Jump to content
Sign in to follow this  
NGruia

Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

Recommended Posts

Mi-au venit si piesele de Honda , cea mai interesanta fiind carcasa de oglinda :

post-153-0-21248200-1522155551_thumb.jpgpost-153-0-91810500-1522155562_thumb.jpg

 

Pretul 330 lei , o bucata pe ABS vopsit alb . Pentru stergatoare Honda incurajeaza prozectia mediului , asa ca iti trimit numai lamele de cauciuc , sa le scoti pe cele vechi si sa le strecori pe astea noi . Trebuie insa sa recunosc ca am setul actual de pe masina de ani buni . Parca nici nu imi vine sa il mai schimb .

 

Cu Nubira se pare ca ajung la etriere complete , vreo 2000 , asa sa fie ! :scarpin:

 

Carcasa oglinda Honda = 330

Pantofi Clark's cu piele peste tot (oare si in siret ....) 311 cu tot cu transportul . Asta pentru cei care credeau ca Madam nu comenteaza ... nu o face isi comanda tot ce vrea , cica tot eu cheltui mai mult . Fain , ea o sa mearga cu Honda sau Nubira , pe cand eu cu pantofii (3 perechi in 2 saptamani) ei NU .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am facut cu forta revizia si ITP pentru Honda . O sa ziceti , ce mare lucru . Ei bine , suna simplu , dar a fost in stilul familiei de a rezolva lucrurile , pe genunchi . Vine Juniorul in joia mare 05.04.2018 tot rosu la mecla . Ce-i baiete ? Pai m-am uitat in actele Hondei (cele care stau importriva vointei mele in ...portbagaj ) si avem ITP pana in 08.04.2018 , duminica mare . Na vezi pampalaule daca ti actele ascunse in masina (de vreo trei ori mi-a venit gandul sa verific data ... dar totdeauna masina era plecata , iar la ora la care revenea Juniorul cu ea ... "uitai" si gata ) . Si ce mama frasului facem acum . Seara nimic .

De dimineata insa se scoala Madam si dai si lupta . intai il ataca fe (deja) fostul prieten ce se ocupa (vorba vine ) de Nubira , nu stie vreun ITP sa lucreze in ziua libera data de guvern ? Nu . Atunci suna direct la reprezentanta Honda (la noi in TM este Autoklass , mertane , smarturi si honde ) . Spre uimire generala cineva raspunde la telefon , mecanicul sef e la lucru si ii da numarul sa vorbeasca direct . Il abureste Madam , ca de vorbeam eu nu iesea nimic . Asa cad la invoiala sa faca tot marti si/sau miercuri . Bine bine , dar cum merg eu marti fara ITP , ca sigur o fac lata (la dracu , nimeni nu mi-a verificat ITP-ul pana acum , drept e ca il aveam intotdeauna in regula) . Nici o problema , putem duce masina la ei , la reprezentanta , in parcare clienti . Racnete catre Junior , mergi cu masina si te intorci cum sti . Pleca Juniorul . Nu aveam eu pace si il sun pe (fostul) amic ce se ocupa , vorba vine , de Nubira si il iau mai tare un pic , am 4 masini pe inventar ... si nici una cu care circul eu de obicei disponibila . Recunoaste ca e penibila faza , si imi aduce Nubira pe la ora 17:00 ...neterminata . Asta e o poveste ce abia urmeaza sa o spun , amara si cu urmari multiple .

Suna Juniorul (care avea OBLIGATIA sa se ocupe el fiind vinovatul) marti . Piesele , uleiul si lichidul de frana le-a dus odata cu masina vineri . Ii spun astia ca miercuri la prima ora a ...pranzului e gata . Asa a si fost . Magari mari si astia , tot au tras ei chiulul , nu au montat oglinda noua , ci au luat de pe ea geamul de oglinda , au avut capacul nou intre piesele lasate asa ca nu s-au chinuit sa demonteze cu totul oglinda . Lamele de cauciuc ale stergatoarelor au zis ca nu este cazul sa le schimbe si cam ...aveau dreptate . Le am acasa neatinse .

Toata distractia , cu tot cu ITP vreo 800 de lei . Manopera parca 138 lei pe ora + TVA :shocking: .

Prima constatare a juniorului , eu nu am apucat sa o conduc pana azi inclusiv , merge mai bine (deci se poate) decat inainte , a disparut pana si usorul tremurat la ralanti cand intra aerul conditionat , zgomot si mai putin (uleiul e mai putin vascos) , deci se poate si aia . Pot sa spun ca atunci cand a mutat masina afara (in curte e tambalau , pune Madam pavele , toate trotinetele sunt pe unde apuca , iar BMW e parcat la un coleg de al lui ) eu nu am auzit motorul .

Si uite asa ne intoarcem de unde am plecat , la reprezentanta , unde insa se pare ca vom ramane mult timp de acum .

Despre Nubira doar atat : nici acum nu este gata . Cum ... va zic eu , cand imi mai scate tensiunea .

 

PS Stiti cu totii unde sunt actele Hondei ... tot acolo ... :rambo: :spumelagura:

 

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Avem aici pe forum un coleg care a transferat o Nubira cu totul in 36 de ore din stanga-n dreapta, si era frig =))

  • Like 1

Share this post


Link to post

Gresit, a inceput pe caldura, de aceea a terminat in 36 de ore. Altfel statea tot 2 luni :p

Share this post


Link to post

Avem aici pe forum un coleg care a transferat o Nubira cu totul in 36 de ore din stanga-n dreapta, si era frig =))

 

In mod cert se pricepe colegul nostru , dar ia sa vedeti ce pateste amatorul la lucru .

Precizare : sar momentan peste istoria Nubira - service .

Dupa cum am zis este acasa asa , partial facuta . Nu stiu ce mama dracului a fost in capul lor de au tras garnisajul usii dreapta si :

post-153-0-98455700-1524052563_thumb.jpgpost-153-0-51144300-1524052580_thumb.jpg .

Na acu sa vezi , gaseste drace asa ceva . Intai caut pe Radacini , cica nu au , apoi vad pe pieseauto online unul ce l-ar vinde , era in "tipla" . Noroc cu tipla ca avea codul OE pe ea . Incerc sa fac tranzactia cu respectivul (40 lei+transport) si nu a raspuns nimic din 07.04 pana in 16.04 . Intre timp , acultand masina cu urechea aia buna , parca prea se excita ventilatorul nou (ala principal) . FMM , piesa de 140 lei cu tot cu TVA , ce dracu de asteptari sa ai . Imi ies (din nou) din tatani si caut eu alt ventilator . Gasesc un Nissens , trebuie se merg la masina sa masor , e bun (cod 85358 ) si iau si un uscator AC , perfect ignorat (ala vechi) de mecanici ... dar nu vreau inca sa incep aia . Comanda de vineri seara imi ajunge luni (nu primesc livrari in weekend , doar la lucru) . Il pun in 10 minute , se potriveste perfect cu exceptia traseului cablului de alimentare ce a trebuit mutat pe o alta nervura (si legat zdravan cu "soricei") . Ma , da ce ma pricep ...

Iau iarasi la mana Radicini si arat ca au pe site garnisajul ala productie Chevrolet la vreo 84 lei cu totul . Atat o bat la cap pe doamna de acolo ca se duce saraca in magazinul ...fizic , si gaseste garnisaj Daewoo OM . Asta fu 71 cu tot cu transport . Incurajat incerc din nou , daca nu cu suport etrier , atunci cu unul complet . Sunt trimis la plimbare fara nici o sansa . Marti imi ajunge garnisajul . Ei dracie asta a tinut vreo ora cu totul , nu sunt sigur daca nu cumva montarea s-ar face mai bine fara ... chedere . Lupta mare nu cu cele 3 suruburi de prindere ci cu cele 3 cleme spre capatul usii . Eram cat pe ce sa il "rezolv" definitiv dar , cum inteleptul cedeaza , s-a potrivit in final .

Daca tot eram minitehnicus , mai dau drumul sa ascult ventilatorul , dau drumul si la AC si , normal , firesc , bineinteles , ala nou era mut , da' acum se auzea cel secundar , ce nu avea loc de "bondarul" de mai inainte . Acuma mester mare , ia sa intru si sa comand tot un Nissens echivalent cu cel vechi . Usor a zice , mi-au dat cu flit absolut toate firmele unde l-am solicitat (de parca ar fi frate de cruce cu etrierul) . Tot felul de propuneri rusinoase , ceva AutoGamma la juma' de pret , nici gand , eram ars , ieftin iei , asa si merge . Insistand pe diverse site-uri , bag in seama codul OE . Parca nu l-am vazut pe Radacini cand umblam a proasta dupa ventilatoare Nubira . Bineinteles ca era in stoc , ca si ventilator auxiliar Leganza , desi pe titlu (dupa localizare prin cod) scria Leganza era intr-o serie de ventilatoare auxiliare Nubira (prod Chevrolet si Opel. PS Aceasta serie nu apare daca intri prin piese Nubira - Ventilator !! ) . La cel de Chey scria clar ventilator auxiliar NU iar la aplicatii scria la fel de fain vent aux. Leganza . Intreb daca sunt compatibile . Mda , mergem la risc , il primesc si daca nu se potriveste fac retur . Pana am comandat am mai masurat odata pe cel vechi si , da , valorile erau tot alea (doar ca eu nu le notez ca imi e lene , asa ca masor ca prostul de 2 ori ; poate as fi bun de ...croitor :-? ) . Imi vine azi , miercuri . Jumate de ora am despachetat coletul , cred ca era pe stoc prea multa folie , foarfeca era pusa bine (aia mare) si chiar gandul de a folosi -o pe cea de taiat crengi nu a tinut , si aia e pusa bine (in plus Madam tot mai pune pavele si invalmaseste tot ce mai era cat la cat la locul lui/lor) . Pana la urma reusesc si scot ventilatorul (204 lei) . E de bine , greu , solid , ca lumea . La montare 5 minute ventilatorul (din nou cablul era dincolo) si vreo 10 minute de luptat cu "soriceii" , dar fiind ca nici acest conector nu era in soclul dedicat ce este ...jos . Trebuie sa cumpar niste coliere mai serioase totusi .

Intre timp am rezolvat si oglinda dreapta . In iarna am vazut ca nu tine pasul cu cea stanga la viteza de dezghetare , astia la service n-au mai putut de grija , asa ca , din nou , dupa multe insistente s-a gasit in stoc magazin fizic (stiti voi care) oglinda dreapta Nubira 2 incalzita si reglabila electric . Pretul 162 lei fata de cei 1400 pentru Honda (asta nu are capac de cumparat , e toata de la inceput) . E insa numai grunduita , asa ca mai stau pana o pun , acum nu ma arde , numai iarna (cand cea stanga este uscata asta dreapta de abia reuseste sa ajunga la starea lichida o apei ) . Si da , am verificat , am scos geamul si toate legaturile si contactele par a fi la locul lor . Asa ca am luat una noua (din stocul vechi , de unde pretul digerabil) .

Acum verific daca moderatorii citesc ce scriu si sunt pe faza . Daca da , o sa fiu indrumat catre o alta sectiune , daca nu , si apuca cineva sa imi raspunda , norocul meu . As vrea sa schimb uscatorul de AC , cel actual avand 14 ani , o saptamana si 6 zile de cand e la ... mine . Piesa pare banala , o forma cilindrica ce jos se transforma intr-un con , iar sus doua gauri "IN" si OUT" . Intrebarea e ce pot busi pe acolo daca ma bag in seama si incerc sa il schimb ? AC merge in draci , iti ingheata sufletul , dar inca nu e vara cu 35-38 . O fi cazul sau sa il tin bine pana merg la un ...neamator ?

 

PS Garnisajul ala l-am gasit pana si in state , era in Ohio cu 15 dolari + transport .

PS Ia ghiciti ce caraie acum . Normal ca, compresorul de AC . Acolo ramane ! :shocking:

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Evaporatorul de AC il poti demonta numai dupa ce scoti freonul din instalatie. Demontarea si montarea sunt operatiuni relativ simple. Din cate inteleg Nubira are bordul dat jos si e cu mat(z)ele pe afara? :D

 

Ca idee, mie un "prieten" mi-a spart paravantul de la usa dreapta fata cand a inchis usa. Nimic nu e imposibil...

Share this post


Link to post

Evaporatorul de AC il poti demonta numai dupa ce scoti freonul din instalatie. Demontarea si montarea sunt operatiuni relativ simple. Din cate inteleg Nubira are bordul dat jos si e cu mat(z)ele pe afara? :D

 

Ca idee, mie un "prieten" mi-a spart paravantul de la usa dreapta fata cand a inchis usa. Nimic nu e imposibil...

Nu evaporatorul , uscatorul de AC .

post-153-0-94825000-1524075477_thumb.jpgpost-153-0-75371800-1524075489.jpg

 

Habar n-am , dar speram ca nu circula agent frigorific pe acolo , numai aerul pentru un soi de filtrare condensare . Ia sa stau eu linistit , ca tocmai ce s-a umplut instalatia si baga rece de iti bubuie capul .

Ca idee e situat in fata dreapta un pic sub radiator , aproape lipit de caroserie langa far .

Cam asa cum apare in poza asta de pe net , al meu e intr-o stare exterioara mult mai buna : post-153-0-21724900-1524076155_thumb.jpg

 

PS Nubira e cu matele inauntru si cu bordul la locul lui . Doar ca nu-i gata asa cum o vreau eu . Si pana nu-i o sa bat la cap pe toata lumea ... :rolleyes: .

PPS Gata mi-a trecut , exact agentul frigo trece prin uscator . Mai vedem la anul ... (asta dupa ce am binevoit sa citesc , inclusiv aici pe forum !!) .

Edited by NGruia
  • Like 1

Share this post


Link to post

In lipsa de finalizare reparatii Nubira 2 (e o poveste si lunga si ...lata) , macar am spalat-o la sange . Au tras cei de la detailing ore bune . S-a revenit la culoarea initiala a tapiteriei si a fetelor de usi . Remarcate vreo 3-4 zgarieturi /puncte de remediat ASAP . Si un mic video cam cum face roata reparata si rasreparata de Pit Stop DM Timisoara ...

IMG_1217.thumb.JPG.491cb2c4809c978f54c82c71f8783533.JPGIMG_1218.thumb.JPG.3cce835434e5181c544ec9be43437fc1.JPGIMG_1219.thumb.JPG.35f2eca53fbad489f145abdc9e1a79e5.JPGIMG_1220.thumb.JPG.a27c83807b10dac931a35375833e7bd5.JPGIMG_1221.thumb.JPG.0423389c8a45fd03d65de8dbbb2460d8.JPGIMG_1222.thumb.JPG.14d1f50f9f4b27d8631b6d4989f0f9d1.JPG

 

Edited by NGruia
  • Like 2

Share this post


Link to post

Mergi cu ea cateva sute de km sa se pasuiasca placutele si dupa aia poate nu mai scartaie 🙂

Share this post


Link to post

Felicitari ,pentru felul cum arata masina si pentru cum o intretineti👍

  • Like 1

Share this post


Link to post

E prima data cand pui poze cu Nubira si am ramas foarte impresionat de aspect, tine-o tot asa, atat din punct de vedere estetic, cat si mecanic.

P.S.: Daca ai sti cat de mult mi-am dorit sa am pe Cielo meu jante de Nubira ca ale tale, dar nu am reusit sa gasesc. Acum ca am plecat din Romania si masina sta in garaj de peste 3 ani nefolosita, am cam renuntat la idee...

Share this post


Link to post

Sa imi tineti pumnii maine , daca scap nelichidat de curier e mare lucru . 2 discuri fata , 2 spate , placute fata (cele spate vin cu altul) , saxofon , toba mijlocie si toba finala , toate pentru Nubira . Sa tot fie vreo 40 de kg 😎 . 

 

PS Am comandar si un ... topor Gardena (mijlociu da cred ca taie brici) . De aratat mecanicilor inainte de orice operatiune . Daca trebuie il arat si dupa ... 

Share this post


Link to post

IMG_1226_1.thumb.jpg.374ef6c6ade907e7ad78070a8b459342.jpgDoar poze azi .

IMG_1225_1.thumb.jpg.7931183d061142e182f22c9c9ed5afc0.jpg41a87947-7e77-4e0c-a3ac-7cb52a7dcf63.thumb.JPG.5c41a711de802f473b1b2841a80cef95.JPG

Edited by NGruia
Am dat enter inainte de a temina !?

Share this post


Link to post

Nu ai pus poza cu toporul!

Cat ai dat pe tobe? Chiar erau toate praf? Catalizatorul cum se prezinta?

Share this post


Link to post

Metodic : toporul e pe vine cu un lot mai mare de produse ce sigur vor fi uitate dupa entuziasmul initial . Parca nu as pune poze cu el pe aici . 😐

Tobele se prezentau , dupa opinia mecanicului astfel : cea finala dusa , in prag de gaurire si toata subtiata . Cea intermediara ceva mai putin rau , dar daca tot desfacem pe acolo... .Saxofonul a fost contributie proprie dupa ce s-a pomenit de racord flexibil artizanal/improvizat/prelucrat din unul standard (?!) . Atunci am comandat si saxofonul , care acum era pe stoc spre deosebire de acum 2-3 luni cand am mai cautat dupa el . 

Preturi : finala  - 398,25  , cea de mijloc 437,33  , saxofonul 568,13 lei . Catalizatorul ramane de vazut in ce stare este , dar daca trebuie sa fie schimbat atunci voi face o exceptie si voi lua unul aftermarket (oricum Daewoo nu au , iar cele Chevrolet sunt mai mult decat scumpe , incep pe la 3500-4000 si sunt pentru Euro 3 , n-am ce face cu ele pe Euro 2 ) .

Celelalte piese : disc fata x 2 buc  597,79 (adica le iese pret terminat in numar impar la achizitia de repere in numar ...par ) , disc spate x 2 477,24 . Placute fata ATE 148,93 . Placute spate ATE 96 lei . 

PS Daca afla Madam cat am cheltuit am imbulinat-o , mai bine ascund dracului toporul ...daca vine . A , principial e de acord  cu repararea si intretinerea trotinetelor din autobaza , dar ar prefera sa fie fara cheltuieli . Asa ca mai ascund din costuri si il mai indemn pe junior sa o duca cu vorba in domeniul auto (altfel nu mai vede el cheia de la Honda , are interes ) .

PS2 Nu duceti degetul aratator la tampla (semnul international al tacnirii ) ...inca . Poate dupa sfarsitul lui iunie cand urmeaza compresorul de AC . Motivul : trancane inca din 2009 , dar datorita dublei specializari a tuturor mecanicilor intalniti pana acum in viata (mai intai economisti de tip austeritate si abia apoi ceva mecanica ca meserie secundara) a fost acoperit cu destula eficienta de restul zgomotelor de distributie , ventilatie , etc . Acu' i-a venit sorocul , deja am comunicat intentia de achizitie catre Radacini , loc unde sunt scutit de piesa la schimb si alte artificii de mana a saptea . Uscator am deja , iar ambreiajul de antrenare e in curs de verificare . Testul final v-a fi in mod implicit si unul (sau mai ales) auditiv . 

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Ca si comparatie, la mine tobele prezinta rugina superficiala si suntem pe malul marii. Eu mi-am propus sa schimb elemente din esapament doar daca le pierd pe drum 🙂

In 2016 am dat ~300 de lei pe un set de discuri fata ATE la Radacini. Ce s-o fi intamplat intre timp? 

Share this post


Link to post

Intre timp set discuri ATE fata aprox 360 lei , tot la Radacini . Eu am luat "originale" Daewoo din motive de ... nici acum nu stiu de ce 😳 . Cele de fata fara nici o problema , unul din cele de spate ovalizat din fabrica , se trimite inapoi maine si vine altul , sper  "rotund" . Frana este un pic elastica , asa ca am iesit la pasuit placutele (cu discuri diferite pe spate , asta e pana una alta) . In primul rand nu mai caraie sau scartaie nimic dinspre partea spate (doar 2 ani jumate a tinut rezolvarea , sa vedem daca e definitiva) . Zgomotul evacuarii este chiar insesizabil , toba finala veche fiind coapta , aia intermediara se pregatea si ea , saxofonul mai mergea , dar unde merge mia merge si suta(ele)  . Rezolvat si polemica cu compresorul de AC , nu se aude nimic in plus zice mecanicul . Noa stai ca dupa vreo 10-15 frane usoare , iesim la drum lung si ascultam amandoi . La 4000 de rpm aveai impresia ca decolam , asa de frumos face compresorul . Decuplat , doar muget de motor . Recuplat , o luam de la capat . Ajuns in fata casei cu AC pornit , opresc masina , ascultam sunetul , decuplez AC si aproape nu mai avem ce asculta , diferenta imensa . Ca atare urmeaza compresor nou . Si uscator daca tot se umbla pe acolo . Cinstit sa fiu , de racit raceste , de te baga in boala (manifestata la mine cu o falca (aia stanga) cu tendinte de a isi dubla volumul si dureri de tip fulger prin capatana ) . 

Frana de mana restul de buna , nici pomeneala sa o poti urni decat cu eforturi supraomenesti in viteza I sau marsarier . 

Cauciucurie Vredestein sunt zgomotoase (relativ) , dar prind soseaua a naibii de bine . Cat timp am AC pornit insa , nici un alt zgomot ne se mai aude , eventual muzica . 

Nu tremura , nu se poticneste in bot , nu troncane nimic (bordul eventual , dar sunt 30 de grade la umbra si bag AC rece ca ghiata , poate d'aia)   . Sper sa fie la fel si dupa ce vine discul nou si neovalizat .

Masina am predat-o initial prietenului nostru ce se ocupa de masini dintotdeauna in data de 13 martie 2018 . Si a stat si "ra"stat la service .  La moment dat il scapa gura ca sta in parcare , au scos-o din hala pana vine etrierul ala buclucas . Mai departe stiti ce s-a intamplat ca din boier cu patru trotinete , am ramas fara niciuna pe moment . Atunci a adus Nubira inapoi , in 06.04.2018 , dupa 19 zile lucratoare petrecute in service (am considerat saptamana lucratoare de 5 zile) , cu bon de la geometrie roti si agent refrigerare din chiar ziua respectiva (AC umplut la 16:27 ....) . Pe devizul de lucrari figura montare etrier stanga spate si aerisire frana , lucru ciudat dat fiind ca etrierul este si acum in portbagaj (au utilizat suportul lui si atat) . Ca sa fie si mai clar au facturat 20 de ore lucrate din cele 152 tot lucratoare (minim) cat au avut masina la dispozitie . Oglinda dreapta neatinsa , ormanentul rupt , scartait roata stanga spate , usi , aia stanga mai sus cu 2 mm , aia dreapta mai jos cu 1 (aprecieri ochiometrice) , grila bord dreapta superiora neschimbata . Lichidul de frana al meu nu e bun (Motul DOT 3&4) , au pus de al lor . A venit cu piese vechi sa le vedem  ca sunt schimbate . Lipsea ambalajul gol al uleiului pentru servodirectie si nici nu apare pe deviz operatiunea respectiva de schimbare . Antigel au schimbat doar 5 litri , capacitatea fiind de 7 , probabil de lene sa goleasca ca lumea . Intrebarea fireasca , ce se intampla cu celalat etrier cu suportul chipurile stricat , se ridica din umeri , vine cand vine . Apoi multam si drum bun , ca la voi mai vine dracu sa isi faca trotineta . Culmea , tot ei si fostul nostru amic au fost ofuscati , de parca le-a cerut cineva vreun favor sau nu au fost platiti . Mentalitate de cretini , las ca ar balta peste . Are , nu zic nu , dar  nu cred ca pot ei prosti pe toata lumea tot timpul , iar timpul este dusmanul principal al lor , li se duce "buhul" ce si cum , acum si cu aportul meu destul de zgomotos . Apropo , i-am rugat sa se uite si la esapament si au spus ca este in regula !! Nu va spun cum era finala , ca si astalaltul a venit cu ea sa o vad .😡

Asa ca am schimbat echipa si toate se aseaza la locul lor . Matizul a primit ulei de cutie 75w-85 , antigelul schimbat si lichid de frana Motul ... DOT 4 , ca a fost rabdator . Oglinzile reglabile manual din interior , in prima perioada in care Madam sta acasa in concediu . 

Dupa ce termin si cu compresorul de AC & co , fac un total cheltuieli , dar de postat mai vedem noi , e riscant !

Edited by NGruia

Share this post


Link to post
Acum 2 ore, NGruia a spus:

 

Dupa ce termin si cu compresorul de AC & co , fac un total cheltuieli , dar de postat mai vedem noi , e riscant !

Propun ca totalul sa il scrieti codat,dupa care ne trimiteti cheia  pe PM ,altfel riscati mult

Am auzit de cazuri care s-au lasat cu dormit in cort pe perioada nedeteminata ⚔️

  • Like 1

Share this post


Link to post

N-am cort !!! 🤕😟

 

PS Pluralul ala (scrieti , trimiteti) ma face sa ma simt mai batran decat e cazul  (51,9 ani) .... va rog treceti la singular  😎

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Ne-am reintors cu bine din concediu . Honda 2830 km , consum mediu 6 litri , viteza medie 89 km/h . In Ungaria , pe portiuni scurte , Madam  a COBORAT la 128-130 km/h , altfel mergea ca fugarita de ...colegii ei de la ANAF . Maxima pe ceas 170 (167) pe GPS . Media scazuta se datoreaza unei mari gramezi de "coda" si "stau" , culminand cu "coda" de 22 de km spre Udine (venind din Bologna) . Mica dar voinica , mai ales cand am urcat in San Marino . Doar o singura data am lasat sa coboare benzina sub jumatate , la sosirea in Bologna . Peste 5000 rpm in a IV-a spre 150 . Mai tragea ! 

Acasa Nubira astepta cuminte spalata constincios de Junior (o sa ii se ia vopseaua la cat le spala ) . Fiind geloasa foc , i-am promis un drum afara pe autostrada dupa ce ii termin si inlocuirea compresorului de AC . 

In lipsa Hondei , Juniorul a fost oblogat sa mai scoata bibeloul de BMW din curte . 

Matizul reincepe si el de maine "serviciul" . 

Oarecum ingrijorator numarul de trotinete ce au tras pe dreapta prin blocajele din Italia si Austria (mai ales) . Pe Honda o durea in XIV !  La fel in ploaia de la revenirea in Graz ,  jumate erau pe avarii pe banda de rezerva . Drept e ca si la noi mergau stergatoarele de rupeau . 

S-a intamplat si Madamei ce am mai patit si eu anume tendinta de a cauta viteza a VI-a , mai ales peste 140 . Asta din motive de sunet , ca de plafonat motorul nu se simtea .

 

PS Toata portiunea din fata a Hondei era un imens cimitir de insecte (era ca deja a spalat-o Juniorul) .

PPS Viteza a V-a e ceva de necrezut , am mers in ea si in satele unde ne-a dus James (nu s-a lasat pana nu a facut una lata) si pe autostrada cu pana la 170 km/h .

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Pana primesc pozele din concediu (atent selectionate de biroul de cenzura) m-am apucat de una alta . 

Asa ca zilele trecute a venit schimbul de ulei al Matizului din toamna :

IMG_1325.thumb.JPG.4558b74799814148d491a4058a104ac4.JPG

 

Azi a sosit si compresorul nou de AC Nubira , o restanta de ani buni . Alaturi de uscatorul nou sunt programate pe joi la inlocuire  . (1875 lei compresorul ) 

IMG_1324.thumb.JPG.e461ca2fdf5be07bfde79adaa14a1d5b.JPG

 PS Chestia aia cu totalul cheltuielilor cred ca pica , eu ca grecii antici , tot ce-i peste 10.000 , spun ... infinit .

Edited by NGruia
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Gata s-a facut . Compresorul nou , uscatorul nou , reglaje "fine" . 

Normal ca nu au corespuns in totalitate suruburile de fixare , asa ca a trecut pe la un strugar toata chestia . Uscatorul vechi cand il misti face un sunet de parca ar avea ...nisip inauntru . Cred ca nu mai usca nimic de multa vreme , dar avea totusi 14 ani (si aici nu e vina lui) .

Proba de foc , pornit , cu capota deschisa si 3 perechi de urechi pe faza . Tac de antrenare si ... atat . In masina cu usile inchise nu se simte mai nimic , doar daca stai cu tot dinadinsul sa urmaresti vreun sunet extrem de slab la cuplare . In sfarsit pot merge peste 4000 rpm fara sa dau impresia ca tocmai decoleaza Concorde-ul . 

A facut si golire reumplere agent frigorific si ulei ... aia din martie fiind mai mult un moft .

Pana la proba contrarie a disparut si greierele din usa soferului , ce am impresia ca era destul de bine corelat cu vibratiiile sesizabile ale compresorului vechi . 

Suma finala e ceva 😳 de vis , adica ... cosmar . Cand o fac o si scriu , ca asta venid duminica nu am mai putut ascunde compresorul nou , mai ales cand cel vechi mi-a fost aratat in portbagaj . 

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Calcul aproximativ circa 14300 lei ; daca se pun si cauciucurile mai adaugati 2200 cheltuite si inca 700-800 in curs de ... . Din astia aproximativ 4000 pe Honda (cauciucuri 1200 , oglinda 1400 si revizia anuala + ITP ) , vreo 1200 pe Matiz (cu tot cu revizie + ITP  ; cauciucuri ...in curs 700-800 , de iarna ) . Restul pe Nubira (inclusiv cauciucurile  1000 , ITP ) : faruri , etriere spate , distributie , 4 discuri , 2 seturi placute de frana , compresor si uscator AC , practic toata evacuarea , sonda lambda , fise , bujii , uleiuri , antigel , ventilatoare sistem racire , geamurile din dreapta , o gramada de maruntisuri , filtre ; neatinse : transmisie , directie , suspensii , rulmenti . Stopuri anul trecut in regie proprie , pe la 600 cu totul . Sper ca cele schimbate vor ramane neatinse iar cele neatinse tot ...asa anul viitor . 

Anul viitor intra Matizul la distributie si revizie profunda . 

Share this post


Link to post

Pregatiri de iarna :

- Matiz - caucucuri Vredestein 155/65 r13 Snowtrac 5 ; ulei Almsoil SAE W-30 ; filtru ulei ; filtru aer ; IAC luna si bec .

- Nubira II - cauciucuri Dunlop Winter Response 2 185/65 r14 ; fitru aer ; filtru polen 

Am constatat ca Dunlop-urile sunt neasteptat de bune franeaza f.f bine (au si indice B la franare pe anvelope iarna , nu-i putin lucru) . Drept urmare ii sugerez Juniorului ca asta le-ar primi si Honda, la dimensiunile 175/65 r15 . Ei bine conflict spontan , asta are pasarica cu Pirelli . Bine ma , dar astea de pe Nub sunt super ok , pe Honda e o dimensiune apropiata , etc . N-a tinut ca mi-a demonstra ca si Pirelli  are teoretic aceleasi calitati (aiurea "C"la consum si "B" la franare vs "E" consum "C" franare la Pirelli ; italianu' e mai silentios cu 1 decibel ) . Zic ceva despre vrabia din mana vs cioara de pe gard , da face pe niznaiu . Parca vad ca pana la urma inteleptul cedeaza . Adica ...eu .😳 

 

PS Normal , daca le-am pus , vine mai cald ...

Share this post


Link to post

Honda - cauciucuri 175/65 R15 Pirelli Cinturato Winter (a castigat juniorul) 1040 RON

Matiul merge mult mai rotund si parca un pic mai silentios cu uleiul american . Oglinzi reglabile din interior , dar Madamei nu ii place stutul de reglaj (are oarecare dreptate , fiind puse pe un SE , adica fara fata de usa in zona respectiva) prea proeminent . Facerea de bine ...🤐 .

Pana la urma am facut-o lata cu anvelopele : seturi noi Nubira , seturi noi Honda , set iarna Matiz . Bine ca la BMW nu este cazul . Macar ca alea mai scumpe sunt pentru mine , Dunlop-urile de iarna de pe Nubira (340 bucata) .

 

PS Era sa uit ,ei nu . Ei ...de la asigurari , CASCO BMW 4300 Ron . Cand le adun pe toate se apropie de un trimestru lucrat pentru trotinete !!!

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...