Jump to content
Sign in to follow this  
NGruia

Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

Recommended Posts

La sugestia unor colegi forumisti la sectiunea calatorii deschid jurnalul de bord corespunzator . Degeaba le-am spus ca are 2000 de km in 5 luni , din care 1250 de luni incoace , daca asta vor ...treaca de la mine .

Reactia la cumparare , Juniorul :

post-153-0-76694500-1377445284_thumb.jpg

Dupa lupte seculare ...inmatriculata

post-153-0-40749400-1377445285_thumb.jpgpost-153-0-01930500-1377445286_thumb.jpgpost-153-0-87818900-1377445286_thumb.jpg

 

Daca tot nu am prea mult de descris o iau de la Adam si Eva .

 

Dupa concediul de anul trecut am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimbam ceva . Nu ca batrina noastra Nubira II CDX ne-ar fi lasat vreodata in drum in cei 9 ani de servici de pana acum . Dar se apropie o anumita varsta , in oras e tot mai greu , poate nu mai vine juniorul cu noi in concedii etc . Asta neavand nici o buba(Nubira) incep sa bat saua din timp sa conving masele largi ca trebuie si una noua . Moment la care realizez ca vreau si una noua dar habar n-am care . Ca sa para ca ma intereseaza opiniile lor arunc pe piata ideea si primesc raspunsuri contradictorii : ala micu se arunca pe net (avand restrictii la ...pret, lungime,consum,impozit , etc) , mama lui se tot bate cu aratatorul la tampla cand se uita mine , ba chiar face un gest nedemn de pretentiile ei cu ...cotul . Na ca era sa uit , suma de start totala 5600 Eur . Culmea culmilor astia amandoi se iau in serios , unul imi faca capul calendar cu toate masinile posibile altul nu vrea sa auda .

Acum nu mai stiu exact ce barter am facut , ah , ba da , am acceptat sa merg la nunta ficei mai mari a colegei ei de birou si ca recompensa o sa mergem candva pe la dealeri sa le vedem . Se ingroasa gluma , acum trebuie sa caut si eu . Fac asta 3 saptamani cu seriozitate maxima ...cred . Cam dupa prima deja se conturase Jazz-ul . Urlete de indignare ale juniorului ca nu stiu ce a zis Clarkson , ca-i masina de batrani (si eu sunt proaspat promovat la bac sau ce are cu mine) , ca-i scumpa . Asta cam era . Si eu nu sunt insa prea tanar asa ca ne ...compensam . Pretul de catalog la modelul comfort era de 14.800 cu TVA cu tot . Mult frate , dar hai sa o vedem . O pacalesc pe madam in utima saptamana de vacanta a juniorului , sambata , o tai la un dealaer Honda . Spre surprinderea generala era la lucru o doamna foarte descurcareata . Desi nu anuntasem nimic si avea numai Civic in showroom , dupa o scurta cugetare zice : am un Jazz modelul nou , fosta masina de drive test cu vechime de trei ani , Trend , vrem sa o testam ? Nu stiu cum dar probabil un ajutor divin ma face sa accept dar sa nu o testez eu . O plasez pe madam in fata , il blochez pe junior inauntru (asta vazand cine conduce voia sa sara jos) . Eu nu urc ca trebuie sa mai si supravietuiasca cineva din familie . Cadem de acord sa nu plece din parcare , sa faca numai manevre pe acolo . Da la cheie si motorul porneste instant . Madam are mana grea la schimbat vitezele si acum trebuia sa o bage in marsarier , ma uit cu mila la doamna de la reprezentanta si astept scrasnetul de rigoare . Ma, da' nu se aude nimic de genul asta . Se aprind becurile de mers inapoi , masina se misca si dai si lupta . Intamplarea zic eu , stai sa vezi . Sa vezi si sa nu crezi , cine s-a nascut cu/in Honda . A frecat-o vreo 25-30 de minute , pana am inceput sa-i fac eu semne la ...obraz . Tipa de la reprezentanta era intr-o camasuta subtire iar sambata aia a fost ca porcul cu frig si ploaie . Reusim sa oprim pilotul innascut . Intram la negociat si nu e 14890 ci 13720 parca . Mai pe scurt minus 8100 . Asta nu-I floare la ureche asa ca promitem sa stam in legatura pentru la anul .

Mergem acasa si pana acolo aflu de la ei ce masina buna e asta . Juniorul ma lasa cu grupul VAG , asta a uitat de Mini ( o intreaga istorie cu romani vizitand dealerii din Franta !?) . A dracului masinuta , e prima ce se intelege asa cu madam .

Acum dai si lupta sa faci "pitule" . Ajutor extern nu primim , cel mult o intrebare acra a soacrei : " dar Sandero ce n-are ? " , cu un raspuns inspirat al juniorului ..."calitate" ! Luni sumbre de economie la sange . Bineinteles ca sprijinul juniorului inceteaza la concurenta cu iPhone 5 asa ca sunt obligat sa-i iau unul . S-a dus o luna de economii . La moment dat a intrat in discutie si vanzarea Nubirei , dar am renuntat , ce-i mana nu-I minciuna .

Intre timp intru in legatura si cu cel de al doile dealear de Honda , inca neoficial , unde la telefon imi raspunde chiar baiatul , pardon domnul ca a mai imbatranit , care ne-a vandut ... Nubira . Vrei un Merc . Daca ai A Klasse modelul nou la 15000 cu toate cele da . Radem glumim dar ii plasez sarcina de informare . Revine destul de repede cu aceleasi preturi . Si la astia , Honda , culoarea se plateste , n-au pe stoc decat Civic (m-au bolanzit cu Civic-ul ) , pret la fel ca ceilalti . Mai stam , trec sarbatorile cu un boost financiar insufucient insa . Pe la sfarsitul lui ianuarie ne ciocneste unul din spate in drum spre scoala/servici . Iese tot el ofuscat si cu gura mare ca lucre la ...finante . Surpriza neplacuta cand iese madam , care-I tot acolo si e mult mai a ...dracului si mai sus in schema . Mergem la asiguratorul CASCO , facem amiabila si ramanem 3 saptamani fara trotineta . Ciudat , astga ma ajuta in demersuri , ca uite daca mai aveama una ... . Destul de rau , bara ,aripa ,stop dreapta , vopsire etc . Am fost preluat de acasa sa o ridic . Desi operatiunea m-a costat zero lei , reparatia adica , drumurile cu taxi-ul 3 saptamani nu au fost floare la ureche (cel mai aproape cu serviciul sunt eu la 9 km si avem 2 km pana la primul mijloc de transport in comun , iarna,bucurie mare ) . Repornesc negocierile si aflu ca doamna traznet de la primul delaer tocmai ce se pregateste sa plece la al doilea . Dezlegat un pic de acest fapt maresc presiune pe cel din urma . N-am si n-am . Juniorul e salvarea de data asta ! Devenise mai "turbat" ca mine dupa masinuta .

Luni 18 martie seara coboara din camera lui si imi zice : am gasit un Jazz alb , 8 km , 12400 Eur la filiala din Constanta a ...viitorului dealer . Numaratoare rapida care da disponibil de 12500 Eur . Madam uitand intre timp de toate nu ar prea vrea . Nu ma las .

Marti 19 martie contactez prin intermediar pe seful filialei de la noi , prietenul nostru fiind un pic depasit de situatie . Ma suna , vorbim si comand masina + costurile de transport . Informatii mai precise , trebuia sa fie masina de test drive , au coborat-o de pe vapor , au dus-o in sediu si cand sa o puna in functiune a zis firma mama sa puna un Trend la test drive . Asa ca statea in vitrina de cateva luni bune . Cica era "obsolete" (astia nu mai stiu romaneste) desi specificatiile tehnice sunt exact astea de azi de exemplu . Acasa taraboi , ca ramanem fara pitule . Bine zic , dar daca mai stam o pierdem si alta sub 13700 nu pupam . Se lasa greu , dar coboara cu prima transa de Euro de ...schimbat . Transe de 2500 , cu pierdere serioasa la curs . Juniorul mai ca ar contribui si el daca ar stii unde-i sunt banii (nici eu nu stiu) .Schimb zilnic dupa ce platesc avansul de aprox. 2200 . Drace , noroc ca luni 25 martie intra salarul ca nu aveam destul pentru finalizare si transport (termeni ca rate , credit si orice forma de indatorare nu se accepta din principiu , aici eu sunt zmeul cel rau) . Luni pe la 11:00 ma suna de la dealaer daca pot veni cu malaiul pana la 17:00 ca a sosit . O sun pe madam si ii zic , dar pe junior il lasam in necunostinta de cauza fiind ...ziua lui . Vine la mine la lucru si plecam chipurile sa o luam si pe madam de la servici , in mod exceptional cu jumate de ora inainte de incheierea programului (nu de alta dar se inchidea banca dealerului) si 46.000 de lei cash nu putea incasa . Intelesi , facem mutre , uite ca nici azi nu a ajuns , dar daca tot suntem pe aproape hai sa trecem sa vedem ce naiba fac . Si astia figuri , in loc sa o doseasca , misunau in jurul ei curiosi , ca era prima Honda Jazz si noua care o vindeau . Reactia juniorului in poza 1 . Merg , imi factureaza per total 55.555 lei (ba da' ce calcule cu perioada le ies si lor) , achit diferenta la banca (noroc cu salariul) , achit si 1100 transport de la Constanta la Timisoara si ...putem face un RCA prin telefon . Facem , dar e valabil de maine . Dam sa plecam , dar madam refuza sa conduca in general in oras la ora 18:00 . Nu-i nimic , plin de speranta ne adresa prietenului nostru vechi de acolo , care insa se ofera sa conduca Nubira pana la noi acasa ca are ...asigurare . Frumoasa incurajare . Si asa ma trezesc luni seara de Bunavestire , la ora 18:00 sa conduc eu masina care nici la test drive n-am atins-o . Oarecum neasteptat dar frumos din partea lor :wallbanger: , majoritatea locuitorilor din oras au tinut sa ne vada pe acest prim drum din masinile personale , era o aglomeratie peste medie . Ai mei , inconstienti , se urca cu mine in Jazz . Fie ce o fi , pornim . Reusesc cu dificultate sa nimeresc luminile iar la iesire din curtea dealerului prima ...frana , de ziceai ca ne arunca prin parbriz . Alta filozofie de dozare a pedalei decat la Nubira , asa incat pana acasa mai era sa iesim de vreo 3 ori (gandul era la cel din spate sa poate frana si el ) Feacem primii 12 km si prima alimentare . Ajung acasa mai usor cu cel putin un kg , dar suntem teferi si facem poza de "grup"

post-153-0-01715400-1377450030_thumb.jpg

 

Apoi sarbatorim copilul (!?) , tort , cadouri si toate celea . Surescitati si cu buzunare practic goale adormit tarziu , suficient de tarziu ca sa vedem ...ninsoarea de afara . Ce mai conteaza asta !

Edited by NGruia
  • Like 2

Share this post


Link to post

Dupa povestea concediului, asteptam cu interes o prezentare a masinii ;)

Share this post


Link to post

Mai omule, ai un stil de a povesti de creează dependentă... ghici cum am ajuns aici?! Desigur, citind despre concediul lui peste prăjit :) ) . Ai văzut că iniţial nici băieţii nu stiau cum să reacţioneze... la fel cum a fost cu maşina, ai văzut o şi ţi-a rămas pe scoarţă intiparita. Bine că te-ai lăsat convins să-i deschizi un jurnal Jazz-ului, că doar se cerea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vine dupa aproape 2 saptamani de curte , sambata de 6 aprilie (cand nubira implineste 9 ani , La Multi Ani) . Drept urmare scoatem ...Jazz la prima plimbare . Traseu cat se poate de simplu , Timisoara - Lugoj - Caransebes si retur . Pe ruta Buzias , ca dincolo merg toti , inclusiv aia mari de gabarit . Pornim cu echipaj complet si cu ordinea standard , eu la volan , madam in dreapta , juniorul in spate . Acum era asa de cald incat pornim AC-ul . Interesant functioneaza dpdv mecanic in rafale (cupleaza-decupleaza) dar termic constant . Merg ca la carte . Asta are un indicator care iti spune daca mergi Eco si unul care iti recomanda cresterea treptei de viteza si foarte rar retrogradarea . Fiind incepator pe Jazz , merg incet cu max. la un fir de par sub 100 . Schimb vitezele dupa indicatii , totul ca la carte . Dupa un popas la Lidl Lugoj (ca acasa e departe foc ...3 km) mergem mai departe spre Caransebes . Dupa ce intru in oras si trec podul renunt la a mai continua incolo fiind excedat de numarul , frecventa si imposibilitatea evitarii gropilor . Revin spre Timisoara si trag la benzinarie de la iesire . Am un consum mediu de 5,1/100 in care intra 2 km de Timisoara iesirea - 3km de Buzias - cam tot atat prin Lugoj si vreo 4 prin Caransebes , toate pe strazi principale . Inevitabil consoarta vrea sa conduca ea la intoarcere , lucru un pic neplacut avand in vederea pasiunea ei pentru sensuri giratorii . In fac loc si imi propun sa o ghidez dar fara prea mult tambalau . Parca ii pasa ei de astea . Ii zic de indicatorul de Eco si cel cu treptele de viteza si ma incurajeaza imediat zicand ca nu le vede !! Mai porneste un pic stergatoarele in loc de faruri si pornim . Trecem nevatamati de primul sens si vitejeste spre Lugoj . Pomenesc de indicatoare din nou iar ca rezultat pretinde cu "nerusinare" ca ea simte motorul . Mai stii , ca de auzit nu se aude . La Lugoj fac tot ce se poate sa ajunga pe ruta cu Buzias ...degeaba . Ne trezim dincolo prin Recas , DN , camioane , porecla "drumul mortii" . Ala mic chircit in spate , eu galben ca ceara in dreapta , madam viteaza nevoie mare . Totusi nu prea face depasiri (cred ca una in total) . Dupa ce ajungem si trecem cu emotii de sensul giratoriu de la intrare in Timisoara (unde a vrut sa intre intr-um BMW , noroc cu soferul ponderat de dincolo) opreste , ca in oras nu-I place . Schimb de locuri si ...perplexitate . Consumul mediu de la inceputul cursei pana acum este de 4,7 !! Poftim , eu merg ca la carte si scot 5,1 , iar madam care "simte" (povesti) motorul scoate un incredibil 4,3 . A dracului japita ...masina . Parcurs usurel prin oras fara modificarea mediei de 4,7 . Toti incantati .

Prime concluzii :

- masina foarte bine legata

- extrem de silentioasa la interior , mai tare se aude (de fapt atunci se aude ceva) cand cupleaza AC . Cel putin la vitezele/turatiile din aceasta prima iesire

- baga aer bine

- un pic de confuzie la stergatoarele de parbriz ( a si picurat un pic) asa ca am sters fara intentie de vreo 3 ori luneta

- USB merge cu conditia formatarii FAT32 (mp3 si wma)

- spatii pentru sticle multe , iar cele din fata se pot utiliza pentru refrigerare bauturi

- nu se fumeaza in masina ! (inca)

- ala micu observa ca a stat tot drumul cu bancheta in pozitia cea mai dezavantajoasa , aceasta fiind reglabila ca unghi al spatarului (si rabatabila fractionat) . Scaunele din spate se pot ridica fractionat si obtii o suprafata de depozitare plana si inalta

- era imposibil de sesizat zgomotul de "vant" la viteze asa joase

- volan usor reglabil sus/jos si adancime

- scaune bune la viraje (mai ales in sensurile ... madamei) cel putin in fata

- masina scurta (3,90 m) , suspensii tari ...nu poti sa le ai pe toate

- alea cu demarajul le lasam pe alta data (si le-am lasat mult de tot)

- extrem de manevrabila cuplat cu lungimea mica => formidabila pentru oras ...cred (oricum e o senzatie ciudata sa n-ai bot , dupa ce in Nubira il tot vezi )

- maine mergem din nou mai chititi pe oras ca e mai gol .



Vine si ziua de duminica . Vad ca nici aici nu taie postarea prea curand !

Plecam la drum numai 2 , juniorul avand treaba in mod exceptional . Planul era sa mergem in comuna Giroc de langa Timisoara , ca e mai ...bogata si cu edil gospodar deci drumuri mai bune Revenire prin Sagului , Rebreanu , Bulbulca , La dus eu , la intors madam . Merg spre iesire Giroc . Oroare , drumul ca dupa razboi (am aflat dupa ca a fost razboi intre primarul din Giroc care voia sa-l asfalteze de 2 ani din veniturile proprii ale primariei , si consiliul judetean , proprietar de ...drum (!?) care nu il lasa ) . Porniti incolo nu mai intorc dar orice bucurie a condusului dispare . Cu toata experienta de 26 de ani in ale condusului nu reusesc sa evit decat o parte din gropi . Ca sa fiu cinstit nici in comuna nu-i cu mult mai bine ! Ies peartea cealalta unde evit un ditamai gropanul de care stiam de cand cu masina ridicata de Telpark a unui cunoscut si o invit pe madam la volan . Trebuie sa recunosc ca nu se descurca rau o vreme . Intram in Timisoara , cotim pe Rebreanu si pana la judetean (spitalul) merge , de acolo mai departe bai mare . Madam , onesta , se incadreaza pe banda intai . Eu cand vin spre casa vin intotdeauna pe doi , asa ca nu cunosc gropile de pe unu . Si sunt la discretie , ca incepe sa se auda ceva zornaind in portbagaj . Panica , dar nu poti opri in mijlocul drumului si sa pui avariile daca esti dintre cei 10% care nu fac asta . Sens giratoriu trecut cu bine , Stradute laterale si acasa . Deschidem portbagajul , ridicam mocheta si observam ca trancane trusa cu scule de la ...socuri . Le invelim individual , inlaturand efectul , dar cauza ramane neatinsa pana acum (si cine mai stie cati ani) . Consumul mediu a crescut putin la 4,8 .

 

Am uitat sa va zic ca intre timp am inceput formalitatile de inmatriculare pe TM , ea avand numar de CT . Asta prin 26 martie ,

 

Mai merg de vreo 3 ori cu masina la lucru si patesc si rusinea majora cu datul la cheie . Ajungem intr-o zi acasa , eu cu juniorul (de la scoala) . Ii zic sa coboare sa deschida poarta . Se executa prompt . Ca urmare ...dau la cheie ca nu se aude sau simte nimic !! Bucurie mare pe bendix care face ca toti dracii , ala micu se ingalbeneste instant iar eu fac pe niznaiu' si intru victorios . Si acolo ramane o vreme ca la venire am observat ca s-au apucat de canalizare si apa => mizerie , pietricele , santuri , utilaje , devieri de trasee pe strazi neasfaltate ,nimic bun de circulat .

 

Inmatricularea faza I se incheie cu un esec major , ceva cu taxa de poluare . Degeaba insist ca nu putea fi inmatriculata deja pe CT decat cu plata taxei si inca una mai mare decat anul acesta ! Oferta de a o achita din nou si gata este respinsa . Si pierdem vremea . Dar oricum nu circulam , voiam insa sa ii facem CASCO si toate cele cat de repede posibil .

Ma suna prietenul de la dealer daca pot sa merg la RAR pentru ...identificare . Ma da' ce de proceduri de zici ca am luat o mare minune nemaivazuta . Nu pot vino tu si mergi cu ea . Se executa si o aduce inapoi cu 8,9 consum mediu . As fi zis ceva de liniute dar contorul de km nu parea sa indice asa ceva .

 

Vine si vestea bune , s-a inmatriculat dupa faza II care din punct de vedere procedural si al actelor nu a prezentat nici o diferenta fata de faza I !!

Sa trec marti 14 mai (deci din 26 martie in 14 mai a tinut) pe la dealer . Ma strecor printre utilaje si santuri si ajung nevatamat . Acolo imi iau numerele si ...asa ramane cica pana maine . Daca tot sta ii pun sa monteze alarma . Honda ? Ma voi sunteti dusi rau aia e 500 Eur sau asa ceva . Una simpla la 960 Ron ! Merg la service inapooi cu un A klasee nou , condus de ei desi voiau sa imi ofere una pana maine . Asta mai lipsea sa am necaz cu masina altora , numai drumul pana acasa si inapoi fiind un calvar . O primesc acasa a doua zi . Inmatriculata dar fara talon ca ala vine prin posta , daca te gaseste acasa si daca nu ...nu mai stiu . . M-a gasit acasa vineri ca a venit la o ora decenta .

 

Urmeaza CASCO. Tot la aia ca si Nubira ca s-au dovedit corecti cand cu accidentul . Sun , dau datele si oferta este de 3800 Ron pe an la o valoare asigurata de 60.000 (cica ei fac la pret de catalog , ciuciu , ca ala era mai mare !) . Dar ...fiind un client fidel si fara incidente , in grupa de varsta inca potrivita si la al doilea automobil la ei se reduce la 3200 apoi la 2700 pe an . Asa mai merge . Cu un pic de noroc poate facem si concediu anul asta , lucru ce s-a intamplat pana la urma cum se poate vedea la topicul despre calatorii . Lucrarile in zona continuand (nici acum nu-s sigur daca sunt gata de tot) masina a stat bine in curte , cu 2-3 exceptii si a adunat fabuloasa suma de 812 km (corectat de la 212) pana luni 19 Aug cand am pornit in concediul mentionat mai sus . Toate imbunatatirile din acest rastimp sunt reprezentate de un set de huse (nu originale ca astia nu aduc inca ca-s prea scumpe , de parca le platesc ei ) de la o firma din Prahova pe net . Si s-au antamat la nivel de discutie principiala jante de table si caucicuri de iarna . Daca mai avem cu ce , ca si centrala veche s-a cerut la fier vechi , iar aia noua a piscat bine buzunarul !

 

O curiozitate ...canina . Desi jantele de aliaj ale Nubirei le-a botezat pana la corodare , ciobanescu nostru german nu isi face marcajul si pe Honda ! Nu o considera de a casei ...inca ?

Edited by NGruia
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ia vinde nubira si mai vezi :tongue:

 

N-o vand . Chiar maine ne repornim din ...concediu ! Tot "baba" duce gruel .

Share this post


Link to post

Ceva informatii dupa un prim drum cat de cat lung .

Lungime deplasare pe ...ViaMichelin aprox. 1100 km (Timisoara-Mako-Budapesta-Viena-Hinterbruhl ) . Datorita efortului creator al echipajului si unor mici calatorii mai mul sau mai putin dorite prin zona am ajuns la 1250 .

Viteza medie deplasare : 85 km/h (cele cateva zeci de km in localitati in Romania si Austria au scazut un pic media)

Consum mediu pe concediu : 5,6 l/100km

Plecat plin din vama Cenad , alimentare o data in Austria 28 ltr. Ajuns cu emotii la intrarea in Timisoara la revenire , autonomie ramasa 5 km .

Viteza maxima atinsa pe ceas 170 km/h .

Consum indicat de CB la viteze constante : 90 km/h - intre 3 si 4 , la 110 - 4 , 130 si 150 (!) intre 4 si 5 . Imposibil pentru mine sa mentin un regim constant , daca misti ...degetul mic simte .

 

Confort interior : pentru 3 persoane adulte fara probleme . La fel si prentru 4 . In acest ultim caz s-ar putea sa apara probleme cu spatiul de bagaje pentru concedii mai lungi . Oarecum mai problematic in cazul familiilor 2+2 data fiind cresterea cantitatii de bagaje invers proportionala cu varsta pasagerilor . La 4 locuri ocupate dispare avantajul dat de rabatarea scaunelor si ridicarea fractionata a sezutului banchetei . Ma rog , in cazul nostru este cam ...tarziu sa ne mai punem astfel de probleme .

 

Capacitate suficienta a portbagajului pentru 3 chiar si la revenire cand se mai adauga una , alta . Roata de rezerva temporara si spatiile dedicate pentru unele dintre scule te ajuta , dar legislatia iti mai rapeste din castig .

 

Scaune fata bine profilate si cu sustinere laterala suficienta in condiile in care am circulat noi .

 

Manevrabila si incape unde nu ai crede , mai ales dupa ce ai fost cu ... Nubira ( 60 cm mai scurta) .

 

Scurta si suspensii mai tari , punte spate rigida => necesita drumuri bune altfel faci un pic de...masaj gratuit in prima faza si cine stie cat de scump la eventualele reparatii .

 

Comportament neobisnuit dupa (in acelasi timp cu !) Nubira . Indicatorul de schimbat vitezele insista sa urci in treapta superioara de viteza incepand de la 1700-1800 ture chiar data celalalt de circulat ECO se declara multumit . Incercati dvs. sa schimbati la Nubira din IV spre V la 1800 si ...nu e bine deloc .

Pe la 3000 de ture are un moment de ...reculegere , nu stiu exact pentru ce : sa te intrebe daca esti sigur sau sa se "mobilizeze" la lucru . Apoi creste in draci (si nu mai are ce treapta se iti recomande ...ciuda) neasteptat de vivace . Zgomotul motorului devine audibil cam tot de pe la 3000 , ca lumea la 4000 si "stapan" pe situatie la 5000 . Rotund , cu o tenta provocatoare pe masura ce crete turatia . Si duce fara senzatia de saturatie sau ezitare mult si bine .

Frana cu o cursa scurta la pedala si efect un pic cam brusc . Chestie de obisnuinta presupun .

Luminile bune (mai bune ca la Nubira , lucru nu prea greu la echiparile standard) .

Mici probleme cu stergatorul de ...luneta , in plus fata de obisnuinta noastra . Ca fapt divers are 3 stergatoare diferite ca sa iti ajunga !

Faruri de ceata 2 fata (normal) si doar unul spate (stanga) in dreapta fiind doar capacul (asa vine din fabrica) .

Spatii pentru sticle (0,5 l sau un pic mai mari dar nu 1 l) 6 in fata 2 bord sofer si copilot , 2 usi si 2 zona mediana , 4 in spate 2 in usi 2 zona mediana .

Aia cu rabatatul scunelor si ridicatul sezutului banchetei ...in reclama de pe site-ul producatorului / importatorului .

Radio,CD,USB,aux . 4 boxe 2 tweetere . Obisnuita diferenta dintre ceva matritat din productie si inregistrarile proprii . Cum pui un cd "original" alta viata . Altfel cauti balanta intre bas si treble de iti vine rau ,cu tot cu comenzile alea de pe volan .Functie de crestere a volumului in functie de viteza cu 4 trepte de "viteza" un pic exagerat dat fiind ca pana la 100-120 faci eforturi serioase de a auzi motorul .

Climatizare "automata" monozona destul de agresiva . Cand am sarit calul pornind de la 34 de grade afara si cerand 20 inauntru pentru ...rapiditate ne-a lasat fara o parte din "matreata" intrand direct in viteza a VI a aerului (Nubira avea numai IV si era manuala ... a noastra) .

 

Fiind noua nu are si sper sa o tina tot asa vreun greieras sau vreun sunet ...nepotrivit . Se supara in zonele cu o calitate slaba a carosabilului dar revine inca neafectata la drum bun .

Materialele nu sunt super/mega/extra dar par foarte solide , iar torpedoul superior este predispus la urme de degete !

6 air baguri , sper sa nu le pot numara vreodata pe ...bune .

O baterie "hilara" de 28 Ah cu borne subtiri . Am auzit ca este unul din punctele "sensibile" . De urmarit problema .

Calitate japoneza de asambalare , totul pica acolo unde trebuie , cel putin dpdv vizual .

Conform celor discutate pe la dealer preturi nerusinate la optionale si destul de mari la piese si intretinere . Ne bazam pe fiabilitatea recunoscuta a marcii , unul dintre criteriile de alegere dintre cele mai importante .

 

La achizitie ne-am gandit ca este o masina pentru urmatorii 10 ani de viata . Dupa cateva luni si iesirea din concediu s-ar putea ca peste 2 ani sa fie ...revendicata de junior pe care cu greu il mai desprinzi de ea . Singura sansa sa mai apara ceva gadgeturi "must have" pentru masini si sa ne-o lase noua .

 

Pentru 2 persoane sau oras : ideala .

Pentru 3 persoane merge daca nu sari calul in concedii .

Pentru 4 , mai ales familii tinere cu copiii mici (automat bagaje multe) mai greu .

 

Se incadreaza fara efort in fluxul de pe autostrada si se misca incantator in spatii restrictive in oras .

 

O recomand cu caldura sau cu rezerve , in functie de marimea familiei (incap si 5 persoane dar nu in ...concedii) .

 

Daca sunt intrebari ...mai intru nici o grija !

 

PS Probleme absente legate de stabilitate in conditiile de drum si viteza date . Are ESP (VSA) decuplabil (sa fie sanatos si ...cuplat) . Respectand cat de cat instructiunile de schimbare a vitezelor nici cu frana de motor nu am efectuat vreun test clarificator , pana acum nu am sesizat-o !

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

O erata : nu huse ci covorase la ...imbunatatiri

O precizare : consumul mediu "minim" integistrat in oras cu destule eforturi si abtineri de la orice grozaveala 7,4 ltr . Cica se mai lasa zic baietii d epe forumul marcii ...dupa 10.000 de km . La ritmul nostru prin ... 2017 :> .

La sfarsitul concediului primul reglaj confortabil al scaunului soferului din intamplare .

De prin iunie incoace , lovitura de stat : juniorul trece copilot . Oficial sa vada ce si cum e cu condusul . Neoficial prentru ca masina este mai rara decat ... Bentley sau Rolls in Timisoara (opinia lui ) in varianta facelift 2011 . Cu mutra aia fioroasa si exotismul aparitiei ...intoarce capete . Am patit deja una dintre clasicele firmei - "stai sa plece asta cu Hyundai-ul" :dacucapul: .

 

PS nu stiu ce si-au povestit una alteia dar Nubira s-a "sucarit" asa ca acum sta la service pentru ambreiaj nou . Tacane la ralanti debreiata si "fasaie" cu el apasat . :wallbanger:

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Fain , cat timp a stat Nubira la service asta s-a dat mare si a consumat in medie 8,8 l . E drept ca traseul e mai mult decat sinuos dar totusi . Ciudat , cand am renuntat la orice inhibitii fata de indicatoarele alea 2 (de schimbat treapta si ECO) , a inceput sa ...scada consumul . Acum bate spre 8 , dar de saptamana viitoare sunt curios ca incepe scoala si haosul aferent . Acum facem ...programarea pe zile si masini , cu mentiunea ca vinerea , traditionala zi de cumparaturi mai voluminoase , ramane a Nubirei cu toate ...gadget-urile "rabatabile" ale Jazz-ului .

In continuare catelul prefera jantele de Nubira :rolleyes: !

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

... Ii zic de indicatorul de Eco si cel cu treptele de viteza si ma incurajeaza imediat zicand ca nu le vede !! ...Pomenesc de indicatoare din nou iar ca rezultat pretinde cu "nerusinare" ca ea simte motorul . Mai stii , ca de auzit nu se aude ...Poftim , eu merg ca la carte si scot 5,1 , iar madam care "simte" (povesti) motorul scoate un incredibil 4,3 . A dracului japita ...masina .

Indicatoarele Eco din bord nu sunt chiar Eco, motoarele noi traiesc din turatie . Pe cand un topic cu madam ? Se pare ca esentele tari se tin in sticlute mici .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Indicatoarele Eco din bord nu sunt chiar Eco, motoarele noi traiesc din turatie . Pe cand un topic cu madam ? Se pare ca esentele tari se tin in sticlute mici .

 

Oricat ma bat cu pumnul in piept/sparg caramizi (tot) de ...piept , un topic cu madam implica riscuri momentan de neasumat . In plus ar trebui sa conduca , optiune ce pica constant la vot (2 la 1) in orice discutie pe aceasta tema . Pot promite ca orice eveniment de acest gen o sa fie imediat raportat/mediatizat mai ales daca face vreo ...boacana !

Share this post


Link to post

Ma credeti sau nu , nu am mai putut scoate masina din curte de cand am venit din concediu ! De ce ? "Se lucreaza" ca la noi , incet , prost si fara respect pentru cei din jur ! Adica nu am pe ...unde :wallbanger: . Pentru a reda mai bine ridicolul situatiei va spun ce zice CB acum (am mai pornit-o pe loc de cateva ori , dar stiu ca excesul in acest sens nu este bun) 21,5 l/100 . Traiasca tocatorii de bani publici !

Share this post


Link to post

Mare minune . Cu mari eforturi si multe griji am reusit sa scot trotineta din curte . N-au trecut decat aproape 2 luni de cand a mers doar pe loc . Am tras o tura scurta de vreo 60 de km , ocazie pentru CB sa scada de la 25,4 la 8,1 l /100 km . Contrar promisiunii ferme am mers spre est asa ca am primit destule ghionturi de la asa zisele sosele . Atentie , daca veniti spre Timisoara prin Buzias la intrare va asteapta o trecere de cale ferata (nefolosita cred eu ,...calea ferata ) splendida , loc de tras cu toate cele de sol !!

Am comandat jante si gume de iarna . Sunt curios la ce pret ies !

 

Foarte nasola senzatia pe sosea spre deosebire de autostrada ! Unde-i ditamai botul ca la Nubira ?

Share this post


Link to post

Mici opinii intermediare si nondefinitive . In primul rand se pare ca japonezii astia stiu sa faca/proiecteze masini . Sper ca la fel de bine fac si soselele ca aici e buba mare . Dupa ce trec de zona in care terminarea lucrarilor a devenit subiect de ...pariu , am constata cu derere ca asta nu-I asa de ...treaba ca Nubira sau ...denivelarile s-au inmultit cu 2 cel putin . Roata mai mare , suspensia mai ferma si lungimea mai redusa => masaj volens nolens chiar in portiuni ce iti pareau relativ OK cu "barca" . Data fiind amplasarea strategica a gurilor de canal pe sosea ai de ales intre slalom sau ...trosc . Nu stiu cum este prin alte "municipii" dar la noi eventualele lucrari de reparatii (marunte , nu mai vorbesc de cele mari) au loc intotdeauna in zile de varf la ore de varf . Distractie garantata , orice gand cat de cat bun sau macar onorabil disparand ca prim farmec la intalnirea cu "banalul" cotidian . Nu mai tine nici aia cu evitarea anumitor trasee , orasul fiind pe jumate sapat , asa ca nu mai exista rute alternative .

Comportamentul in trafic al masinutei este exemplar . Franeaza bine , accelereaza neasteptat chiar si cand ...ti cont de indicatoarele alea ECO si schimba viteza . Te lasa sa accelerezi (cu simt !) si in a V-a de la 1500 rot/min . Nu tasneste dar se duce (Nubira la faza asta imi da eventual una dupa ceafa) .

Multe sechele legate de dimensiuni la ...parcare . De la mare la mic treaca de la mine , sa vedem invers :mrgreen: .

Dupa o saptamana de drumuri exclusiv in oras (vai si amar , dar oras) consumul pe CB este 7,4 / 100 .

Dezaburire parbriz si luneta impecabile si rapide .

Luminile net mai bune (dar astea nu au fost niciodata punctual forte la Nubira) .

Zgomote "dubioase" doar la intersectarea cu lucrari de mantuiala ca la noi . In zonele presupus in regula simti tu in volan dar pasagerii nu par a sesiza ceva deosebit .

Ciudata filozofie de conducere : a III-a cu 70 , ECO aprins dar si indemn spre aIV-a . Schimbi si turometrul scade de la 3000 la 2000 si ceva , se STINGE ala de ECO (adica daca respecti unul se sucare alalalt) si ...ramane aprins ala de schimbat treapta in sus . Schimbi in a V-a , se aprinde ala de ECO se stinge cel de "urca treapta" (pai da ca nu mai are unde) si ai 80 ... pe ceas la 1600 ture . Ridici piciorul un pic si sta la 70 cu 1500 ture si 3l consum instantaneu (sunt bulevarde cu vit de 70 nu incalcam ...legea) .

Respectand toate indicatiile consum 7,4 .

Nerespectand indicatiile cansum ... 7,4 .

Concluzia o trage cine vrea si are timp de asa ceva .

Asteptam in continuare trusoul de iarna , ca vremea frumoasa de afara este o mare inselatorie .

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

:wallbanger: :wallbanger: Sau mai bine zis mi-au comunicat ceva preturi (incaltaminte de iarna ) dupa cum urmeaza :

 

a. varianta domneasca totul , jante si cauciucuri , de la Honda ...originale (jantele presupun) . Pret 500 bucata . A,a,a, Eur :grumpy: . NU

b, varianta semidomneasca jante si caucucuri pe barba dealerului ... 1000 Ron ...buc . E dusi rau deci ...NU

c. varianta "ciobaneasca" schimbare cauciucuri pe jantele actuale . DA , ca doar nu poate fi asa de scump !

 

Oricum chestia asta cu jumulitul post ...partum vad ca tine in continuare .

Sa vezi ce ma ard la prima revizie de sta matu in coada. Altfel nimic de reprosat masinii , chiar se chinuie sa scada consumul , acum fiind 7,2 exclusiv in oras .

Sa vezi de nu ajung ca aia cu Suzuki care isi fac service-ul in Ungaria . Problema e ca alea se si fac acolo pe cand asta ...

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Te pomenesti ca asta "se face" la noi? S-ar putea sa iesi mai ieftin cu service-ul in H.

Share this post


Link to post

Salut, de ce nu le iei separat, singurel, fara dealer (un exemplu):

 

 

http://www.centralepneus.fr/pneu-auto-185-55-16/?s=W&filter_m=&filter_s=&filter_t=&lgripAll=on&lwetAll=on&lnoiseAll=on&orderby=prix

 

 

http://www.norauto.fr/Acheter-JTE-VOLCANE-6X14-4X100-ET35-Silver/Pieces-Detachees/Jantes-Tuning/jantes-alu/BDA387054/1.html

?

 

Preferam sa se ocupe ei de toate . Daca nu se poate asa ...deja tatonez Szeghed-ul . Interesant ca asa se pare ca asta este "mersul" , pe forumul marcii astia de prin V Romaniei isi fac treburile prin Ungaria . Rasul lumii !!

 

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Discutie aspra cu dealerul local de Honda . Concluzia : achizitie independent de cauciucuri de iara si inceperea tatonarilor la service-ul din ...Szeged pentru revizii . Cam asa se pierde primul client de Honda al noului dealer , cu un pic de ...nesimtire . Nu pot decat sa le urez succes(uri !) la marjele de profit ce le au . Clienti insa ...pauza .

Share this post


Link to post

Din pacate clientii sunt pauza la Honda cam in toata Europa, de vreo doi ani sunt in cadere libera in vanzari si nu mai figureaza in top 20... am impresia ca mai traiesc doar cu scuterele si cu motoarele de barci. Probabil ii costa faptul ca nu au o oferta serioasa de diesel.

 

Nici eu nu pricep de ce anumite chestii "originale" trebuie sa fie vandute de dealer atat de scump... 500€ bucata e criminal de mult chiar si pentru un dealer, si chiar si pentru Evropa... E vorba de vreo dimensiune mai exotica greu de gasit?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Sa vezi de nu ajung ca aia cu Suzuki care isi fac service-ul in Ungaria .

Eu nu fac "service-ul in Ungaria" ca nu stiu sa vorbesc ungureste :(

Il fac la "Suzuki" la Arad ... si din ce-mi amintesc aceeasi pravalie este si dealer Honda ... In urma cu vreo 2 ani cind am luat rotile de iarna am intrebat prima data la Timisoara cit ma costa si mi-au cerut 2200 lei pe toate 4 iar la Arad am dat pe ele 90 € + tva (din ce-mi amintesc a fost cca 1950 lei).

 

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Dimensiunile cauciucurilor sunt banale 175/65 R15 . Jantele sunt de tabla neagra ...normala . Pe net gasesti la 300-350 Ron dar sunt posibile mici diferente intre facelift(-uri) si nu poti fi sigur ca ai nimerit ce trebuie . Restul e dat de nesimtirea si dezinteresul dealerului . Un coleg de "marca" Honda a gasit janta de aliaj la 227 Eur in Ungaria si aceeasi in Romania la ...360 Eur .

Rezultatul este ca periodic trebuie sa migram pe la ei (las' sa vada si ei cum e cand vin ... navalitorii) . Sunt curios care este castigul alor nostri din toata afacerea , dar tare am indoieli ca existra vreunul . Frumos cum castigul , TVA-ul si toate cele aferente se duc la vecini , iar noi o tot dam cu "cetateanul european" !!

Edited by NGruia

Share this post


Link to post

Dimensiunile cauciucurilor sunt banale 175/65 R15 . Jantele sunt de tabla neagra ...normala .

 

Am vazut o oferta extrem de interesanta pt roti complete de iarna: janta tabla+anvelope Marangoni

la 300lei/buc. pt detalii discutam PM

Share this post


Link to post

Noa ca am luat pana la urma . Maine le pune omul care se ocupa si de Nubira . Inca isi da palme de cand I-am spus scorurile de la dealer !! Si asta a dracului cu Nokian-ul lui !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...