ISACOF Posted October 22, 2014 Va salut, s-a racit afara si am vrut sa incalzesc putin in masina. Temperatura motorului este OK, termostatul lucreaza dar aerul nu este fierbinte, ci caldut, cu toate ca selectorul din bord ptr. cald este la maxim. Se pare ca nu circula ''apa calda'' prin radiatorul responsabil cu caldura in habitaclu. Este ceva care limiteaza debitul prin acel radiator ? Aeroterma lucreaza, se poate simti debitul de aer care creste sau scade in functie de treapta aleasa. Multumesc anticipat de ajutor. Share this post Link to post
danutza Posted October 30, 2014 Verifica furtunele de tur/retur la calorifer vezi daca sunt calde ambele si daca e diferenta mare intre ele. Daca e diferenta mare intre temperatura furtunelor e foarte probabil sa fie caloriferul infundat.Sunt 2 variante posibile: ori calorifer infundat si nu circula apa ori clapeta care selecteaza cald/rece nu lucreaza corect. Share this post Link to post
ISACOF Posted November 3, 2014 Am rezolvat-o: desfacut furtunele intrare/iesire calorifer(din compartimentul motor), conectat sursa de apa si spalat caloriferul. Au iesit ''cocolase'' de marimea gamaliei de chibrit, care erau formate dintr-o pudra fina. Acum am debit prin calorifer, si caldura in masina la discretie. Multumesc '' danutza''. Share this post Link to post
danutza Posted November 4, 2014 Un sfat. Spala toata instalatia, strange cu mana de furtunele de la incalzire daca simti ca si cum s-ar rupe ceva le strangi pe toata lungimea si la fel cu toate furtunele, pe urma speri instalatia cu apa si ulterior pui lichid de racire nou. E posibil daca acea depunere e de consistenta zatului de cafea sa fie din cauza ca s-au ametscat 2 tipuri de antigel si a precipitat cel organic. Share this post Link to post
romanvs Posted February 7, 2019 Si eu am probleme cu incalzirea,aeroterma baga foarte putina caldura.Cred ca este caloriferul infundat,mi l-a mai curatat cineva odata si a fost mai bine,dar acum iar nu prea mai baga caldura... Am inteles ca s-ar curata foarte bine cu cola.A incercat cineva? Share this post Link to post
ches Posted February 14, 2019 Nu stiu de cola, eu am incercat cu radiator flush bagat in lichidul de racire si mers cu masina cateva minute si a functionat binisor, dar pana la urma am ajuns sa schimb radiatorul. Cand mergi turat baga caldura? Verifica si zona unde intra furtunele care merg catre calorifer in motor, s-ar putea sa ai depuneri urate si acolo... Share this post Link to post
romanvs Posted February 15, 2019 Am înțeles că se demontează furtunele la intrarea în calorifer și se circulă cola in calorifer câtva timp. Share this post Link to post
nluncasu Posted February 15, 2019 Vad ca va vaitati de tot felul de depuneri .am avut Aveo timp de 10 ani,fara vreo problema.dar,nici n-am bagat in sistem tot felul de chestii(si nu ma refer numai la apa nededurizata,ci si la tot felul de sortimente dubioase de antigel)Greselile se platesc,aproape mereu. Share this post Link to post
Viktor Posted February 17, 2019 (edited) Ia ghici, ce face cola in calorifer ? Spume doar, nimic mai mult ! Ce soi de depuneri pot aparea intr-un calorifer ? Piatra si/sau rugina carata de prin restul instalatiei. Buna si cola, da' pentru dezmemrat ficatu' si alte bojoage doar. Altfel, nu se mai gaseste otet pe piata de alte licori expres pentru nu ne cad bine ? Zise el ... Edited February 17, 2019 by Viktor Share this post Link to post
nluncasu Posted February 17, 2019 Daca s-a ajuns la discutia despre ce inlatura depunerile calcaroase,cel mai potrivit este otetul.De altfel,acum peste 25 de ani,am cumparat din Germania o sticluta cu solutie anticalcar pentru filtrul/fierbatorul de cafea.S-a dovedit a fi cel mai scump otet cumparat vreodata. Share this post Link to post
ches Posted February 20, 2019 On 2/15/2019 at 12:23 PM, nluncasu said: Vad ca va vaitati de tot felul de depuneri .am avut Aveo timp de 10 ani,fara vreo problema.dar,nici n-am bagat in sistem tot felul de chestii(si nu ma refer numai la apa nededurizata,ci si la tot felul de sortimente dubioase de antigel)Greselile se platesc,aproape mereu. Matizul l-am cumparat la mana a 5-a, deci nu stiu cum s-a circulat si ce intervale de service a avut. Dar cu pasiune, o mana de bani (mai putin decat sunt reviziile pe 5 ani la reprezentanta la un Aveo) si cu nitica rabdare l-am restaurat din bara in bara. In cazul meu, am incercat initial cu diverse solutii - calgon si radiator flush si nici una nu a desfundat pe deplin, in cele din urma am cumparat un radiator de la dezmembrari de pe un Matiz cu putini km si l-am inlocuit. De atunci nu a mai avut nici o problema, am pus antigel G12 de la Norauto. La celelalte masini, cumparate cu putini km, nu am facut decat sa schimb antigelul la timp (in cazul meu la nr de ani) cu cel specificat de producator. Personal nu as incerca cu cola, reziduul de zahar nu cred ca va face bine, ba chiar va grabi infundarea radiatorului. On 2/15/2019 at 11:20 AM, romanvs said: Am înțeles că se demontează furtunele la intrarea în calorifer și se circulă cola in calorifer câtva timp. Nu ai cum sa circuli cola prin calorifer, doar daca sacrifici o pompa ca sa o plimbi prin calorifer. Ceea ce e o tampenie. Avand in vedere ca un radiator flush costa cat 2 sticle de 2l de cola. Varianta ciobaneasca (si cea mai ieftina) este sa bagi apa sub presiune in sens invers circularii normale si sa speri ca arunca dopul afara. Share this post Link to post