro productie proprie. Da' e dat dracu' de precis :D

dyno_noi.xls

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@_mr: merci de info. Vreau insa sa stiu si ce reprezinta cifra de 138 de mai sus.

Share this post


Link to post

PRobabil e estimarea la flansa.

Share this post


Link to post

Pai si cati au gasit la roata? Daca au gasit 138 nu se pupa cu valoarea cuplului, prea mica pentru atatia cai. 1.8-ul are stock 178NM, 140cp la flansa (conform producator) si ~117 la roata, conform dyno. Ceva nu se leaga...

Share this post


Link to post

Cam asa e, ori turatia de putere maxima e mai sus, ori si cuplul e mai mare, (minim 162Nm si asta la 6000, deci mai jos ar putea fi si mai mare) . De asta am intrebat si eu mai devreme daca e disponibila diagrama, ca eram curios sa vad de unde (si pe ce plaja de turatie) apar caii aia suplimentari. Oricum, o diferenta de 5-10Nm la cuplu e nesemnificativa (sa zicem in eroare de masura), insa la 6000rpm diferenta intre cuplul "real" si cel "oficial" ar fi de ~23Nm, si eram curios daca aia ~20Nm suplimentari sunt disponibili peste tot sau doar la turatii ridicate.

 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ohooo...cat interes suscita acest lucru. Atunci mi s-a spus clar, 138 cp la roata, putere reala. Mint aia, mint si eu...

Mai multe amanunte nu va pot da, nu m-a interesat atat de tare subiectul cat l-a interesat pe amicul meu ( care,apropo, se pare ca o sa fie client la acelasi dealer). Promit ca o sa caut fisa ca sa linistesc polemicile. Tot ca fapt divers, m-am dat cu alt amic cu un A4 1.9 TDI si 131cp pe o distanta apreciabila, din start lansat. Am stat lipiti unul de celalalt ca fratii siamezi, egalitate totala, de pe la 120 pana la 200 pe ceas, ( nu ma intrebati unde :) ) ) cu schimb treapta peste 6000.

Mie imi ajunge, nu zic pe nicaieri ca a mea "e mai lunga", nu mai am nimic de dovedit de pe la 20 de ani incoace... :) )

 

Revenind la masina si nu la date si cifre, cred ca ma lipesc de niste discuri ATE, nu prea imi plac vibratiile usoare in volan la frana violenta de pe la 160 spre 100. Sper sa nu faca dealerul figuri, masina fiind in garantie...plus ca nu ma incanta ideea de a mi se schimba cu altele originale.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Trebuia sa iti fac mai demult urarile de bine legate de noua achizitie, dar viata de corporatist peste hotare + cea de familie nu prea imi mai lasa timp liber. Sa te plimbe cel putin la fel de mult cat te-a plimbat si "Albastrica" si sper sa aveti parte numai de momente frumoase impreuna (asta parca suna a urare de nunta, nu?).

 

Pai daca si tie iti tremura discurile la asta, ce pretentie sa mai fi avut de la cele originale de Cielo? Oricum, daca te hotarasti pt ATE, uite mai jos codurile si parametrii cu care sa te duci la magazin, poate iti sunt utile. Din pacate nu fac ATE Power Disc pentru Mitsubishi, cred ca alea te-ar fi tentat, stiind ca tu nu prea mergi cu jumatati de masura.

 

post-4414-0-97299100-1442603001_thumb.jpg

Numai bine!

Edited by Andrei.ss
  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc, Andrei, sper sa-ti fie bine acolo unde esti si sa ne mai vedem cand ajungi pe acasa.

Da, foarte utile informatiile, in curand sper sa le schimb pe cele din fata. Cred ca mi se trage de la o frana brusca de la o viteza anume ;)

 

Stii ce e interesant? la Cielito albastru nu a fost nevoie de schimbat discurile pana la 200.000 km..asa-mi amintesc, parca. Cred ca din greseala le-au facut de o calitate exceptionala din fabrica.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Montat suport lateral de Evo X - pasarica pe care am avut-o inca din prima zi de la cumpararea masinii.

post-3072-0-38519100-1443460369_thumb.jpg

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Suport de numar? Parca nu se incadreaza frumos, calcand peste ornamentul cromat. Parerea mea.

Share this post


Link to post

Asa e toate, exact asta e smecheria, sa calce...inegal. ;) E mai complicat decat pare, iar montajul a fost chiar dificil. E mulat sa cada exact dupa toate protuberantele barei.

 

Uite : post-3072-0-71948000-1443464241_thumb.jpg

 

Daca locuiam in USA, atunci era altceva : post-3072-0-19241800-1443464282_thumb.jpg

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

De ce nu iti faci numar ingust? E greu sa il schimbi la politie? Gen motocicleta vreau sa zic

Share this post


Link to post

Ehe...complicat, da...m-am gandit si eu, insa apar probleme daca sunt oprit..Era varianta IDEALA ;)

 

Ieri i-am facut prima revizie din cariera. Km la bord, 8900.

Filtre, 4.3 litri de ulei Mitsu 0w-20, suport numar, verificare generala ( erori zero pe tester), stare perfecta. Cost total, aprox. 1100 lei dintre care doar suportul de numar a fost cam 200.

 

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Arata super masina!

Pe celalalt forum inca nu i-ai facut jurnal :)

 

Grila frontala pe care o au cele dupa 2012 e bestiala, m-a batut si pe mine gandul sa o schimb dar inca nu am pus in practica planul.

Share this post


Link to post

Adevarat, insa pe aici bantui de vreo 10 ani, aici este "mi casa" :) )

 

Inconjurat de toamna :

post-3072-0-48401100-1447013249_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pai nu credeam ca interesează pe cineva japonezul meu, acum dacă nu ai Haudi sau vreun BMW-u'hartanit, ești neinteresant :-D

Ce sa zic, începem sa formam o echipa adevărata, cam suntem făcuți unul pentru altul și ne simțim perfect împreună.

Probleme serioase nu au fost, exceptând o mica zdrănganela pe spate care a fost rezolvata excelent de către dealerul Rustrans Bacău, prin schimbarea călăreților etrierilor spate- se poate sa mai fi menționat treaba asta pe undeva. Profit de ocazie sa afirm ca e cel mai bun și profesionist dealer cu care am avut vreodată de a face. Cinste lor.

Cat despre mașină, se ridica la înălțimea numelui, extrem de robusta și fără artificii tehnice inutile sau netestate, bănuiesc ca cei de la Toyota și Mitsubishi iau mesele de prânz împreună.

În orașe foarte aglomerate se poate simți puțin masiva și incomoda datorita cuplului nu extraordinar, însă odată ce șoseaua permite, se comporta chiar peste așteptări. Aici ma refer la schimburile de viteza pe care cutia le potrivește fulgerător în ciuda cursei aparent lungi a manetei și la setea specific japoneza de ture multe. Cu cat mai multe, cu atât se simte mai bine și vrea și mai mult. Exceptând prima viteza care mi se pare destul de anemica, începând cu a doua mașina decolează.

După îmbrăcarea în STP a podelei, chiar la viteze de peste 180, zgomotul de rulare atât de blamat de către posesori s-a redus consistent, fără sa mai fie o problema DELOC.

Spațiul interior ma încântă zilnic, nene...e mare! Drumurile lungi nu au fost deloc obositoare, aici contribuind și scaunele mult mai moi și confortabile față de mașinile germane unde nu ma simt deloc bine.

Punctul forte este ținuta de drum care este spectaculoasa, în opinia mea. Reacțiile mașinii sunt prompte și extrem de ușor de anticipat, mașina se distrează la viteze maxime, duce cu mult mai mult decât ce poate motorul. ESP-ul intra greu, aproape în extremis, în situații chiar limita, ceea ce e un mare plus pentru mine. Unii știu ce vorbesc. ;-)

Puterea motorului ma satisface suficient de mult, mașina e ghiulea după 100. Pana acum am trecut ușor de 200, însă nu am insistat prea mult cu viteze maxime.

Consumul în oraș e mai mic decât consumul în exterior...deocamdată...In oraș consumul nu a trecut de 9 iarna aceasta. În exterior ia cam 10, având în vedere ca merg cum...merg. Dacă aș avea răbdarea și virtutea sa o țin în maxim 100, spun cu mâna pe inima ca nu ar trece de 6-6.5.

Apropo de motor și raportat la stilul meu de condus, o singura problema aș avea, retrogradările dese la depășirile rapide, însă am învățat exact ce poate și au intrat în reflex fără sa fie enervante, cel mult sâcâitoare uneori, când uit ca nu sunt în fratele Evo ci doar în surata mai mica și mai modesta.

Suspensia e o chestie aparte, nu prea am mai întâlnit-o la mașinile anterioare și nu am încă o explicație. E foarte confortabila pe drumuri proaste, amortizează fără niciun efort și nu geme deloc, se simte moale, însă pe drumuri virajate și de viteza balansul e comparabil cu o suspensie sport, rigiditatea și acuratețea traiectoriei fiind impresionante.

Simplitatea interiorului mi-a atras niște priviri pline de compătimire..."are numai 3 butoane pe consola centrala", mari și rotunde:-D...pe când concurența are 5 sute de mii de leduri și beculețe, lumini interioare și alte chestii.

A mea nu are nici măcar lumina în torpedou :-D. Părerea mea este ca e făcută pentru plăcerea condusului,nu pentru spectacolul pasagerilor. Evident, în condițiile date, perplexitatea apropiaților ca nu mi.am luat un seria 3 "aproape nou, de 2-3 ani" la aceeași suma, atinge apogeul.

Însă...dacă e vorba de estetica, privirile atrase îmi confirma faptul ca încă e frumoasa rău, după 8 ani de la lansarea pe piața. :-)

Alte probleme tehnice sau de orice alta natura...nu prea. Sincer, aș mai cumpăra-o o data. Și asta spune totul.

 

Ps. Ca planuri, urmează pielea în interior- nu am avut răbdarea sa o las nemișcata pana acum mai mult de câteva zile, de aceea am tot amânat-o. Și sistemul original de navigație, multimedia, însă ceva mai târziu, e prea scump, în jur de 3 mii de euro...poate ma lipesc de unul dintr.o mașina avariata, fac prospecțiuni. Cele chinezești nu ma pasionează.

 

Ca dezamăgire crunta, menționez forumul Mitsu.ro...nu se compara vreodată cu conținutul și rigoarea structurii forumului acesta. Membri putini, moderatori de toată jena- noroc de admin ca e om de calitate, însă informații tehnice zero, amabilitate sau disponibilitate colegiala ZERO.

Edited by Englishman
  • Like 1

Share this post


Link to post

Parcă-i citronelul meuu, și ala e mai economic în oraș decât pe autostrada :) )

 

Majoritatea forumurilor momomarca au devenit atehnice. Sunt mașini multe noi, în garanție, pe care lumea nu prea mai poate sau nu prea mai are motiv sa le surubareasca cu propria manuta. Și ai discuții nesfârșite despre preturile la revizii și despre consumuri irelevante.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Japoneza mea,,, zice ca vrea sa auda vesti noi despre,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, japoneza ta :thumbl:

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...