Jump to content
Sign in to follow this  
Geo_ZGA

Vand Yamaha Virago Xv250

Recommended Posts

A venit momentul sa ma despart de Maria, prima mea mobra pe care am invatat sa merg (zic eu)... sau poate nu, pt ca pretul meu s-ar putea sa starneasca rasete, dar am rugamintea sa nu incepeti cu caterinca ieftina... e bunul meu, pun pretul pe care il consider eu corect. Se vinde, bine... nu se vinde, iarasi bine, va sta in casa pe post de bibelou biggrin.png

 

Motivul vanzarii este upgrade-ul si faptul ca mi-e greu sa intretin 2 mobre. Desi, e mobra mea de suflet si are marele avantaj ca e extrem de utila in oras.

 

Este o Yamaha Virago xv250 din 1991, model SUA, cu motor V2 de 250cmc si fantastica putere de 22cp/16 sau 17kw. Deci e f buna si pt cei cu A2-ul, precum si pt incepatori sau fete mai micute. Are 145kg la plin, un consum de 3-4% (maxim) in Bucuresti si 2,5-3% in afara orasului. Viteza de croaziera care-i place e pe la 100 km/h, dar poate si 120-130km/h, chiar si 145 km/h (testat o singura data de mine, nu recomand).

Mobra a stat vreo 3 ani intr-o curte, a ajuns la mine intr-o stare deplorabila si am reconditionat-o pt mine, a vazut din nou lumina soarelui acum un an. Fiind model american, pe tahometru sunt mile si acum are fix 28142,9. Dupa uzura discului, a mansoanelor si a scaritelor, tind sa cred ca sunt reali, dar nu asta e f important si nu are rost o discutie pe tema asta.

 

Cu bune si cu rele, sa fac o scurta lista a ce are si ce nu are:

- anvelopa fata e in stare buna, e inca moale si cu destula "carne" pe ea, dar e din 2008. Din punctul meu de vedere mai merge cel putin 2 sezoane.

- discul fata e f bun, fara urme de uzura notabile, etrierul a fost reconditionat (curatat interior/exterior, revopsit, garnituri noi, evident si lichid de frana nou + aerisire) acum un an, pompa de frana curatata si ea si schimbata membrana de sus, placutele fata sunt la capitolul "mai merg"... probabil in 2-3000 km vor trebui schimbate. Nu e mare inginerie si nici o mare valoare. Furtunul de frana este metalic, mai bun decat cel clasic.

- furca fata a fost refacuta acum un an, dar a curs, dau vina pe simeringurile Athena... acum 30 min am pus-o din nou la loc, cu simeringuri de ulei noi Yamaha si cuzineti noi (cei vechi erau originali din fabrica, '91), plus ulei de furca nou Repsol 10w. Acum un an a primit si simeringuri de praf si sigurante noi.

- semnalizarile fata sunt US style, cu pozitii incorporate in ele (bec dublu filament), farul este in stare f buna dar carcasa nu este cea originala, in urma unui incident in trafic a fost inlocuita cu una "hand made" din tabla lacuita.

- semnalizarile spate sunt de virago 535, aproape identice cu cele de pe fata, sticla difera la forma.

- manete frana si ambreiaj schimbate, puse unele cromate cu capete de mort. Mansoanele originale, sunt mai comode decat cele aftermarket, capete de ghidon noi, destul de grele (absorb vibratiile), negre simple.

- toata motocicleta a fost revopsita de mine, intr-un stil mai ciudat, "marble style" negru cu rosu metalizat. Rezervorul o sa fie lacuit din nou primavara asta. Mentionez ca multe alte piese au fost revopsite in negru, inclusiv bascula, paharele furcii etc. Dar fiind o motocicleta care a facut km, inerent au mai aparut zgarieturi. Nici vopseaua si lacul nu au fost chiar de cea mai buna calitate, dar asta nu inseamna ca e "coaja"

- capacele laterale de la ambreiaj si stator au fost curatate de vopseaua argintie (era zgariata) si polishate de mine.

- electrica a fost toata luata la mana si curatata, reparata unde era cazul, inlocuite cabluri, tras 2 cabluri groase de masa suplimentare, montat releu regulator in fata, "in vant", de honda cbr cu mufa dedicata. Incarcarea e in parametrii normali.

- electromotorul a fost reconditionat, revopsit, curatat, schimbati carbunii.

- filtrul de aer curatat si uns din nou (e din burete si se refoloseste)

- rezervorul curatat la interior prin electroliza

- motorul merge bine, nu bate, nu trocane, nu scoate fum. De la mine a primit ulei BelRay 15w50, nu am avut probleme cu incinsul vara sau cu schimbatul vitezelor. Acum un an a primit si bujii noi NGK si fise + pipe noi. Plus diverse garnituri si oringuri noi, refacut filetul la busonul de scurgere ulei cu helicoil (nu mai are moarte) + buson cu cap magnetic.

- prin august a primit si bobine noi, pt ca am fost dobitoc si am spalat-o cu jet. A fost singura data cand m-a lasat in drum.

- are crash bars cromate.

- pompa de benzina, robinetul si carburatorul au fost curatate din nou iarna asta

- bateria a fost luata noua acum un an, a fost incarcata periodic toata iarna, nu are probleme

- saua este modificata de un fost proprietar, inaltata, usor latita si unite cele 2 intre ele, imbracata in piele.

- are sissy bar, dar pernuta are pielea ciupita sus si am peticit-o cam inestetic. Cred ca mai mult de 30 lei nu costa sa o refaca acolo un tapiter.

- la roata spate am schimbat acum scurt timp urmatoarele (deci 0 km): rectificat tambur, saboti noi, rulmenti noi, anvelopa spate noua Kenda fabricata iulie 2014. Posibil sa nu fie bine echilibrata pt ca era cam dobitoc cel care a facut-o.

- foaia si pinionul sunt ok, mai tin multi km, lantul e ok si el dar doar pt inca 5-6000 km.

- schimbat multe suruburi, ca cele vechi erau ruginite, refacute filete etc. Mai are nevoie acum sa-i schimb un prezon de la scarita dreapta fata. Nu deranjeaza cu ceva, dar il stiu eu ca nu are filetul perfect si imi sta pe creier. Il am nou acasa, daca nu reusesc sa-l schimb, se da impreuna cu restul pieselor ce le mai am.

- in toamna i-am facut suporti de coburi, dar nu am apucat sa-i finisez. Sunt functionali, dar mai au mici detalii de rezolvat (polizat, vopsit pe la suduri). Am si o pereche de coburi din piele, au si ei nevoie de 2 mici modificari ca sa se potriveasca pe suporti. Daca nu ii modific eu, o sa explic ce si cum. Nu costa nimic modificarile, trebuie doar taiata o bretea si pusa capsa/arici/snur, ca sa treaca pe sub sissy bar.

- am si niste highway bars care se prind pe crash bars, dar sunt "facute" si nu mi-au placut cum vin pe mobra. Vin la pachet cu restul.

- la fel, am si un parbriz mare, dar nu e stralucit... e crapat pe o laterala (nu deranjeaza) si eu nu am reusit sa-l montez, dar tinand cont ca asa am luat-o, clar se poate monta

 

Cum ziceam, nu e perfecta, nu e impecabila dar e in stare f buna mecanic, iar estetic e ok cu f mici defecte. Cu mobra se mai dau, la vanzare, si ceva maruntisuri, oringuri noi, fise, pipe, o bobina, o pereche de oglinzi mai mari dar incomplete (lipseste un cot), suporti de coburi, coburi si parbriz.

 

Doar in piese si consumabile am investit in jur de 600 si ceva de euro, s-au adunat din multe maruntisuri de-a lungul timpului. Le am notate pe toate. Munca fizica nu o mai pun.

 

Pt istoricul complet puteti citi topicul http://www.motocicli...go-bloody-mary/

 

Momentan nu am scos-o inca afara, o voi scoate la cererea unui eventual cumparator. Nu a mai fost pornita din octombrie anul trecut si pana acum a stat in casa.

Nu are RCA, itp-ul mai e valabil inca un an, sunt proprietar in toate actele iar vanzarea se va face "ca la carte", numarul ramanand la mine (e preferential).

 

Pret: 1500 euro, fara schimburi

Sunt constient ca e un pret mare pt piata de acum, dar nici pe degeaba nu o voi da.

 

Poze mai multe pe topicul ei, aici atasez vreo 2 facute anul trecut si 2 de acum. Am toate piesele care apar lipsa in pozele de acum, adica capacul de la pinion, semnalele spate si carcasa cu filtrul de aer, dar nu am apucat sa le montez inca. Scuzati praful de pe ea si dezordinea biggrin.png

post-5454-0-24092400-1428246569_thumb.jpg

post-5454-0-29936000-1428246590_thumb.jpg

post-5454-0-27172500-1428246952_thumb.jpg

post-5454-0-68220400-1428246957_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...