Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Pt viitor, daca il dai mai lent, pui mai putin intaritor... dar totusi macar jumatate din cantitate. Ideea e ca se mai si trage, pe masura ce se mai usuca, nici nu adera f bine vopseaua/grundul... acum na, sper sa te tina cat de cat.

Share this post


Link to post

Io propun sa dai kit'u jos si sa repeti capodopera pina ce primesti accept in unanimitate ! 🤠

 

Share this post


Link to post

In fine, nu stiu ce-a fost in capul meu. Am folosit fffoarte putin intaritor si devenea inutilizabil foarte rapid.

😀 Data viitoare repet mai 'cu talent'...

Share this post


Link to post
Acum 21 ore, vrazvanc a spus:

@korydon: Nu inteleg, daca am carenaje, ce anume sa schimb?

Scuze, eu m-am gandit la pasaj, am crezut ca ai pasaj nou si nu vrei sa-l montezi.

Share this post


Link to post

O idee buna este sa iei niste mastic auto de-ala la tub de silicon si sa pui pe buza de la pasajele spate din abundenta ca sa nu mai stea apa acolo. Oricum ti-a iesit bine, o sa tina cat o sa tina, daca ai noroc o sa tina 2-3 ani.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pasaje nu am luat pentru ca am stiut dintotdeauna ca nu o sa tai acolo.

Da si eu sper sa tina ceva. Nu as mai da cu nimic, oricat de penibil ar suna, cand ploua si iarna nu folosesc masina. Rar mi s-a intamplat sa ma prinda vreo ploaie.

Share this post


Link to post

Io pe asta n-o inteleg. Ocrotita sub umbrela si tot ii cad pasajele ? Aia sigur fu rugina si nu mucegai de la stat dijaba ? 🤣

Valeiii ...

Share this post


Link to post

Pai asa am luat-o cu cateva floricele. Inaintea mea s-o fi mers si iarna, o fi stat si cu sare pe sub ea, mai ales ca la spalatorii nu se punea accent si pe spalatul sub masina, iar proprietarii o tineau pe trotuar. Mai ar fi o chestie, pietrele lovesc vopseaua, si incepe rugina sa sape. Cine se uita pe la roti, mai ales ca fata.

Share this post


Link to post

Razvane, fa un bine si pune o poza cu suportii centurilor de sub bancheta spate. Ai mei is un pic cam dubiosi. 

Share this post


Link to post

@Ionut: Sper ca nu e urgenta... Nu stiu daca ajung in week-end la garaj. Cum ma duc la masina iti trimit poze. In ce sens ti se par dubiosi?

Ca sa continui ultima idee, referitor la rugina, pe aripa stanga-fata au aparut flori si buchete de flori.

Am terminat si cu surubul de la capacul culbutorilor. Mana proasta, gaura (de 5) data in graba, stramb si putin plesnita si ciobita chiulasa. Asta e, nu-mi pare rau, ma bucur ca nu-mi mai fac griji. Nu am gasit surub care sa semene cu originalul, asa ca i-am pus o saiba si l-am vopsit in negru. Astfel, seamana cu celelalte.

A urmat si a doua incercare de a pune alte carenaje pe spate, fara succes. Nu mai incerc mizerii, mi-a ajuns.

Revizia completa (ulei motor+filtru/CV, filtru aer-benzina, bujii), inafara de lichidul de frana. Pentru asta o sa-mi cumpar tester pentru a nu mai umbla degeaba. Cel mai mult ma tem sa nu se intample ceva cu aerisitoarele, mai ales ca nu am gasit la magazin. Consumabile, ca de obicei: Valvoline SynPower 5W30/filtru Denso, filtru aer/benzina MANN, bujii NGK (de data asta am gasit Japan, nu France), ulei CV Ravenol 75W85 sintetic, lichidul de frana ATE SL DOT.

Am bagat camera in cilindri si nu prea mi-a placut ce am vazut acolo, am pus poze sa va dati si voi cu parerea. Toti cilindri arata la fel. Bujiile la fel, au o crusta pe buza filetului, doua de culoare neagra, una caramizie. Alea cu negru nu-mi plac. Dupa cele observate, schimb vitezele la turatii mai ridicate si merg extern aproape de 100.

WhatsApp Image 2018-06-07 at 12.08.27.jpeg

WhatsApp Image 2018-06-07 at 12.08.27 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-06-07 at 11.55.52.jpeg

WhatsApp Image 2018-06-07 at 11.55.55 (1).jpeg

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

PS: Urat arata pozele uploadate, ori nu stiu eu sa umblu? 😏

Share this post


Link to post

Din ce scrie aici, bujiile cu negru sunt OK: http://www.ngksparkplugs.com/about-ngk/faqs/spark-plug-faqs/how-do-i-read-a-spark-plug

Cea cu chestia galbena e tot OK, dar probabil ca injectorul inchide mai greu (amestec mai bogat), oricum nu m-as hazarda in nici un fel: http://chart3.paketsusudomba.co/spark-plug-wear-chart/volkswagen-car-club-lehigh-valley-pa-allentown-bethlehem.htmlhttp://www.ngksparkplugs.com/about-ngk/faqs/spark-plug-faqs/what-is-a-fouled-spark-plug

Depunerile de carbon de pe pistoane eu le-as pune mai degraba pe mersul preponderent in oras si/sau mers subturat (daca nu ai mers tu poate proprietara dinainte). Sea foam sau alte substante ar putea ajuta, dar personal nu as baga prostii de-astea in motor.

Share this post


Link to post

man,  nu o mai cocolosi atat... dai "gaz" ulei si bucurate de ea.. si nu ii mai cauta nod in papura, din pacate cu cat "sapi" cu atat gasesti "bube"  chestii nesemnificative, eu am adoptat o strategie, pana nu ma deranjaza ceva nu ma ating de ea.. porneste OK... functioneaza cum vreau eu PERFECT... ii faci revizii si toate schimburile ca la carte sau chiar mai des, pui lucruri de calitate si dai bice... altfel uiti sa te bucuri de ea...apropo ce ai tu acolo pe pistoane este dovada unui mers mult prea calm, dar si asa nu ai ce griji sa iti faci...este firesc pentru un motor sa aiba depuneri odata cu varsta. bafta

Share this post


Link to post

Da, asa se pare. Noroc cu forumul, m-am uitat in trecut (pagina 9) si alea erau si mai negre.

Mai mult am bagat camera in cilindri sa vad cum arata peretii, stiu ca e semn bun sa se vada striatiile alea. Dar m-a ingrozit cat carbon e pe capul pistoanelor, mai ales pe margini. Din ce stiu, asta face rau. Nu fac nimic in privinta asta, nu mai umblu aiurea, dar cea mai eficienta si non-daunatoare solutie, as vedea asa: incalzit motorul bine si pulverizat apa demineralizata direct in clapeta de acceleratie, turat la 2500 RPM.

Nu stiu daca e subturat, dar merg cu a IV-a cu 50-55 km/h, schimb a V-a la 60-70 si asta e viteza minima. Cu a V-a la 60-65 se simte bine, nu mi se pare subturat motorul.

@Rafi: A fost doar o constatare, nicidecum o ingrijorare. M-am schimbat si eu total dupa ultimele patanii, si vorba aia "raul binelui e si mai bine" mi s-a adeverit de nenumarate ori.

Bafta!

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Subscriu, la 50 km/h in a 4a e undeva la limita subturarii. Eu sunt de parere ca un 4500-5000 rpm macar o data la fiecare drum + frana de motor oriunde e posibil sunt sfinte.

Ca o paranteaza, am primit o data imprumut pentru o zi un bmw e36 pisicuta, motor 1.8 banzina, aveam probleme cu Cielo in acea zi. Masina aceea este de fel alergata stil forja si mergea destul de aiurea motorul.

Am mers si eu cu schimbari de viteza gen 4000+  rpm (dar nu smuls , ci urcat lin si constant in turatie) + frana de motor cam la fiecare semafor.

Seara am inapoiat masina proprietarului, si aceasta a doua zi ma intreba ce i-am facut , deoarece merge motorul foarte rotund si lin :)).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

@Ionut: Eee 😋 Bine, ti le trimit pe PM.

@Corneda: Mi s-a parut ca "se simte bine" la cum merg cu ea, nici nu-mi place sa-i aud motorul. Si nu e vorba ca mi-ar trebui o electrica ci una cu un motor peste 2200, eventual cu 6 cilindri, un V n-ar strica. Dar pana la indeplinirea "visului", mai trebuie sa ma misc cu gigantul.

Folosesc intotdeauna frana de motor, dar 4500-5000 nu a vazut niciodata 🙂

Si te cred ce ai spus cu BMW-ul, am condus masina unui prieten cativa ani, un Rover 75, 2000 diesel (de BMW), si normal ca daca eu aveam dacie, i-l alergam bine. El nu avea permis, asta se intmpla acum 10-11 ani. Dupa ce si-a luat el permisul, numai probleme avea, abia se misca masina, iar la o vizita la service, ne-a spus mecanicul ca a scos o galeata de rahat 🤣 din EGR. DAR, motorul ala imi placea sa-l aud.

Share this post


Link to post

Motoarele normale  nu se simt bine la 5000 

Tine-l in 5000 daca vrei sa il distrugi.

Cu LEGANZA am depasit 300.000 km in stilul "subturat"

Ce ai tu pe pistoane e normal pentru un motor "batran"

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Asa am spus, ca nu am depasit 4500 RPM. Am mers cu 120 km/h vreo 1-2 km (de "test"), nu stiu cate rotatii avea, dar atat.

M-am lamurit si cu depunerile. La mine ar apuca sigur cateva sute de mii de km, dar nu cred ca mai apuca caroseria (scuze pentru cc).

Merci si la mai multi km!

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
2 hours ago, florinellll said:

Motoarele normale  nu se simt bine la 5000 

Tine-l in 5000 daca vrei sa il distrugi.

Cu LEGANZA am depasit 300.000 km in stilul "subturat"

Ce ai tu pe pistoane e normal pentru un motor "batran"

E bineinteles ca la 5000 rpm m-am referit la accelerare, nu la mers constant, sunt sigur ca in 20 de minute la un astfel de regim ii adun tachetii cazuti prin evacuare :)) 

Share this post


Link to post

Eu merg cam 20 minute zilnic cu 120-130 pe autostrada. 140 mii km. Motor neumblat. Hai cu pozeleee...

Share this post


Link to post

Eu cand merg cu cineva, se bat care sa stea in spate, pe motiv sa nu isi puna centura, cu toate ca ale mele sunt la discretie si acolo si ii oblig.

Tu de ce te agiti? 😁 Sau e legat de bebe? S-ajung la masina si fac poze.

Share this post


Link to post
On 6/7/2018 at 4:38 PM, vrazvanc said:

Nu stiu daca e subturat, dar merg cu a IV-a cu 50-55 km/h, schimb a V-a la 60-70 si asta e viteza minima. Cu a V-a la 60-65 se simte bine, nu mi se pare subturat motorul.

 

Nu e deloc subturat. A 4-a ii inca treapta de putere nu de fuga si cade la fix pe 50 km/h in linie drepta . In panta ori alta manevra se schimba usor situatia. Subturata o gasesc in cazul in care ma angajez intr-o depasire cu 50/h si treapta a 4-a spre ex. La peste 4000 rpm ii suficient o cutie in 3 trepte : a I-a si a II-a pentru oras si a III-a pentru autostrada.

 

Share this post


Link to post

Ce sa faci cu 6500 rot si 110 km/h pe autostrada? Pana si a 5a e scurta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...