Jump to content
Sign in to follow this  
Surdu Vlad

Probleme La Pornire, Chevrolet Kalos.

Recommended Posts

Cu asta,nu sunt de acord.Fiecare alimenteaza cu cat vrea si,desigur, cu cat poate.Asta nu e un motiv,nici de admonestare,nici de misto.Fiti mai rezervati,ca sa aveti timp sa si ganditi,inainte de a zice ceva.

 

Nu e nici o problema. Ideea e ca masina e in regim de TAXI, si in primul rand era o cantitate suficienta pentru o proba, iar in al doilea rand , fiind pe GPL, oricum soferii merg cu ea pe rosu... deci nu are rost. [ ca idee, azi inca mergea foarte bine pe benzina acea masina, si nu s-a mai bagat benzina...]

 

Ca sa fie toata lumea linistita, eu in masina mea personala, merg tot timpul cu plinul facut, din 2 motive: - niciodata nu stii pe unde ajungi... - din motive de control asupra consumului [ primul semn ca ceva este in neregula cu masina este cand ii creste consumul.]

 

Parerea mea este ca decat sa ne pierdem timpul cu dintr-astea, mai bine postam probleme si metoda de rezolvare a fiecarei probleme, ca de-aia intram pe acest forum.

Share this post


Link to post

Domnilor, fac apel la respectarea _Regulamentului. Va rog sa incetati cu atacurile la persoana si sa continuati discutiile pe un ton adecvat acestui forum.

Share this post


Link to post

Defapt am 7 masini, mai am doua la care trebuie sa imi iasa autorizatia in cateva zile. Si intentionez in iunie cand termin leasing-ul la doua masini, sa imi iau un credit si sa mai bag doua Loganuri , modelul nou, pe taxi. Iar masina mea personala este un Tucson din 2008, 2.0 benizna 140 CP. Stau la casa, si sunt necasatorit. Altceva mai doriti sa stiti despre mine ?

Share this post


Link to post

Pornirea grea la rece la masinile pe GPL e in majoritatea cazurilor legata de reglajul taranesc al instalatiei sau de neintretinerea corecta a acesteia, de nereglatul tachetilor (la logan), de mers cu juma de litru de benina in rezervor pana crapa pompa sau de relee puse pe pompa de benzina.

Share this post


Link to post

Pornirea grea la rece la masinile pe GPL e in majoritatea cazurilor legata de reglajul taranesc al instalatiei sau de neintretinerea corecta a acesteia, de nereglatul tachetilor (la logan), de mers cu juma de litru de benina in rezervor pana crapa pompa sau de relee puse pe pompa de benzina.

 

FOARTE CORECT ! SCURT SI CUPRINZATOR. Pot sa va confirm si eu ce a spus "andreib".

 

M-am lovit de aceste situatii.

1. La masinile pe GPL, trebuie reglati culbutorii mai des decat daca s-ar merge pe benzina... cam pe la 50.000 km.

Am avut Aveo 1.2, care nu pornea bine la rece, nu tragea bine motorul si se oprea din mers la ralanti [cand o scoteam din viteza]. Dupa ce am schimbat mai multe " electronice" , am rezolvat problema cu un reglaj al culbutorilor [tachetilor], erau prea stransi.

 

2. Am avut probleme la un Logan, care nu vruia sa porneasca, desi avea tot ce ii trebuia, datorita releului de pe pompa de benzina [pus de cei de la GPL], carer ramasese inchis si nu dadea curent la pompa de benzina. Ma inducea in eroare faptul ca masina pornea greu, dupa ce dadeam 3-4-5 secunde la automat, dar ea defapt in acest timp apuca sa treaca pe gaz...pornend direct pe gaz.

Releul pus "pe pompa de benzina" este o masura de siguranta ANTI-ARS POMPA, DECI ANTI- MERS CU O JUMA' DE LITRU IN REZERVOR.

 

3. PROBLEMA AVUTA ACUM O LUNA : Aveo 1.4, mergea foarte bine pe gaz, mergea foarte bine si pe benzina, avea peste 10L in rezervor, ...aparent totul ok. NU pornea decat daca dadeam la automat 4-5-6 secunde... uneori si mai mult. Totul parea ok, dupa ce pornea mergea perfect si gaz si benzina.

Daca o porneam imediat dupa ce o opream , porne bine, daca o lasam mai mult de 1minut, nu mai pornea...

Era un injector de GPL blocat pe deschis ! [Deci masina pornea si pe benzina, si pe gazul bagat in admisie de acel injector, deci era inecata.]

 

 

Masinile pe GPL sunt mai sensibile la "calitatea scanteii" , adica la fise si bujii. Daca un motor merge bine pe benzina cu fisele si bujiile respective, e posibil ca pe GPL sa nu mai merga bine, cu aceleasi fise si bujii, adica sa intrerupa.

Edited by victor30

Share this post


Link to post

Defapt am 7 masini, mai am doua la care trebuie sa imi iasa autorizatia in cateva zile. Si intentionez in iunie cand termin leasing-ul la doua masini, sa imi iau un credit si sa mai bag doua Loganuri , modelul nou, pe taxi. Iar masina mea personala este un Tucson din 2008, 2.0 benizna 140 CP. Stau la casa, si sunt necasatorit. Altceva mai doriti sa stiti despre mine ?

Vreau sa stiu cate camere are casa si daca nu cumva i-ai bagat in disperare pe soferii(la capitolul consum) de pe alea 7 masini avand in vedere ca discuti de 4--5 litri cu disperare $-) .

 

Share this post


Link to post

E treaba soferilor cat le consuma masinile , ei isi baga combustibilul din banii lor, nu ma afecteaza pe mine... [e mai complicat]

Iti dai seama ca nu imi convine sa ii suport eu consumul exagerat... Am soferi care stau ore intregi cu motorul pornit cand e ger afara, ca sa se incalzeasca , sau vara cu AC-ul pornit. In situatia asta le consuma cam 14% maxim... In mod normal, sau cand e cald afara le ia 10-11% maxim. PE GPL. Motoatele 1.2, si 1.4 8v[logan]. Aveo cele de 1.4 16v ia mai mult cam 11-12-13 % depinde de stilul de condus.

Edited by victor30

Share this post


Link to post

Acum pe bune,toata "planeta"isi cumpara diesel ca ,consuma 3% :shocking: ce ne poti spune?

Personal, cred ca mai economic decat diesel este GPL .

Share this post


Link to post

Din pacate nu este asa, eu am numai masini benzina+GPL, si te asigur ca e cea mai economica solutie.

Pot sa spun asta si din discutie cu alti operatori de taxi, cu mecanici, soferi , etc. [am avut mai multi soferi care au plecat de pe masini diesel , pt ca nu le convine consumul, in lei/km in raport cu motorina]

Nu consuma chiar 3%... Un logan diesel, ca la noi loganul e de referinta, consuma cam 6% diesel pe taxi... dar uneori , mai ales pe ger, sare spre 7, chiar si depaseste daca sunt probleme pe la motor... de unde reiese un cost/km sensibil mai mare la diesel.

 

Acum , cele 2 probleme mai mari, legate de diesel , din punctul meu de vedere :

1. Costuri de intretinere mai mari la diesel [nu mai detaliez, ca e muuult de "dezbatut">. Dupa informatiile mele, intretinerea unui diesel e cam cu 50% mai mare cecat benzina. [Despre partea GPL nu e cazul sa discutam, am instalatii de gaz, in care nu am bagat nici un ban de 2-3 ani... decat filtrele, deci putem considera ca nu iti mareste costul de intretinere instalatia GPL, doar atunci cand o montezi, pretul ei, dar oricum un diesel e mai scump ca un benzinar, deci iesi mai bine cu benzina+GPL, una peste alta].

 

2. In situatia noastra, soferii isi fac plinul la combustibil de unde doresc. S-au intalnit multe situatii in care soferii "fac rost " de motorina de pe unde se poate, mai pe la 4.5 ron/L , si in cateva luni se duc injectoare , filtre, pompe , etc... Si reparatiile le suporta proprietarii.

A doua problema este mersul cu masina la 1000 1500 rot/min , in stilul taximetristilor, ca sa mearga "la consum". Iti dai seama ca unui diesel, ii faci foarte rau cand mergi subturat, situatie in care se duce turbina ... asa ca ... mai bine benzina+GPL pe taxi.

Share this post


Link to post

Buna ziua!

 

Nu, nu am rezolvat problema deoarece acum a mai aparut una. Acum, cand are ea chef, porneste si merge vreo 10-15 minute dupa care nu mai trage motorul. Mai exact motorul, daca apas acceleratia la fund, se tureaza cam pana la 2500 rpm dar nu mai mult iar cand ambreiez turatiile cad sub limita de ralanti si daca tin ambreiat motorul se oporeste. Daca apas ambreiajul in timpul asta motorul isi revine la ralanti si merge asa inca vreo 20 de minute dupa care moare de tot. Pe de alta parte prima data cand a facut chestia asta am lasat-o vreo 30 de minute in pace, a pornit si a mres f. bine restul zilei. A 2-a oara in schimb nu a mai pornit deloc si a trebuit sa o aduc pe platforma. Mi-a spus cineva ca ar putea fi nu stiu ce filtru de la rezervor sau pompa de benzina de vina acu dar sincer sa fiu nu imi vine sa mai bag bani in ea.


Buna ziua!

 

Nu, nu am rezolvat problema deoarece acum a mai aparut una. Acum, cand are ea chef, porneste si merge vreo 10-15 minute dupa care nu mai trage motorul. Mai exact motorul, daca apas acceleratia la fund, se tureaza cam pana la 2500 rpm dar nu mai mult iar cand ambreiez turatiile cad sub limita de ralanti si daca tin ambreiat motorul se oporeste. Daca apas ambreiajul in timpul asta motorul isi revine la ralanti si merge asa inca vreo 20 de minute dupa care moare de tot. Pe de alta parte prima data cand a facut chestia asta am lasat-o vreo 30 de minute in pace, a pornit si a mres f. bine restul zilei. A 2-a oara in schimb nu a mai pornit deloc si a trebuit sa o aduc pe platforma. Mi-a spus cineva ca ar putea fi nu stiu ce filtru de la rezervor sau pompa de benzina de vina acu dar sincer sa fiu nu imi vine sa mai bag bani in ea.

Share this post


Link to post

Buna ziua!

 

Astazi am schimbat la OZN-ul meu (Kalos 1.4 2005) filtrul de langa rezervor, bujiile si bateria si tot degeaba. Am pus-o din nou pe tester si nu are erori. Am incercat cu cheia de rezerva si la fel.

 

@victor30 bornele nu sunt oxidate si la prima privire nu par a fi probleme la ele, dar spune-mi te rog unde e firul de masa prins de motor ca nu il vad. Poate s-o fi desprins sau ceva.

 

Multumesc!!!

Share this post


Link to post

va salut revin pompa de benzina este cauza porniri am inlocuit tot ce se putea ,7 testere degeaba 10 mecanici degeaba pompa logan 1.6 ,100 lei si 30 minute de munca si sa rezolvat :banana:

Share this post


Link to post

Salut sunt si eu nou pe aici,as fi recunascator celor ce ma poate ajuta.Am un Chevrolet Aveo 1.2 din 2007 cu gpl si benzina de o saptamana nu mai vrea sa porneasca deloc.Totul a inceput luni dimineata 22-02-2016 cand am pornito si am plecat cu ea totul era bine si frumos la intoarcere mi-a murit motorul in mers am tras pe dreapta am ridicat capota si am sesizat ca aveam siguranta de 15 amperi arsa mai exact ems1 de aici a anceput distractia am schimbat cred ca 7-8 sigurante pe toate lea ars de cate ori puneam contactul sau vroiam sa o pornesc.Am scos mufa de la alternator si firul de excitatie dupa care am pus alta siguranta si surpriza nu mia mai ars siguranta dar tot nu a pornit,am pus din nou mufa si firul la loc si tot nu mia mai ars siguranta dar tot nu pornea.Am chemat doctorul cu diagnoza si mia spus ca are prb. cu EGR-ul ,am anulat egr ul si tot nu pornea,am mai pus inca 5 testere pe ea si degeaba .Intr-un final am facut o programare la marele GTT ,tote bune m-au programat si in momentul cand am ajuns la ei mau intrebat ce are masina,le am explicat tot si mau intrebat daca masina are gpl binenteles le am spus ca are dupa care imi spun ca nu se baga ca masina are gpl si nu este montat din fabricarea masini,am plecat nervos binenteles ca ma punea sa dau gpl ul jos si sa revin dupa ce il dau jos.Am plecat catre un service gpl pentru a controla calculatorul care binenteles nu avea nici cea mai muca prb.,alt electrician mia zis ca e calc.de motor sigur sigur am zis gata reparam si e totul ok zis si facut am reparat calc am dat 300 de lei la reparat,fericit ca totul sar sfarsii dupa o sapt de chin pun calc si.... Tot nu porneste😢 va rog mult daca aveti idei sau daca ati intampinat acest lucru ajutatima ca stau de o sapt. si nu gasesc defectul.

Share this post


Link to post

Siguranta de 15 amperi in compartimentul motor e la pompa de benzina. EMS1 si EMS2 sunt pentru echipament optional, in mod normal ar trebui sa fie goale. Sigur nu le-ai confundat?

Ai rezolvat intre timp? Ce era?

Share this post


Link to post

Nu a fost umblat la siguranțe...decât vizual verificate...nu am rezolvat problema...cu ceva timp în urma a făcut ceva probleme în mers...se Oprea motorul...nu mai stătea la relantiu...acum nu mai vrea sa pornească se loc...chestia ca nu arătată nimic pe tester...

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema.un senzor defect.multumesc

Share this post


Link to post

Care senzor ?

 

De se permite intrebarea ... nu de alta, da' poate sa-i foloseasca in viitor cuiva de pe aici (si nu doar) .

Share this post


Link to post

Nici a mea nu porneste la rece deloc (Aveo 2007, 1.4, GPL ), decat dupa 5-6 incercari de dat la automat.Dupa aceea nu mai am treaba cu ea toata ziua.Am schimbat asa: pompa benzina, senzor arbore cotit, verificat senzor axa cu came, fise,bujii,bobine, bateria e noua, curatat clapeta accelerarie, inlocuit senzor Map,inlocuit senzor temperatura motor.M-a disperat masina asta.Am fost la reprezentanta Chevrolet Galati de 3 ori si nu le apare nimic pe tester decar un senzor Abs dreapta spate defect.Ce variante ar mai putea fi?Supape, uzura axa cu came?Efectiv nu mai stiu...

Share this post


Link to post

Pentru un Lacetti diesel: ce baterie recomandati sau ati schimbat pe masini? Bateria Delkor ,echiparea originala, de 90A i se apropie sfarsitul .Ma tot gandesc ce sa iau avand in vedere dimensiunile sale atipice 310/175/190 mm. M-am tot uitat pe cateva site-uri cu baterii auto si cele mai apropiate ca amperaj si dimensiuni erau o Varta si un Bosch de 85 A cu borne inverse. Ar merge si cu borne polarizate normal? Multumesc!

Edited by C4t4linn

Share this post


Link to post

La masina mea am taiat pe o latura marginea tavitei (partea ridicata) pentru a putea monta o baterie cu gabarit mai mare. Vezi daca nu poti rezolva asa.

In principiu, daca vrei sa treci pe baterie normala, poti schimba bornele cu unele pentru baterie normala (au diametre diferite), un exemplu: http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii-instalare/Alimentare/Dietz/Set-borne-baterie-%2823459%29/ .

Share this post


Link to post

Nici a mea nu porneste la rece deloc (Aveo 2007, 1.4, GPL ), decat dupa 5-6 incercari de dat la automat.Dupa aceea nu mai am treaba cu ea toata ziua.Am schimbat asa: pompa benzina, senzor arbore cotit, verificat senzor axa cu came, fise,bujii,bobine, bateria e noua, curatat clapeta accelerarie, inlocuit senzor Map,inlocuit senzor temperatura motor.M-a disperat masina asta.Am fost la reprezentanta Chevrolet Galati de 3 ori si nu le apare nimic pe tester decar un senzor Abs dreapta spate defect.Ce variante ar mai putea fi?Supape, uzura axa cu came?Efectiv nu mai stiu...

 

Salut,

am avut si eu aceiasi problema ca si tine (Aveo 1.2 ,GPL) s-a rezolvat prin schimbarea garniturii de chiulasa. Antigelul se schimbase la culoare si facea o spuma de culoare maro , presiunea in sistemul de racire crescuse foarte mult.

Verifica culoarea antigelului.

Acum porneste bine la rece .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...