Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

O sa vad ce suruburi gasesc, dar sa ajung acolo.

Am dat cu WD40 si a iesit fum de m-am speriat cand am pornit motorul. Dar mi se pare o idee buna de incercat sa le desfac cand sunt incinse.

Daaa, ce mai foloseam la 'dacii' lichidul de frana 😀

Share this post


Link to post

Cam asa arata prajiturile. Nu am reusit sa scot poze mai bune de atat. Din cate se vede e cam rau si nu-mi iese planul cu taiat imbinarea si pus un colier mai lung, din cauza ca e senzorul aproape. Le-as lasa sa cada la propriu, dar circul noaptea la drum lung si nu ar fi placut sa ma trezesc cu esapamentul pe jos.

Sunt dezamagit ca nu as vrea sa fac o carpeala cu sudat, iar varianta sa le cumpar noi, mi se pare prea scumpa. O sa vad, le mai las asa pana ma bag sub ea pentru schimbul de ulei si ma mai gandesc. As apela la dezmembrari, dar sigur nu am sanse sa gasesc ceva bun.

IMG_20190202_174641.jpg

IMG_20190202_174758.jpg

IMG_20190202_174814.jpg

Share this post


Link to post

Taiat si dudat nu e o solutie rea deloc. La nevoie (toba gaurita) se taie din nou si se resudeaza. Schimba si racordul flexibil daca tot umbli, sau macar verifica-l.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Lista cu numarul de km de la RAR. Nu i-a dat nimeni inapoi 😀 Singura chestie ciudata e in 2012, dar masina era deja la mine.

WhatsApp Image 2019-03-25 at 11.20.26.jpeg

Share this post


Link to post

Si la mine apare ceva ciudat la Epica: are 49000km in decembrie 2009 cand a facut fostul ITP-ul si 48000km cand am dus-o eu la RAR pt identificare. Eu am luat- cu 47800km sau ceva pe acolo. Nu cred ca da nimeni km inapoi pt 5000-10000km cat o mai fi facut fostul intre timp pt ca oricum masina a stat vreo 6 luni la GE Money pana a ajuns la mine in oct 2010.

Banuiesc ca si la tine Gigelul de la ITP n-a fost atent si a gresit cand a trecut km.

Share this post


Link to post

Da, sunt sigur c-o fi gresit sau ca a vazut in loc de 9, 5; cam atat avea in 11.2012, 49 mii. Am si hartia de cand am facut ITP-ul, nu-mi bat capul sa ma uit. Oricum, super tare chestia asta.

Share this post


Link to post

Cam asa sta situatia la mine. Chiar acum, la sfarsit de Martie 2019 am schimbat ulei motor, C.V., filtre, verificat tren rulare si placute frana + cauciucuri pe fata!

 

Captură de ecran din 2019-03-30 10-55-14.png

Share this post


Link to post

Gata, am ajuns si la 80.000 km. Nu am mai scris pentru ca nu am mai facut nimic, inafara de un schimb de ulei.

Pacat ca am ajuns sa suferim in lipsa AC-ului, iar asta ne obliga sa ne orientam catre alta masina. Nu vreau sa investesc in a monta instalatie pe micul gigant.

8.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ce imi aduc aminte in urma cu cativa ani costa in jur de 400 lei o instalatie cu totul, iar manopera o poti face singur cu putina documentare si mult timp liber 🙂 

Edited by ches

Share this post


Link to post

Asa e, gasisem un anunt, 500 de lei un sistem 100% complet (cu buton etc), dar la cateva luni dupa poastare si nu mai era valabil. Am mai vazut un alt anunt cu 1500 de lei, instalatie si montaj. Acum ce sa mai... aproape a trecut vara; am mers 150 km la 31 de grade si am supravietuit. Daca gasesc instalatia ieftina, iau, dar nu stiu daca mai am rabdarea pe care o aveam acum cativa ani. Apropo de asta, s-a dus un senzor de parcare, 15 lei costa, dar nu-mi mai vine sa stau cu capul sub masina. Poate reusesc sa-l schimb totusi. Alta idee imi venise, cand am vazut ca nu mai merge senzorul, sa renunt si sa pun bara originala, dar cand am vazut ca e 300 de lei, mi-a trecut.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare, off topic. Ce pompa, marca, sau tip, de apa recomandati sa pun la urmatoarea revizie, si cam la cat timp se schimba?

Share this post


Link to post

Pompa am pus Hepu, la a doua distributie si vreo +70k km. Se verifica de joc si zgomote, dar dupa atatia ani, schimb-o.

 

Filtrul nemtesc Mann nu se pupa cu chinezariile (masina). Se stinge greu martorul de presiune ulei, cam aproape o secunda, cand cu cel pentru Toyota, se stinge de dinainte sa porneasca motorul. Data viitoare il caut/comand din timp. L-as schimba si acum, ca imi pare rau de motor.

Farul dreapta s-a incetosat, dar a rezistat ceva ani, sunt multumit.

Scutul de la galerie sta acum intr-un surub si zbarnaie mai mereu. Nu exista nicio sansa sa le desfac; cu parere de rau, cred c-o sa-l leg cu sarma pana pica tot esapamentul 😁

Senzorul de parcare nu il gasesc negru mat, doar lucios. Daca gasesc o bara "frumoasa" la dezmembrari, renunt la echipare, si nu ca nu mi-a fost utila.

In rest, toate bune, merge brici gigantul 😀😀

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Mi-a facut niste figuri la ultima plimbare, cand ma opream la semafor auzeam ca ramane putin mai turat motorul, dupa care se stabiliza la relanti. In plus, a mai si murit motorul de vreo trei ori, asta dupa ce calcam ambreiajul; se balbaia putin cu CHECK aprins, dupa care se oprea. Dupa toate astea vreau sa bag ELM-ul sa vad daca-mi spune ceva, sa curat/schimb IAC + PCV si poate filtrul de aer - care are un an jumate (fara legatura). Altceva nu vad ce ar putea fi.

Bonus: cui in anvelopa, dupa sase ani...

 

 

Share this post


Link to post

82300 km, am inlocuit IAC-ul cu cel original al masinii, am curatat valva PCV si cat de cat clapeta de acceleratie, plus legat scutul evacuarii, care ma scotea din minti, pentru care nu are rost sa ma duc in service. Inlocuit si filtru de habitaclu, care arata odios. La filtru de aer nu am umblat, dar la cum arata cel din habitaclu, ar fi o idee sa-l inlocuiesc.

Erori am gasit P1403, in pending. Ceva legat de EGR.

Am luat-o la plimbare bine de tot si sunt foarte multumit, relanti mai stabil fara trepidatii, pleaca frumos de pe loc (nu mai scutura de la ambreiaj asa cum o facea), nu mai smuceste la pedala de acceleratie. IAC-ul vechi, neoriginal, avea "teava" de la cui deformata, nu stiu daca din cauza asta se comporta masina ciudat. Oricum, de multa vreme mergea urat si ma obisnuisem asa cu ea.

Am adaugat si 100 ml de ulei in motor, ca de obicei, dupa ce trece vara, se duce brusc o cantitate. Parca nu a fost asa mare anii anteriori, dar asta e.

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si as spune ca bateria si-a trait traiul, porneste perfect si cu viata motorul, dar LED-ul din plafoniera aproape ca se stinge complet cand merge starter-ul, plus ca reporneste si player-ul. Cred ca pe timp de iarna grea, daca trebuie sa pornesc motorul de mai multe ori, raman in drum; asa am impresia.

O sa o pun la redresor si o mai tin s-o obosesc.

Share this post


Link to post

Detalii ? Marca bateriei, perioada de functionare, cu ori fara probleme , se recomanda ori ba ...

Share this post


Link to post

Energizer , vezi in pagina 10 a acestui topic...foarte bune baterii, și eu am data Matiz-ul cu aceasta baterie și încă pornea bine pe ger de -15*C.

 

Share this post


Link to post

Am tot amanat raspunsul in speranta ca ajung la laptop/PC, dar tot de pe telefon scriu pana la urma. Nu gasesc unde am scris despre baterie, dar eu sunt foarte multumit. Am luat-o parca acum 5 ani si ceva, la un pret bun, cu bateria veche la schimb (in jurul sumei de 150 lei). M-a lasat o singura data cand am facut franele, de la aerisit, dar masina nu mai iesise la plimbare cateva luni. Bateria e Energizer, am facut cu ea 30.000 km si as recomanda-o daca a ramas calitatea la fel. Nu-mi mai amintesc daca si atunci cand am luat-o, aproape se stingea plafoniera cand porneam motorul. Ideea e ca acum am vazut cu Elm ca are 12.2v dupa 5 zile de stat. Nu am reusit s-o pun la incarcat, sunt mereu pe fuga. Am pornit si eu masina la sub 10 grade si e OK, invarte mai greu ca de obicei; eu dadeam vina pe ulei 🙂

Share this post


Link to post

Parerea mea e sa o schimbi inainte sa vina iarna, altfel o sa te trezesti in frig si zapada ca nu mai porneste si trebuie alta... cu cat sunt temperaturile mai joase, cu atat isi va da duhul mai rapid.

Share this post


Link to post

Asa ar fi bine, dar vreau sa vad cand isi da duhul. Urmaresc un starter de dimensiuni mai reduse sa il am cu mine.

Share this post


Link to post

E OK bateria, nu stiu ce mi s-a parut mie.

I-am pus huse dedicate pe scaune, eu am ales culorile, sunt multumit; culorile se aseamana cu cele ale masinii. Calitative si pretul bun daca ar fi sa le compar cu cele din magazine. Si o husa pe volan din "piele" perforata, cusuta - mi-a luat o ora sa cos, dar arata bine.

Am luat din timp consumabilele pentru revizie: ulei, filtre. Am mers pe Mahle de data asta, la toate filtrele, foarte multumit de cum arata, in comparatie cu Mann; sper sa fie si mai bun cel de ulei si sa tina presiune.

Uleiul l-am luat Mobil1 3000 5W 40, pentru ca mi se pare ca am completat cam mult, toti cei 300 ml care ramaneau. De obicei puneam maxim 100 ml. Oricum, nu-i rau ca am crescut vascozitatea, motorul are ~ 85.000 km si poate va fi si ceva mai silentios cu Mobil.

Toate bune in rest, inafara de zgarieturi, lovituri de usi etc. Asta ca nu am mai tinut-o in garaj de 3 luni. Nu se mai merita bibileala, avand in vedere ca peste cativa ani nu mai pot sa intru cu ea in Bucuresti.

IMG-20200109-WA0000.jpeg

IMG-20200109-WA0002.jpeg

  • Like 6

Share this post


Link to post

Faine culorile, ii sade bine.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Ce husa de volan ai luat, la ce pret si de unde? Sunt interesat si eu!

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
3 minutes ago, trebor271074 said:

Ce husa de volan ai luat, la ce pret si de unde? Sunt interesat si eu!

Multumesc anticipat!

Se gasesc pe net (aliexpress sau in tara, ceva mai scumpe), piele sintetica si se coase pe interior. Cele universale nu pica chiar asa bine, dar e mai bine decat cu volanul "gol"

Share this post


Link to post

La aliexpress nu am acces din diverse motive obiective. Imi poti da un link de unde pot achizitiona asa ceva, de o calitate mai buna, de undeva din tara?

Am cumparat acum ceva timp ceva asemanator din Selgros si efectiv "pielea" aia se rupe in mana!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...