Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Glumesti , nu ? Pana in 90 km/h si uleiul GM 5w30 (korea) face fata cu brio 5000 km. Sa stii ca nu filtrul se uzeaza, ci uleiul. Odata cu trecerea nr. de km el se subtiaza si nu mai sta in filtru ca la inceput, plus ca becul se stinge greu ca nu se mai face presiune din cauza uleiului subtire. Cu ulei ACEA A5 ( ulei subtire din fabricatie ) fenomenul se intampla de la prima cheie dupa schimb, indiferent de filtru folosit. Matizul se simte bine la drum lung, iar daca mergi intre 90-100 km/h "risti" sa scoti consum de 4 % ( euro 2 ), peste 120 km/h nu te sfatuiesc sa mergi.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Pai nu glumesc :mrgreen: Gandesc astfel: Matiz masina de oras, cu motor mic (de feon, aspirator etc). Daca avea un Diesel 2.0, de exemplu, nici prin cap nu-mi trecea vreo idee. E adevarat, ca decat rasnit si chinuit prin gropi in oras, mai bine ii face o viteza constanta la drum intins (cu anumite limite).

La drum lung am circulat mereu cu 85-90 km constant, am ajuns rar si pe la 120 in depasiri (ca de obicei ma depasesc toti), dar nu imi place cum se aude, totusi parea stabil si greu gigantul.

 

Ce ma sfatuiesti in legatura cu uleiul, sa il schimb inainte de drum, sau sa il tin pe asta. Abia pe la inceputul lui septembrie as putea sa il schimb (din motive financiare, bineinteles), timp in care voi mai face cateva sute de km.

 

Merci mult!

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu, tu ai un super ulei in motor, pe care ai dat o caciula de bani. Pe bidonul de ulei OEM pentru Daewoo(GM 5w30 Korea ) scrie ca se schimba la 10.000 km si numai in conditii dificile se schimba la 5000 km, ca si in manual de altfel ( acolo mai e bagat in ecuatie si timpul - 6 sau 3 luni ), deci nu se justifica schimbarea uleiului inainte de 5000 km decat daca esti paranoia ca mine. Eu cand am folosit ulei MOL l-am schimbat la 9 luni si 5000 km, asta fiind cel mai bun si cel mai scump ulei folosit de mine . Restul au fost ca in zicala "atatia bani, atata peste", adica la 23-25 lei/litru nu poti sa pretinzi ca un ulei sa fie bun si sa reziste la un motor de turatie. Colegii mei de serviciu testeaza si sunt multumiti de uleiurile Motul, eu o sa revin la uleiul MOL Essence 5w30 .

A, mai e ceva, nu-i mai lasa pe toti sa te depaseasca , faci Matizul de ras, vezi ca poate mai mult, pana in 100-110 km/h (pe ceas ) esti in siguranta ( atat cat se poate ) cu Matizul.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Rectific: 3250 km are uleiul si pe 19 august face 6 luni, m-am uitat mai bine pe manualul service. Nu il schimb, dar ma deranjeaza ca sta putin becul de presiune ulei aprins la pornire (nu mereu, depinde cat sta masina nemiscata si cat de cald e afara).

Stiu ce poate Matiz-ul, am testat cum trebuie altele, nu pe al meu :mrgreen: dar intra motorul intr-o vibratie care n-o suport, si nu numai la Matiz, cam la orice motor de genul, Logan etc.

De cand ma stiu mi-au placut motorele Diesel, sper sa-mi iau cat de curand asa ceva, alea la 100 si ceva de km/h au ~2500 RPM, altceva...

De ce nu incerci Ravenol, au unul ieftin, full synthetic (cica), potrivire 100% la motorul de Matiz, nenea de la care l-am luat pe cel de la cutia de viteze, a spus ca sunt bune uleiurile lor, si nu avea de ce sa vorbeasca aiurea, mi-a spus cate ceva si despre el.

Share this post


Link to post

Gata, ne-am plimbat :evilfork:

 

LA MULTI ANI/KM! post-36075-0-64051900-1408698224_thumb.jpg

 

Drumul a fost de 800 km, consum ~4.4%, viteza ~85 km/h, cand ma plictiseam 90-100-120. In poza cu bordul, legat de ce arata acul de benzina, e consumul in 300 km, era plin ochi rezervorul. Calculul l-am facut la plin, asta e asa ochiometric.

 

Piese noi pentru Micul Gigant (partea I): post-36075-0-22480000-1408698242_thumb.jpg

 

Mai nou i-am pus "filtru de polen", dintr-un filtru de hota (6 lei), din care am facut 6 bucati cu dimensiunile 23x19 cm. Nu mi s-a parut ca retine aerul, desi probabil o face; oricum, sunt multumit. post-36075-0-14534000-1408698272_thumb.jpg post-36075-0-35101300-1408698332_thumb.jpg

Nu mai suportam praful si ce venea de afara. Intr-o noapte, in loc sa fiu atent la drum, omoram tantari pe banda rulanta. Dovada ca e necesar asa ceva: post-36075-0-79776400-1408698257_thumb.jpg

 

Urmeaza faruri albe PHILIPS si inca un set de becuri ca cele din poza pentru pozitii, ulei motor si alte furtunase care s-au crapat/spart. Nu pot sa cred ca dupa cateva luni nu mai sunt bune de nimic, piese de toata jena.

Cauciucul superior de la flansele amortizoarelor mi se pare ca incepe sa devina rigid si automat sa se crape/rupa.

 

A, sa nu uit, spalat, curat, alt sampon cu ceara, apoi ceara, dupa care plecat spre casa, prins drum ud, dar nu mai pun poza, decat asa :) ) post-36075-0-81994000-1408698204_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Si arata cam asaattachicon.gif20140804_184519.jpg

 

atunci cand un ulei arata "asa" atunci acel ulei ne arata ca nu curata motorul.deci un ulei bun tre sa arate brown .

Share this post


Link to post

Nu am mai stat sa fac poze la joja. Acum, dupa 800 km, e maroniu, are 4000 si ceva km. Eu am schimbat uleiul foarte des de cand am luat masina (chiar si la 2000 si ceva km) si nu prea apuca sa "murdareasca".

Share this post


Link to post

In exemplul dat, trecuse mult timp, aproape un an.

Share this post


Link to post

Ca sa reiau putin din trecut:
- volanul cu AIR BAG nu l-am gasit, complet e foarte scump;
- aerul conditionat nici nu l-am luat de pe masina donatoare, dar o sa incerc sa trec peste lene, nu stiu cand;
- spuneam ca estimez un mic consum de ulei, dar nu-i asa; cand e mai frig afara, uleiul nu se mai scurge tot in baie, pentru ca masina sta putin aplecata pe fata.

Acum:
61.000 km - ma gandesc la un defect al podometrului, masina sta 5/7 parcata :) )

Mers la un drum de 300 km cu GUNK pentru curatat injectoarele. M-am gandit ca rezolv problema cu trepidatul la plecarile de pe loc, dar se pare ca ambreiajul ramane vinovatul.

Cutia de viteze tot face figuri aleator, indiferent de temperatura exterioara sau a cutiei; acum, de exemplu, imi merge bine si cu uleiul rece.

Am aerisit franele, la roata unde au fost ceva nereguli a iesit o tona de mizerii de tot felul.

Piese (partea II): furtun purjare, furtun electro-valva, furtun filtru aer, filtru aer, garnitura pedale, uleiul si filtrul bine stiut, alte stergatoare aero, bec LED ceramica pentru plafoniera mult mai puternic, chime bell Cielo, becuri H4 + W5W PHILIPS BlueVision.

Inlocuit cele mentionate mai sus, inclusiv filtrul de "polen", care era destul de mizerabil dupa doar doua luni.

Becurile sunt BETON, ciripitoarea de Cielo (faruri si centura) + martorul din bord "usi deschise", pe care am reusit sa-l activez dupa 2 ani, a transformat Micul Gigant in masina bengoasa :) )
Eu cred ca am lucrat bine, cu papuci, conectori, tub termocontratant, bride si alte nebunii. Un minus ar fi ca nu am gasit grosimea si culorile firelor cum mi-as fi dorit. Cu ocazia asta am mai aranjat si ce mai era aiurea pe sub bord.

Ce trebuie sa urmeze si ce as mai vrea:
- filtru polen adevarat;
- difuzoare fata Pioneer 10" pe 2 cai cu grilele de Matiz;
- buzunare usi;
- ceas bord tot de la Matizul donator;
- vazut cu A/C-ul ala cum va fi...;
- rezolvat cu rugina la pasaj roata spate;
- busonul rezervorului nu cred ca mai e bun, nu mai face presiune.

Cam atat. In rest apa, paie si bataie :D ...vorba vine :)

post-36075-0-40039000-1414160838_thumb.jpg

post-36075-0-41384400-1414160854_thumb.jpg

post-36075-0-44118500-1414160861_thumb.jpg

Share this post


Link to post

61500 - am scapat de idiotenia aia de ITP pentru inca 2 ani :)

 

Urmeaza sa schimb supapa PCV, am vazut ca este foarte mult ulei pe furtunele de pe acolo...

Share this post


Link to post

Ulei va fi in continuare indiferent de starea supapei. PCV-ul si EGR-ul sunt responsabile de mizeria din admisie, dar cum la Matiz sistemul PCV are si rol functional anume de a furniza parte din aerul necesar pt sustinerea turatiei de ralanti, rezulta ca nu poate fi eliminat din ecuatie. Daca vrei o admisie cat mai curata poti intercala pe traseul PCV un filtru de impuritati special pt asa ceva (google oil catch tank), plasat inainte de jonctiunea in care furtunul se imparte in doua, la care poti plusa cu o eliminare/blocare a EGR-ului daca chiar vrei sa fie 100% curat.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Da, stiu ca mereu va fi ulei pe acolo, dar deja era destul de mult. Si am avut dreptate, nu mai avea rol de supapa cu unic sens. Parca si masina se simte mai bine dupa ce las libera pedala de acceleratie, nu mai vine in nas asa des ca inainte.

Stiu de acel filtru, nu sunt pregatit pentru nicio modificare, masina merge foarte bine asa.

 

Merci!

Share this post


Link to post

Aproape 63.000 km, cutia a inceput sa faca figuri in treptele 1,2,3,R; bine ca merge inca 4. Figuri in sensul ca se simte levierul urat la mana, parca se loveste de ceva, nu caraie cutia. Urmeaza investigatiile, deja am vazut ca bucsile de la cabluri, cele prinse la cutie, au joc destul de mare, nu stiu cum ar trebui sa fie in mod normal. Varianta 2, ambreiaj dus, trepideaza intotdeauna la plecare de pe loc. Sau, de ce nu, ambele... :evilfork:

Cablul de ambreiaj l-am schimbat acum cateva luni de frica, nu era necesar, pedala reglata in dreptul celei de frana.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Iti faci prea multe griji, problemele pe care le semnalezi arata ca nu s-a incalzit uleiul in cutie, asa face si la mine pana se incalzeste uleiul, ba 3 chiar caraie un pic cand e frig, dupa nu mai sunt probleme decat cu 2 care agata si daca ii bag aghiasma in cutie. Trepidatul la plecatul de pe loc e de la disc/volanta care nu sunt drepte, daca in rest nu ai probleme . Ceea ce semnalezi tu se intampla si la mine de cand am masina, ba eu am luat si kit de ambreiaj care asteapta cuminte in debara. Ca sa prelungesc viata ambreiajului , la plecatul de pe loc, nu fortez decat dupa ce prinde bine discul, adica dupa ce ridic total piciorul de pe pedala de ambreiaj.

Share this post


Link to post

Am fâţâit-o ~50 km prin Bucuresti si la fel facea facaletul. Uleiul, sincer, e foarte bun, intra si la -5 grade incredibil de bine, dar ma gandeam ca s-a intamplat ceva la maneta sau la cabluri, pentru ca acum ceva timp se simtea extraordinar lievierul ala, mai ales cand am cumparat-o. S-a "stricat" la mine, numai sa stric sunt bun :) ) Nu stiu cum sa explic, se simte intr-un fel ca freaca fier pe fier si intra in viteze impiedicat de ceva.

Oricum nu ma apuc sa mai schimb nimic, decat atunci cand pica, problema e sa nu ma lase pe undeva, ca am obiceiul sa plec noaptea in mini-excursii.

De plecat de pe loc nici nu mai stiu cum sa fac, clar e ca nici vorba de fortat, cred ca turez pana pe la 1100 RPM la cuplare. De aia, din cand in cand, raman pe loc din cauza ca se opreste motorul ca la incepatori, au ras toti cunoscutii de mine, dar motorul asta chiar nu da niciun semn ca ar vrea sa se opreasca.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Mergi la un mecanic sau vorbeste cu userul buburuza_vesela care se pricepe bine la Matizuri, poate te ajuta el.

Share this post


Link to post

Mergi normal, nu te chinui cu plecatul de pe loc. Daca pleci cu un 1500 de ture de pe loc e ok, eu asa fac. La Spark imi tremura ambreiajul la plecarea de pe loc de la 13000 km, si acum am 43000 km. Cand o pica, o pica. Daca lasi ambreiajul la 3500 de ture si pleaca cu scart e ok :mrgreen:

Share this post


Link to post

O mai urmaresc o perioada sa vad cum se mai comporta. Mi-e frica de mecanici :( Eu as paria pe levier/cabluri. Pacat ca nu se pot schimba bucsile alea, cablurile costa mult.

Ambreiajul clar nu patineaza si n-are cum sa ma lase, eram in a II-a cu el cuplat si am calcat putin mai tare acceleratia (nu pana la podea) si au patinat rotile. Atat, singura buba cu tremuriciul, dar sunt linistit, daca si la voi e cam la fel... Mai am un prieten cu un Matiz si tot ceva de genul face.

Share this post


Link to post

:X

Am scapat si de husa aia gri, dar si-a facut treaba, volan ca nou. Cutia a mers perfect, nu-mi vine sa cred ca are toane; doar e masina, la feminin.

post-36075-0-54566700-1425138147_thumb.jpg

post-36075-0-29148400-1425138157_thumb.jpg

post-36075-0-85147500-1425138167_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

64.500 km

 

Bine c-am avut cu ce sa-mi mai ocup timpul:

 

- am vopsit barele jos in spate;

- am montat un ornament tevii de esapament (il voi cumpara pe cel original - mult mai cool);

- spalat "angro", dat cu ceara, dressinguri, uns chedere, uns balamale / broscute si zavoare. Gama "Dr. Marcus" e cea mai OK pentru Matiz, ieftin, mult si bun;

- am schimbat opritorul unei usi din spate care tot venea peste mine;

- schimbat stergatoare (care tot nu-mi convin);

- am curatat super-bine etrierul stanga (nu mai avea joc si urma sa se infraneze roata mai mult ca sigur). Aerisit sistemul apoi;

- verificat sistemul de incarcare / baterie. E OK, dar a scazut cu 0.4 volti valoarea cu consumatori la relanti;

- chiar si dupa schimbarea busonului de la rezervor, tot nu se simte nicio presiune, desi busonul lucreaza perfect;

- i-am facut si consumul: 3.8 % extern, 5.03 % mixt, 5.8 urban;

- reglat (ridicat) pedala ambreiaj, care observ ca se tot lasa;

- se pare ca problemele cu pornirea s-au mai atenuat, bat spre zero. As spune ca IAC-ul ar fi de vina, am exclus alte variante.

 

Urmeaza:

 

- polish faruri. S-au degradat rau si e pacat de "milionul" care l-am dat pe becuri;

- ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru benzina, filtru habitaclu, fise (Valeo), lichid frana. Piesele le-am cumparat deja;

- trebuie spalat bine motorul, sa scap cat pot de mult de ce-a mai ramas de la porcaria anti-sobolani;

- scutul de la galerie sper sa-l pun si pe el;

- peste doua luni ar trebui schimbat antigelul si cureaua alternatorului.

 

Nu stiu daca am mai uitat ceva...

Vorbisem cu buburuza_vesela sa ma duc sa o pun pe diagnoza, dar cum nu prea mai mai timp si nu mai face nici probleme, cred ca am sa mai aman.

 

post-36075-0-85403600-1431883479_thumb.jpg

post-36075-0-84556100-1431883494_thumb.jpg

post-36075-0-42912700-1431883551_thumb.jpg

post-36075-0-00581500-1431883562_thumb.jpg

post-36075-0-61665600-1431883572_thumb.jpg

post-36075-0-39721800-1431883589_thumb.jpg

Share this post


Link to post

tine-o tot asa, imi place ornamentul :mrgreen: chiar este de acolo

Share this post


Link to post

Merci! :D

Da' tu nu mai raspunzi la esemes? :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...