Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Care este avantajul valvelor lungi ? Eu le prefer pe alea scurte, ca ideie ...

Share this post


Link to post

Este chin sa umflii rotile. Intra greu furtunul, cateodata deloc si rupi degetele sa desfaci capacelul; ma refer cu capace rotii montate.

Nu stiu, alea lungi, in zapada daca se pot rupe, dar nu am auzit asa ceva.

Share this post


Link to post

Da, capacelele alea ale supapelor is belea de scos de ai capacele jantelor montate da' nu ii nimic pierdut de ai la indemina un capat de furtun de vreo 10 cm lingime si diametru interior o ideie mai mic decit exteriorul capacelului ca acesta, furtunul, sa intre usor presat pe capacel. Asta e ceia ce eu numesc scula speciala ! Cu amaritul asta de furtun scot si repun capacelele de e cazul fara a-mi juli/beli grisinele p'acolo.

Cica daca n-ai un batrin sa-l cumperi iar daca-l ai ... cere-i parerea ! 😉

Share this post


Link to post

😁

Pana acum nu prea am injurat, ca doar eu umblu acolo; doar cand aveam mainile inghetate era mai nasol. Dar e buna ideea cu furtunul.

Share this post


Link to post

Un amarit de furtun rezolva problema. Si acele capacele sint atit scurte cit si lungi, cred ca am si eu pe undeva din alea lungi din cite retin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

89 000 km. 

Merge gigantul brici, doar apa - paie - si bataie.

I-am cumparat ulei Ravenol 5W 40 si filtru Mahle, pe care urmeaza sa i le pun prin aprilie.

Din pacate a inceput sa zboare vopseaua (la spalatorie) de pe langa buza aripii fata - stanga. Cam nasol, e plina de flori si ar trebui facuta; nu stiu cand si daca se va intampla.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca deja a inflorit vopseaua cel mai bine e sa pui ochii pe o aripa noua sau din dezmembrari de pe un Matiz din afara (cauta d-alea de Anglia, sunt mai usor de recunoscut). Daca nu gasesti, atunci poti sa dai aripa jos si sa o cureti si sa o repari, dar lucrarea trebuie facuta cu responsabilitatea si pe interior si pe exterior, altfel in 2 ani iar va iesi rugina prin vopsea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca nu e foarte rau afectata, mai bine o repari pe a ta. La dezmembrari nu stiu ce vei gasi, iar alea noi sunt de calitate indoielnica. Aveam si eu cateva puncte pe a mea (dreapta fata) pe care le-am facut la prima lucrare de tinichigerie si inca n-a inflorit, desi au trecut 4 ani.

Share this post


Link to post

Da, va multumesc de sfaturi.

M-am gandit ce varianta sa aleg din cele trei, aripi noi, de la dezmembrari la culoare, sau sa repar.

Mi-ar placea asta cu dezmembrarile, fiind la culoare (daca as gasi - sa fie si in stare impecabila).

M-am uitat si incepe si pe drepta. Asta din cauza pietricelelor care au sarit in vopsea, pe cant, de aici problema asta.

Nu sunt deloc afectate (ca tabla), doar vopseaua e inflorita/sarita - mai nou.

Nu stiu ce sa fac, o sa vad si scriu aici.

Share this post


Link to post

Parerea mea sa te ocupi de cele existente !

Share this post


Link to post

Da, ar fi cel mai simplu. Flex, chit, vopsit, lacuit, polishat.

Sa vad cand am timp sa ma ocup; la tara trebuie, nu pot in fata blocului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cel putin in doua din cele trei variante trebuie dat vopsea la culoare. De o repari trebuie vopsita, de e noua de-altfel vopsita iar de e SH, ce mi greu sa cred sa gasesti un element caroserie impecabil sa cada la fix pe culoare si totodata sa se "pupe" exemplar cu celelalte elemente. O sa iasa bine de-i acorzi timp (nu din fuga) si materiale reparatii de calitate.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Cam asa arata ciuma...

Screenshot_20210406-163759_Gallery.png

Share this post


Link to post

Acolo cred ca e gaura din pacate. Poti sa incetinesti procesul dar de oprit, fara zeama de flex nu cred ca ai sanse.

Share this post


Link to post

Nu sunt gauri, tabla e OK. Nu e de mult asa. Pietrele au ciobit vopseaua pe cantul aripii si a sapat rugina pe sub vopsea.

Spun ca nu sunt gauri ca au sarit portiuni de vopsea si am vazut ca tabla e intreaga. Am dat eu cu corector sa nu se vada urat... din avion.

Share this post


Link to post

Trebuie sa te ocupi rapid de problema, altfel vei avea mai mult de munca la curatat tabla si sunt sanse sa nu iti iasa frumos. Neaparat sa dai jos si protectiile de plastic si sa cureti/ tratezi/ vopsesti si acolo, altfel te vei trezi ca iti infloreste din spate. Chiar daca pare OK, buza interioara de la aripa tine apa si namolul si sigur ai rugina si acolo.

Share this post


Link to post

Dai aripile jos s-apoi le aduci la "bajeatu" sa le sableze rapid apoi kit sí vopsea ii dai matale... 

Share this post


Link to post

Da, stiu care-i treaba cu ele, dar nu ma agit din motiv ca aripile sunt putin indoite, lovite, sau nu stiu ce s-a intamplat; asa am luat masina.

Problema e timpul si locatia... nu prea sunt. 😁

Share this post


Link to post

Haidi bre ca face toti banii la vreme de pandemie . Acuma, na, ca vrei sa faci muschi la perie de sirma ... curaj, curaj !

Share this post


Link to post

Asculta-l pe tata Viktor si du-i aripile sa ti le sableze, e o oferta de nerefuzat. Dupa aia te descurci tu cu chituitul si vopsitul, sigur nu au cum sa arate mai rau ca acum dupa ce le repari. Mai mult, daca vii pana la tara la mine cu masina (sau imi dai aripile) cu aripile chituite si aranjate ca pentru vopsire ti le vopsesc la pistol gratis. Iei doar materialele si de restul ma ocup eu 😉 . Nu va iesi ca la vopsitoie, dar sigur va tine cativa ani buni (vezi topicul Matizului meu). 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Dj'u se ocupa de motorizare (ca le are), Geo de planetare, careva tapiterie si ti-o facem jucarie ! Numa' sa te legi bine in scaun c-o sa devina naravas de la plus un pinion in cutia de viteze.

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Vorba din reclama aia cu "Hai ca te-am ars!", "La cata treaba am eu...". 😁

Nu pot sa ma ocup de ea momentan, sa fie sanatoasa si sa faca ce vrea. Plus ca trebuie sa racai nitel si lucrarea din spate, unde au inceput sa apara puncte de rugina. Oricum, sunt multumit, la ce lucrare de mantuiala am facut acolo - de mantuiala, in sensul ca acolo trebuia taiata toata zona aceea.

Dar va multumesc pentru incurajari, si mai ales tie Vali pentru intentie! O s-o fac la spray local, sigur o sa iasa multumitor - daca-mi dau interesul.

Sincer nu cred c-o s-o fac anul asta. Sunt ocupat si cu harbul celalalt, munca, bebe, teren/casa etc.

Intre timp i-am dat uleiul de la Ravenol.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Astazi, micutul gigantel, prietenul meu de nadejde, a facut 90.000 km.💪

A primit cadou un plin de la MOL, ca de altceva nu are nevoie. A, ba da, de o baie, dar se rezolva. 🤭

O SA urmeze anvelope, s-au mai crapat intre timp, de cand le-am laudat; dar sunt extrem de multumit de alegere si de banii cheltuiti. "Si-au trait traiul".

Farul din dreapta iar incepe incet-incet sa se nasoleasca... O sa vad ce masuri iau.

Screenshot_20210523-205332_Gallery.png

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am cumparat un tester "profesional", care arata in procente viata acumulatorului; e 100% si stiam, ca e nou. In rest incarca bine si consumul la pornire e bun.

Testerul l-am luat mai mult pentru cazanul celalalt, caruia i-a lesinat bateria de stat mult in garaj degeaba.

Share this post


Link to post

Si incep incet-incet sa pice piesele din cauciuc. Burduful casetei de directie de pe stanga e zdrente. Am comandat caseta de directie originala, care vine cu tot cu capetele de bara. Dupa ce iau burdufurile si capetele, o sa vand caseta (n-am unde s-o mai tin si pe-aia).

Ochisem niste anvelope Minerva (Continental), la 145 lei/buc, dar cand sa le comand au marit pretul la 200 lei; m-am lasat de sport. Si cu toate ca ar trebui sa le inlocuiesc, pentru ca sunt crapate, le mai las o perioada de terfeleala; pentru oras si cateva sute de km pe luna, "nu e" o problema.

O sa trebuiasca sa dau iar un polish pe faruri, unul e putin galben. Urmeaza ITP-ul.

Ma surprinde esapamentul, care e mai curat ca niciodata. E ruginiu si nu se ia absolut nicio negreala pe deget. O fi buna combinatia benzina MOL + ulei Ravenol 5W 40.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...