Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Schimba-ti singur distributia. Sint aici informatii cit cuprinde pe aceasta tema, te ajutam si noi. No ? Curaj gaina ca mi'ne te tai !

Acuma, sa nu intrebi de ce e nevoie de 10 electricieni sa schimbe un bec ...

Edited by Viktor
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Acum 5 ore, Viktor a spus:

Schimba-ti singur distributia.

😃 La varianta asta m-am gandit 100%, DAR: 1. mi-e frica (nah, nu sunt la nivelul Dj-ului, Mircea etc), 2. nu cred ca reusesc sa desfac/strang piulita de la vilbrochen, 3. ma chinui in fata blocului, in pozitii ciudate, 4. poate mai sunt necesare si alte operatiuni (cum ar fi inlocuit simeringuri etc) s.a.m.d. Nu exclud varianta, dar nici nu promit.

As incerca la "reprezentanta" unde-mi duc Mazda, dar cu conditia sa stau langa masina.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

@adrian_r5

Stiiuu, mercii! 👎

Mi-a nenorocit masina. El mi-a rupt surubul in chiulasa si mi-a mai cerut si bani si nici n-a mai dat vreun semn sa-si repare greseala. Sa n-aud!

Mai bine ii dau foc gigantului.

Nu stiu cum sa fac sa nu mai vina nimeni la el. N-are unde lucra, n-are lumina, n-are nimic etc.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
7 hours ago, vrazvanc said:

😃 La varianta asta m-am gandit 100%, DAR: 1. mi-e frica (nah, nu sunt la nivelul Dj-ului, Mircea etc), 2. nu cred ca reusesc sa desfac/strang piulita de la vilbrochen, 3. ma chinui in fata blocului, in pozitii ciudate, 4. poate mai sunt necesare si alte operatiuni (cum ar fi inlocuit simeringuri etc) s.a.m.d. Nu exclud varianta, dar nici nu promit.

 

Bocsánat ! Mi az hogy : nem tudom, nem tudok, ha ?   NEM AKAROD !!!

Crezi ca Dj'u, Mircea ori alti mecanicosi de pe aici s-au nascut cu cheie dinamometrica in mina ? Maxim mingaiau bujia, da' nici vorba de cunostinte in ale mecanicii ! Toate au un inceput, asadar, pune mina si repara-ti caleasca cu mina ta ca avem nevoie de concurenta ! Drept bonus, munca te face nobil ! N-are la ce sa-ti fie teama, de nereusita nici atit, e firesc pentru ca cu totii am avut, avem si avea nereusite. DAR, nu ne descurajam si continuam : mai facem o data, inca o data, si inca o data ...pina reusim ! Acces la informatii e din belsug, unde nu stim sau nu pricepem intrebam, pas cu pas avansam si mecanicos ne laudam ! No ? Mit mondasz ?

Daca si fii-mea doreste a deveni mecanicoasa (printre altele) sa-si repare tragaciu cu minuta ei, motiv caruia ii predau ore de mecanica ... Nu stiu, nu pot nu incape in discutie ! Sa VREI doar , ca celelalte se rezolva !

 

Moama, da' ce aspru graira-i ! Uh.

Share this post


Link to post
1 hour ago, vrazvanc said:

 👎

 Sa n-aud!

Nu stiam povestea  😞

N-am nicio tangenta cu persoana in discutie ... doar mi-am amintit de topicul respectiv.

 

 

Share this post


Link to post

@Viktor Va multumesc mult pentru incurajari! Conteaza pentru mine. Chiar nu stiu ce fac, dar vad eu pana in aprilie (atunci face cinci ani). Succes fetei in ce-si doreste! 🙏

@adrian_r5 🙂 Ti-am multumit sincer, pentru faptul ca ti-ai facut timp sa citesti postarea mea si ca mi-ai oferit o varianta OK, dar de care nu mai am eu nevoie. Stiam ca n-ai de unde sa cunosti povestea. Omul chiar e pe segment, dar mi s-a parut ca are anumite lipsuri si nu mai vreau vreodata sa am de-a face.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
19 hours ago, vrazvanc said:

 

 

Decizia iti apartine ! Iar eu ma simt OBLIGAT sa ti-o respect pentru ca astfel e corect.

Tre sa recunoastem ca in a da sfaturi ne pricepem de minune, e in ADN-ul uman, ce mai ...

Share this post


Link to post

Un sfat foarte bun. Repet, si eu iau in considerare si ma gandesc de mult daca s-o fac sau nu.

Va anunt eu cum procedez. 🙂

Multumesc!

Share this post


Link to post

Hmmm, luandu-mi o diagnoza "Delphi" (caci Mazda imi face figuri cu DPF-ul), m-am jucat si am constatat ca am, in Pending, eroarea P0341 Camshaft Position Sensor “A” Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single Sensor).

Screenshot_20230124_194338_Gallery.thumb.png.a93c05fa23465e4991f8e504074c11d1.png

Probabil de aici explicatia: de ce porneste greu, cateodata, la cald...

Cred ca-mi voi comanda un nou senzor, sa-l inlocuiesc. Inclin spre Delphi, ca producator.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am luat senzor Delphi. Sa vedem cand am timp sa-l montez. Pe frigul asta, oricum nu as fi avut dispozitie.

Intre timp, mi-am amintit, ca la un drum lung, prin septembrie, mi-a facut ceva figuri. Pe langa ca tragea dubios de greu, cand lasam acceleratia si-o calcam mai "intepat", se simtea un soc, se comporta ca si cand i-as fi dat "COX". Asta trebuie sa fie explicatia, senzorul ala.

Mai comandasem (dar am anulat) un fagure din plastic, o plasa tuning, sa o pun jos, la bara fata, pentru a proteja condensorul A/C-ului de pietre, gaze etc. Dar m-am uitat mai cu atentie si nu pare ca as reusi; spatiul intre bara si conducta condensorului e mica, plasa fiind groasa, de 4 mm. Din aluminiu nu vreau, voiam ceva gros, flexibil, care sa revina la forma initiala.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Un pic de teorie, in lipsa senzorului de axa, motorul nu stie pozitia motorului exacta ci doar aproximativa, doar din arbore stie de exemplu ca pistoanele 1 si 4 sunt sus, dar nu stie care din ele e pe compresie si are nevoie de scanteie si care a terminat evacuarea si incepe ciclul de admisie.

Rezultatul, injectia treceiese din modul secvential ci se comporta ca una monopunct (injectoarele pulverizeaza toate in acelasi timp) la fel si aprinderea 2 cu 2 (1 cu 4 si 2 cu 3 respectiv).

La matizul tau oricum e "wasted spark" deci nu afecteaza, nu are delcou nu?

Si, cel mai important, nemaiavand "rezolutie"buna in pozitia motorului, intarzie avansul aprinderii la o valoare de siguranta la care motorul sigur nu detoneaza, de aici pierderea de putere defapt 😉  Alte manifestari nu ar trebui sa apara deci celelalte probleme daca sunt, sunt din apta parte, de exemplu la matiz un punct de "failure"cunoscut este senzorul MAP (defapt linia de vacuum care vine la el).

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Acum 2 ore, Dj_Dark a spus:

nu are delcou nu?

Nu are.

 

Acum 2 ore, Dj_Dark a spus:

"failure"cunoscut este senzorul MAP

Nu are eroare pe el. O sa ma uit si la el (sa-l curat). De cand am cumparat masina, a dat in nas, numai in treapta III. N-a mai facut asa de ani de zile, probabil dupa ce n-am mai alimentat de la Petrom.

 

Acum 2 ore, Dj_Dark a spus:

celelalte probleme daca sunt, sunt din apta parte,

Din ce-am citit, despre eroare pe care o are, poate da simptomele astea. Oricum, masina merge/mergea bine si asa. Doar ca vreau sa inlocuiesc senzorul de pozitie ax preventiv, poate totusi merge mai bine ca pana acum si scap si de restul fitelor.

 

Multumesc pentru ca ti-ai facut timp sa-mi scrii!

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
19 hours ago, Dj_Dark said:

La matizul tau oricum e "wasted spark" deci nu afecteaza, nu are delcou nu?

Avind in vedere faptu' ca are 3 cilindri si  3 bobine ... nu vad de ce ar fi "wasted spark" ... 

MatizIgnitionE3.pdf

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Corect, mi-a scapat aspectul asta din vedere, are 3 bobine. Prea mult 4 cilindri strica 🙂. Se poate ignora o parte din explicatia de mai sus, nu este valabila la 3 cilindri, ramane aia cu avansul intarziat doar.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post

M-a lasat bateria, dupa sase saptamani de stat nemiscat, in garaj.

Sunt un pic - mai mult - dezamagit. A stat si fara alarma.

Abia se mai aprindeau becurile in bord. Cum ma grabeam sa schimb masinile (sa bag Mazda in garaj), am dat bice si m-am apucat sa imping gigantul, desi am zis ca n-o sa fac asa ceva vreodata. Abia la "a V-a cheie a luat-o". Apoi, prostul din mine a iesit la iveala si si-a amintit ca avea cabluri de pornire in portbagaj, in Mazda. O juma' de ora m-am numit "prost"...

Acum bateria gigantului e la incarcat.

Bonus: mi-am comandat un jump-starter de la Xiaomi, sa-l am cu mine mereu.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Pe cind eram tinar (ca ideie : acum 23.5 ani in urma implinisem 23.5 ani !) si alergam o skoda 105, de la colier rusesc (adica sirma) si patent, aveam dupa banchetele din spate cam tot ce-mi trebue pentru un RC la marginea drumului cu excepria blocului si chiuloasei. "Fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca ..." Se pare ca intre timp m-am luminat si m-am lasat de sporturi gen resuscitare baterie si chestii similare. Odata ce nu o mai ajuta hormonii ... la revedere, alta noua si cu portbagajul gol fara de inutile ce sa-mi ocupe spatiu aiurea. O pereche de cabluri de dat curent am in dotare dar si alea in ideia de a da curent nu de a primi, placerea fiind de partea mea in a intinde o mina de ajutor de situatia impune.

Share this post


Link to post

As fi fost si eu mai bucuros daca ma ajutam pe sine, decat sa ma injur de mama focului, dupa.

De asta spuneam ca sunt dezamagit. Bateria e o smecherie de Varta, noua, luata vara trecuta...

Am observat mai demult, ca e mai proasta ca vechiul Energizer, in sensul ca, dupa o perioada de stationat (doua-trei saptamani), invarte greu. Nu mi s-a potrivit Exide la Mazda, ca pe asa ceva mergeam, 100%. Am luat tot Varta, tot vara trecuta.

Data viitoare, daca se potrivesc specificatiile, merg pe Exide. Acum... sa fiu eu sanatos si sa traiesc, sa fac chestia asta (ma refer daca tin noutatile din dotare ~sapte ani😄).

In schimb, n-am mai verificat consumul de cand am montat player-ul audio. O consuma chinezaria asta mai mult... nu stiu. Prea dubios, sau e prea proasta Varta.

Am mai avut Varta, cand eram pusti, pe Dacia. O mizerie si atunci, ramaneam ca fraierul cu masina pe marginea drumului. M-am gandit ca totusi e un brand, dar pe care am sa-l evit pe viitor, impreuna cu Rombat, care si ala mi-a facut probleme - si nu numai mie (ramas fara curent, curs).

Vecinul de la garaj, si el, dezamagit de o Caranda veche de sase luni, l-a lasat si a trebuit incarcata.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Varta e un brand ! Am avut Varta ce a tinut 9 ani, o alta 7 ani, o a 3-a careia nu-i cunosc virsta insa isi face treaba cum trebuie in plus, multor alte cunostinte le-am recomandat acelasi prosus fix de la acelasi magazin si n-am auzit (de ani buni) pe nimeni a se plinge ca ar avea probleme cu bateria. In cazul tau, sa nu fie o cu totul alta problema ce-ti termina bateria. Spre ex. o Varta ce ii luata jos de pe woo si tinuta in garaj, nefolosita de nu stiu cind, acum citeva saptamini am dat-o cu imprumut cuiva caruia ii cazuse bateria pe cind era cu minusuri afara cu care a pornit la sfert, stiu cum a pornit pentru ca eu am montat-o pe tragaciu in cauza. Personal, despre Varta numai de bine si fara tenta de reclama.

L.E. Apropo, un consumator cit de mic de isi trage seva din barerie ti-o slabeste semnificativ in citeva saptamini. Cind planui a o trage pe dreapte pentru o perioada mai lunga, scoate-i borna de minus si o repui inainte de a porni ba chiar si masurata atit inainte cit si in timp ce se da cheia pentru a se observa cit scade in V. Cea mai sigura metoda de a-ti intari convingerea ca bateria in sine ii de proasta calitate ori ... problema e cu totul in alta parte.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Varta e un brand, intr-adevar, dar nimic nu mai e ce a fost, pana la urma si totul tine de noroc.

Pe scurt, ca o concluzie, am sa verific consumul, iar daca acesta e OK (si suspectez doar player-ul - daca e cazul), fie e bateria proasta, fie nu prea am mai folosit eu masina des, in ultimul timp si intru eu la banuieli.

Nu mi-e greu sa scot borna, cand o las nefolosita, dar ma ia cu ameteli cand ma gandesc ca trebuie sa reglez player-ul. 😁

Pana atunci las bateria la redresorul smart cateva zile.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Intr-adevar, ii ceva mai diluata calitatea produselor (de orice natura) sa calculam totusi si nu sa decidem luind in calcul si eroarea umana ca nah, mai gresim ce e firesc, probabil ca in cele 6 saptamini trebuia sa-i dau o cheie de inviorare, ca ideie. Altfel, nu-ti crea (precum subsemnatu' in tinerete) prostul obicei de ca cara cu tine vrute si nevrute "ca daca". De e sa crape, o sa crape fix ceia la ce te astepti mai putin si pentru care nu esti pregatit ori, dupa un deceniu da carat in portbagaj nu's ce piesa/scula intimplarea face ca din motivul "N" sa fi lasat/uitat acasa si ce sa vezi, tragaciu fix atunci iti face figura, ca sa vezi cit mult simt al umorului ne da tircoale. Acuma, e pur si simplu un sfat de a nu-mi da copy paste iar decizia desigur iti apartine! Cam asta tineam a sublinia in exemplul dat anterior cu skoda 105.

Share this post


Link to post

Ciudat, ca tot o Varta am si eu pe Nubira si a intrat pe 7 ani. Cum iarna sta masina mai mult in garaj, la vreo doua saptamani sau o luna ii mai dau o cheie de "inviorare", asa cum zice Viktor si o las sa mearga vreo 30 de minute.

Share this post


Link to post

@Viktor Nu car multe dupa mine. In Mazda am, intr-o geanta, pe langa cele obligatorii, un cablu de remorcat, cabluri de pornire si o trusa cu cateva scule (patent, surubelnita, set de chei, cutter, banda izolier, bride). In Matiz la fel, dar fara cabluri de pornire si remorcat.

Jump starter-ul il voiam de mult, dar nu am fost dispus sa dau 300+ lei pe el. In schimb am avut roboti de pornire cu compresor, cu baterii clasice Pb. Nu mi-au placut, fiind mari/grei nu aveam cum sa-i bag in buzunar si, fiind cu baterii clasice, trebuiau periodic intretinute.

 

@pompiliu92 Bateria pe Nubira e mai mare, a mea, pe Matiz, e mica (35 Ah) si se duce repede. E adevarat ca, in ultima perioada, masina a cam stat mult in parcare si n-a mai vazut drum lung. Plus ca e si noul player montat, cam de cand e si bateria.

 

O sa ma conving dupa ce verific consumul in stationare. Sper sa nu faca fite player-ul pentru ca imi place foarte-foarte mult.

 

Alta noutate: mi-am cumparat set de oglinzi cu reglaj din interior.

Urmeaza sa le montez, bineinteles cu gaurit tabla usilor. 👹 Abia astept sa-mi bag bornasina-n ele. 😋 Asta ca sa nu mai fiu ultimul papagal in ceea ce priveste "dotarile" masinii. Cine a mai pomenit, ca in 2023, sa scoata mana pe geam sa-si regleze oglinzile?

Au costat 28 lei si 55 de lei, de la Radacini, coreene, nu originale; dar arata bine, par de calitate.

  • Like 1

Share this post


Link to post
2 minutes ago, vrazvanc said:

@Viktor Nu car multe dupa mine. In Mazda am, intr-o geanta, pe langa cele obligatorii, un cablu de remorcat, cabluri de pornire si o trusa cu cateva scule (patent, surubelnita, set de chei, cutter, banda izolier, bride). In Matiz la fel, dar fara cabluri de pornire si remorcat.

Jump starter-ul il voiam de mult, dar nu am fost dispus sa dau 300+ lei pe el. In schimb am avut roboti de pornire cu compresor, cu baterii clasice Pb. Nu mi-au placut, fiind mari/grei nu aveam cum sa-i bag in buzunar si, fiind cu baterii clasice, trebuiau periodic intretinute.

 

@pompiliu92 Bateria pe Nubira e mai mare, a mea, pe Matiz, e mica (35 Ah) si se duce repede. E adevarat ca, in ultima perioada, masina a cam stat mult in parcare si n-a mai vazut drum lung. Plus ca e si noul player montat, cam de cand e si bateria.

 

O sa ma conving dupa ce verific consumul in stationare. Sper sa nu faca fite player-ul pentru ca imi place foarte-foarte mult.

 

Alta noutate: mi-am cumparat set de oglinzi cu reglaj din interior.

Urmeaza sa le montez, bineinteles cu gaurit tabla usilor. 👹 Abia astept sa-mi bag bornasina-n ele. 😋 Asta ca sa nu mai fiu ultimul papagal in ceea ce priveste "dotarile" masinii. Cine a mai pomenit, ca in 2023, sa scoata mana pe geam sa-si regleze oglinzile?

Au costat 28 lei si 55 de lei, de la Radacini, coreene, nu originale; dar arata bine, par de calitate.

Posibil sa fie producatorul oglinzilor originale. Radacini are destul de multe piese similare.

Share this post


Link to post
Acum 7 ore, vrazvanc a spus:

Jump starter-ul il voiam de mult

Mi-a sosit smecheria. 🙂

IMG-20230327-WA0004.thumb.jpg.2849809f7aa8a784471c24c40646d712.jpg

 

@pompiliu92 Inafara de faptul ca, pe cea din dreapta, nu scrie "Objects in mirror are closer than they appear", mi se par destul de "originale". Nu le am la indemana pentru poze.

Sunt nerabdator sa le montez. Sa vedem cand...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...