Jump to content
Sign in to follow this  
calinx

Mers "infundat", Frana De Motor Mult Mai Puternica Decat De Obicei

Recommended Posts

Salut

 

Dupa 3 vizite la service si schimbarea valvei PCV + corpului clapetei de acceleratie masina merge in continuare prost. Nu se aprinde niciun bec; cei de la service nu au gasit nicio eroare.

 

Initial cand se incalzea motorul si mergeam in coloana cu multe accelerari si decelerari, brusc relatintul scadea sub ~500 ture si uneori motorul se oprea. Daca reuseam sa o tin din acceleratie treceam peste moment dar se putea repeta peste un timp. In plus frana de motor era mult mai "eficienta"

 

 

Acum problema relantiului s-a rezolvat insa masina parca merge infundat:

 

- la decelerare aproximativ la capatul cursei pedalei de acceleratie masina scutura in toate vitezele

 

- frana de motor e "super" tine indiferent de inclinatia pantei

 

- accelerarea/decelerarea in zona capatului cursei pedalei de acceleratie imi creeaza senzatia de ceva care se inchide/deschide neregulat - asta se simte in pedala

 

Ceva idei??

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post

Cu sanse minime de raspuns la un topic asa de vechi,  pun intrebarea daca s-a gasit solutia la problema descrisa sau s-a vandut intre timp masina :D.

Eu am 1.4 insa descrierea fenomenului se aseamana izbitor cu manifestarile de pe motorul meu. Intre 1.4 si 1.6 nu sunt diferente la corpul clapetei, si eu banuiesc ca de acolo apare fenomenul. Adica pe circuitul de dozare aer pe plaja intre relanti si zona de turații reduse pare ca MTIA o ia razna si nu se hotaraste in ce pozitie sa stea (se simt smucituri, impulsuri in pedala de acceleratie). Interesant este ca relantiul sta foarte bine, doar la accelerări ușoare si in frâna de motor apar bâlbâielile.

Ce am incercat eu pana acum, fara sa-i dau de cap:

- corp clapeta curatat

- IDLE Learn de mai multe ori

- schimbare valva PCV

- schimbat benzina

- excludere EGR

Nu este extrem de deranjant, mai ales ca e a doua masina acum, insa am invatat multe despre acest motor si ma intriga chestiunea ca nu pot sa-i dau de cap.

Share this post


Link to post

Si după încă aproape doi ani tot nu i-am dat de cap, dar zilele astea am vândut mașina.

Chiar daca fenomenul de bâlbâială/smucituri la unghiuri mici de clapeta e destul de sesizabil cu motorul rece, după ce ajunge la temperatura aproape dispare si rămâne sesizabil un palier de menținere turație mai prelung la schimbul de viteza, când se eliberează pedala de accelerație si se apasă ambreiajul. Clientul oricum a fost mulțumit de cat de bine merge încă motorașul de 1.4 litri si 95 cai, pentru ca are cuplu bunicel la turații mici si urca frumos in turație. Probabil va pune si gaz pe ea ca sa mai scadă consumul in oraș de care l-am informat corect si cinstit. Gazul ii dublează oricum valoarea 😊.

17 ani , 140.000km si multe satisfactii cu Lacetti, cu mult prea putine probleme raportat la durata de utilizare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...