Jump to content
Sign in to follow this  
buburuza vesela

Revizie Matiz La Domiciliu - Preturi De Criza

Recommended Posts

Bucsi pensionare ... ;)

 

Bucsa caseta & stabilizatoare

 

post-19692-0-74827800-1417633741_thumb.jpg

post-19692-0-32472800-1417633732_thumb.jpg

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Curatarea cilindrilor (depuneri calamina, lacuri, substante gelatinoase)

 

In interiorul motorului se formeaza in timp depuneri de tipul: calamina, lacuri si substante gelatinoase.
Calamina este o substanta rugoasa de culoare negru-cenusiu formata din: produsi ai oxidarii, polimerizarii, condensarii si cracarii hidrocarburilor grele din combustibil sau din uleiul patruns in camera de ardere, praful aspirat in motor, rezidurile metalice (fier, plumb), ca urmare a procesului uzarii mecanismului motor, rezidurile sub forma de cocs etc.
Calamina se depune sub forma unui strat de cativa mm grosime (maxim 2mm) pe peretii camerei de ardere, pe capul pistonului, pe supape si bujii.
Cresterea depunerilor de calamina este influentata de: functionarea motorului la sarcini mici, intr-un regim termic redus, folosirea uleiurillor si combustibililor inferiori, uzura avansata a mecanismului motor, porniri dese la rece, etc.
Prezenta calaminei in camera de ardere determina:
– favorizarea functionari motorului cu detonatii, pentru ca se modifica raportul de comprimare, deci cerinta cifrei octanice superioare a benzinei,
– tendinte de autoaprindere cu consecinte legate de pericolul arderii capului pistonului sau a garniturii de chiulasa,
– uzuri pronuntate la mecanismul motor (cilindru sau lagare),
– cresterea consumului de carburanti.
Ca metode si mijloace pentru indepartarea calaminei din camera de ardere si piston, fara demontarea acestora, se recomanda:
– alternarea rapida a regimului de functionare a motorului,
– indepartarea calaminei pe cale chimica, fara demontarea chiulasei de la motor, se poate realiza astfel: se aduce motorul la regim termic normal, prin orificiile bujiilor se introduce in cilindru o cantitate de 30 – 50 cm³ de petrol sau alcool tehnic, dupa 10 – 20 ore se introduce in fiecare cilindru 30 – 50 cm³ ulei de motor si se roteste ardorele cotit cateva rotatii, se monteaza bujiile si se porneste motorul, lasandu-l sa functioneze cca o jumatate de ora la turatie de mers in gol, se inlocuieste apoi uleiul motor.
Lacurile sunt depuneri ce se formeaza in canalele segmentilor, pe manta sau in interiorul pistonului si pe piciorul bielei.
Depunerile de lac au aspect lucios, in culori foarte variate de la negru inchis pana la maro, galben deschis sau chiar incolore.
Lacurile apar ca urmare a contactului direct dintre ulei si suprafetele foarte calde, cand are loc oxidarea, polimerizarea si condensarea hidrocarburilor de ulei.
Rezidurile sub forma de lacuri determina:
– blocarea segmentilor, reducerea jocului segmentului in canalul sau din piston, favorizarea consumului de ulei, micsoreaza presiuea in camera de ardere, favorizeaza trecerea gazelor de ardere spre carterul inferior, contaminand astfel uleiul motor, etc.
– inrautateste etanseitatea supapelor de evacuare pe scaunul lor,
– inrautateste transferul de caldura, favorizand inceperea microgripajelor pe mantaua pistonului, etc.
Depozitele sub forma de substante gelatinoase si emulsii se depun, indeosebi, la partea inferioara a carterului inferior, pe orificiile canalelor de ungere si pe peretii interiori ai capacului chiulasei.
Aceste depozite sunt determinate de imbogatirea incarcaturii proaspete, care in timpul arderii favorizeaza cresterea continutului de vapori de apa in gazele de ardere si de particulele de cocs si alte impuritati trecute odata cu gazele de ardere in uleiul din carterul inferior.
Aceste reziduri influenteaza atat regimul termic al motorului, cat si intensificarea pierderii proprietatilor fizico-chimice ale uleiului.
Indepartarea se realizeaza prin filtrarea produselor insolubile in ulei, spalarea cu ulei a carterului inferior, curatirea la timp a sistemului de ventilatie a carterului(vezi supapa PCV) sau a capacului chiulasei, schimbarea uleiului si a filtrelor la timpul optim, functie de conditiile in care se exploateaza automobilul.

 

Sper sa fie de folos...

 

O zi buna.

Share this post


Link to post

Bucsi pensionare ... ;)

 

Bucsa caseta

 

 

Asta te coafeaza? :)

post-13903-0-33591400-1432924431_thumb.jpg

Share this post


Link to post

- Inlocuire pedalier fara scos bord,volan si coloana acestuia...

Inainte de inlocuire, am facut un test drive... ce sa zic,cand franam faceam doua lucruri odata...debreiere & franare

Pedala de ambreiaj se suprapuse-se peste cea de frana din cauza axului rupt din sudura. Recomand ca la achizitionarea unui pod pedalier nou sa se intareasca prin sudura acel ax(rezistenta mult mai sporita).
Apropo, recomand achizitionarea doar a suportului pedalier si nu a tuturor pedalelor la cea de ambreiaj si frana ma refer (nu este necesar plus ca esti scutit de o cheltuiala inutila)

 

 

post-19692-0-54791200-1439488822_thumb.jpg

post-19692-0-62780500-1439488828_thumb.jpg

post-19692-0-81508800-1439488833_thumb.jpg

post-19692-0-90035100-1439488839_thumb.jpg

post-19692-0-00853100-1439488843_thumb.jpg

post-19692-0-74113700-1439488847_thumb.jpg

post-19692-0-75936900-1439488858_thumb.jpg

post-19692-0-29717100-1439488862_thumb.jpg

post-19692-0-94765200-1439488866_thumb.jpg

post-19692-0-31298200-1439488870_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dan Iliescu - 30.08.2015

Cabluri(cablu) timonerie aproape rupt din compartimentul motorului.
Simptom: Toate treptele de viteza functionau foarte greu spre deloc.
Rezolvat prin inlocuire.

post-19692-0-19008000-1440993738_thumb.jpg

post-19692-0-68837300-1440993738_thumb.jpg

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Salut Tudor,

 

Am si eu mai multe de facut la Matiz si as vrea sa ma abonez din timp, eventual da-mi pe PM un pret pentru manopera. Piesele le iau din timp, deci nu iti face griji cu ele.

1. Schimbat discuri fata si rulmenti fata

2. Curatat etrieri fata, schimbat garnituri etrier si schimbat lichid de frana

3. Verificat frane spate - frana de mana si cea de serviciu. Piese iau dupa aceea daca o fi nevoie.

4. Schimbat garnitura culbutori si reglat tacheti.

 

As vrea sa facem treaba pe 7 noiembrie dimineata la prima ora la care esti disponibil. Daca nu poti pe 7, spune-mi cand ai avea timp si vedem cu ne potrivim.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Am fost la Tudor sambata si am facut punctele 2, 3, 4 + schimbat saboti spate si arcurile care tin sabotii, reglarea franei de mana si intinderea curelei de la alternator. O operatiune de nota 10, asa cum m-am obisnuit de la el :) . Il recomand cu cea mai mare incredere. Revin sambata viitoare pentru schimbarea unui rulment spate.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Tudor, un rulment de pe fata s-a hotarat sa imi faca o supriza de Mos Nicolae si a cedat. Deci vreau fac treaba pana la capat - rulmenti si discuri fata + pistonul a etrierul dreapta cu tot cu garnituri ca sa nu mai am nici o grija.

Spune-mi te rog cand pot sa vin sambata (pot i acolo si la prima ora daca nu ai pe nimeni ;) ).

 

Multam!

Share this post


Link to post

E perfect, la 9:00 sunt la tine ;)

Share this post


Link to post

O poza cu Tudor in mijlocul actiunii, mai multe pe topicul de la masina mea ;)

post-4287-0-12543200-1450080922_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ionut 17.12.2015

 

Inlocuire curea+rola distributie, bucsa caseta directie, teste pentru antigel & lichid frana, eliminare scartait pedala ambreiaj.

 

 

post-19692-0-22248500-1450427520_thumb.jpg

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Si doua poze cu Hummer-ul meu...

 

 

 

post-19692-0-14440100-1450796685_thumb.jpg

post-19692-0-86859700-1450796685_thumb.jpg

Edited by buburuza vesela
  • Like 2

Share this post


Link to post

"Albastrica" la doctor...24.01.2016

 

-Reglaj culbutori, Inlocuire lichid frana, inlocuire simeringuri distributie, pompa apa, discuri frana si placute.

 

Drumuri bune, Liviu

 

post-19692-0-87917400-1453713274_thumb.jpg

post-19692-0-44559000-1453713277_thumb.jpg

post-19692-0-09295800-1453713278_thumb.jpg

post-19692-0-08255100-1453713279_thumb.jpg

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Bravo Tudor, am citit fiecare postare a acestui topic si pot sa zic jos palaria!

Din pacate nu sunt posesor de Matiz, dar daca eram fi sigur ca apelam la tine.

Sper ca nu te-a deranjat postarea mea, dar am tinut sa iti zic ca apreciez munca ta.

O zi buna.

 

Share this post


Link to post

"Albastrica" la doctor...24.01.2016

 

-Reglaj culbutori, Inlocuire lichid frana, inlocuire simeringuri distributie, pompa apa, discuri frana si placute.

 

Drumuri bune, Liviu

 

 

Salutare buburuzo! Sunt cam in aceeasi situatie ca tine dar ceva mai "jos" la motor! Anume,simeringul de jos de la arborele motor! Se poate schimba fara sa dau motorul jos? Este loc pentru asa ceva? Stau cu uleiul proaspat si filtrul nou pentru ca nu am "tupeul" sa-l bag intr-un motor ce pierde ulei pe la fulia de alternator si il imprastie "frumos radial" prin tot compartimentul motor... Deocamdata am zis ca-l completez pana cand o sa pot da jos motorul si cutia de viteze dar deja mi-am pierdut "speranta" cu simeringurile astea...

Pe "cealalta parte" la cutia de viteze inca nu vad nimic ulei "fresh" sa picure dar cine stie ce-o fi p-acolo... Dupa parerea ta s-ar putea inlocui prin compartimentul motor sau pe sub masina?

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

Prin compartimentul motor poti inlocui doar pe cel de la axa cu came dupa ce dai jos distributia,fulia si protectia de metal.

Atentie la demontarea rotii dintate sa nu indoi vreo supapa.

 

Pentru simeringul arborelui cotit, doar pe sub masina.

Extragi pinionul (ai mare grija de pana, fara ea, nu ai motor).

 

Nu dai motorul jos pt schimbarea acelui simering. In fapt, este chiar indicat ca la fiecare schimb de distrib. sa fie inlocuite si acele simeringuri tocmai pentru a evita pierderile de ulei nedorite.

 

Restul e talent ;)

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

presupun ca pentru "extragerea pinionului" trebuie o presa similara celei folosite la rulmenti,corect? Am "mare grija" de cam tot ce se poate la tico-ul asta ,doar ca-s prea multe "detalii" sa ma ocup acum de toate in acelasi timp...
Dar macar intreb,ma interesez/documentez despre ce-i vorba...
multumesc mult!

 

Edit moderator: Nu mai cita inutil postul anterior !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nu.ti trebuie nici o presa...foloseste o surubelnita mai lunga un pic( sa fie cu capul de atac drept)

O vei introduce intre buza pinionului si pompa de ulei.

Foloseste inainte un WD40.

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...