Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Cu motorul rece merg putin, ca ies pe autostrada si ii dau forja.

Share this post


Link to post

Eu cred ca-i un reper de luat in calcul pentru o verificare, esapamentul. De la "dacii" mai stiam una, cu hartia, pentru verificat culbutorii; daca tragea hartia sau daca o sufla. Era ceva de genul, nu mai stiu, am uitat.

Arata bine, Ionut, la mine e mai ruginie. La fostul Matiz, Euro II, era neagra taciune teava. Si n-are rost sa forjezi sa se curete, ca nici nu prea are ce.

 

Siii, se apropie perioada cu zilele libere. Incerc sa mai iau ce a mai ramas, sa pun mana la treaba. Sper sa nu fie zile ploioase :) )

Share this post


Link to post

Da' banui ca nu orice de hirtie, ci creponata pentru un test pe masura ...

 

Asta imi aduce aminte de meseriasu' ce facea test de compresie pe un peugeot 605 cu bucati de cirpe indesate in locu' bujiilor s-apoi cica de arunca cirpa afara are compresie, de nu ... n-are, fir-ar ... Test de cascadorii risului, cind arunca cirpa - cind nu, iar cind n-o arunca cadea meseriasu' pe ginduri "cred c-am indesat-o prea tare ..." si tot asa. S-apoi dupa cum eu nu suport pe altul mai prost ca mine, nu m-am putut abtine sa nu-l trag de mineca pe mesirias aducindu-i la cunostinta ca n-are nene nici o treaba compresia cu problema in sine (tre sa fi fost problema de natura electrica, din cind in cind ii taia alimentarea si se oprea motorul in mers). Si-o pus un bot de zile mari, d-apoi cum breee ... un mucos de copchil sa-i zica ca bate cimpii. Mda. Si cica ar fi fost printre ce-i mai buni meseriasi in zona. Iarasi mda.

 

Altfel, eu cred ca rari, chiar foarte rari matiji cu esapamente intr-adevar curate.

Share this post


Link to post

:) ) Posibil treaba cu hartia. Din stupiditate am incercat-o. N-am inteles nimic din test, cateodata hartia era suflata, alteori tindea sa stea lipita de teava.

Share this post


Link to post

Nu retin sa fi vazut in astfel de test. Inadusita cu o cirpa evecuarea pret de citeva secunde pentru a verifica intregul traseu de nu-s scapari der gaze, da, doar ca asta-i alta treaba.

Share this post


Link to post

Da, de astupat sa vezi daca sunt scapari, asa e, dar si pe asta cu hartia am vazut-o. Nu mai stau sa caut, a fost pe vremea "daciilor", ~2006. Cam pe atunci am incercat si eu, nu la Matiz.

Share this post


Link to post

Am "rezolvat" cu distributia la ~75200 km, curea transmisie, curea distributie, rola intionzatoare + arcul, antigel Mobil. Simeringurile cica nu aveau nevoie sa fie inlocuite, desi le cumparasem.

Concluzii referitoare la piesele vechi:

- pompa de apa "miorlaia", avea putin joc;

- rola intinzatoare era curata, fara vaselina iesita, dar avea ceva joc. Da-o naibi, dupa ~20 si ceva de mii km...;

- curea alternator (dupa ce m-am chinuit in ani diferiti sa o desfac) in stare impecabila, ca noua as putea spune, chiar daca patina de fiecare data dupa ce ieseam de la spalatorie;

- cureaua de distributie avea intr-o singura parte cateva fire rupte. Concluziile le trageti, eu nu sunt multumit, ~20 si ceva de mii de km si deja incepe sa se destrame, chiar daca au trecut cinci ani.

A aparut un zgomot dupa schimb, mie-mi place sunetul, se aude ca o masina "noua", darrr. Mi s-a spus ca e de la piese noi si ca dispare; sa vedem... ce dispare.

Am avut grija sa spal capace si tot ce mi-a stat in putinta sa curat. Am aflat ca din 3 suruburi care prinde deflectorul, se mai tine doar in unul. Garnitura pompei de apa a fost unsa cu mastic, eu n-as fi vrut asta. Aveam garnituri de la toti producatorii si din toate materialele si grosimile: cea a pompei Hepu, Onnuri, originala GM si inca una ca nu-i mai stiu numele.

M-am carat dupa mine cu doua chei dinamometrice, sa strang pompa de apa si suruburile fuliilor, nu s-a vrut, s-a mers tot la "mana", cheile dinamometrice sunt o "PIERDERE DE TIMP".

 

Am terminat in mare cu distributia. Dar, la recomandare (ca arata in plus pe tester), am dat banii degeaba si pe un TPS. Deci am TPS nou, dar cu simptome de cel vechi. S-a rezolvat sa ajunga la 0 prin slabirea surubului clapetei de acceleratie. Problema e ca asta nou (nu stiu ala vechi), nu ajunge la 100% sau 98, 97% atunci cand clapeta e deschisa complet, ci la 91.8%. A ramas asa. TPS-ul a mai fost schimbat in garantie, am vazut in actele masinii; ma refer acum 10 ani si ceva.

 

Azi, m-am hotarat (si proasta decizie) sa reglez culbutorii. Asta a fost si de la recomandare, pe motiv ca "bat" nitel. Pe langa faptul ca nu s-a putut ajunge la ei, m-am ales cu un surub rupt si unul care nu mai sta strans, deci capacul culbutorilor sta in 4 din 2. Eu am nevoie de masina, ce parere aveti, pot sa merg cu ea, sau se va deforma capacul si va incepe sa curga ulei? Si daca niste WD-40 (cativa stropi) a ajuns pe cureaua de distributie, are ceva?

Acum sa vad cum pot sa-mi refac SINGUR motorul, fara gauri mai mari si filiera in chiulasa. Mai cumparasem si garnitura Victor Reinz.

Sfatul meu, daca tineti la masinile voastre prea rau (ca mine), invatati singur sa vi le faceti si banii dati pe manopera, mai bine va luati scule de ei. Si nu in ultimul rand, daca ceva functioneaza cum trebuie, nu umblati, simplu.

Daca va mai tine si daca va mai fi la mine masina asta in viitor, eu voi face tot ceea ce e necesar, nu ma mai duc la nimeni.

 

Nu vreau sa fac reclama negativa mecanicului, n-o sa-i spun numele. Oricum, a ramas ca mi-o rezolva, dar mai bine vand masina "decat" sa mi-o mai rezolve el.

 

Ce sa mai zic, urmeaza uleiurile, filtrele, ruginele si altele...

Share this post


Link to post

Vinde-o ...! Nu ar trebui sa auzi nici un sunet la schimbarea distributiei pentru ca tu nu ai fulii pentru curele trapezoidale. Ce curea ai avut la distributie de a tinut asa putin ? A mea are 4 ani si 28.000 km si arata bine.

Cu suruburile de la capacul culbutorilor este o mare problema pentru ca nu prea e loc pe acolo de umblat in voie. Eu am avut unul singur la care mi se stricase floarea si nu l-am putut desface decat dupa ce am taiat un sant in sururb ( practic am factu o noua fanta), dar eu am avut noroc pentru ca era surubul din coltul stang si am avut loc.Unii le-au inlocuit cu suruburi clasice insa eu le-am schimbat cu suruburui originale , important este sa nu fie filetul ciulasei dus, poti schimba singur garnitura numai ca iti trebuie scule. Daca poti da suruburile vechi jos si filetul chiulasei nu-i dus, sfatul meu este sa iti cumperi suruburi noi, un silicon pentru temperaturi mari si sa iti schimbi singur garnitura; inainte de montare cureti bine chiulasa si capacul, dai cu un pic de silicon(nu foarte mult) si in special unde-i curbat capacul (axul cu came) si strangi suruburile, nu foarte tare; dupa ce se usuca bine siliconul ( parca 24 h) faci un drum mai lung sau incingi bine motorul, lasi la racit si mai strangi odata suruburile . Bafta !

Share this post


Link to post

Suruburile le poti scoate cu un extractor sau chiar cu un cleste cu blocaj, depinde de unde s-au retezat. E chin, dar ar trebui sa iasa. La Lacetti-ul sora-mii am reusit sa rup unul chiar daca am strans cu cheia dinamometrica, probabil era firav de la celelalte strangeri facute la mana in service. Din fericire am avut 2-3mm de care sa ma prind cu un cleste si usor usor l-am scos. Riscul sa mergi cu masina asa este relativ mic, o sa pierzi niste ulei pe acolo si o sa miroasa ca naiba, dar nu o sa crape nimic daca tii nivelul uleiului sub observatie. Oricum, cat sa te duci pana la service si inapoi, nu se intampla nimic. Nu as pleca cu ea la drum lung decat cu un bidon de ulei dupa mine.

Te pot ajuta cu extractoare de suruburi, burghie, o masina de gaurit cu acumulator si cu know how :) , doar sa vii pe la mine intr-o seara (pe langa Auchan Titan).

Numai bine!

PS: Bineinteles ca te ajut gratis, asta in caz ca te gandeai la altceva 🙂

 

 

 

Share this post


Link to post

Sunetul, ca nu e zgomot, eram nervos cand am scris, nu ca acum mi-a trecut, as vrea sa cred ca e de la pompa de apa, nemteasca. E un alt sunet, mai occidental asa, nu chinezesc. (Ultima parte e o gluma, sa nu se inteleaga altceva).

 

Suruburile: unul pe spate, dreapta, nu e inca rupt, dar nici nu l-a mai putut strange (desi m-a mintit ca l-a strans). Al doilea retezat fix la nivel cu chiulasa, stanga fata, aici pot spune ca am avut putin noroc, e mai usor de umblat.

Marea problema e ca voiam sa plecam de 1 mai din Bucuresti 😞 Mai trebuia sa si car ceva mare cu ea, atat la dus, cat si la intors. M-am prostit singur cu verificatul/reglajul asta.

Acum o sa plec la magazin sa cumpar toate suruburile, sa le am, cine stie, poate reusesc sa le rezolv. Cu asta testez sa vad si daca incepe ceva ulei sa iasa.

S-ajung eu sa scot capacul si apoi ma gandesc la reglaj de culbutori si garnitura.

 

Vali, multumesc mult pentru bunavointa, daca nu ma descurc, apelez la tine.

 

Va salut si numai bine! Revin cu vesti.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Am omis sa raspund. Curele de distributie au fost intotdeauna Gates. Prima (originala), era cam praf, taiata si fire rupte in mai multe locuri.

Share this post


Link to post

Personal, intr-o situatie similara as indeparta acele suruburi rupte, dupa care as reface filetele deteriorate si as implanta prezoane (gen alor galeriei de admisie/evacuare) scurte cu lipici pentru metale. Piulita dubla sau chiar tripla (din alea lunguete) pentru a proteja filetul si la revedere. Astfel is mult mai rtainice decit sa tot infiletezi in aluminiu ala pacatos.

Share this post


Link to post

La 5 ani vechime, nu ai de ce sa fii suparat pe curea... cauciucul imbatraneste chiar daca nu are nr de km. Chiar daca la prima vedere totul pare ok, o curea batrana poate duce la surprize... vezi cazul meu.

Pt filetele duse... greu. Solutia simpla e cum a spus Viktor, prezon cu pasta (si poxipol merge, orice bicomponent pt metal). Solutia mai complicata e majorare, refiletare si insertie helicoil la dimensiunea originala. Helicoil nu mai are moarte, am eu la busonul de la baia mobrei mici. Dar inainte de toate, trebuie scoase.

Share this post


Link to post

Mie unu dintotdeauna mi-a placut ideea prezoanelor aplicata de Volvo de serie 240. Da' mai sint si alte modele ce au pus in practica aceiasi metoda cum ar fi batrina Skoda cu capacul culbutori in doua prezoane (lungi ce-i drept, da' prezoane) .

Share this post


Link to post

Geo, cauciucul e una, dar erau firele rupte. Aia veche avea tot cinci ani, dar aproape 50.000 km, pe aia am inteles-o, dar pe asta "noua", nu prea. In fine, ce-i drept, in manual zice sa fie schimbata la trei ani. Dar de frica doctorilor, am prelungit cat de mult am putut interventiile. Am vazut ce ai patit tu.

Filetele chiulasei sunt intacte, cel putin momentan. Sa vedem care va fi finalul.

Share this post


Link to post

Pai toata cureaua imbatraneste, mai ales ca e solicitata, trece prin schimbari de temperatura... aia e. Oricum, cele din fabrica nu se compara la calitate, chiar daca sunt fix aceeasi marca. Valabil la orice piesa.

Share this post


Link to post

Am revenit cu noutati.

 

Surubul de la capac, cel din spate-dreapta, l-am rezolvat, mai mult la figurat, ca a iesit cu vreo 4 spire de filet din chiulasa. De aia mergea asa greu, m-am chinuit cateva ore sa-l invart. Cu cel din fata-stanga nu am reusit nimic. Nu au mers extractoarele, plus ca trebuie burghiu lung, ale mele sunt scurte. Urmeaza sa cumpar niste burghie mai lungi si sa incerc sa pastrez filetul, chiar daca nu am dat de la inceput gaura pe centru si s-a mai si rupt jumatate din cercul format in surub. Probabil si asta are spire praf inauntru.

 

De revizie nu am avut timp, peste trei saptamani o sa schimb uleiurile la motor si cutie + filtre. Am schimbat doar filtrul din habitaclu cu unul pentru aspirator, deci special pentru praf. L-am gasit si la dimensiunea ideala si nu am mai taiat nimic.

 

Cu rugina am terminat pentru o scurta perioada de timp, caci e cam de mantuiala, atat la curatat, cat si la finisat. Acum imi pare rau ca nu mi-am dat mai mult silinta, cand am vazut ca nu prea exista diferente de nuanta intre spray si cea a masinii. Momentan se vede diferenta, in primul rand ca nu e finisat cum trebuie si din cauza benzii adezive cu care am mascat. Asta nu-i o problema, o rezolv in cateva saptamani dupa ce se usuca bine lacul, cu smirghel fin cu apa si polish. Mi-a tremurat mana pe spray-uri, am stropit cu albastru, iar lacul a iesit cu aspect de coaja de portocala. Ma asteptam, a fost si cald si am avut si mana proasta. Dar, per total, sunt multumit asa cum a iesit, avand in vedere ca nu prea m-am straduit. Pozele... sunt facute de sotie, abia am gasit ceva sa pun sa va arat. La prag era gaura, dar e iesit bine, fara plase sau alt suport. La roata am fixat o tabla intre caroserie si pare ca e destul de rezistenta zona. Nu-mi faceti morala, stiu ce si unde am gresit, dar nu am timpul necesar sa mai bibilesc. Probleme au mai fost ca nu s-a lipit chitul de tabla, din cauza spray-ului cu zinc, probabil si din cauza ca nu l-am lasat 24h si denota de ce nu am reusit sa finisez si cum mi-as fi dorit.

 

 

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.07.33.jpeg

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.07.31 (2).jpeg

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.03.49.jpeg

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.03.45 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.03.48.jpeg

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.03.47.jpeg

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.03.44 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-05-04 at 16.03.43.jpeg

Share this post


Link to post

Destul de reusita treaba.

Share this post


Link to post

M-a ajutat mult culoarea. Destul de reusit rezultatul final, dar trebuia taiat si sudat; nu stiu ce mare branza a facut licoarea inhibitoare... Ramane de vazut, mi-e si frica sa ma duc la spalatorie cu ea :))

Share this post


Link to post

Tre sa tina da-o-n colo ... Asigura-i rezistenta din interior, pe contra-aripa (de n-ai facut-o inca) cu vreun soi de marmelada de aia din guma ce sa protejeze de apa si alte impuritati aruncate de roata.

Share this post


Link to post

Am bagat pe spate chit cu fibra, fara intaritor. A ramas cauciucat, dar presupun ca o sa se intareasca.

Am carenaje, dar nu le mai pun, si ca nu sunt multumit de sistemul de prindere, dar si ca mi-e sa nu forteze in capodopera mea.

Nu stiu daca o sa mai umblu cu polish, au sarit la spalatorie dungile. Se vede OK.

Share this post


Link to post
La ‎05‎.‎05‎.‎2018 la 22:29, vrazvanc a spus:

Am bagat pe spate chit cu fibra, fara intaritor. A ramas cauciucat, dar presupun ca o sa se intareasca.

Am carenaje, dar nu le mai pun, si ca nu sunt multumit de sistemul de prindere, dar si ca mi-e sa nu forteze in capodopera mea.

Nu o sa tina, daca ai carenaje schimba-le si gata. La cum arata masina ta nu se merita sa faci carpeli .

Share this post


Link to post

Pai... daca e fara intaritor, nu o sa se intareasca. De ce n-ai pus intaritor? Ai muncit ceva, a iesit destul de bine... si totusi nu o sa tina

Share this post


Link to post

@korydon: Nu inteleg, daca am carenaje, ce anume sa schimb? Carenaje nu am avut niciodata montate pe masina, ci doar doua seturi care stau degeaba. De carpeala a fost cazul, pentru ca la service mi-a cerut 500 de lei fara chituit (parca), fara vopsit. Daca mai spuneam si de prag, mai plusa. De vina sunt eu ca m-am incapatanat sa racai vopseaua originala de cand am luat-o si nu erau mai mult de doua-trei floricele.

Geo, nu am pus intaritor ca era cald, batea soarele si nu apucam sa fac nimic in cele doua minute in care se intartea cu intaritor, am zis sa incerc fara. M-am pacalit, dar sunt sigur ca se face beton pana la urma. Oricum, nu e lipicios, nu se vor prinde de el pietre sau mizerii.

Tocmai, ca nu prea am muncit mare lucru, mai mult invarteli. Am pus disc cu smirghel pe flex, apoi disc perie de sarma si manual nitel smirghel. Dupa care am dat cu solutia inhibitoare, spalat cu apa a doua zi. Apropo, nu am lasat cum se vede in poza cu rugina aia, dupa curatare si dat cu solutie, arata bine.

Daca mi se lipea chitul de tabla, faceam un finisaj de nu-mi mai dadeam nici eu seama ce a fost acolo.

Asta cu "nu o sa tina", o stiu. Sper sa tina totusi o mica perioada si daca apare ceva, postez. A naibi rugina.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...