Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Amortizoare Matiz

Recommended Posts

Ca orice cauciuc, si burduful ala imbatraneste si la un moment dat e posibil sa crape, iar daca se duce vaselina de la burduf, intra praf la planetara si se duce si planetara curand!

 

Asa cum ne cam ducem si noi offtopic.

 

Asa ca intai vezi de unde e uleiul ala!

Share this post


Link to post

M-am uitat si la amortizoare si la burdufuri. De la nici unul nu se vede nici o scurgere. Partea ciudata e ca am mai vazut la un matiz aceleasi urme pe praful adunat pe praguri. Idei, ceva?

Share this post


Link to post

Vrei sa-ti dam noi idei prin ce ai trecut cu rotile din fata ?

Share this post


Link to post
Banuiesc, ca nu degeaba isi se spune nea Mitica Amortizor. Dar trebuie sa ma interesez daca mai este in tara si daca profeseaza.

Tolin, scuze daca ma bag si eu in seama vis a vis problema asta cu amortizoarele de matiz, eu am pus pe masina niste jante de 15 inch si am o problema cu ele ca sunt prea moi zic eu,imi ating rotile spate in aripa cad car 2 sau 3 peroane pe pate,(am pus si arcuri sport dar tot degeaba) in rest nu mi-au facut nici o figura sa trancane, etc, culmea sunt bilstein-ulei, am 17.000 km rulati si nu am avut nici o prblema cu ele,...eu stiu ca este cineva care le intareste, nu stiu cum mama naibii face dar e meserias, are 50 de ani mosulica si face asta de la 17 ani,iti vine sa crezi?...toti astia din C-ta cu tuning pe care ii stiu eu si-au modificat amortizoarele la mosulica asta si sunt super multumiti,...eu le trimit maine la modificat si postez rezultatele, sper sa mearga!

 

Io creca imi bag piciorul in service Daewoo si ma duc la un amic care e mecanic. Ala stie ce are toate. Mi-a dat rezervoru jos la Mati (am pus motorina in loc de benzina :redface: ) ca sa scoata continutul si a avut oleaca de munca si m-a costa 150k si o bere. Ma duc sa vad ce-mi zice si el. :mda:

 

Vrei sa te scot eu din dilema?

Iasi-ul este cel mai praf drum (de tarachiar) din Romania asta frateeee, cred ca la C-ta este UE adevarat dpdv al strazilor aproape fara gropi, departe de multe orase!

Am fost de pasti in Iasi si am vazut asta, nu e vrajeala,asta e problema = strazile sunt foarte proste, poate cele mai proaste din tarisoara asta!.....cred ca ar trebui sa impuscati primarul! :lavolan:

 

Pai vezi ca unghiu de fuga ala modificat n-are nici o treaba cu amortizoru!

Da fugutza la un service sa-ti faca o geometrie... sa vezi dup-aia ce amortizoare bune o sa ai!

:o fftopic: NFS zi si mie pls apropo de geometrie, asta se poate face si in cazul proiectoarelor, ca mie imi pare ca bat aiurea!...se poate rezolva la service sau mai bine o fac acasa la ochi?

Share this post


Link to post
... eu stiu ca este cineva care le intareste, nu stiu cum mama naibii face dar e meserias, are 50 de ani mosulica si face asta de la 17 ani,iti vine sa crezi?...toti astia din C-ta cu tuning pe care ii stiu eu si-au modificat amortizoarele la mosulica asta si sunt super multumiti...

Imi vine sa cred, eu fac imediat 53. Dar, dupa parerea mea, in cazul tau ar trebui alte arcuri, mai tari, acestea sustin caroseria si permit ca armotizoarele sa functioneze pe cursa lor normala. Degeaba modifici doar amortizoarele, daca arcurile nu limiteaza cursa lor, se vor strica intr-un inverval oarecare. Cauta niste arcuri cu pas variabil. Altfel iti trebuie niste amortizoare cu cursa modificata.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Bune si alea poloneze, Delphi,am avut eu pe Matiz, dar...tot se duc pana in 40.000 de km.Cel putin, la mine asa s-a intamplat.

Le-am schimbat cu "Gabriel", ca citisem eu undeva ca-s super bune si mare teapa ce mi-am luat, pentru ca au batut amandoua din secunda 1 de rulare si a trebuit sa le schimb imediat.

Am pus tot "Delphi", dar cu gaz si se comporta bine pana acum,dar nu au nici o sapatamana ,asa ca nu prea pot sa dau verdicte valabile.Cel putin astea sunt facute un USA.

Am primit un sfat destept, pe care am sa-l aplic la urmatorul schimb de amortizoare .Cica cele de Suzuky Swift ar fi cele mai indicate, pentru ca sunt un pic mai lungi si nu sunt atat de afectate de mersul la "gol".

P.S.Dreamlike, am o pila la un depozit de piese Daewoo si daca ai nevoie de ceva,se rezolva la bani mai putini. :D

poate ma rezolvi cu pila ta si pe mine ca ma risc din toasta saracia sa te cinstesc la terasa in mamaia, ce zici?

 

Imi vine sa cred, eu fac imediat 53. Dar, dupa parerea mea, in cazul tau ar trebui alte arcuri, mai tari, acestea sustin caroseria si permit ca armotizoarele sa functioneze pe cursa lor normala. Degeaba modifici doar amortizoarele, daca arcurile nu limiteaza cursa lor, se vor strica intr-un inverval oarecare. Cauta niste arcuri cu pas variabil. Altfel iti trebuie niste amortizoare cu cursa modificata.

Tolin ce sa zic, daca este un sambure de adevar in faptul ca faci 53 nu imi vine sa iti zic decat un resptectuos "multi inainte!"....insa vreau sa imi explici si mie care e faza cu "arcuri cu pas variabil"?...eu stii de ce vreau amortizorul mai tare?...ptr ca am jante de 15 inch cu anvelopa 195/45/15 iar pe spate cand transport 2 sau 3 persoana imi freaca anvelopa in aripa, e urata treaba!.....eu am luat niste arcuri sport (am inteles ca sunt mai moi decat cele din fabrica)...din cunostintele mele eu credea ca cele sport sunt mai tari!...nu mai inteleg nimic..LUMINEAZA-MA!

Share this post


Link to post

Arcurile cu pas variabil sunt conice, in sectiune transversala, au distanta variabila intre spire si diametrul variabil la spire. Greutatea pe puntea unei masini nu sta pe amortizoare, sta pe arcuri. Amortizoarele preiau doar socurile rapide, arcurile au inertie mai mare, preiau (amortizeaza frecventele joase) variatiile generate de masele mari. Printr-o analogie fortata cu acustica, arcurile sunt difurile de joase si amortizoarele sunt tweet-erele.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Salutare,

Am si eu rugaminte. Am un Matiz din 2003 si are 98000 km. Am facut ITP acum o luna si am vazut ca amortizorul fata stinga curge. Tipul de la ITP mi-a zis ca am probleme si cu amortizoarele pe spate. As vrea in primul rind sa-mi spuneti unde se poate face un test pt amortizoare. In al doilea rind, m-ar interesa niste sfaturi in legatura cu amortizoarele pe care le voi lua: ce marca, pe ulei sau gaz? Tipul de la service mi-a zis sa iau Monroe pe ulei fata/ spate dar nu stiu unde naiba gasesc asa ceva pt Matiz. Astept idei si sfaturi. Multumesc.

Share this post


Link to post

Citeste topicul acesta si vei afla ce fel de amortizoare iti trebuie si de unde sa le iei.

Share this post


Link to post

Dupa 30.000 km am amortizoare cu o eficienta intre 46% si 60 % si vad ca nimeni nu a gasit amortizoare durabile pt Matiz. Cred ca o sa caut niste baloane ,ceva.

Share this post


Link to post
Citeste topicul acesta si vei afla ce fel de amortizoare iti trebuie si de unde sa le iei.

 

Scuza-ma...dar daca tu reusesti sa-ti faci o idee despre ce amortizoare sa pui, citind ce este pe aici, esti mare...eu sint mai mic si nu am priceput. Vad tot felul de nume...Sach, Gabriel, QH...dar despre Monroe, nimic. Sint proaste sau ce? Imi cer din nou scuze ca insist, dar mecanica auto nu este nici meseria si nici pasiunea mea.Vreau doar si alte pareri ale cuiva care este mai instruit decit mine in domeniu.

Mersi, Dan.

Share this post


Link to post

In primul rand, dimensiune de amortizor pentru Matiz gasesti greu si nu la toti producatorii.

 

Daca tu ai pe masina un amortizoare care te-a tinut aproape 100.000 km, atunci schimba-le cu exact acelasi lucru. Pe corpurile amortizoarelor vei gasi producatorul si codul lui, atat pentru fata, cat si pentru spate.

 

Daca mecanicul tau este atat de priceput la Matiz, atunci iti putea da codul amortizorului pe care ti-l recomanda (marca Monroe) si nu sa-ti arunce un mit in fata.

 

Daca pe parcursul existentei acestui forum, un user ar fi utilizat pe Matiz amortizoare Monroe, atunci impresiile lui le-ai fi gasit pe topic.

 

Altfel, pe parcusul topicului ai putut sa urmaresti episoadele fiecaruia, iar din primul post aflai si codurile pentru cateva tipuri de amortizoare recomandate Matizului. Cam asta ar fi toata invatatura topicului, iar daca ea nu este ceea ce cauti, atunci trebuie sa cauti in alta parte.

Share this post


Link to post

Puneti amortizoare Kayaba ,made in Japan ,nu va mai chinuiti cu altceva ,cam scump dar merita ! :thumbl:

Share this post


Link to post

Eu am specificat pe aici ca mi-au fost schimbate amortizoarele spate cu unele Monroe dar nu a cerut nimeni detalii. Ce sa spun, au 35 k km si sunt ok. Asta in caz ca nu m-am obisnuit eu cu zgomotul. :) )

Share this post


Link to post

Steph ,ale tale sunt originale ,Monroe sunt multe fake-uri pe piata nici nu stii de unde sa le mai iei !

Share this post


Link to post

Nu are rost sa repetati ce ati mai scris ! Este offtopic, deja.

Share this post


Link to post

Cineva de la un service autorizat Daewoo mi-a zis ca amortizoarele se schimba in garantie doar daca sunt scurse sau au sub 20% eficienta .Asa e?

Share this post


Link to post

Teoretic. ;)

Share this post


Link to post

Mie mi-au schimbat fara discutii un amortizor Bilstein curs dupa citeva luni si nici 2000 km.

Share this post


Link to post

Daca era curs,sigur ca a fost fara discutii . Oricum mi se pare aiurea ca pentru a fi schimbat , trebuie sa astepti sa ramai numai cu arcul . Sunt curios cam ce conditii sunt la ITP in acest caz , pentru ca ar putea fi o problema pt. service-urile Daewoo .

Share this post


Link to post

Si eu m-am lovit de problema asta, adica mi s-a spus ca nu se schimba decat in conditiile mentionate de tine. De curiozitate, am trimis un mail la RAR. Nici pana acum, in mai mult de 3 luni, n-au gasit timp sa-mi raspunda. Cred ca cea mai buna solutie este sa ti le schimbi pe banii tai, cu unele bune si stai linistit.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cu o pagina in urma scria dreamlike despre niste problemele cu amortizoarele, facand trimitere la "Oferte Speciale Pentru Membrii Daewooclub.ro, de la Autodaewoo".

Intre timp a aparut rspunsul lui nicubarbu:

 

...

Dupa cum am vazut eu amortizoarele in cauza, am dubii mari asupra corectitudinii cu care s-a efectuat testul de suspensii (asta daca nu cumva senzorii acelui tester au si o problema de calibrare - din testare observindu-se decalaj extrem de mare pe partea dreaspta atit la puntea fata cit si la spate).

Trebuie retinut ca acel aparat testeaza ansamblul suspensiei si este influentat in primul rind de urmatoarele componente: anvelope, amortizoare, arcuri.

Am trecut anvelopele pe primul loc pentru ca ele sint cele care influenteaza el mai mult rezultatul unui test de suspensii. Personal am facut urmatoarele teste pe un Matiz (masina ce avea la bord sub 10.000 km):

- testare suspensii cu presiunea in pneuri la 2.3 bar - testul a iesit catastrofal - eficienta fiind sub 10% ( la una din roti a rezultat eficienta 5%)!!!

- testare suspensii cu presiunea in pneuri conforma cu cea indicata de producator - eficienta a fost de app 65% pe puntea fata si de app 45% pe puntea spate (cam asta este eficienta unor amortizoare noi la un Matiz)

- testare suspensii cu presiunea in pneuri la 1.7 bar - rezultatul a fost uimitor: eficienta suspenise fata app 80%, eficienta suspensie spate app 60%.

Precizez ca fiecare test l-am repetat de 2 ori pentru a fi sigur ca nu sint erori de pozitionare a masinii pe cintar.

Concluziile le trageti singuri.

 

Multi posesori de Matiz reclama proasta calitate a amortizoarelor dar din pacate Matizul nu este o masina care poate fi echipata cu o suspensie confortabila (elastica) si asta datorita greutatii mici si a centrului de greutate ridicat. Din proiectare ea este gindita cu o suspensie rigida astfel incit sa se asigure o stabilitate cit de cit decenta. Amortizoarele Sachs pentru Matiz (gaz + ulei) sint chiar mai rigide decit cele originale (care sint numai pe ulei), ele fiind recomandate celor care doresc o suspensie sportiva (deci mai rigida) - suspensie ce asigura o stabilitate sporita la viteze mari dar si un disconfort sporit.

Multi posesori de Matiz vin in service si spun ca bat amortizoarele - din experienta va spun ca amortizoarele nu prea bat si zgomotele reclamate provin de fapt de la rulmentii de roti, palierii de amortizor, etrieri (cu axe glisare uzate) si/sau bucse.

...

Share this post


Link to post

Eu am intrebat mai de mult la o verificare ITP care e eficienta minima pe care tre s-o aiba un amortizor conform legislatiei si mi s-a spus ca nu se precizeaza nicari...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...