Jump to content
Sign in to follow this  
miborion

Nu Mai Merge Casetofonul Dupa Pornirea Cu Cablu De Curent

Recommended Posts

Buna,

Patesc a doua oara aceeasi problema, concret am ramas cu Matizul mort in zapada de dimineata, l-am pornit prin alimentare cu curent de la un Logan (Dci), iar dupa e mort casetofonul (precizez ca in timpul in care am luat curent, fata casetofonului era scoasa),

Prima data cand am patit problema am schimbat casetofonul si s-a rezolvat cu unul nou. Acum ma cam doare sufletul sa-l schimb dinou.

Am verificat si bricheta merge (daca bag incarcator in ea se incarca telefonul) deci e posibil sa nu fie arsa siguranta (care stiu ca era comuna pe casetofon si bricheta).

E posbil sa mai pot verifica si altceva? Sau s-a ars si casetofonul asta?

 

Multumesc,

Share this post


Link to post

Mai au de obicei o siguranta pe spate. Poate totusi merge dupa ce il resetezi (trebuie sa aiba un buton). Daca nu, lasa-l fara alimentare o perioada, (dupa ce in prealabil verifici siguranta din spate)

Share this post


Link to post

Cand beteria este complet moarta si se porneste masina cu ajutorul cablurilor alternatorul debiteaza un curent mare pt a putea incarca bateria ta de pe masina si a celui care ti-a dat curent, cand scoti cablurile de curent alternatorul nu sesizeaza asa repede ca nu mai ese si a doua baterie la incarcat si da in puls e curent in toata instalatia, si astfel poti arde cam tot ce este electronic pe masina (caluclator motor, calculatorabs, casetofon etc....)

Asa ca data viitoare sa-ti fie invatatura de minte cand mai dai/primesti curent inainte sa scoti cablurile de pe masini sa pornesti doi consumatori mari gen faruri+ventilatie sau dezaburire pt ca acestia absorb acel soc pe care il da alternatorul in instalatie.

 

 

P.S. recomand o verificare a alternatorului inainte sa-ti schimbi bateria.

Share this post


Link to post

Cand beteria este complet moarta ... alternatorul debiteaza un curent mare pt a putea incarca bateria ... alternatorul nu sesizeaza asa repede ... si da un puls de curent in toata instalatia, si astfel poti arde cam tot...

Categoric, nu.

Nu exista asemenea "pericole" pe masini. Alternatorul (cu modul stabilizator electronic incorporat) supravegheaza valoarea tensiunii in instalatia masinii si se autoregleaza pentru a genera in permanenta cca. 14,5 V (pe cat posibil), indiferent de turatie si de consumatori).

Pornirea cu ajutor extern nu e cine stie ce filozofie.

E bine de verificat ce tensiune debiteaza alternatorul in instalatie (min. 13,8V max. 14,8V) dar e foarte greu de stabilit daca are si (scurte) momente de anomalie.

Share this post


Link to post

Pulsurile de 60V sau chiar mai mult nu sunt o chestie neobisnuita in masina. Regulatorul saracul face ce stie, dar tensiunea mare poate aparea la orice bobina deconectata brusc (spre exemplu chiar si la demaror). De aceea orice circuit electronic facut pentru industria auto trebuie sa reziste la pulsuri de cel putin 48V. Deconectarea bateriei cu motorul duce la puls de minim 60V in instalatia masinii (pentru ca lasi bobina alternatorului in vant), poate de aici ceea ce a scris Muratu. Totusi cand dai curent lucrurile sunt un pic mai fericite pentru ca bateria celui "incarcat" este prezenta si nu e moarta cu 0V, ci probabil are un 10-11V pe ea. Deci doar pentru scurt timp se va trage un puls de curent mai mare din bateria/alternatorul celui "care incarca", ceea ce intr-adevar poate duce la o supracrestere de tensiune in instalatia masinii "de incarcat", dar si a celei "incarcate". Mie spre exemplu mi-a intrat alarma in modul valet odata cand am dat curent, din fericire nu s-a trosnit nimic.

 

Probabil ca unitatea audio cu probleme este una ieftina care nu este protejata la supratensiune. Recomandarea mea este sa pui 2 diode de protectie transil de 18..20V intre VBAT si masa, respectiva + contact si masa la intrarea in unitatea audio (daca ai noroc sa il schimbi din nou). Asta te va feri de astfel de experiente pe viitor.

 

Ca fapt divers, un modul xenon mai vechi montat pe faza scurta cu care am avut probleme baga un semnal oscilant atenuat de +/-200V timp de 100ns pe firul de faza lunga!!! Deci pericole exista la tot pasul :) . Xenonul mergea impecabil insa orice modul electronic conectat la faza lunga era trosnit.

Share this post


Link to post

Am o problema cu un casetofon montat din fabrica pe un matiz sau facut ceva reparatiila el si s-a deconectat bateria acuma nu mar reusesc sa pornesc casetofonul imi cere ceva cod .Cind am luat masina nu am primit cartile cu care vin masinile noi .Ma poate ajuta cineva cu informatii privitoare la cod?

Share this post


Link to post

Am o problema cu un casetofon montat din fabrica pe un matiz sau facut ceva reparatiila el si s-a deconectat bateria acuma nu mar reusesc sa pornesc casetofonul imi cere ceva cod .Cind am luat masina nu am primit cartile cu care vin masinile noi .Ma poate ajuta cineva cu informatii privitoare la cod?

 

2253, 3116, 3451, 2152, 4362, 4316

4316, 4513, 4362, 1156, 2145, 1156

6451, 6361, 5624, 5241, 3346, 1165

3241, 4524, 5436, 5813, 3265, 5624

2453, 3462, 3251, 5445, 8253, 1156

2346, 4853, 6645, 5253, 1325, 4136

4314, 3221, 2151, 5312, 2654,

6234, 4356, 1415, 1435, 1651

1135 1156 1346 1435 2145

2521 4256 4513 5133 5153

4356 6234 6634 3264 3346

4362 3613

Share this post


Link to post

multumesc pentru coduri le incerc azi

 

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...