Jump to content
Sign in to follow this  
Carabusu junior

Motion & Emotion

Recommended Posts

Nu are rost sa ma intind cu povesti plictistoare, asa ca am sa fac un mic rezumat.

Dupa neferictul eveniment din primavara, eram in unei noi masini, bugetul era destul de mic iar optiunile limitate. Intamplarea a facut ca o cunostiinta sa vanda una din masini, cunosteam masina, iar pretul l-am mai negociat putin.

 

Asa ca m-am ales cu un Peugeot 206 1.4hdi, echipare X-Design, culoare bleu recife, fabricatie 12.2005 cu 123000 km rulati.

Ca dotari are aer conditionat manual, geamuri electrice fata, oglinzi incalzite, comenzi radio-cd pe coloana de directie, scaun sofer si volan reglabile pe inaltime, inchidere centralizata+alarma, ABS+EBD.

La momentul achizitiei masina a vea parbriz nou, kit de ambreiaj schimbat, capete de bara noi si schimbrile de ulei si filtre facute. Ambreiajul desi era nou(LUK), a cedat dupa 5000 de km din cauza unui defect de fabricatie si a fost schimbat pe garantie.

Puntea spate, care e o mare bataie de cap la 206, fusese schimbata cu cateva luni inainte cu una recondtionata. Pana in prezent nu da semne de oboseala asa ca am sa incerc sa o tin din scurt cu schimbul rulmentilor si eventual montarea unor gresoare.

Ca bonus, am primit un set de anvelope de iarna Debica Frigo2 si un set de anvelope de vara Pirelli Aquamile.

 

In prezent are 142000 km, am purtat-o pe tot felul de drumuri, in tot felul de conditii si ma declar foarte multumit. Consumul e foarte bun, mai mic ca la Tico spre surprinderea mea, spatiul e mult mai mare,destul de confortabila, chiar mai confortabila decat Fusion-ul alor mei, care prefera mai mult Peugeot-ul la deplasarile mai lungi. Un dezavantaj foarte mare din punctul meu de vedere este garda la sol destul de mica.

Singurele cheltuieli pe care le-am avut pana acum cu ea au fost un semering la cutia de viteze(dupa schimbarea ambreiajului incepuse sa planga), o bieleta la timoneria schimbatorului de viteze si basculele fata.

La intarea in iarna am mai cumparat doua anvelope Hankook Winter Icept RS pe care le-am montat pe fata si care s-au descurcat admirabil.

La anul am in plan schimbarea fuliei de la arborele cotit impreuna cu kitul de accesorii si a tobei intermediare.

 

post-20245-0-81592700-1356207009_thumb.jpgpost-20245-0-90067200-1356207165_thumb.jpgpost-20245-0-08188500-1356206967_thumb.jpgpost-20245-0-10141000-1356207082_thumb.jpgpost-20245-0-47334600-1356207030_thumb.jpg

 

 

 

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Frumoasa masinuta! Sa te bucuri de ea multi km, fara evenimente!

Share this post


Link to post
Consumul e foarte bun, mai mic ca la Tico spre surprinderea mea

:shocking:

Share this post


Link to post

Da, e adevarat :mrgreen:

Atit in oras cat si in afara lui, consumul e mai mic cu cel putin un litru/100 de km, calculat prin metoda de la plin la plin si alimentat de la Mol.

In vara am scos si consumuri de 4-4.5% in afara localitatii cu tot cu A/C pornit si 3 oameni in masina+bagaje, iar in oras in jur la 5-5.5%. In perioada asta, consumul a variat intre 5.5-6%.

La Tico scoteam in jur la 6% vara si 7-7.5% iarna, in aceleasi conditii de utilizare ca si la Peugeot si alimentam tot timpul cu Efix de la Rompetrol.

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Super, de ceva timp ma gandesc la o noua masina iar 206 este primul pe lista. Masina ta arata foarte bine, plus ca ii stii cat de cat istoricul si proprietarul... ceea ce e mare lucru. De aici vine si reticienta mea, din tot ce am cautat si am si vazut nu am putut gasi macar una care sa mi se para ok. Ba aveau diferite probleme la suspensie, cutie, anomalii la partea electrica... iar suspenie, pierderi ulei... etc... nimic care sa fie in concordanta cu pretul cerut. Si iata intrebarea mea,... desi impertinenta si intima... cat ati dat pe ea ? La care as adauga... cat ati stat pe ganduri pana ati luat-o?

Share this post


Link to post

148000 km - Leutul nu m-a dezamagit deloc pana acum.

 

Minunatele "drumuri" din Iasi au dus si la schimbarea bieletelor antiruliu si a capetelor de bara pe puntea fat. Era o chestiune de timp pana cedau si acestea dupa schimbarea basculelor.

S-a mai intervenit si cu putina sudura asupra colierului care sustine toba finala. Din pacate nu se gaseste ca reper de schimb si vine doar impreuna cu toba pe original. Cum finala mea este ok, am ajuns la concluzia ca alta solutie nu este decat sudura. As fi putut renunta la el, finala mai avand un suport, dar riscam sa atinga in roata de rezerva.

 

Astept cu nerabdare sa dea caldura ca sa nu mai fiu nevoit sa chinui leutul zi de zi prin craterele aparute prin Iasi.

 

In rest toate bune si frumoase :D

 

Si o poza de sezon : post-20245-0-12257900-1364254983_thumb.jpg

Tot am mai spalat-o, dar vad ca vremea nu tine cu mine :D

 

 

 

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Hai colegu` da`o naiba....si masina de linga tine circula in acellasi sezon si arata un pic diferit de a ta...si nu marefer la marca... :) )....sant curios daca si in interiorul masinii e acellasi "sezon"

Share this post


Link to post

Confirm, interiorul e de 5 stele de curat. Deh, mostenire de familie curatenia asta :D

Share this post


Link to post

Pepinno, interiorul a fost intotdeauna curat :D

 

Chiar daca exteriorul il mai neglijez uneori datorita conditiilor meteo, interiorul il curat in fiecare saptamana (aspirat, periat mocheta si tapiterie, curatat plastice).

 

Chiar sambata o spalasem, si eram mandru nevoie mare de ce masina curata am, dar era prea frumos sa tina vremea cu mine, aseara incepand sa ninga in Iasi.

Share this post


Link to post

~154000 km

Nu pot decat sa ma declar multumit dupa un an de la achizite. Nu am intampinat probleme tehnice majore iar costurile pieselor si a manoperei au fost acceptabile.

 

In Mai am schimbat si fulia + cureaua de la accesorii(Conti), cu ocazia asta am scapat si de acel clantanit la rece al fuliei. Costul pieselor si al manoperei fiind de 400 lei.

La inceputul lunii am facut trecerea la anvelopele de vara, cam tarziu, dar am sperat ca o sa gasesc un set de jante de aliaj la un pret bun.

Anvelopele de vara pe care le-am ales sunt Nokian Line 175/65/R14 ( 240 lei bucata cu echilibrat si montaj gratuit).

 

Mai urmeaza revizia la 15000km si schimbarea racordului de la esapament dintre finala si catalizator.

 

 

 

 

post-20245-0-32144300-1371423277_thumb.jpg

post-20245-0-33119500-1371423298_thumb.jpg

post-20245-0-78711600-1371423324_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut, din ce cauza ai schimbat fulia?

Share this post


Link to post

Fiind fulie dubla, tamponul de cauciuc care preia vibratiile se duce in timp si fulia incepe sa bata, la inceput doar la rece, apoi tot timpul. La mine a inceput sa se manifeste problema in iarna si a luat amploare in primavara cand clantanea tot timpul.

Am vrut sa pun fulie simpla, dar am inteles ca nu este recomandat deoarece se transmit toate socurile si vibratiile in compresorul de a/c.

 

LE. Ultimul consum a fost de 4.6%, preponderent extra-urban, cu motorina Tempo Diesel de la MOL.

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

De la ce statie ai alimentat ? Si la mine se comporta bine MOL-ul de 95. Bre, dar nu vinde vecinu` Matiz-ul 2 de langa tine, de fiecare data cand trec pe acolo ( destul de des de cand s-a deschis Lidl-ul de langa tine) imi face placere sa il admir. Nu stii, are motor de 0.8 sau de 1 ?

Edited by korydon

Share this post


Link to post

De la statia de la 1 Mai alimentez. De la Petrom alimentez foarte rar, doar daca nu am altceva prin jur. Am alimentat acum ceva timp de la un Petrom si mi se parea ca trage foarte prost, parca nu avea deloc vlaga motorul. Cu motorina de la MOL nu am niciun fel de probleme.

 

Am vazut ca se deschide si un Socar la iesirea de pe Fermelor. Sunt curios care vor fi preturile. Am un coleg de la Vatra Dornei care alimenteaza de la ei si multumit.

 

Matizul II este al unei doamne mai in varsta care lucreaza la Panmont si nu cred ca il vinde. Merge destul de des cu el.

 

Poate ne mai intalnim in vreo dupa-amiaza cand esti mai liber sa mai stam la taclale :D

Share this post


Link to post

Bataile fuliei cum le-ai sesizat? Stand pe loc, la relanti, in mers, in timpul accelerarilor, la plecare de pe loc sau era pur si simplu un tacanit?

Multumesc pentru raspuns!

Share this post


Link to post

Se aude un tacanit la relanti, iar daca ai sa te uiti la intinzator, ai sa observi ca oscilatiile acestuia sunt destul de mari.

Daca o turezi putin, zgomotul dispare. In mers nu am sesizat vreo diferenta.

Share this post


Link to post

155000 km

 

 

Saptamana trecuta am comandat si racordul de esapament, dupa ce am gasit o oferta destul de buna chiar in Piatra. In prima faza am primit doar jumatate din teava care imi trebuia, dar reperul a fost schimbat fara costuri suplimentare si astazi primit ceea ce imi trebuia . O bila alba pentru baietii de la INTER-AUTO P.Neamt. Pretul racordului a fost de 230 lei.

 

Am facut si schimbul de ulei si filtre la cei de la Autopark Savinesti. Costul materialelor si al manoperei a fost de 260 lei. Mi-a mai ramas sa schimb filtrul de motorina, dar mai astept sa mai fac ceva bani.

 

 

post-20245-0-48918800-1372703606_thumb.jpg

post-20245-0-58557800-1372703635_thumb.jpg

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...