Jump to content
Sign in to follow this  
liviusb

Vreau Sa-I Dau In Judecata!

Recommended Posts

Mi-am luat un Tico direct de la propietar acum 3 zile care se spunea in anuntul de pe mercador ca are motorul segmentat,refacut ...tot tacamul ,avand si factura doveditoare asupra lucrarii.Am dus-o la un service in tg jiu mi s-a facut o verificare sumara la directie,telescoape si am cumparat-o. Am adus-o acasa in Petrosani eu acolo locuind si am dus-o la un sevice mai utilat sa vad concret ce bube imi gaseste la ea!Abea am intrat in hala ca mi-a si zis baiatul care mi-a preluat masina ca motorul este "dus" ca scoate fum si scuipa ulei.A mai gasit un pivor uzat si bucse stabilizatoar duse.Eu am copie dupa factura emisa de service-ul din tg jiu in care scrie ca s-au schimbat :garnitura chiuloasa-1,piston std -3buc,set segmenti piston-3 buc,cuzineti biela std-1 buc,semering ax came-2 buc,bolt piston-3 buc,semering supapa -6 buc,rulment presiune-1 buc,,disc ambreiaj,placa presiune,cablu ambreaj,ulei motor,filtru ulei,ulei cv,antigel.Acestea s-au facut la kilometrajul de 191.000 dupa cum reiese din devizul servisului acum masina avand 195.450 km.Eu tare suspectez ca devizul este o manareala si as vrea sa pot face ceva sa mi se puna piesele din factura pe masina.Astept parerea voastra a celor care ati mai patit asa ceva si cam de unde ar trebui sa apuc problema!

Share this post


Link to post

Vrei sa pastrezi masina, sa-ti mai dea din bani inapoi vanzatorul? Sau vrei sa i-o dai inapoi?

Poti ori sa vorbesti cu el si sa ajungeti la o intelegere... adica ori iti da bani inapoi pt reparatii, ori accepta sa-i returnezi masina. Daca nu vrea, poti sa-l dai in judecata (desi cel mai probabil vei ajunge la mediere, nu in sala de judecata)... sfatul cel mai bun poate sa-l dea un avocat, dar ca idee ai toate sansele sa castigi, avand dovezi. Totusi o sa mai ai nevoie de o expertiza tehnica care sa dovedeasca ca nu e asa cum spune vanzatorul. Daca se face direct la RAR sau la un service autorizat, asta nu mai stiu...

Share this post


Link to post

am dus-o la un sevice mai utilat sa vad concret ce bube imi gaseste la ea!

 

Ai nevoie de constatare service-ului respectiv sau deviz de lucrari din care reiese faptul ca este imperios necesara schimbarea

pieselor din cele enumerate pe factura..

Share this post


Link to post

Eu vreau sa pastrez masina ieri am platit taxa de 223 euro si maine merg la Deva sa iau numere de HD.


In deviz scrie la Defectiuni reclamate de client :Consuma ulei si Pedala ambreiaj merge f greu.Eu as vrea ca ceea ce ascrie acolo sa fie schimbate!

In momemtul de fata dupa un drum de 200 km se observa la joja ca lipseste cam 4mmm ulei!

 

Share this post


Link to post

De cate ori am auzit acesta poveste....te-ai dus la service-ul agreat de el.

Probabil te-ai bucurat la un pret mic al masinii si din pacate vei investi mult mai mult in reparatii decat daca ti-ai fi luat una pusa la punct, cautata temeinic.

 

Am la vanzare Cielo cu istoric, pus la punct si lumea stamba din nas la pret si la timbru de mediu, dand exemplu alte masini de pe net sau din targ. Cand expun tot istoricul masinii nu ii intereseaza, pur si simplu se vor mintiti, parca cer sa fie inselati, daca pot spune asa.

Asta e, se vrea pret de achizitie mic si atunci se cumpara masini de pe 'site-uri de profil" - autovit, mercador, tocmai, etc de la toti dubiosii.

 

Te-ai lasat inselat. In cazul in care-l dai in judecata iti vei manca nervii si banii degeaba. Pune mana si repara-ti singur masina, asuma-ti ca ai gresit si ca vei cheltui mai mult decat ti-ai imaginat crezand ca ai facut o afacere buna!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si aseara citeam pe alt forum o poveste asemanatoare.

Deja atat de multi amatori de chilipiruri exista, care efectiv NU GANDESC cand iau o masina... Si care ignora complet zicala "sunt prea sarac sa imi iau lucruri ieftine".

 

Asa traiesc binemersi si samsarii

 

Stii cum se procedeaza daca vanzatorul este cinstit (asa am facut si eu cand am dat JTD-ul cuiva din Pitesti) ? Il lasi pe om sa isi caute si sa faca programare la ce service vrea el din orasul tau (in care e masina).

Altfel daca vanzatorul zice ca "stie el service" este cat se poate de evidenta teapa...

Share this post


Link to post

Pretul nu a fost chiar mic 650 euro ,iar cu toate cheltuielile ma ajunge undeva pe la 1050 euro.Am luat la cunostinta parerea ta Banderas.Astept si alte opini!

 

Share this post


Link to post

Am sa te lamuresc eu...Niiimeni nu are nici o vina...Garantez ca serviceul a facut lucrarea respectiva...Garantez ca propietarul a vandut bestia tocmai datorita faptului ca consuma ulei si dupa reparatie...Explicatia se afla in devizul de reparatie...Daca te uiti cu atentie o sa observi ca s-au folosit pistoane si segmenti de STANDARD !!!!!!!

Blocul motor are o uzura atat de mare incat toata munca a fost de geaba...Pt.rezolvarea problemei motorului se va aleza blocul si se vor folosi piese pt cota 1 de reparatie...asa ca nu te agita cu judecati si alte scandaluri ca nu vei rezolva nimc...daca ai de gand sa tii masina apuca-te de reparat la ea...O seara minunata...

  • Like 3

Share this post


Link to post

Pepinno sant foarte inclinat sa iti dau dreptate!La sfatul tau m-am uitat mai bine la factura si scrie piston std si cuzineti bieleta std.Inseamna ca cei de la service au stiut ca fac o lucrare degeaba...cum sa pui standard pe o chiuloasa uzata!!!nu ma prea pricep eu dar imi dau seama ca ai dreptate.

Pepinno multumesc de luminare!!!

Cam cat costa o alezare de bloc de s-a ferit fostul propietar sa o faca?

Share this post


Link to post

Reparatiile respective sunt in carterul inferior, nu au legatura cu chiulasa.

 

Daca s-ar fi facut alezarea blocului, s-ar fi trecut la piston si segmenti cota R1 (sau chiar R2, in functie de uzura blocului). Cuzinetii n-au treaba cu blocul ci cu arborele cotit. Aia puteau sa ramana STD fara nici o problema, daca arborele era OK.

 

Din experienta proprie iti pot spune ca pistoanele si segmentii la cota de reparatie (R1 sau R2) au preturi mult mai mari decat in cazul STD. Ca idee, alezare + pistoane si segmenti de reparatie ar duce la un cost echivalent sau chiar putin mai mare decat alezare + bucsare bloc si folosire pistoane si segmenti STD.

 

De avut in vedere si faptul ca, la reparatie, costurile cresc destul de mult datorita consumabilelor (ulei, antigel, filtre) si garniturilor !

Share this post


Link to post

Deci mie mi-ar tebui un bloc motor nou?Ar fii 485 lei la Radacini!

Share this post


Link to post

Cred ca iesi mai ieftin si cu o lucrare mai buna daca schimbi blocul (cu unul nou) si pastrezi celelalte piese (pistoane+segmenti - asta daca se dovedesc a fi noi), decat cu alezare si bucsare, aceasta din urma fiind o operatie destul de delicata si nu la toti le reuseste.

Share this post


Link to post

Deci mie mi-ar tebui un bloc motor nou?Ar fii 485 lei la Radacini!

 

In cazul meu (vezi masina din semnatura), reparatiile (alezare+ pistoane si segmenti R2 - Leganza nu are R1 sau alezare si bucsare - mentinere la STD) ar fi fost cca. 2000 lei. Un bloc motor nou (cu tot cu pistoane si segmenti STD) a fost 1100 lei, evident ca decizia a fost de a merge pe bloc nou. Culmea a fost ca, la mai putin de o luna de la interventie, pretul blocului a scazut la sub 500 lei !

 

Personal as recomanda varianta blocului nou, din mai multe motive pe care, daca vrei, le discutam pe PM sau pe alt topic.

 

Revenind putin la subiectul acestui topic, ma alatur celor care ti-au recomandat sa nu bagi bani intr-un proces pe care ai cele mai mari sanse ... sa il pierzi. O expertiza tehnica poate demonstra rapid cele spuse de Pepinno in ceea ce priveste montarea pieselor de pe factura. Singurul lucru pe care il poti reclama (dar si asta este discutabil) este garantia oferita de service-ul respectiv pentru manopera si interventie. Habar nu am legislatia din domeniu, nu stiu care sunt obligatiile service-ului in astfel de imprejurari. Totusi, la o reparatie in zona blocului, mi se pare inacceptabil sa te apuci sa montezi pistoane si segmenti fara a masura si a trage niste concluzii legate de uzura camasilor si cota de reparatie ...

 

Share this post


Link to post

La vanzare/cumparare de masini SH nu prea mai e loc de intors, fiind vorba de o tranzactie "vazut/placut". Vanzatorul poate spune de exemplu ca el nu se pricepe, hartiile vorbesc pentru el...

Vezi daca a fost si inca mai este garantie la reparatia aia, pentru "consuma ulei", despre care se poate spune ca nu a reusit. Acolo ar fi niste sanse, desi nu esti titular pe reparatie.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru sfaturile voastre.Potrivit sfaturilor voi duce masina la un service care sa vada daca s-a facut schimbarile scrise pe deviz iar daca s-au facut atunci clar nu ma mai gindesc la proces si iau masuri sa-mi repar masina !Adevarul este ca atunci cand m-am dus sa vad masina m-am concentrat 100% pe caroserie si tablarii lucru la care masina sta foarte bine ,nu are pic de rugina pe nicaeri,stiind ca tabla e principalul punct slab la varsta asta an tico-urilor.Eu nici acum cand asult motorul nu imi dau seama ca ceva nu e inregula,nu am cunostinte in domeniul asta.Ce pot sa-mi reprosez este ca nu am fost la alt service nu la cel care m-a dus el,efectiv am fost "orbit" de deviz si incredere ca motorul este ok.Asta este acum sa vad cum o dreg!

Share this post


Link to post

Sa nu te superi ca ti-am expus foarte direct situatia ta, vad ca ai ajuns la aceasta concluzie si conform celor spuse de colegi.

Fiind in cazul in care vreau sa vand o masina buna (constrans de un eveniment neprevazut in familie, alfel nu incercam sa o vind) si vazand abodarea posibilor cumparatori mi-am dat seama ca din pacate asa ai procedat si tu.

Sfatul meu este sa iti asumi gresala si pe de alta parte sa nu mai faci alta. Ca atare, analizeaza corect optiunile ce le ai in acest moment, fara sa te grabesti si sigur vei lua decizia corecta. Poti sa mai astepti putin si sa mergi cu un mic consum de ulei pana te decizi ce sa faci.

Poti cauta un motor in stare foarte buna second hand, posibil sa iesi mai ieftior, dar iarasi cu ceva risc.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

:) ))))))))))))) La 485 bloc nou nici nu ma gandesc sa il mai repar pe cel vechi.Alezarea bloculuiii la cota de reparatie 1 costa 300 lei ,deci socoteala este 485 + 180 (pistoane) 150 set garnituri 115 ulei si filtru plus un meserias bun = motor nou Sper ca macar arborele sa fie bun ...In afara de pesele astea as ma recomanda ,preventiv, o pompa de ulei noua

 

O zi frumoasa...

Share this post


Link to post

Multumesc.Va tin la curent cu ce am mai facut!

Share this post


Link to post

Cum am promis revin cu ultimele evenimente din viata Tico-ului meu.Lam dus la mecanicul meu i-am spus toata povestea i-am aratat chitanta fiscala cu piesele schimbate si mi-a zis ca sa-i las masina vre-o 2 zile.Dupa 2 zile ma suna sa vin sa vorbim!A masurat compresia si a spus ca este peste 10 si a zis ca este foarte buna ceea ce inseamna ca s-a facut segmentarea! A mai gasit la carburator clapeta (care se vede dupa ce scoti filtru de aer) tot timpul aproape inchesa,nu se deschidea nici cand motorul era cald de acolo imi erau bujiile afumate si inundate tot timpul si scotea benzina nearsa pe teava de esapament.Carburatorul are lipsa un arc cel de dedesupt care cred ca ar actiona clapeta aceea iar arcul care este dupa rotita de plastic este intreg dar foarte moale.Acum mecanicul mi-a pus clapeta fix pe verticala(nu mai misca deloc) si mi-a recomandat sa pornesc cu cateva sprituri cand motorul este rece.Acum la prima pornire din zi porneste cam ca o dacie fara soc adica trebuie sa o tin din acceleratie vreo 5-6 secunde pana intra socul automat in functie apoi toata ziua nu mai am probleme cu pornirea.Porneste la jumate de cheie (nu la sfert de cheie) ori de cate ori este nevoie sta frumos la relantiu deci sant multumit!Am schimbat cureaua de distributie,ulei motor,filtru ulei,filtru aer,bujii,brat cu pivot stanga,ambele burdufe planetare,4 bucse stabilizare per total piese de 600 lei si manopera 220 lei.Per total sant sant multumit de masinuta i-am facut consumul in oras plin ochi rezervorul facut 100 km oras,facut din nou plinul ochi am consumat 6,38 litri!Deoarece arcul lipsa clar nu voi gasi de cumparat ma bate gandul sa improvizez un soc ca la dacia care sa comande direct clapeta cu pricina!

Share this post


Link to post

Bravo, te-ai (ne-ai) speriat la inceput. Cauta arcul minune pe site la piese radacini si poate ai sa-l gasesti! Bafta!

Share this post


Link to post

Clapeta aia e fix socul :) pus la "verticala" inseamna ca e complet deschis. Ti-a spus sa dai sprituri inainte ca sa fie sigur ca are ceva zeama sa porneasca ca sa compenseze lipsa socului.

Tu daca ai mers cu ea inchisa (adica, "tras"), inseamna ca a avut un amestec mult prea bogat. Nu trage, fumega, face ca toate alea.

 

Si mai face o chestie, baga benzina in ulei daca mergi cu el asa. Fa un schimb de ulei, e posibil ca uleiul acum sa fie pisswasser si e pacat de segmentii aia noi :)

Share this post


Link to post

Da am schimbat uleiul si filtru!Am gasit si o poza cu arculetul buclucas dar nu stiu rusa sa-mi dau seama ce spune omul ala acolo!

post-10436-0-57915600-1393189026_thumb.jpg

Edited by liviusb

Share this post


Link to post

nu stiu rusa

nici eu :scarpin:

 

La ce adresa de e-mail sa-ti trimit manualul de service in lb. romana ???

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...