Jump to content
Sign in to follow this  
ROV

Verificare Si Reglaj Clapeta Acceleratie Nubira 1 Si Leganza

Recommended Posts

Salutare,

Intrucat nu am gasit pe forum o procedura pentru ajustarea clapetei de accelaratie m-am gandit sa postez eu un DIY cu aceasta procedura.

Eu am folosit-o numai pe Nubira 1 si pe Leganza insa cred ca se aplica la mai toate masinile care au IAC .

 

Eu am umblat la clapeta intrucat se mai umblase de catre "mecanici" in trecut si comportamentul masinilor mele era anormal, Nubira merge mai in suturi, on off pe throttle era cu zmucituri si nu foarte elastica in raspuns vis-a-vis de acceleratie mai ales la viteze mici prin oras.

 

Pentru a realiza cu succes operatiune trebuie sa avem toate furtunele de vaccum in stare buna fara pierderi si o clapeta de acceleratie curata.Asta inseamna ca trebuiesc verificate toate orificiile de pe clapeta, in special acela care face legatura cu capacul chiulasei. La Nubira acest orificiu este calibrat in capacul de metal de la chiulasa si se poate curata cu un ac de seringa iar la Leganza orificiul calibrat este pe corpul clapeta (pe capacul de plastic de la chiulasa este fara orificiu calibrat) si se poate curata cu o sarma sau asemanator intrucat este mai mare decat cel de pe Nubira.

 

Avand toate acestea in stare corespunzatoare trebuiesc urmati urmatorii pasi:

 

1.Porniti motorul si asteptati sa ajunga la temperatura normala( sa porneasca ventilatoarele )

2.Trebuie sa extindem Iac-ul, aceasta se poate face prin decuplarea furtunului de vaccum de la servofrana moment in care motorul se va tura pana la 2-3mii de ture moment in care iac-ul va incerca sa inchida cat mai mult aerul si se va extinde la maxim, in momentul in care vedeti ca turatia nu mai reuseste sa coboare, decuplati mufa de la iacsi reatasati furtunul de la servofrana.

O alta modalitate de a extinde iac-ul la maxim este prin punerea contactului, scoaterea mufei de la iac, luat contactul pus la loc mufa si iarasi pus contactul si scoasa mufa de la iac. Iac-ul se extinde de fiecare daca cand punem contactul si se retrage cand il luam.

3 Cu mufa de la Iac scoasa se porneste motorul, acesta trebuie ajutat putin din pedala si tinut la 1000 rpm pana cand se stabilizeaza putin motorul.Odata eliberata pedala de acceleratie turatia trebuie sa fie 700 rpm cu motorul cald.

4.Daca motorul moare inseamna ca nu are aer suficient si trebuie deschisa clapeta folosind surubul de reglaj astfel incat sa avem 700 rpm.

5.Daca motorul sta peste 700 rpm inseamna ca avem ori aer fals pe undeva, insa se presupune ca avem furtunele de vaccum ok ori clapeta este prea deschisa, la fel folosind surubul de reglaj aducem motorul in 700 rpm.

 

O sa intrebati de ce 700 rpm?

 

Pentru ca in manual scrie ca la Nubira si Leganza Iac-ul trebuie sa fie folosit in plaja de turatie 700rpm-1500rpm , 700 fiind pozitia de complet extins si 1500 pozitia de complet retractat.

 

Dupa ce s-a reglat pozitia clapetei la 700 rpm fix cu ajutorul surubului se opreste motorul, se pune mufa iac la loc si se face idle learn conform procedurii.Ideal ar fi sa se astepte pana ce temperatura motorului scade. Din cate am citit in manual era ceva de genu peste 5 grade si oricum sub 90 deci daca asteptati sa se raceasca pana pe la 40 de grade cred ca este ok.

De asemenea recomand scoaterea sigurantei ECM pana se raceste motorul pentru a sterge eventualele valori memorate si pentru a face un idle learn corect si pentru a avea un comportament mai bun si in alte turatii decat relanti.

Pentru procedura de mai sus am presupus ca bujiile, fisele si injectoarele sunt in stare buna.

 

Eu dupa ce am facut reglajul pe masinile mele am observat ca motoarele sunt mai "elastice" relanti-ul este foarte stabil. Dupa frana de motor turatia nu-mi mai scade sub 800 rpm ci scade intai la 1000 apoi coboara incet pana la 800 .Iar daca masina inca ruleaza, turatia raman undeva la 900 rpm.

 

 

 

 

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Furtunul de la admisie la servofrana este furtun "chior" sau are vreo supapa pe interior?!

La mine pe interiorul furtunului pe la mijloc e ceva tare...

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...