Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

On 9/12/2022 at 4:33 PM, vrazvanc said:

Desi ma uitam la voi (cei care mai suntem activi pe aici), ca va dati sufletul pentru fiarele astea, sincer, nu puteam sa inteleg cum si de ce nu va mai opriti. Ei bine, am intrat si eu in hora asta: multa munca, timp si bani pierduti. Obsesie, nebunie, pasiune... cine stie?!

Bravo 🙂 

Si eu la bmw-ul rosu am pati la fel cu radiatorul din fata, nu avea nici o legatura, au trebuit conductele indoite, din 6 prinderi la ventilator au mai ramas doar 4, etc.

O sa uiti tot dupa ce merge 🙂 

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Salutaree , vad ca ai avut ceva de munca , ti-a iesit rugina din nou , ca si la mine , la mine e tot c-am la fel dar si mai rau . Sunt curios de rezultatul final , parca a mai fost reparat in spate la contra aripi , ai avut gaura deja ca si la mine :)) da na asta e . Aaa si vad si la tamburi spate ai ceva rugina de suprafata , nu e chiar asa de rau dar ca sa arate mai estetic recomand sa ii duci la sablat . Fratele meu a dus etrieri la sablat si au iesit foarte bine , plus ca numai da rugina 👍

Share this post


Link to post

@Mark-Damas 97' 98' Salut,

Am muncit, dar nu sunt, in totalitate, multumit. Rugina nu a iesit din nou, s-a tinut bine lucrarea mea la arcada din spate-dreapta, facuta de mantuiala. Problema a fost ca pietrele au ciobit vopseaua pe canturile aripilor, pana la tabla si a inceput sa sape rugina pe sub ea. Despre rezultat ce sa zic: ...de KK-o. Dar nu prea bate la ochi. Mai am sa dau un smirghel cantul noii vopsele, urmat de un polish. Am ales sa vopsesc din scurt, adica mascat, sa nu ma intind peste vopseaua originala. E gresit sau nu, asa am vrut. Nu ma mai intereseaza; sper sa tina si sa n-o mai manance rugina, cel putin o perioada. Nuanta noii vopsele e foarte asemanatoare, dar se vede ca e mai inalta. Nu mai spun ca mi se asezau tantari si fluturi peste noul strat de vopsea si lac. Ce sa mai, a fost show maxim. N-ati fi vrut sa ma auziti in ce hal am injurat...

Despre tamburi mi-a atras atentia si un vecin. Dar arata mai urat in poze fata de realitate. Nu exclud sa-i vopsesc; dar nu ma complic cu sablatul. Etrierii arata bine, am vopsea pentru temperaturi ridicate, dar nu am de gand. Ma degraba o curatare sumara si inlocuit placutele (le am - Textar). Le schimb la primavara.

 

Screenshot_20220926-183805_Gallery.thumb.png.c836919b927cf1c2c4d2e33abb955c1c.png

Screenshot_20220925-134353_Gallery.thumb.png.c022d012e247605e9b1878c2cc7600b2.png

Screenshot_20220925-134358_Gallery.thumb.png.581f70ac6a91522e35ceda4831dd8ced.png

Screenshot_20220925-134404_Gallery.thumb.png.8e976f552e15164f860587dc43595561.png

Screenshot_20220925-134408_Gallery.thumb.png.9aeb149c7935d6ea44f53c5d7f9caa22.png

 

A/C-ul: 

Am inlocuit vaporizatorul, condensorul, uscatorul si compresorul. Acelasi model, cel din urma, Delphi, era si pe masina.

Au ramas, ca deseuri - sper functionanale, o bucata de conducta si doua furtunuri. In rest, toata instalatia e noua.

Nu am apucat sa ajung la mecanic, sa vad daca o sa am AC, sau nu, ca e tare ocupat "meseriasul". De o saptamana ma tin de el. Imi vine sa imi infiintez un service, ca sa scap de toate panaramele care cred ca stiu sa repare masini.

 

Screenshot_20220925-134412_Gallery.thumb.png.bc7dc4b84c35c43b4560333fe00aad4c.png

Screenshot_20220925-134416_Gallery.thumb.png.1d91e1c212e26dd94474f30a36f9a6b1.png

 

Mi-am comandat o valva PCV noua, pentru ca am fost la munte si a mers nasol masina, cu dat in nas si intreruperi la decelerare. 39 lei, atat a ajuns una!

Plus comanda de piulite de roata clasica si o cheie de 19 - am realizat ca, daca fac pana, raman in drum, pentru ca nu am cheie sa scot roata cu pana si nici piulite pentru roata de rezerva.

Si alte prostii, gen furtunuri, valva purjare etc-uri. Unele la supra-pret, altele mocka.

Am mai curatat clapeta de acceleratie, IAC-ul si PCV-ul actual. Parca merge mai OK-iut.

 

Sa nu strambati din nas, va rog, cu vopsitul. Daca voiam treaba profesionala, ma duceam la meseriasi si, eventual, vopseam toata masina. Nu sunt multumit, dar parca mai bine mi-e cand ma gandesc ... ca nu mai avanseaza rugina. Am muncit destul, dar nu am vrut sa fiu atent la detalii. Ma pricep, dar nu am vrut. Are 16 ani masina si inca arata OK. Dar de masina de epoca, nu poate fi vorba.

Edited by vrazvanc
  • Like 4

Share this post


Link to post
On 9/12/2022 at 4:33 PM, vrazvanc said:

La prima vedere compresorul pare la fel ca forma, singura diferenta e ca nu are are filet in urechile care pe prind de suport, asta inseamna ca trebuie sa-l fixez cu piulite.

In poza pare sa aiba filet ... cel putin la "urechea" de sus ... sau nu vad eu bine ?

LE -  sau tu te refereai strict la "urechile" de jos ?

 

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post
Acum 4 ore, adrian_r5 a spus:

LE -  sau tu te refereai strict la "urechile" de jos ?

Exact, cele de jos. Nu au filet. Doar la cea de sus. Dar e OK, m-am descurcat. Am mers si cu 130 km/h si n-a sarit cureaua. 😁

Share this post


Link to post

Meserie de lucrare treaba cu AC-ul, ce pot sa spun. Ceva de genul ma paste si pe mine in viitorul nu foarte indepartat. Numai daca as gasi un compresor cum trebuie si nu chinezarii refurbished...... In rest, pe la buza portierei e rugina sau mi se pare mie ?

Share this post


Link to post
Acum 6 ore, Horica00 a spus:

In rest, pe la buza portierei e rugina sau mi se pare mie ?

Daca te referi ca se vad umflaturi sub vopseaua noua, pe cantul usii: rugina a mancat putin din tabla. A fost curatata si tratata cu convertor de rugina. Nu a iesit finisat frumos, pentru ca nu am mai dat cu chit, ci am grunduit/vopsit/lacuit, direct peste ce era. Nu se vede acolo, sau mai bine zis, "la tara merge". 🙂

 

Cu A/C-ul (si nu numai) e bataie de cap cand e vorba de vechituri. Daca am lucra cu, si pe piese noi (ma refer la masina), ar fi o placere.

Eu am ales sa iau compresor nou, tot de la acelasi producator cum era in instalatia veche. Avand in vedere am dat pe el 950 de lei, fata de 2300 lei, cat era pe site Radacini, eu zic ca-i OK.

Share this post


Link to post
51 minutes ago, vrazvanc said:

am dat pe el 950 de lei, fata de 

... chiar si fata de cit costa acum la pravalia respectiva 👍

 

LE - cele mai ieftine compresoare le-am vazut la astia de la Lott Autoteile ... pretu' pornind de la 125,39 € pt.  Lott Hausmarke (astea nu-mi dau seama daca sint noi sau refurbished ... cum sint cele de la Estock ... si care nu sint deloc ieftine - ELSTOCK 51-0689 vs DELPHI TSP0155855)

Edited by adrian_r5
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cred ca trebuie sa umblu la franele pe spate, pe motiv ca nu tin cum trebuie si sunt si dezechilibrate. Asta mi s-a spus la ITP, recent. Frana de mana "cica" e strong.

Ori nu am montat eu bine sistemul care le autoregleaza, ori nu stiu. De ce nu s-au reglat singure, oare, in conditiile in care s-au mai tocit sabotii..?

 

Cu AC-ul ma duc saptamana viitoare la un service, sa vedem ce urmeaza.

 

In rest, toate bune si vreo 93.xxx km.

  • Like 1

Share this post


Link to post

A/C FUNCTIONAL!🥳

In sfarsit, minunea s-a intamplat. Am scapat si ieftin, 170 de lei.

S-a facut test de presiune pozitiva, apoi testul de vacuum, efectuat cu aparatul. Sper sa tina... Inainte sa punem aparatul, am testat si valva de la conducta veche si, bineinteles, pierdea. Asa ca s-a inlocuit.

Adaugat 550 ml de freon si 2 gr de substanta de contrast (ca nu mai avea). Ulei avea compresorul (sper).

Ce nu-mi place e ca decupleaza compresorul des. Merge la inceput cateva minute, dupa care decupleaza la minut, sa zic asa; nu am cronometrat. Singura chestie ce-mi vine in minte, e senzorul de pe vaporizator. Ma gandesc la faptul ca proba AC-ului, facuta la 19 grade, face ca vaporizatorul sa inghete (sa se raceasca mult) si din cauza asta. Nu stiu... Mecanicul, care are Spark, a spus ca si la el e aceeasi situatie. Si ca la Loganuri e la fel. S-a uitat la presiuni, a spus ca sunt bune.

Nu mai conteaza si nu ma mai intereseaza. Sa mearga! Sa fim sanatosi si vedem la vara; mai e mult pana atunci. Dar rece baga bine. Nu am avut sa-i punem un termometru, dar e ce trebuie.

Inca ceva: asemanator zicalei multora, cum ca te ia vantul cu Matizul cand trece un tir pe langa tine, la fel e si aia ca nu mai trage deloc motorul, cu AC, e fix-pix. Da, e adevatat, il inmoaie nitel, dar nu-l stoarce de tot. Oricum si fara AC, tot blegeala era. Si cand trece tirul, se simte si-n masini mai mari/grele.

Edited by vrazvanc
  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Bravo, treaba buna.

Treaba cu decuplatul ar trebui sa fie normala, cel putin asa e si la Captiva spre exemplu, cupleaza gen un minut , apoi o pauza si tot asa, exceptie treapta 4 de ventilatie, unde ramane cuplat timp mai indelungat; poti incerca acest lucru sa vezi daca face la fel.

Share this post


Link to post

Daca asa e sistemul, asa face, decupleaza/cupleaza mai des, mai rar, depinde de temperatura de afara. La bmw e36, tot ce inseamna dacia si suzuki de exemplu e la fel, la espero si bmw e46 nu.

O alta varianta ar fi sa fie prea mult freon si sa faca presiune prea mare pe inalta dar daca mecanicul zice ca e ok (nu tre sa treaca de 20 bari) atunci "asa face toate" 🙂

Vezi vara viitoare pe caldura mare daca mai face, la cere mare ar trebui sa ramana cuplat mai mult.

Bravo, ai reusit 😉

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Va multumesc! 🙂

Mi-a spus presiunile, nu le-am retinut, dar a spus ca sunt bune. Cu o mentiune totusi, la un moment, a scazut spre limita inferioara. Sau ceva de genul. Oricum nu e de aici si nici de la presiune depasita; imi spunea el.

Pe treapta I am tinut aeroterma, pe recirculare.

Exact la minut face cuplarile/decuplarile; prima data sta mai mult cuplat. Posibil sa se raceasca prea mult vaporizatorul si de aia. Acum nu prea am ce testa, ca e racoare afara, compresorul e nou si isi face treaba mai bine fata de unul uzat. Sa vina caldurile! 😀 Nu numai ca am rezolvat cu aerul, dar nu suport iarna.

In fine, nu mai conteaza, iar daca mai e ceva, corectez. Grosul a trecut.

Share this post


Link to post
14 hours ago, vrazvanc said:

la fel e si aia ca nu mai trage deloc motorul, cu AC, e fix-pix. Da, e adevatat, il inmoaie nitel, dar nu-l stoarce de tot.

Stai sa vezi vara pe canicula, acum e aerul mai rece si e ok. 🙂

 

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Mie mi se pare lesinata oricum-oricand. 😀

DAR: ma asteptam sa fie grav.

Oricum, bine ca are aer acum si nu e musai sa-l si folosesc. Plus ca am inteles ca daca o calci, opreste compresorul. In fine, nu-mi fac probleme.

Share this post


Link to post
La 04.11.2022 la 9:56, Corneda a spus:

poti incerca acest lucru sa vezi daca face la fel.

Am incercat pe ventilatie cu treapta IV, aer proaspat si, intr-adevar, (cred) nu a mai decuplat. Cum am dat pe treapta I, parca incepuse sa decupleze.

Am bagat in termometru in aeratoare si, cel mai putin, am avut 7.5 grade celsius, cu 20 de grade afara.

Screenshot_20221105-201904_Gallery.thumb.png.42f9be67c6c8208a2e400ba87114f398.png

Ce credeti ca am facut tacit?

...Mi-am pus ce mi-am dorit, de cand am masina: ceas de bord original.

Am studiat forumul (traiasca el), am dat - cu greu - peste mufa cu fire, am tras o gaura in bord cu letconul si am finisat cu un cutter. Bine ca m-am ales doar cu o zgarietura pe bord, care nu prea se vede. Nu conteaza. 20 de lei m-a costat ceasul, singurul la ora actuala pe 'net. Am mai vazut la englezi, dar la 20+ de lire, plus termen de livrare enorm, nu mi-a trebuit.

Screenshot_20221105-201919_Gallery.thumb.png.a38c882c4f705b571e9d57b9ad901ada.png

Screenshot_20221105-201922_Gallery.png.bed042e57588581a6edd65746ff6315c.png

Si o poza cu Micul Gigant.

Screenshot_20221105-201859_Gallery.thumb.png.9b98fcd4ac5ea3a4033a081ade6f89b7.png

  • Like 5

Share this post


Link to post
On 11/3/2022 at 11:29 PM, vrazvanc said:

Ce nu-mi place e ca decupleaza compresorul des.

Oarecum la subiect ... din manualul de service pt. euro 2  (in cel pt. euro 3 n-am gasit la o cautare sumara) la pag. 1F - 4:

compresor ac matiz.JPG

Edited by adrian_r5
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Intre timp, maruntisuri: am lipit (sper ca acolo ii era locul) un sticker de AC si, daca tot l-am primit, unul legat de alte chestii.

Luate de la chinezi. Sunt de VW Polo, dar se potrivesc specificatiile.

Screenshot_20221210-163649_Gallery.thumb.png.ae1a84c1ab66c7b1c3c67138c7b010f2.png

Screenshot_20221210-163647_Gallery.thumb.png.a598d3b7e11f97b6bf3c1542cdc98775.png

 

Probat AC-ul si decupleaza des grav. Probabil chiar e de la frig (12 grade). O sa probez si la Mazda, sa vad, de curiozitate.

 

Am mai luat, de la Bulgari - 10 euro - (dezmembrari), un parasolar pentru pasager cu oglinda. Chiar daca nu se macheaza/rujeaza sotia (si oricum sta in spate cu bebe), asa am vrut eu; am incercat de cand am cumparat masina, insa nu am gasit. Dar nu stiu daca o sa-l pun, e cam copt de soare si difera nuanta.

Revin cu poze.

 

Nu mai stiu daca am scris, am pus si la marche-arriere LED alb-stralucitor. Mai de pusti asa... 😀

 

Screenshot_20221106-013435_Gallery.thumb.png.6e9ed4740958fe751ef8fdf6b7c6c3bb.png

Edited by vrazvanc
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am mai probat AC-ul la vechiul Focus alor mei = decupleaza si ala; nu asa grav ca la mine, dar o face.

Am probat si la Mazda mea = NIMIC, nu decupleaza deloc. Ori e mai complex sistemul (mi s-au parut mai multe tevi/furtunuri), ori e obosit compresorul si/sau nu mai are asa mult freon. Desi, verile sunt racoroase in masina.

Nu mai investighez nimic. Vad la vara. Sper sa nu mai decupleze la 30 de secunde - un minut. Oricum, pare OK si e gen "asa face toate". Am tinut cont si de relatarile voastre + din cate am citit pe 'net. Totusi am zis sa impartasesc si aici concluzia.

Share this post


Link to post

La Mazda ai cumva clima?

Share this post


Link to post

La clima nu prea decupleaza, fiindca actioneaza drept dezumidificator iarna. Asa e si la Skoda mea.

Share this post


Link to post

Mai invat lucruri noi de la voi.

Merci!

😃

  • Like 1

Share this post


Link to post

Variable Displacement Compressor

With a VDC, there is no jerking of the engine brought about by the switching on and off of the compressor clutch (as in FDC). In fact, some VDCs have no clutch at all. This results in a very smooth operation and improvement in fuel consumption.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Mi-am mai indeplinit o dorinta/satisfacut un capriciu, lucru pe care l-am vrut aproape de cand am masina: suport pentru ochelari in locul manerului de viraj, la sofer. Este de Logan si a trebuit sa-l tai/gauresc. Putin lucru manual, la final si, as spune ca a iesit OK. Partea proasta e ca ochelarii de soare, tot in saculetul lor si in torpedou vor ramane; nu incape in minunea asta - cred ca e pentru ochelari mici, de vedere.

Screenshot_20230113_190640_Gallery.thumb.png.60cd7f72c4e4682a936b42fe04c74214.png

Screenshot_20230113_190633_Gallery.thumb.png.12cd9d810ed5bf68e4676cae77798242.png

Screenshot_20230113_190620_Gallery.thumb.png.9be379092b78bed719d5bba5c8695966.png

 

Parasolarul am hotarat sa nu in schimb cu cel cu oglinda. Arata nasol, e copt. Vreau sa mai aduc mici imbunatatiri masinii, dar nici s-o fac sa arate urat.

Screenshot_20230113_190645_Gallery.thumb.png.cbd948bcc175c8938f766765703ea004.png

 

Avand in vedere ca am mai avut probleme cu vizibilitatea din oglinzile retrovizoare laterale, am pus niste folii anticondens (sa se vada clar cand ploua). Ploaia s-a dus, deci nu stiu daca functioneaza.

 

Pe 2023 am o lista lunga (ii zic lunga, pentru ca lipseste timpul si cheful, plus o treaba scarboasa):

- inlocuit distributia. Asta-i partea scarboasa, ca nu stiu unde si la cine sa o rezolv. Cine a pus mana pana acum, nu o sa mai fie cazul, nici daca-mi dau bani. Poate aveti vreo sugestie...

- efectuat revizia. Ulei (inclusiv al cutiei de viteze) si filtre + bujii + lichid de frana. Deja mare parte din piese, le am.

- verificat/strans sabotii.

- vopsit tamburii.

- rezolvat cateva flori pe la pragul dreapta.

- ridicat, putin, pedala de ambreiaj (sa fie cu ~1 cm deasupra celei de frana).

 

A/C-ul pare OK pana acum, in sensul ca tine presiunea.

 

Mai voiam sa-i pun fete de usi pline, dar nu cred ca se va intampla.

Edited by vrazvanc
  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...