Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Ai vrut sa ne surprinzi cu plus o juma' de cal putere banui de ai pus bujii mai mari ... Ori, ai vrut a surprinde pistoanele cu scinteie la juma' de cursa. Va fac io, va dreg io ... 😆

  • Like 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Se vedea ca nu pornea/functiona motorul cum trebuie.

Am cautat pe forum sa vad daca si-a mai pus vreun coleg bujii din astea "micute". Spunea initial cineva ca a folosit si ca merge bine masina, dupa care a revenit la scurt timp cu mentiunea ca motorul pornea greu si la a N-a oara. Deci bujiile astea nu-s bune. Nu inteleg de ce, sunt identice ca specificatii si cu toate astea s-a vazut din start ca nu sunt ce trebuie.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Bujiile alea nu sint rele, ci nu corespund cerintelor iar eu inclin a crede ca sint diferente uriase de valori a rezistentelor celor doua bujii daca e sa luam in calcul plaja de 500 si 5-6000 ohmi, cele originale de matiz cred ca au undeva la 4000 ohmi, pot fi masurate cu un multimetru cum de altfel in intentia verificarii e inca buna ori e dusa si necesita inlocuire. Altfel corespund la pas si inaltime filet, temperatura (5-ul = calde), gap-ul identic, etc. Ca e B ori Bc la inceputul inscrisului ala nu poate influienta la scinteie. Ambele cu etanse (nu unul drept iar celalalt conic) ... Eu unu le-as masura sa-mi omor piticul, pentru a cunoaste cauza!

Aceiasi poveste si la motoarele in 2 timpi, nu primeste bujie corespunzatoare > nu te ajuta Punct

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Asa e, m-am grabit si nu le-am masurat. Asta ar ramane singura diferenta si motivul pentru care nu functioneaza corect motorul. Dar le-am pastrat si le masor de curiozitate. Postez aici.

Motoarele 2T sunt, intr-adevar, mult mai pretentioase.

Share this post


Link to post

Avem bujii cu sau fara rezistor, cit timp avem R-ul inscris pe bujie, e limpede, bujia e cu rezistor intrebarea ramine care e valoarea (in ohmi) acestuia de se pupa ori ba cu fisele, bobina. La fel procedam in cazul achizitionari fiselor de bujii, ne intereseaza cit au rezistenta inainte de a le pune in cos altfel ... trebuiesc masurate si probabil sa nu ne convina rezultatul, noua ca noua da' motorizarea e ceva mai gingasa cu sanse sa nu le accepte de nu se incadreaza intr-o oarecare plaja. Nici datele astea nu-s chiar batute-n cuie da' ce-i prea mult (ori prea putin) strica. Nu retin sa fi citit cindva in vre-un maunual legat de valoarea R-ului bujiei, cit trebuie sa aibe pentru motorizarea X ori plaja in care trebuie sa se incadreze. Din fericire, unii comercianti printre datele technice referitoare la acel produs (bujie) include si acest aspect (pun o poza mai jos) referitor la valoarea R-ului. De apreciat ! Spre ex. la Ford bujiile ce au fost schimbate, le-am masurat si au ~ 5,5 kOhmi.

 

triat.png

Share this post


Link to post
20 hours ago, Viktor said:

Avem bujii cu sau fara rezistor, cit timp avem R-ul inscris pe bujie, e limpede, bujia e cu rezistor intrebarea ramine care e valoarea (in ohmi) acestuia de se pupa ori ba cu fisele, bobina. La fel procedam in cazul achizitionari fiselor de bujii, ne intereseaza cit au rezistenta inainte de a le pune in cos altfel ... trebuiesc masurate si probabil sa nu ne convina rezultatul, noua ca noua da' motorizarea e ceva mai gingasa cu sanse sa nu le accepte de nu se incadreaza intr-o oarecare plaja. Nici datele astea nu-s chiar batute-n cuie da' ce-i prea mult (ori prea putin) strica. Nu retin sa fi citit cindva in vre-un maunual legat de valoarea R-ului bujiei, cit trebuie sa aibe pentru motorizarea X ori plaja in care trebuie sa se incadreze. Din fericire, unii comercianti printre datele technice referitoare la acel produs (bujie) include si acest aspect (pun o poza mai jos) referitor la valoarea R-ului. De apreciat ! Spre ex. la Ford bujiile ce au fost schimbate, le-am masurat si au ~ 5,5 kOhmi.

 

triat.png

In mod normal, ar trebui sa fie in configuratorul producatorului specificatiile tehnice pentru modelul masinii. Ceva similar:
image.thumb.png.11f055d724f497b5554b4d865d44286a.png

bkr6eix-11.thumb.jpg.a504a72d68cb4961befb26a04aeeee4d.jpg

 

Share this post


Link to post
36 minutes ago, pompiliu92 said:

In mod normal, ar trebui sa fie in configuratorul producatorului specificatiile tehnice pentru modelul masinii.
 

Da, pompiliu92. Intrebarea e urmatoarea : citi kOhmi are bujia in cauza ? In postarea anterioara unde am incercuit cu rosu la specificatii ii trecut 5 kOhm. Aici treaba-i clara. In schimb, pe piata sint bujii identice cu rezistor mai mare (sau mai mic) gen 9 kOhm ; 13 kOhm, 4 kOhm, etc. Poveste similara fiselor bujii unde nu-i chiar totuna de fisa are 4 sau 14 kOhm.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am masurat bujiile si nu mi-a aratat nimic. Am incercat si Ohm si kilo. Ori n-am stiut eu sa masor. In fine, nici nu ma mai intereseaza, oricum urma sa cumpar de care trebuie, fiindca fisa nu statea fix pe portelanul bujiei.

 

Nu vreau "sa vorbesc la bautura", dar ma face sa ma grabesc sa scap mai rapid decat mi-am propus de gigant. Inlocuitorul va fi o Dacia Spring, clar. Vad cam des in ultimul timp Check Engine aprins.

Abia am reusit sa mai pornesc motorul de unde eram, sa pot ajunge acasa.

Am pus testerul, aceeasi problema: senzor ax cu came. L-am aruncat direct la gunoi pe NBN asta si l-am pus iar pe cel din fabrica. O sa le scriu celor de la Radacini sa nu mai vanda asa gunoaie. Si... masina a reinviat. Sa vedem cat mai tine pana imi face iar figuri. Oricum, mi se pare dubios sa se "duca" senzorii asa... Mi-e sa nu aiba si masina alte probleme de-i strica. Zic asta pentru ca acum am observat, a avut eroare si pe senzorul de vilbrochen.

IMG_0634.thumb.jpeg.abf3636c55bab4461160501712ae7452.jpeg

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
6 hours ago, vrazvanc said:

 In fine, nici nu ma mai intereseaza ...

Haidi breee ... Acu ce facem, aruncam gigantu' pentru o bujie ? Doar matematica si carnea de porc is grele, mecanica ... NU ! 😉

Cit timp detin un MAS (motor cu aprindere prin scinteie) si tin a o doctori in regie proprie necesita nitica documentare iar informatii pertinente in domeniu sint la distanta de un click ori intrebare. Parca ce tragaci nu-si arata coltii la un momentdat ... da' se rezolva, motiv caruia consider important a avea la cunostinta cum verificam cap coada o bujie spre ex. pentru a inlatura o pozibila cauza cind face fente. Daca cu ani in urma o bujie o verificai ochiometric pentru eventuale fisuri si pierderi tensiune apoi gap-ul cu o carte postala (rare lerele pe atunci) iar scinteia cu bujia in soclu fisei si masa bujiei la masa motorizarii, azi, avem multimetru cu care intr-un minunt avem raspuns la starea unei bujii, si in ce priveste Ohm"u de e cu rezistor, continuitate, micro-fisuri a protectiei electrodului central ce da la masa ... De ce ma intereseaza kOhm unei bujii ? Pentru a avea un echilibru de valori in Ohm fise - bujii totodata a ramine in plaja recomandata. Spre ex. daca am fise de 5-6 kOhm e logic si firesc a avea bujii cu valoarea rezistorului intre 5-6 kOm si nu 4 sau 7. Multi Dorei produc bujii si le recomanda pentru o sumedenie de modele, da' oare e ceia ce-mi trebuie mie ? Intii calculam apoi decidem !

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Din ce am vazut si pe forumurile Hyundai, sunt proprietari care recomanda doar senzorii originali pentru coreene, pe motiv ca cei aftermarket nu si-au facut treaba corect, dar probabil e valabila treaba asta cam la toate marcile.

Eu pe Captiva am NBN senzor ABS la o roata si merge fara probleme, dar probabil acolo e treaba mai permisiva, la motor vorbim de alte precizii la masuratori.

 

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Intrebarea mea de necunoscator e de ce a fost schimbat senzorul original ? Altfel, eu unu am mari rezerve referitor la "inteligenta" testerilor, fiind capabile la fiecare 3 zile a-ti arata o neregula. Oare ... "Problema senzor ax cu came!" Serios ? Esti tu (tester) sigur ca nu un conector face fente, conductori, ori radacina problemei e cu totul altundeva ? Hmmm ... 

Share this post


Link to post

@Corneda Din pacate nu mai gasesc originali si de la dezmembrari nu vreau sa incerc. Pe cel de la arbore nu il gasesc deloc GM, iar cel de la ax e destul de scump (300 lei) si vine si greu, pe comanda. La Promotif mi-a spus domnul ca ar fi posibil sa il mai gaseasca la 200 lei, insa nu am mai intrebat. Si concluzia e ca "arunc" o masina din cauza unor doi senzori nenorociti.

 

@Viktor Posibil bujiile cu "C" in plus sa le fi scos degeaba si senzorul de ax sa fi facut figuri. In fine, oricum le schimbam ca nu imi conveneau. Imi amintesc si de colegul care spunea ca ii pornea greu dupa un timp cu ele. Nu stiu ce sa mai zic.

Acum 6 ore, Viktor a spus:

Intrebarea mea de necunoscator e de ce a fost schimbat senzorul original ?

E scris mai "devreme" in topic. Pentru ca, de cand am cumparat masina, pornea greu deseori la cald si dadea in nas in treapta III. La care se adauga si ca senzorul de ax are cod de eroare in Pending - cel din fabrica. Deci din motivele astea am umblat acolo si cu gandul ca daca e pe duca, sa nu raman cu masina prin boscheti. Conectorii par OK, dar ar fi indicat sa si masor pentru a fi sigur, gen ca nu-i vreun fir rupt.

Acum 7 ore, Viktor a spus:

fiind capabile la fiecare 3 zile a-ti arata o neregula.

Cu senzorul original nu am probleme.

 

Acum cred ca de vina pentru probleme sunt ambii senzori, inclusiv cel de vilbrochen. Din ce am citit, la cald fac figuri daca sunt defecti. Am comandat unul de la ERA. Ma gandesc daca mai umblu la ceva, sau daca umblu, ii iau si pe cei originali cu mine in caz ca... 😂

Share this post


Link to post

Da, din pacate nu stim daca bujiile respective au fost problema ori senzorul. De unde si incertitudine. Eu unu le verificam pe loc, astfel inchideam o posibila cauza, imi dadea cu da ori ba astfel stiam una si buna. Am prins-o in ofsaid, am taxat-o (verificat-o, suspiciunea) altfel nu voi sti in veci concret ce-o doare. Sigur, mai e si varianta cu schimbatul pieselor intr-o veselie insa nu ma coafeaza. Atasez mai jos setari multimetru pentru a masura valoare rezistor electrod central si pasul doi, daca nu cumva "da la masa cum se spune", microfisuri in protectia electrodului central. Spre ex. de ne e cunoscuta valoarea de 5 kOhm sa zicem iar la 4 bujii obtinem rezultate diferite insa apropiate de 5 e OK ! Ideal ar fi ca bijia sa fie pusa pe o bucata de lemn ceva in timp ce e verificata, nu pe metal (botu masinii dupa cum se prea practica) pentru a nu da eroare la multimetru.

Acuma, daca sr fi sa aleg intre un senzor nou dar slab calitativ si SH insa original, as merge pe varianta a 2-a. Faptul ca e SH asta nu inseamna ca nu isi face treaba ca la carte. Pe masina ce am, nu tot SH-uri ? Sigur ca da, o piesa noua atit a fost noua cit timp a fost in vitrina apoi odata montata ... SH scrie pe ea! Cit timp am luat la cunostinta de faptul ca senzorii aftermarket is problematici ... la revedere (!) imi iau chir 2 SH, da' originali ce-si fac treaba !

 

primul pas.png

pasul 2.png

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...