Jump to content
Sign in to follow this  
codeman

Curea De Distributie Rupta

Recommended Posts

Am comis-o!

Nici nu stiu cu ce sa incep. Ma plangeam acum ceva timp pe forum despre pornirile greoaie dimineata precum si de o pierdere de antigel pe care nu reuseam sa o descopar. Dupa o multime de bani si timp pierduti nu s-a rezolvat nimic. Nici un service nu imi dadea un raspuns concret legat de problemele mele.

Masina e taxi si de cateva luni nu mai am permis asa ca a venit vremea sa angajez un alt sofer cat stau eu acasa.

Am vreo 70k de mii de la ultima schimbare de distributie si iata ca inevitabilul s-a produs. Curea distributie rupta. Am taractat masina la service au dat chiuloasa jos si au gasit patru supape indoite.

Am dus chiulasa la verificat si mecanicul care o repara mi-a recomandat sa schimb toate supapele (16), impreuna cu ghiduri si semeringurile de la supape. Pana acum toata afacerea 600 Ron cu manopera. Mai trebuie sa cumpar restul de piese legate de distributie si sa vedem manopera la montaj.

As vrea sa imi dati niste sfaturi referitor la ce anume trebuie sa fiu atent cand iau chiulasa de la reparat precum si in service la montaj. Piesele pentru chiulasa au fost luate pe original insa la cele pentru distributie nu cred ca voi putea sa iau Gates, Ina, etc. As merge cat de cat pe o varianta mai ieftina deoarece mai am de stat inca o luna fara permis si cam greu cu finantele in perioada asta.

E ok cureaua de la Continental si rolele cu pompa de apa de la Valeo?

Edited by codeman

Share this post


Link to post

inainte sa duci chiulasa la strungar uite-te bine la scaunele supapelor, unde calca "palaria". daca s-a zgariat/deformat acolo... pa si la revedere. sau sa-ti verifice mecanicii/strungarii chestia asta.

eu am patit-o la a mea si inca trag cu ea... mers in 3, f prost, pierdea compresie pe evacuare pe pistonul 3. scaunul era uzat, mancase supapa din el... desi l-au rectificat la strungarie, motorul a mers bine doar vreo 2-3 saptamani, dupa care a revenit la prostul mers, probabil ca materialul chiulasei nu mai are aceeasi rezistenta in locul ala. acum am luat o chiulasa sh (noua, la mine, e vreo 750 lei dezechipata), dar in stare buna, sa o aranjez si sa o schimb la primavara.

am uitat sa precizez ca, la fel ca in cazul tau, s-a rupt cureaua de distributie si s-au indoit toate 4 supapele pe evacuare + toti culbutorii rupti. le-am luat noi, supapele au fost rodate pe chiulasa... dar dupa 7-8 luni au aparut simptomele de mai sus.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Mecanicul care se ocupă de ea s-a uitat şi m-a asigurat că toate sunt în regulă. Se pare că la chiulasa asta există o degajare şi nu lasă pistonul să ajungă în chiulasa. Nu ştiu dacă m-am exprimat corect.

Am un prieten care are un magazin de piese auto. Mi-a făcut o oferta la curea Continental şi role cu pompă de apă Valeo. A zis că nu îşi pune adaos şi că sunt în jur de 240 RON. Trece pe la mine în seara asta să le aducă. Eu zic că e bine.

Share this post


Link to post

Au venit piesele. Preţ strict pentru distribuţie 220RON. Garniturile le aveam de mai demult.

post-6548-138631709158_thumb.jpg

post-6548-138631713056_thumb.jpg

post-6548-138631714339_thumb.jpg

post-6548-138631715903_thumb.jpg

post-6548-138631717793_thumb.jpg

post-6548-138631719258_thumb.jpg

post-6548-138631720887_thumb.jpg

post-6548-138631722774_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Etanseitatea supapelor se poate testa in felul urmator:

Se pune chiulasa in pozitia normala de functionare pe o masa, se toarna benzina pe galeriile de admisie si evacuare si dupa ceva timp se verifica daca "musteste" pe la vre-o supapa (ar trebui sa se vada umed sau direct benzina cursa pe masa).

Cureaua contitech am folosit eu la ultimele 2 schimburi, ultima am tinut-o vre-o 80.000 si nu s-a rupt.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si la mine nu a fost cureaua de vina ci pompa de apa.

Share this post


Link to post

Mai priviti,si voi,din cand in cand,prin compartimentul motor.O pompa de apa nu se distruge instantaneu,da niste semne prevestitoare,destul de timpuriu.Ca sa nu spun ca,mai intai,incepe sa picure sub masina.Apoi incepe sa huruie rulmentul pompei.Cat priveste chestia cu atinsul chiulasei de catre piston,la niciun motor nu se intampla asta,daca nu se rupe biela,sau nu se distrug total cuzinetii de biela.Problema se pune numai cu privire la supape.Exista motoare la care supapele ramase deschise urmare a ruperii curelei si opririi axei cu came sunt lovite de pistonul aflat in miscare si motoare(mai vechi)la care asta nu se intampla.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

A fost exprimare nefericita. Pistonul atinge supapele, nu chiulasa, cam la orice motor cu 16valve daca se rupe distributia.

"Degajarea" la care face colegul referire este defapt o adancitura piston, doar la cielo 8v model vechi, fiind singurul care scapa fara supape indoite la ruperea distributiei. Nu stiu cum e la chevrolet, matiz si tico, nu am umblat niciodata.

 

Pentru referinta cam asa arata un piston de espero 16V

http://www.ebay.com.au/itm/DAEWOO-1-5-16V-CIELO-ESPERO-LANOS-NEXIA-Y15L-A15SMS-ENGINE-PISTON-RINGS-/271104076525

 

si asa unul de cielo gle

http://cndingjia.en.alibaba.com/product/438743621-212111094/PISTON_NP1014_FOR_CIELO.html

 

In ceea ce priveste pompa de apa, mecanicii isi puteau da seama de prima data cand te-ai dus cu pierderile de lichid ca este foarte posibil sa patesti asta.

 

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ai zis bine,mecanicii.Cat priveste a atinge sau nu pistonul supapele,sunt o gramada de motoare la care e loc pentru ambele(motoarele OHC de pe Ford Taunus,Sierra,Granada,Scorpio)Cred ca si la Dacie era asa,desi nu mai tin minte exact.Cat despre adancitura in piston,toate motoarele diesel o au,ea constituind camera de ardere(motoarele diesel au chiulasa plana)

Share this post


Link to post

Acum vin de la service. Desi au venit pe original nu se potrivesc ghidurile de la supape. Tija de la supapa e de 6mm iar ghidurile au diametrul interior 5,5. L-am sunat pe omul cu piesele si mi-a spus ca astea vin pe original. Stiti cumva daca ele asa vin din fabrica pentru a fi prelucrate exact dupa supape?

Am intrat pe site la Radacini si au acelasi cod.


 

post-6548-138634580959_thumb.jpg

Edited by codeman

Share this post


Link to post

Asa vin, trebuie prelucrate.

Share this post


Link to post

Întreb pentru că meseriasul zice să le schimbăm pe astea şi să luăm altele cu diametrul de şase.

Share this post


Link to post

Este strict alegerea ta, eu unul as schimba meseriasul pentru sfatul asta.

Share this post


Link to post

Operaţiunea este pe jumătate făcută. Îţi dai seama ce inseamna să mă duc cu chiulasa în braţe la alt meseriaş. Nu m-am mai lovit de treburile astea până acum. Întreb şi eu: Ghidurile astea nu sunt tratate cumva? Prin alezare nu le srtric?

Share this post


Link to post

Nu le strici. Ideea este foarte simpla: este absolut imposibil sa ai uzura identica la toate supapele (atunci cand nu schimbi supapele). Din acest motiv producatorul iti da posibilitatea de a personaliza fiecare ghid pentru supapa corespunzatoare. Tu esti intr-o situatie destul de nasoala, mecanicul te-a pus schimbi toate supapele, eu unul nu sunt sigur ca era cazul. Nu am vazut motor care, intr-o situatie similara celei expuse de tine, sa necesite schimbarea tuturor supapelor si ghidurilor. Am avut si eu parte de curea rupta si am schimbat doar 4 supapre, FARA ghiduri ! Probabil ca mecanicul tau este putin comod si/sau vrea sa mearga la sigur facand exces de piese noi. In fond, daca ceva nu merge bine, nu o sa iti spuna ca a folosit doar piesele noi aduse de tine ?

 

Inca un lucru: mecanicul nu prea are de-a face cu strungarul. Asta este cel care ar fi trebuit sa spuna ce si cum trebuie schimbat/rectificat.

Share this post


Link to post

Supapele le-am schimbat pe toate pentru ca atunci cand am demontat chiulasa si am dus-o la strungar (denumit mecanic pana acum in discutii :lol: ) a observat ca sunt patru indoite si restul au mici fisuri (zgarieturi) pe palaria lor. La ghiduri a gasit joc. Am zis ca nu mai umblu in veci acolo deci din toata saracia le schimb pe toate numai sa iasa treaba buna.

Share this post


Link to post

Ghidurile sunt presate in chiulasa,apoi alezate,acesta este termenul.Operatiunea este,insa,delicata.Trebuie un atelier specializat.Uzura accentuata la ghidurile supapelor ar fi explicabila doar prin kilometri foarte multi parcursi si/sau folosirea indelungata de ulei necorespunzator.

Share this post


Link to post

Masina are 285 000 km. Uleiul folosit pana acum acum a fost acela de la GM. Scimbat la timp (15.000 km).

Cred ca strungarul e mai comod asa si nu vrea sa le alezeze pe astea.

Edited by codeman

Share this post


Link to post

Ghidurile sunt presate in chiulasa,apoi alezate,acesta este termenul.Operatiunea este,insa,delicata.Trebuie un atelier specializat.Aici este o problema:cand ghidurile vechi sunt depresate in vederea inlocuirii,gaura ramasa este mai mare decat a fost initial.Ca urmare,ghidurile de schimb au diametrul exterior majorat la o cota de reparatie,iar gaurile din chiulasa trebuie alezate la o cota ce permite presarea noilor ghiduri.De aia spun ca e o treaba delicata si strict specializata.Montarea unor ghiduri de cota normala duce la caderea lor, in urma dilatarii chiulasei,la cald.Uzura accentuata la ghidurile supapelor ar fi explicabila doar prin kilometri foarte multi parcursi si/sau folosirea indelungata de ulei necorespunzator.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Ghidurile pe care eu le-am cumpărat sunt pe original şi sunt identice dimensiunile la exterior. Problema e la interior unde sunt mai mici.

Share this post


Link to post

nluncasu ai avut dreptate şi tot ceea ce ai zis s-a adeverit. Ghidurile de supape pe care le-am cumpărat au diametrul de 11,06 şi acestea sunt mici acum. Trebuie să iau altele dar din păcate pe original nu vin decât pe dimensiunea asta. Am găsit nişte ghiduri de la Freccia cu diametrul de 11,11.

Inca ceva Ghidurile mele arata ca in prima poza adica fara canalul ala pe ele. A doua poza este de la ghidurile pe care le-am gasit la diametrul dorit. Incurca cu ceva canalul ala de pe ghid?

post-6548-0-96512400-1386518066_thumb.jpg

post-6548-0-97920900-1386518072_thumb.jpg

Edited by codeman

Share this post


Link to post

Am venit de la service. Am montat azi chiulasa si restul pieselor. Am pornit masina si mecanicul spune ca din punct de vedere al chiulasei si al distributiei masina e ok. Problema cu pornitul la rece continua asa ca am pornit-o direct pe gaz. A pornit relativ usor. Bineinteles zgomot de tacheti pana s-au amorsat dar per total ok. Problemele au inceput cand motorul s-a incalzit, mi s-a aprins "check engine" apoi a inceput sa mearga neregulat si sa dea rateuri. Momentan a ramas asa (deja se facuse ora 19), maine urmeaza sa o luam de la capat sa verificam toate mufele. Inca ceva: Electroventilatorul merge permanent si cu motorul rece si la cald. Bujiile au ramas aceleasi si nici nu le-am demontat cat a fost chiulasa la reparat. Poate fi de acolo?


Poze

post-6548-138696278477_thumb.jpg

post-6548-138696280021_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pentru electroventilator trebuie sa existe un senzor sau termocupla care simte temperatura lichidului de racire si da comanda de pornire a electroventilatorului cand lichidul trece de o anumita temperatura. Probabil acest senzor nu e montat corect sau s-a defectat.

Share this post


Link to post

Da. Am verificat azi toate mufele si am schimbat şi bujiile. Masina merge bine pe partea de motor însă continuă problema cu pornitul la rece pe benzină.

Tragand linie acum la final "costul" neatentiei a fost asa:

1. Piese pentru chiulasa: 450RON

2. Manopera chiulasa: 300RON

3. Piese Distributie: 240RON

4. Antigel + Bujii 85RON

5. Ghiduri Supape care nu s-au potrivit:80RON

6. Manopera montaj 300RON

Total: 1455 RON

Edited by codeman

Share this post


Link to post

Spune mi te rog ai motorul de 1.4 69 kw pe masina? Daca da cate role contine kit-ul de distributie?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...