Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Nuuu, scuze, m-am facut inteles gresit. Nu vreau sa "porcaiesc" masina, am si scris de la inceputuri ca n-o sa vedeti la mine "tiuninguri" - denota ca am pus un player cu iluminat asemanator cu casetofonul original Tank (de exemplu). Nu pun mizerii de tot felul in masina, neoane, lumina la picioare etc, doar becurile astea mi s-au parut mai haioase sa zic asa... Lucruri de care pot scapa rapid, sper nu si de talon 😁 vedem. Ce DJ sa fiu? Ascult Radio Romania Actualitati, mi-a trecut de mult cu bubuiala.

Lasand kistch-urile de-o parte, va urma o geometrie. Nu mi se pare OK sa scrasneasca rotile la viraje. Acum nu, ca-i umezeala, dar pe uscat fac urat.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Daca iese prost la geometrie cel mai bine e nici sa nu o faci (ceri doar verificare, de regula costa mai putin de jumatate din pretul care include reglajul) si sa mergi la un mecanic sa vezi ce s-a busit (posibil bucse bascula, bucse bara stabilizatoare), masina are o varsta.

Share this post


Link to post

Merci 🧑🏿‍🤝‍🧑 la asta cu uzatul bucsilor nu m-am gandit si sigur ai dreptate, caci gropi, canale si borduri nu vede masina, chit ca merg ca un betiv pe strada (in siguranta, desigur).

Am zis ca scap de volanul usor virat cu reglajul rotilor. Dar vorba ta, nu are rost sa umblu, decat dupa ce schimb piese. O las asa pana se mai duc putin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Verifica presiunea in pneuri,si de la presiune scazuta "scartaie"rotile pe fata!

 

Share this post


Link to post

Sunt maniac in legatura cu presiunea. Lunar o fac cu un compresor digital. 2.3 bag pe fata, ca mi se par burtoase anvelopele sub acest prag.

Share this post


Link to post
On 1/17/2021 at 4:27 PM, vrazvanc said:

Sunt maniac in legatura cu presiunea. Lunar o fac cu un compresor digital.

Acuma, fie-mi cu iertare si nu-mi lua in nume de rau da' eu unu gasesc exagerata operatiunea "pompez ulei de cinspe lei" lunar. O anvelopa ce nu pierde presiune nu ai ce umbla la ea in tot sezonul. Acum, ori se pierde presiune, ori barometrul indica dupa cum vrea cifrodigital'u lui la fiecare test de presiune. Altfel, la fiecare racordare pentru test doar, se inregistreaza pierdere de presiune, mica ce-i drept da'  existenta. Bine ca nu se efectuiaza testul la fiecare doua saptamini ca te-ai trezi in primavara cu galosii pe jante undeva la 0,5bar presiune.😉

Share this post


Link to post

Diferenta de temperatura modifica presiunea. De asta verific lunar. E mentionat si in manual lucrul asta. Nu pierde niciun galos aer si presiunile sunt identice. Dar chiar si-asa...

Share this post


Link to post

Intr-adevar asa este scrie in manual, mumai ca manualele mai scriu si bazagonii gen : presiune pina la 3 pasageri ; 5 pasageri; 7 pasageri s.a.m.d O timpenie ! Adica, modific presiune in anvelope de fiecare data cind se modifica masa sau cum ? Sa fim seriosi ...

In ateliere de vulcanizare se baga in anvelope aer cald, de vara, la temperatura camerei si e firesc ca la temperaturi scazute aerul sa se contracte si sa scada presiune in anvelope.asadar la o roata  /13 poate fi bagat lejer 2.5 bari aer cald iar presiunea n-are decit sa se modifice dupa cum ii dicteaza moleculele, in functie de temperaturile variabile cit timp presiunea se mentine in acea plaja de 2.2 si 2.5 bari ii mai mult decit OK. Daca in loc de 2.2 are 2.3 ori ... 2.5 unde-i problema ? Niciunde ! Mie unu nici prin cap nu-mi trece sa umblu cu un compresor in circa pentru ca ce sa vezi, asa scrie "la carte". Ha !

Acum, ma rog, fiecare cu piticii sai !

Apropo, un topic pe tema aici ca tot imi veni in minte de existenta sa (sa mai zica careva ca am memoria scurta ...)

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Avand in dotare jucarica din poza, e usor si distractiv, plus ca o fac si inainte sa ruleze masina, sa se incalzeasca anvelopele.😉  Dar daca stateam dupa benzinarii, sa fac presiunea "des", cand poate magarilor nici nu le functionau compresoarele - am incetat sa alimentez de la aia din cauza asta - da, era deranj.

Asta cu presiune diferita in functie de greutate, o faci cand pleci la drum, in concediu. Asa, pana la piata, n-are treaba.

Un motiv in plus de umblu des, e ca masina e puturoasa si nu am servo, deci mi se pare ca trage mai greu si volanul merge greu. Plus ca anvelopele astea mi se par moi si lasate, mai ales pe fata, fiind si all-seazon, nu vreau sa le uzez inutil.

Ca tot veni vorba de anvelope, si-asa despre asta tot discutam 😃 si-au meritat banii, dupa 7 ani si 40 000 km, sunt inca bune, aproape as exagera sa spun ca sunt ca noi.

compresor-aer-xiaomi-mi-portable-electric-2000-mah-microusb-portabil-display-digital-black-828876.jpeg

Share this post


Link to post

Dupa 7 ani sunt intarite si crapate... intr-adevar, la mers normal nu prea se simte, dar e suficienta o franare de urgenta ca sa te lamureasca ca aderenta lor e pa.

Share this post


Link to post

Chiar nu sunt, arata bine.

Am incercat sa ard niste frane mai tari si nu patineaza.

Oricum nu e o masina performanta din niciun punct de vedere.

La cealalta jucarie am niste Sebring, sau ceva de genul, noi-noute, tot All-Season si mi se par infecte, patineaza si in treapta 3 la accelerare (drum ud), ce sa mai zic de franare.

Share this post


Link to post
51 minutes ago, Geo_ZGA said:

Dupa 7 ani sunt intarite si crapate... intr-adevar, la mers normal nu prea se simte, dar e suficienta o franare de urgenta ca sa te lamureasca ca aderenta lor e pa.

Pun pariu ca nu-l poti convinge ! 😂

Share this post


Link to post
8 minutes ago, Viktor said:

Pun pariu ca nu-l poti convinge ! 😂

Nici nu incerc, e doar o parere/sfat 🙂 fiecare si le stie pe ale lui... eu inca merg cu anvelopa fata 2008, la moto. Stiu clar ca nu e bine ce fac, dar am lasat-o pe principiul "merge si asa"... nu prea merge.

Share this post


Link to post

Conform cu nemtii (articol din Autobild Germania) un cauciuc si-a pierdut proprietatile si ar trebui aruncat dupa 8 ani. Bineinteles ca acest termen tne de felul in care au fost depozitate/ folosite anvelopele de-a lungul vietii (iarna cauciucurile de vara ar trebui sa stea la o temperatura de peste 5 grade daca imi aduc bine aminte, la o umiditate relativa nu mai mare de x%), de clima din zona respectiva etc etc etc. Totodata la fiecare schimbare de sezon cauciucurile care sunt scoase de pe masina si cele care urmeaza sa fie montate trebuie inspectate pentru defecte/uzura.

Eu am vazut diferenta intre anvelopele depozitate la tara in magazie undeva vara sunt pana la 40 grade si iarna pana la -15 grade si cele depozitate la boxa unde temperatura e relativ constanta tot anul. Cele care au stat la tara, in special anvelopele de iarna de la Spark (Debica) si Epica (Nokian) au devenit tari si iarna pierdeau aderanta usor desi erau relativ noi (aprox 5 ani) si multa carne. Cele de la Nubira (Debica + Dunlop) ajunsesera la varsta de 7 ani, tinute doar la boxa de mine si in garaj sau beci de vechiul proprietar inca aveau aderenta buna. Au fost folosite de cumnata-mea pe Aveo inca 2 ani, apoi au fost aruncate pentru ca nu corespundeau cu ce scria in talon 🙂 

Share this post


Link to post

Eu am tot asteptat sa devina si mai obosite, dar la cat de rar folosesc masina, in conditiile in care arata inca bine, le mai tin. Asa, sa fim seriosi, ar trebui schimbata toata masina, ba ca-i aia uzata, indoita, zgatiata etc.

Sa tinem cont ca masina a stat cel putin 5 ani in garaj, apropo de ce spune @ches.

Am zis sa pun o poza cu ele, dar sunt murdare. Poate altadata.

In alta ordine de idei, esapamentul e ruginiu si daca dau cu degetul, nu se ia NIMIC. De la ce incepuse, oare, sa se afume acum ceva timp, nu stiu. Poate ca incepea motorul sa pape XW 30... nu stiu.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
13 hours ago, ches said:

... felul in care au fost depozitate/ folosite anvelopele de-a lungul vietii ...

Da, depozitarea un aspect foarte important de luat in calcul.

Acuma, pentru a-i ridica moralul lui vrazvanc ii soptesc (si ramina vorba intre noi) ca anvelopele lui sint tinere la cei 7 anisori. Am io o cunostinta cu anvelope de iarna made in Serbia al caror indice de fabricatie este urmatorul : 2809 Tare, nu ? Starea acestora poate fi vizualizata aici . Si nu, NU ingreuneaza traficul cu ele, ci dimpotriva, se intinde la drum mai bine decit cei cu galosi noi ! Asta poate fi numit exercitiu de sinceritate !

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Anvelopele cu care a venit masina din fabrica, Continental, de vara, erau distruse dupa 5 ani, crapate groaznic pe suprafata de rulare, de ma mir ca nu s-au spart. Eu si asta am vrut sa spun, ca Debica astea, s-au tinut bine si sunt OK pentru varsta lor. Nu se merita sa le arunc momentan!, pentru ca folosesc numai in oras si rar gigantul.

Share this post


Link to post

No, iti reveni inima ma loc ? Astea-s gume originale, breee ... nu facaturi in nemtia ori hamerica.

Gumele astea is in stare chiar foarte buna, nu-s crapate, nu-s rascoapte, un 50% profil, elasticitate inca au, parerea specialistilor in domeniu am cerut-o de fiecare data cind au fost echilibrate de necesita schimbate ori ba iar raspunsul fiind de fiecare data pozitiv cum ca ar fi inca OK, de ce le-as schimba ? De mai adaug ca nu locuiesc intr-o zona de deal si/sau munte unde sa dea cu virgula ... unde mai pun ca in sezonul rece infrastructura ii intretinuta suficient de bine cu anti-derapant inca inainte de inghet ori nameti ... Si-asa nu-mi prea sta mie-n fire a schimba piese de dragul artei.

Apropo, cheia succesului e in piciorul sting si s-ar putea sa-si fure una in turloi de nu debraiaza in mod civilizat fara a patina rotile !

 

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Curioasa rezistenta lor, Debica Passio de vara ce le-am avut pe Spark erau slick-uri in trei ani (mers normal).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

88 000 km azi, plimbare de 300 km, mi-a facut o figura faza lunga, dar si-a revenit.

Legat de gume: Nu am inteles mesajul, e prea mult pentru inteligenta mea, sau vorbesc eu alta limba. O sa pun poze dupa ce spal masina. Si inca sunt moi, se aud ca o slanina pe sosea, asa cum se auzeau de cand sunt noi.

Cand le schimb tot de astea iau. Sper sa fie la fel de OK.

Share this post


Link to post
On 1/23/2021 at 6:42 AM, Viktor said:

No, iti reveni inima ma loc ? Astea-s gume originale, breee ... nu facaturi in nemtia ori hamerica.

 

 

Te corectez, originalele erau debica presto nu passio.

Referitor la passio am avut si eu unul pe masina, intre el si lassa nu am vazut nici o diferenta, ambele sunt praf la franare pe ud, strangeam din buci de fiecare data.

Pana intr-un final cand am facut o pana pe A2 si l-am facut praf. Dupa mi-am luat Dunlop sp sport 01 si am vazut ce inseamna o guma buna.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
2 minutes ago, Dj_Dark said:

Te corectez, originalele erau debica presto nu passio.

Referitor la passio am avut si eu unul pe masina, intre el si lassa nu am vazut nici o diferenta, ambele sunt praf la franare pe ud, strangeam din buci de fiecare data.

Pana intr-un final cand am facut o pana pe A2 si l-am facut praf. Dupa mi-am luat Dunlop sp sport 01 si am vazut ce inseamna o guma buna.

Sigur pe mine ai vrut sa ma citezi ? Ca eu unu sigur n-am grait nimic de nici o debica ... 😀 Eu unu pe hirburile mele cormoran bateam cimpii.

Share this post


Link to post

Asa arata de crapate anvelopele (fata/spate-stanga), pozele scot in evidenta mult mai bine defectele.

Si sotia, ca si voi, mi-a pun in vedere sa le schimb, ca ii e frica cu bebe. M-am uitat si am vazut ceva China mai ieftine, clase OK. Mai vad eu.

Am cumparat deja, pentru viitor, valve lungi - astea de le am acum, pe care mi le-au pus la vulcanizare, sunt scurte - piulite frumoase pentru roti si ma gandesc sa iau, fie niste jante originale gri - sa renunt la capace, fie cele din aliaj pe care le-am pomenit aici, ceva pagini in urma.

Maneta n-a mai facut figuri, dar am comandat una poloneza cred ca e, la 40 de lei. Nu prea am incredere in ea.

Am mai comandat si un buson pentru rezervorul de benzina, original. Cel pe care il aveam era fake. L-am pus sa vad daca fasaie cand il desfac.

20210204_164132.jpg

20210204_164109.jpg

Share this post


Link to post

Nu iti recomand anvelope chinezesti, calitatea lor e indoielnica. Da, arata bine, sunt noi... dar atat.

Vezi marci mai ieftine, dar macar producatori cunoscuti. Maxxis, Khumo, Riken, de ce nu si Toyo (mai putin cunoscute la noi). Chiar daca dai putin mai mult, macar ai o siguranta.

Share this post


Link to post

Merci. Iau in calcul. Nu am mai gasit Debica, cum am eu acum.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...