Jump to content
Sign in to follow this  
TBird

Ford Mondeo 2009

Recommended Posts

Salutare, asa cum probabil stiti am vandut Cielo si am luat un Ford Mondeo MK4 din 2009 cu 134000km.

Ford-ul este 1.8 Diesel cu 5 trepte modelul Econetic, am parcurs deja cu ea 1000km intr-o saptamana.

Ca si impresii despre ea, nu pot sa zic decat de bine pana acum, consumul in oras este undeva la 7.5 mediu

la drum pentru viteza de 130km/h ( turatie 2200rpm) pe pilot automat consuma 6.1-6.2 toate valorile sunt afisate de calculatorul de bord.

Tinuta de drum este vis dupa parerea mea, bine nici nu am condus eu prea multe masini scumpe dar comparand cu

Cielo este cu totul altceva. Am observat ca la 190km/h devine un pic instabila dar pana la 160km/h nici pas nu se aude/simte.

Ca si probleme stiute la cumparare si descoperite dupa :

1 - Capac complet termostat din plastic trebuie schimbat ( a fost depistat de reprezentanta Ford cand am fost la test )

2 - Descoperita de mine dupa, gura de alimentare cu motorina are o problema. Masina nu are buson are doar o valva care

se deplaseaza si face loc pompei sa intre. Acea valva este deplasata de la locul ei, nu mai actioneaza corect.

Nu am avut eu timp de ea, dar nu pare o problema grava cred ca o pot rezolva chiar eu.

O sa mai revin cu info pe parcurs.

 

post-11852-0-57748000-1426581739_thumb.jpg

post-11852-0-95162100-1426581745_thumb.jpg

post-11852-0-68732400-1426581754_thumb.jpg

post-11852-0-70482600-1426581762_thumb.jpg

post-11852-0-72306200-1426581770_thumb.jpg

post-11852-0-45873100-1426581777_thumb.jpg

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos. De curiozitate si daca nu e secret, cat te-a dus?

Daca devine instabila la viteza mare nu e OK, inseamna ca e posibil sa aibe amortizoarele obosite.

Vezi ca valva aia din rezervor are o insemnatate mare, daca nu etanseaza bine poti avea probleme cu alimentarea cu motorina, mergand pana la oprirea in mers.

Share this post


Link to post

Nu este nici un secret, masina avea pret de lista pe net de 6900 EURO. Am negociat pana la 6700 din care am dat Cielo ( evaluat la 800 ) plus diferenta.

O sa ma ocup sper saptamana asta si de valva aia, pe langa aia trebuie sa schimb stergatoarele ca sunt inca cele originale si deja nu mai sterg aproape deloc.

Si ar mai, de exemplu nu i-am facut revizie omu a zis ca a facut tot inainte si inclinam sa il cred. Uleiul cred ca o sa il schimb eu totusi, dar la distributie parca

nu as umbla acu ( a zis ca a schimbat-o ).

Aveti idee daca e pe lant sau curea ? Eu am gasit ceva pe net ca ar fi hibrida si cu si cu dar nu prea imi este clar. Daca este hibrida si se rupe cureaua stramb

supapele sau nu ?

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos!

 

Am avut si eu una cateva saptamani data de firma prin 2008, cu acelasi motor. Masina in sine mi s-a parut foarte reusita si nu mi s-a parut deloc instabila. Dimpotriva mi s-a parut una dintre cele mai bune tinute de drum. Oare a ta nu e ceva gen cu kit de drumuri grele, cu garda la sol mai mare?

Motorul nu e racheta insa e suficient pentru cruising la viteze legale.

 

Era calul de bataie al firmelor de inchirieri si leasing, ceea ce ma face sa cred ca era destul de fiabila.

Share this post


Link to post

Hmm este versiunea Econetic, tot ce este econetic sunt mai joase, au eleron și modificata cutia special pentru un consum mai bun. Eu ma gândesc mai repede la anvelope, sunt pe 215/55/16 și par cam late pentru jantele de pe mașină. O sa le echilibreze și eu, dacă și după mai face mai trebuie testat. Pe partea de suspensie pare ok, nu troncane deloc...

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos :) Anvelopele sunt conforme, ca si dimensiuni, cu ceea ce se monteaza pe Mondeo standard. Daca masina se comporta OK pana la 150, nu vad de ce sa te mai intereseze mai mult dar e doar parerea mea :D

Share this post


Link to post

In spiritul forumului eu iti urez sa o folosesti cu placere si sa faceti o echipa buna :) .

 

Din punct de vedere tehnic eu as zice ca ii lipseste un singur lucru, respectiv inca o viteza in cutie. Desi, dupa turatia indicata de tine la 130km/h, pare-se ca a 5a este puternic demultiplicata, ceea ce ar insemna ca nu o sa te necajeasca sever la un stil de condus ponderat.

 

Judecand dupa consumul inregistrat, motorul e in mintile lui. Cum porneste/merge/trage, ce fum scoate (daca scoate) ... doar tu ne poti spune.

 

 

Share this post


Link to post

Mike cam ai dreptate, oricum mai mult de 160km/h nu cred ca o sa merg vreodata. Si acum cand am ajuns la 190km/h a fost doar un test

oricum copilotul nu ma lasa ( esti nebun, ai copilul in masina vrei sa ne omori etc ). Pana la 160km/h ruleaza super fara nici un fel de vibratii

sau zgomote.

Salex, multumesc. Referitor la treapta a 6-a modelele care nu sunt econetic o au asta vad ca nu are, tocmai daia au facut-o mai lunga cred.

Ca si idee am un prieten care are cu 6 trepte si el la 140km/h are cam 2200rpm eu am cam 2500-2600rpm. Diferenta zic eu ca este mica.

Despre fum nu stiu ce sa zic, eu nu cred ca scoate deloc bara nu este afumata si nici teava de esapament. Trebuie sa merg in spatele ei

si cineva sa ii dea forja. In ceea ce priveste pornitul motorului e ok, de exemplu azi dimineata 1 grad afara a pornit la prima cheie fara probleme.

Defapt de cand o am a pornit la prima cheie, atat timp cat astept sa se stinga bujiile totul este ok.

Edited by TBird

Share this post


Link to post

uita-te si la vechimea anvelopelor...contribuie destul de mult asupra stabilitatii

Share this post


Link to post

Super tare, sa o vanda din partea mea dar nu cred ca o sa ii dea cineva atatia bani :)

Au facut tamburi rosii si etrierii nebunie :D

Despre Fordul actual cred ca am exagerat eu, am mai facut un drum pana la Bucuresti si sta ok.

Anvelopele sunt noi 2015, cei drept nu sunt de vara si erau cam 14 grade afara :D

 

 

Share this post


Link to post

14 grade + anvelope de iarna ok nu ar trebui sa cauzeze probleme.

 

Share this post


Link to post

Ce scrie pe anvelope? Pune si tu o poza cu profilul anvelopelor :)

 

Share this post


Link to post

Super tare, sa o vanda din partea mea dar nu cred ca o sa ii dea cineva atatia bani :)

Au facut tamburi rosii si etrierii nebunie :D

 

 

 

Si polishata... :)

Share this post


Link to post

Nu cred ca a fost polishata, asa arata ea dacă ii făceai poza cu un aparat și nu cu telefonul... În fine cine știe :)

Orice este posibil.

Ce știți despre sistemele multimedia dvd/gps/odb2 făcute pentru diferite mașini...

Ma gândesc sa îmi cumpăr unul costa 1300ron prin China, oare sunt ok? Trimit aia ce zic sau vin niște cărămizi?

O sa fac mâine dimineață o poza la anvelope .

Share this post


Link to post

Revin cu informatii noi :

Am fost cu masina la mecanicul care se ocupa de masina la vechiul proprietar. Baiatul este mecanic la reprezentanta Ford locala si face si el acasa niste banuti :)

La el am aflat istoricul masinii, a intrat pe un site etis edis nu stiu cum si de acolo am aflat ca ultima revizie a fost facuta in reprezentanta in data de 10/06/2011

cand masina avea 120000km si se afla in Germania. De atunci masina a stat prin parcuri si in 04/2012 a ajuns in Romania. Acum am la bord 136000km, ma

gandesc ca daca au fost dati inapoi au fost putini un maxim 50000km estimez eu. Desi este posibil sa fi fost dati deloc, vechiul proprietar este navigator mai mult plecat :D

 

Acum ca de, cumperi masina nu il crezi pe ala cand iti spune ca a facut revizia inainte si te le faci tu sa fii sigur. Sambata a fost ziua de bataie :)

Am cumparat Ulei Ford 5w30, si toate filtrele. Vreau sa zic ca m-am chinuit 6 ore daca nu mai bine sa le schimb, pff a fost o adevarata nebunie numai probleme.

1 - nu puteam sa desfac filtrul de ulei, era incredibil de strans...

2 - dupa ce am pus filtru de ulei nou am obs ca, curgea ulei pe langa si am zis sa il mai strang ( surpriza sa spart filtru cand l-am strans ) producator MANN.

3- am cautat pe net cum se schimba filtru de polen, si vazusem exemplu pe o masina de Anglia se demonta torpedoul care era in stanga si undeva pe acolo era filtru

zis si facut. M-am apucat am demontat torpedou, o cutie cu sigurante etc si filtru nu era nicaieri :) ) . Pana la urma la mine era tot in stanga, chiar daca masina este

cu volanul pe stanga filtru tot pe acolo se schimba, doar ca in loc sa demontez torpedoul se demonteaza pedala de acceleratie alt chin

4 - filtru de motorina, l-am cautat 10-20 min pe sub masina pe langa rezervor da nimic. Pana la urma l-am gasit in compartimentul motor chiar prins in lateralul chiuloasei.

L-am scos pe cel vechi, l-am pus pe cel nou, am pus contactul de mai multe ori am pornit a mers cateva secunde si gata dusa a fost. Prinsese aer in instalatia de motorina

si gata se dezamorsase, eu habar nu aveam la benzina nu am patit niciodata probleme de genul asta. Pana la urma am cautat pe forumuri, trebuia sa umplu compartimentul

in care se afla filtru cu motorina sa se imbine si cel nou si dupa sa fac smecheria cu contactul... Eh da era deja tarziu, si eu deja gresisem si masina nu mai pornea.

Pana la urma l-am sunat pe mecanic, a ras ala de mine juma de ora, si dupa indicatiile lui am amorsat sistemul in 10 min si totul a fost ok.

5. filtru de aer, a fost singurul la care nu am avut probleme deloc :D

 

Una peste alta, la a doua revizie nu cred ca o sa imi ia mai mult de 1 ora hai maxim 1 ora juma cu totul :D Asa este cand faci prima data :) )

Share this post


Link to post

Filtrul de ulei este de fapt cartus filtrat intr-un recipient de plastic nu? Vezi ca filtrul vine si cu o garnitura de schimb. Pe viitor sa stii ca si daca ramai fara motorina trebuie sa amorsezi instalatia manual, cel putin asa scrie prin carte.

Share this post


Link to post

Filtru de ulei este exact ca la cielo, nu este doar cartus. Cartus este la motorina..

Share this post


Link to post

Intre timp am rezolvat toate problemele.. Valva de alimentare cu motorina costa 600 LEI originala ( am luat-o de la dezmembrari 150 LEI ).

Capac-ul cu tot cu suportul pentru termostat original din plastic costa 800 LEI, montat unul de metal cu tot cu manopera 300 LEI.

Cu ocazia asta a fost schimbat si lichidul de racire.. :D

Azi astept un set de stergatoare originale Ford si in plus am achizitionat 4 anvelope noi de vara sa nu ma doara capul :D

 

post-11852-0-94046100-1428473460_thumb.jpg

post-11852-0-55102000-1428473491_thumb.jpg

Edited by TBird

Share this post


Link to post

Salutare, intre timp am mai facut vre-o 5000km masina pare ok fara probleme tehnice.

Dar mi-am luat o jucarie noua ce imi doream de mult de cand luasem Cielo am reusit sa pun pe Ford :D

Navigatie in dash :) Poze poze :D

 

 

post-11852-0-09419700-1437989268_thumb.jpg

post-11852-0-24840100-1437989274_thumb.jpg

post-11852-0-39629500-1437989281_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut, pai de pe aliexpress cu expediere din germania deci fara taxa de vama etc 1200 lei. Daca luam din ro unu la fel cu android era minim 2000 lei :)

Share this post


Link to post

Eu unul sunt foarte multumit, poate nu se vede in poza prea bine dar in comparatie cu ce am mai vazut arata chiar bine sa stii.

Ce este drept nu il poti compara cu OEM Ford, dar OEM Ford era mult mai slab ca si functii. Pretul lui SH era mai mic :)

Uite de aici : http://www.aliexpress.com/item/Android-4-2-Car-Auto-DVD-Stereo-Radio-Video-GPS-Sat-Navigation-Bluetooth-Sat-For-Mondeo/32231110772.html

Daca cineva este interesat de ceva similar, eu il recomand cel putin pe acest vanzator.

Vad ca acum nu mai face livrare din Germania catre Romania, trebuie intrebat :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...