Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Citroen C1 Airdream Sensodrive

Recommended Posts

Ia nu te plange, c-am stat eu intr-un satuc belgian unde era granita in mijlocu' satului :mrgreen:

 

Nu vad de ce n-ar merge pusa, atata timp cat adera. Oricum, inainte de-a o lipi, sa cureti cu alcool izopropilic suprafetele (altfel muncesti degeaba). E posibil si sa cedeze in timp datorita intemperiilor, recunosc ca n-am pus nici o bucata expusa la exterior ... da' ai intrebat de capota, acum vrei sa antifonezi si sasiul ?

Share this post


Link to post

Ar fi etape separate, adica in principiu as antifona si podeaua, si eventual si tavanul. Insa cu capota as putea incepe, asa de incalzire.

 

Nu ma plang, Gorinchem nu-i asa departe. Cat mucesc aia mai bagi un coffee shop, ceva :D

Le-am trimis un email, pe site au si niste poze cu masini cu folii pe podea... poate eventual au ei si un atelier unde pun foliile alea. Par specialisti in insonorizare auto, si au mai multe feluri de produse, si pentru table, geamuri, etc

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Da' ce, in Belgia nu mai e voie sa mesteresti in parcare ? parca ziceai ca vrei sa faci doar capota. Oricum, zgomotul in habitaclu vine prin parafoc, nu prin capota :)

 

Dupa aia mai ai zgomotul de rulaj, care inseamna ca tre' sa faci podeaua si pasajele rotilor.

 

Dupa aia, portierele.

 

Dupa aia, tavanul.

 

Daca faci treaba cu simtul raspunderii, se simte semnificativ.

 

 

Share this post


Link to post

Asa e. Insa zgomotul de rulaj devine sensibil la viteze mai mari, in trafic urban in principal motorul si toba de motocicleta aflata in spate sunt sursele principate de zgomot (la tigaia asta). Cei care au capota complet cheala spun ca izolatia are efect.

Iar in privinta podelei, se pare ca izolarea partii din spate - portbagaj si sub bancheta - se simte mai tare decat cea a partii din fata. Probabil tot datorita atenuarii zgomotului de la toba.

 

Zgomotul de rulaj devine sensibil la viteze ceva mai mari. Podeaua completa ar fi la nivelul urmator.

 

De usi nu sunt sigur ca au efect, am vazut mai multi care si-au batut capul, si nu au rezolvat mare lucru in privinta zgomotului. Au imbunatatit doar calitatea sunetului la boxe, insa zgomotul in sine se pare ca nu s-a dilminuat semnificativ.

Share this post


Link to post

Portierele izolate ajuta si la confort interior (nu mai vibreaza) si la sunet (poti sa inchizi incinta difuzorului). Dar podeaua, pasajele si parafocul sunt cele mai importante (si bonus, izolatie termica).

Share this post


Link to post

Pana la urma m-am ocupat putin de partea de zgomot. Am avut doua pachete de folii STP de la be-loud, insa n-am folosist decat mai putin de una.

 

In prima faza am inceput cu spatele. Am dat jos bancheta si plasticele din spate, si am pus material din asta STP peste tot: podea, portbagaj, oalele rotilor, pe inaltime pana aproape de usa portbagajului (unde incep sa treaca fire peste tot). M-am oprit la podea, in fata banchetei din spate, unde exista o bucata de pasla izolanta, in ideea sa continui cu podeaua propriu-zis in partea a doua. Apoi in partea a doua am inceput sa scot mocheta incepand din fata insa mi-am dat seama ca mare lucru nu pot imbunatati. Are o pasla destul de serioasa (cam 2cm) care incepe de pe separarea fata de motor si acopera toata podeaua pana la bancheta din spate. Iar pe podea, incepand de la pedalier pe langa pasla are si un soi de polistiren. Ce acoperisem in spate in prima faza era tabla goala acoperita cu plastice, insa incepand de la bancheta din spate avea ceva material insonorizant de la mama ei.
Asa ca m-am limitat la a mai pune niste petece de material izolant unde mi s-a parut mie ca pasla e taiata prea grosolan la trecerile firelor/tevilor sub bord si vedeam tabla, si am acoperit o bucata serioasa din aripa din dreapta unde se vedea tabla. Cea din stanga era deja acoperita cu pasla, cea din dreapta nu prea.
Efectul e destul de sensibil, chiar daca mercedes tot nu s-a facut. La turatii si viteze mici zgomotul e cam la fel, motorul se aude la fel iar rotile putin atenuat, efectul e o idee mai sensibil pe macadam.
Insa la turatii mari (+3500rpm) diferenta e semnificativa. Urletul tobei a cam disparut, se motorul se aude insa acum zgomotul preponderent vine din fata, nu din spate ca inainte. La forja pe autostrada (gen 150km/h in treapta a 4-a) inainte auzeam toba si rotile, acum motorul si vantul sunt sursa principala de zgomot.
Al doilea pachet de material ar fi trebuit sa fie pt partea din fata si eventual ce ramane (daca ramane) pentru acoperis. Acum la partea din fata am renuntat, iar cu acoperisul nu cred ca merita pentru ca efectul principal ar fi probabil la zgomotul aero la viteze mari, ori masinuta asta iese pe autostrada foarte rar.
M-ar tenta sa ma bag la compertiment motor si capota insa cred ca trebuie alt material, asta nu stiu cum se comporta la caldura.

 

post-1523-0-00366000-1435511240_thumb.jpg

post-1523-0-82532100-1435511258_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pana la urma am facut un mic experiment cu caldura: am incercat sa dau foc la o bucatica de material din asta. S-a aprins destul de greu, a ars putin si s-a stins repede de la sine. Apoi am lipit o bucata de material pe o bucata de tabla, simuland o capota, si am incercat sa-i dau foc cu o bricheta care simuleaza un vulcan (sau V8 :D ) incins sub capota. Am tinut bricheta sub el pana cand bucata de tabla de pe partea cealalta a ajuns la 100 grade (masurat cu un termometru cu infrarosu). Dracia nu s-a aprins, si nici nu s-a dezlipit, doar s-a afumat aluminiul.

In prospectul pentru STP silver scrie ca poate fi folosit pentru capote, ca respecta nu stiu ce norma antifoc, insa parca e mai convingator sa vezi cu ochii tai cum se comporta la caldura.

Asa ca am lipit deci cam acelasi material si la capota... recunosc, cam cu picioarele, si e cam neterminata. Afara era nebunie de cald, 36 grade si un soare ca tabla cred ca ajunsese la 200. Mi-am pierdut repede rabdarea si am amanat "finisajul" pentru alte vremuri mai racoroase. E enervant de lucrat cand totul e incins, ca panarama se inmoaie, se intinde, se lipeste de maini, etc. E mult mai usor pe racoare. Plus ca suprafata capotei e plina de muchii si de suprafete curbe, e mult mai ceasornicarie sa o acoperi cu material din asta decat podeaua sau portbagajul.

IMG_20150701_190558146_HDR_zpssm7xzapn.j

 

 

Pe autostrada diferenta e clara, la ~130km/h zgomotul e aproape OK :) Nu mai e nevoie sa dau radio-ul atat de tare incat sa-mi dau seama ca urla la mine cand ma opresc.

 

In oras si la relenti se simte parca ceva-ceva (am masurat o scadere a zgomotului motorului la relenti cu telefonul doar datorita capotei, insa nu e nici riguros nici semnificativ). Oricum, problema majora era la turatii/viteze mari si acolo diferenta e clara.

Urmeaza deci sa termin capota (in special partea dinspre habitaclu), eventual as putea incerca sa acopar si pasajele rotilor din compartimentul motor la care accesul e destul de usor, insa nu mai e asa urgent acum.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Bre, vezi ca ai niste detalii pe sait la StP pentru toate produsele; chestia bituminoasa cu staniol e pentru anihilarea vibratiilor in principiu (plus sentimentul de "plin" la tabla), pentru antifonare (sa reduci zgomotul) tot la buretel ajungi. Iar de aplicat, asa se aplica cel mai bine - cand e tabla incinsa de stat la soare, chit ca-i mai mare bataia de cap.

Share this post


Link to post

Am citit, de fapt cica-i anticoroziune. însă merge și la izolat acustic și anti vibrații și merge chiar și la capota.

 

E o chestie grea și vascoasa (amortizor), n-are cum să nu fie bun pentru acustica, ținând cont mai ales ca în anumite porțiuni nu-i decât tabla goala.

 

Oricum... Merge :D

 

De aplicat se aplica ușor, e maleabila drăcia. Însă când se încinge devine enervant, se lipește de mâini, de cutter când o tai, etc. Plus ca și subsemnatul devine enervant la temperaturi prea ridicate :)

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Da, normal c-ajuta si la acustica ... dar nu asta e scopul principal. Reteta a fost sa las foile afara, dar la umbra (ca sa nu se inmoaie prea rau) si tabla la soare; a mers perfect. Si bere rece desigur, altfel nu inteleg de ce mesterim.

 

 

Share this post


Link to post

Panarama e pe baza de butyl, la fel ca dynamat-ul. Eu deocamdata mi-am atins obiectivul, problema principala de zgomot, toba in ture si zgomotul de rulare din spate s-au diminuat semnificativ.

Insa mai am inca un pachet intreg de STP nefolosit, asa ca probabil o sa incerc poate si acoperisul si/sau portierele, cand o sa am timp si chef.

 

Nici nu imi fac iluzii ca va deveni vreodata Rolls. Pana la urma e doar o masina... si mai mult o conduce nevasta-mea, asa ca poate sa baraie din partea mea :D Inca nu m-am hotarat cat o s-o tin (masina, nu nevasta), am luat-o in ideea de masina "de scoala" si odata depasita perioada de noviciat de 2-3 ani in care nu vrea nimeni sa asigure o incepatoare cu o masina mai puternica sa iau ceva mai acatarii.

Insa pe de alta parte merge bine, are kilometri putin si probabil nici peste 3 ani n-o sa treaca de 75kkm, adica nu-i musai s-o schimb.

 

Mai degraba ma gandesc la o schimbare de ... politica auto. Adica marit ambele taraboante, iau una de familie mai mica si automata pe care sa o conduca si ea (nu mai am nevoie de ditamai barja) si una si mai mica, mai joasa, mai manuala, mai rwd si cat mai puternica pentru sufletul meu ...

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

da, sa zicem ca n-ar fi o ipoteza total absurda si iresponsabila :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai limita de inaltime la masina aia :(

Share this post


Link to post

Clarkson are 1.96 si incape in ea.

Eu am 20cm mai putin si e drept ca nu reusesc sa gasesc o pozitie comoda, nu ca n-as incapea, insa orice as face ating volanul cu genunchii. E drept insa ca nu am incercat modelul nou, ci doar MK1 si MK2.

 

Pe mine m-ar tenta ceva din clasa asta, a roadsterelor. Insa pana la urma optiunile s-au dovedit a fi limitate.

MX5 ar fi o optiune.

Z3 nu prea mi-a placut, nu m-a convins deloc.

Z4 n-ar fi rau, insa la banii de Z4 intra si un Boxster...

Boxster n-ar fi rau :D

La SLK am mers doar cu versiunea mai veche (<2004) care mi s-a parut ca a imbatranit foarte rau, dau impresia ca-s lipite cu scotch. Ramane sa ma uit si la versiunea >2004.

 

Vestea buna e ca nu ma grabesc prea tare :D Mai am cam doi-trei ani pana iese dumneaei din carantina asigurarilor, si numa' bine termin si de platit ce mai am de platit pe la banci, asa ca pot sa o ard mai iresponsabil :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Nu stiu unde incapea Clarkson in ea, poate ii facusera scaun custom. In a lu' Leutzu nu puteam schimba vitezele ca dadeam in volan si imi venea rama superioara a parbrizului fix in fata, ziceai ca-s din poza aia cu "fute-i o banda peste ochi".

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

I-ai mai facut ceva pe partea de putere?

Share this post


Link to post

Nope... incepatoarea considera ca sunt suficienti cei 68CP.

 

Pe partea de putere as vrea sa fac treaba cu chipul, ca nu am nevoie de modificari vizibile care sa duca la batai de cap la controlul tehnic sau asigurare. Si in materie de chip singurii de care am auzit care par ca stiu ce fac sunt unii din Olanda, la Amersfoort, cam la 3.5h distanta de Bxl. Astia au ceva experienta cu tuningul la tripleta, au dyno, si au lucrat mai multe masini de pe forumul tripletei din olanda cu rezultate foarte bune (~+12-14CP "din cuplu", fara a urca turatia).

 

Pentru 7-8CP cat ofera altii (sau chiar mai putin, unii au reusit sa dea si 0CP masurabili) nu prea are sens sa ma complic.

Share this post


Link to post

Pai tineam minte postul cu aia din Olanda, eram curios daca ai ajuns la ei pana la urma.

Share this post


Link to post

Deocamdata nu... da' daca tot m-ai starnit, tocmai le-am trimis un email sa vedem ce zic. Intreb si eu de pret, daca sunt deshisi sambata, si daca umbla si la managementul cutiei de viteze. O sa fiu burlac prima sambata din August, asa ca cine stie poate pun de-o iesire fecioreasca cu mine insumi pana la un atelier de tuning :D


PS

Tocmai am primit raspuns. Cica ~12CP si 16Nm. Not bad

Si mai important, se pare ca au doua filiale mult mai aproape, la 1.5h distanta de Bxl. Incepe sa devina mai interesant asa.

Share this post


Link to post

Pai daca au dyno totul e ok, cu masurare inainte si dupa, o mai trezesti la viata oleaca :)

Share this post


Link to post

... mda... doar ca filialele alea doua n-au dyno. Dyno e doar la Amersfoort... mama ei de treaba.

Share this post


Link to post

Pana la urma am renuntat la idee, incepatoarea mea nu vrea sa auda. Se teme sa nu avem probleme cu asigurarea in caz ca face vreo tampenie. Degeaba incerc s-o conving ca n-o sa faca nimeni o expertiza la o asemenea masina, mai ales la un eventual acrosaj in oras, ca in afara nu prea merge.

Share this post


Link to post

varsta rotunda :D

 

Merge si asta de se rupe, ~16kkm in aproape 4 ani. Cand o sa trebuiasca sa le vand o sa le dau kilometrajul inainte, ca altfel nu ma crede nimeni ca-s reale :D

 

In afara de faptul ca am bagat niste STP si in portiere (toate 4) si niste spuma cu celula inchisa pe ici pe colo n-am mai facut nimic, n-o doare inca pe nicaieri.

post-1523-0-94823500-1503394558_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...