Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Vanzare Masina Sh Catre O Persoana Din Strainatate

Recommended Posts

Salutare,

 

Am cautat pe internet, dar am gasit numai varianta inversa. ce vreau sa fac: sora-mea a plecat in Germania si nu da semne ca ar vrea sa se intoarca. Cum Lacetti-ul este al ei, dar pe numele meu, vreau sa i-l vand si sa il inmatriculeze direct acolo.

 

Intrebarea mea este cum sa procedez? La o vanzare Romania-Romania lucrurile sunt simple, in schimb la o vanzare Romania-Germania habar n-am ce acte trebuiesc facute.

Share this post


Link to post

Are cetatenie si rezidenta in Germania, sau doar rezidenta?

Share this post


Link to post

Nu contează dacă are cetățenia.

Dacă în de e ca-n Belgia, faci un contract (de mana) și asta e tot. Are nevoie și de certificatul de conformitate al mașinii, iar asta daca nu-l ai poate fi obținut de la reprezentanta (nu contează ca e din ro sau Germania). Apoi face controlul tehbic, ia stampila de la vămi (in be costa 1euroi), o asigura și o înmatriculează.

Share this post


Link to post

Daca nu are decat rezidenta masina poate fi vanduta in Ro, utilizata acolo inca 6 luni fara probleme (impozite si taxe mai mici) si apoi inmatriculata legal acolo fara alte acte, in baza documentelor de proprietate deja detinute (practic se schimba locul unde este inscrisa masina)

Share this post


Link to post

Da, dar nu se schimbă nimic, ai de urmat exact aceleași etape în de. Poate câștigi la taxe însă faci o dosariada în ro, apoi după 6 luni o refaci în Germania. Plus riscul sa te dea un vecin în gat ca ai mașina în ro în timp ce tu ești pe meleaguri de multa vreme ceea ce mai implica niște negocieri și dări de explicații în plus cu miliția locala.

Share this post


Link to post

Sora-mea este cetatean roman, dar are rezidenta acolo. Nu vreau sa o vand pe Romania pentru ca asta presupune taxa de mediu, inmatriculare, autentificare si alte nebunii, deci e bataie mare de cap.

 

Certificatul de conformitate tin minte ca il am, era o hartie cartonata parca, o sa am grija sa il caut.

 

M-am interesat si sunt doua variante:

1. vanzare pentru export unde se face o inmatriculare provizorie pe 30 zile timp in care se poate circula cu masina. Eu ma duc cu actele de la politie si radiez masina.

2. vanzare cum spune mr_, adica contract vanzare-cumparare intre mine si sora-mea (formular tip luat din Germania), apoi sora-mea merge cu contractul respectiv si actele masinii si inmatriculeaza masina acolo. Dupa inmatricularea in Germania imi trimite actele de Romania, placutele si dovada ca masina este inmatriculata acolo prin curier si eu o radiez de la politie.

 

Vom adopta a doua varianta dat fiind ca inca mai are asigurare CASCO si RCA pt inca vreo 3 luni. Contractul il facem cu data in alb si pune ea o data convenabila.

 

Masina circula in Germania de 1 an, insa fiind pe numele meu si ea o conduce cu procura, politia nu a avut ce sa zica. Acum e cazul sa o inmatriculeze pe numele ei in Germania pentru ca CASCO e f scump ca sa acopere Germaniasi ii expira ITP-ul in iunie. Cum drumul pana aici si inapoi costa cu tot cu cazare cam jumatate din taxele de asigurare pe 1 an, nu prea are rost sa o mai tin pe numele meu.

 

Cateva linkuri utile legate de subiect, in caz ca mai are cineva nevoie:

http://www.politisti.ro/topic/1040-radierea-din-evidenta-a-vehiculelor/

http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?f=2&t=3828

 

Multumesc pentru sfaturi!

Share this post


Link to post

Revin cu cateva detalii legate de vanzarea masinii. Abia astazi am reusit sa o radiez de la politie dupa mai multe drumuri, urmeaza sa o scot de pe rol. E drept ca pana anul asta cand sora-mea a vandut-o in Germania nici nu mi-am batut capul sa o scot de la politie si impozit.

Intrucat cei de la inmatriculari Germania i-au oprit placutele si cartea, a fost nevoie sa ia de la ei o dovada care spune ca i-au fost oprite. Dovada trebuie in original, deci trebuie trimisa prin posta.

Acte necesare:

- Cerere tip pt inmatriculare/radiere - se completeaza pt radiere;

- Certificat de radiere in 3 exemplare (se gaseste la birourile de acte, sau se downloadeaza un model de pe site-ul prefecturii);

- Buletin vanzator - original + copie;

- Act vanzare-cumparare Germania - original + copie (doar copia ramane la politie);

- Copii dupa actele de Germania (optional, nice to have ca sa aratati ca masina a fost inmatriculata acolo);

- Documentul care atesta ca actele si placutele de inmatriculare de Romania au fost oprite acolo - original si traducere autorizata in original;

- Certificat fiscal pt radiere vehicul (de la primarie) sau viza de la primarie ca e scoasa de pe rol pe actul de vanzare cumparare de Germania (unul de la ghiseu de la DRPCIV mi-a facut figuri ca nu am actul de vanzare cumparare vizat). Pana la urma la mine au acceptat cu ceritifcat fiscal pt ca am dat de primul agent cu care vorbisem. E bine sa mergeti la informatii sa va scrie ei negru pe alb ce aveti nevoie. Sincer nu stiu daca aia de la primarie accepta actul de vanzare cumparare din Germania sau trebuie tradus, legalizat samd.

In concluzie varianta 2 e naspa, adica e mai putin de alergat pt cumparator si mai mult pt vanzator. Cea mai buna metoda daca vindeti in afara este sa faceti actele in Romania ca sa va fie voua usor, urmand ca cumparatorul sa alerge dupa traduceri si alte bazaconii. Sau, daca este ruda sau prieten apropiat faceti doua acte de vanzare cumparare, unul pt Romania si unul pt Germania. Si in cel din Romania, omul trebuie sa treaca adresa de Germania si sa se specifice ca exportati vehiculul. Dar cumparatorul trebuie sa pastreze placutele si actele de Romania si sa vi le trimita.

Pentru necunoscuti, varianta 1 din postul de mai sus este singura pe care as alege-o.

Sper sa va fie de folos! 🙂 

Edited by ches

Share this post


Link to post

Eu inscrisesem Cielo, prin Zoll (vama nemtilor), la impozit. Am fost oprit, la un moment dat, le-am aratat documentul dat de la Zoll + dovada platii impozitului si ... la revedere! Asta pt a circula cu masina, legal, in Germania, bineanteles cu domiciliu stabil acolo.

Probabil e un caz mai special sa radiezi o masina inmatriculata pe Ro si reinmatriculkata pe Ge. Nu era mai convenabil s-o lase la un dealer si sa-si ia alta + diferenta? Si sa-si bata aia capul cu radierea?

 

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Masina a vandut-o la un dealer ca inmatriculata in Germania, aia habar nu aveau ca ea inca mai apare inmatriculata si in Romania. Dpdv legal la nemti totul era OK.

La noi insa lucrurile erau lasate in aer, in sensul ca masina inca aparea ca fiind inmatriculata in Romania si probabil cu suspendarea talonului din cauza ca nu aveam asigurare si ITP de vreo 3 ani.

Azi m-am uitat pe ce acte imi trebuie pt primarie pt radiere si astia pe site-ul primariei nu scriu nimic de certificat de radiere de la politie. Vor doar contact C-V in 5 exemplare (eu am unul, in germana...), sau dovada ca masina a fost data la remat, sau declaratie pe propria raspundere ca am scapat de masina. Cel mai probabil o sa fac un contract C-V romanesc, unde sora-mea sa figureze cu adresa de Germania. Banuiesc ca asta e cea mai simpla solutie, altfel iar trebuie sa umblu dupa traduceri si alte nebunii...

Macar de la politie am scos-o 🙂 

Share this post


Link to post

Traim in ue...

Si eu am inmatriculat, de curand, o masina adusa din Ge, in Ro. Am dat si alte acte pe langa cele din lista (neactualizata de vreo x ani!), le-a invartit conita vreo 5 minute si am avut noroc! Adica Cv nemtesc si briefuri traduse, desi in lista nu se cereau. Ca la noi la... nimenea.🙄

Share this post


Link to post

Ieri am reusit sa o radiez si de la fisc, oficial am scapat de Lacetti 🙂 

@cris06 Gasesti multe info pt inmatriculare in Romania a masinilor aduse din afara, dar invers e mai greu 🙂 . Eu am incercat sa ii vand sora-mii masina care era inmatriculata in Romania in Germania, cu act de vanzare cumparare german. Asa cum am mai scris, nu e o afacere prea buna, am avut mult de alergat. Mai bine se fac actele de romania si isi bate cumparatorul capul cu traduceri romana-germana samd.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...