Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Un Matiz Portocaliu

Recommended Posts

Deocamdata eu iau de la astia: pieseautoradacini.ro - au si bune si proaste, pe alea proaste le recunosti usor dupa pret. Plasticele si alte nimicuri le-am luat ieftine, nu merita sa dai de 2-3 ori pretul. furtunele de la PCV le-am luat originale, au costat dublu (~25ron amandoua), dar cu siguranta nu merita sa ma risc la stifturi, fiind o zona calda/fierbinte si alea vechi fiind coapte (probabil tot originale, dar probabil cu 10 ani in carca).

 

Am luat pt Matizul unui coleg mai demult filtru de aer aftermarket, fise originale si bujii originale si au fost OK, nu s-a plans de ele. Tot de la ei am luat si filtrul de motorina original, filtrul de aer original si filtrul de ulei aftermarket pt Epica. Au fost OK, cu pret o idee mai bun decat la altii.

Share this post


Link to post

Piesele puse pe al meu provin de la magazinul lui Nicu Barbu din Iasi (are magazin in Galati). Sunt ok ca pret, cat despre fiabilitate, inca nu ma pronunt, dar tinand cont ca masina face maxim 5000 de km anual...

Share this post


Link to post

Buun, am mai postat pe topicurile de probleme tehnice, dar n-am mai scris nimic pe aici:

1. Pierdeam ulei pe la delco si m-a mancat in fund sa incerc sa-l repar. Si m-am scarpinat de cateva milioane bune - am luat un delcou nou, dar cu probleme, pe care am reusit sa-l repar in cele din urma, trebuie doar sa-l incerc pe masina si sincer nu mai am chef sa umblu acolo. In momentul de fata masina merge foarte bine cu delcoul de la Nonel si cu modulul electronic vechi. Cu ocazia asta m-am specializat si in delcouri, am piese sa mai fac inca unul intreg + cel nou pe care l-am reparat. Am reusit sa scot si o schema de pe cel Mando si sa ma prind cum merge, mai ramane sa inteleg cum merge si asta DAC unde e un pic mai greu pt ca nu am gasit datasheet-ul integratului. Oricum, am mai invatat ceva.

Partea buna este ca am scapat de pierderile de ulei care imi murdareau toata cutia de viteze.

2. Am primit de la Laurentiu (din Botosani) odata cu delcoul si un injector de Euro3. Si cum ma plictiseam pe la serviciu, mi-am facut de lucru si l-am curatat cu ultrasunete si apoi cu seringa cu alcool izopropilic ("metoda cumnatu"). Am folosit pt comanda un generator de semnal si am vazut si eu ce inseamna timp de injectie de cateva ms - face o pulbere f f fina. Niiiice! :) Cand vreau sa mai stric ceva voi aplica metoda si la injectoarele de pe masina. Momentan m-am potolit dupa faza cu delcoul.

3. Am reconditionat spoilerul. Costurile materialelor se apropie de jumatate din pretul unuia SH (50RON), dar unde ar mai fi distractia. Poze din timpul actiunii:

post-4287-0-43079700-1360765420_thumb.jpg post-4287-0-21061700-1360765433_thumb.jpg post-4287-0-27443200-1360765439_thumb.jpg

4. Schimbat bujiile cu niste NGK BPR5EY-11. Fostele Boschuri aveau distanta de 0.7mm in loc de 1.1mm, ma mir ca masina mergea...

 

Urmeaza tinichigeria la primavara si cateva poze dupa ce il spal.

 

Pana acum costurile totale - cauciucuri iarna+parbriz+delco+maruntisuri duc undeva la 1700RON, deci echivalentul a 400E. Probabil ca gaseam un Matiz mai bun la 1500E, dar cu siguranta si ala avea bubele lui. Oricum multe lucruri le-am schimbat ca am avut pitici, costurile pentru reparatii care chiar trebuiau facute au fost sub 300RON.

 

Satisfactia este ca la pompa platesc pe plin 160RON, fata de 350RON la Epica si ca mananca cam 8-8.5litri in oras in conditiile in care drumurile zilnice incep cu o incalzire de 10minute a masinii, luat copil, mers 1.5km, lasat copil, mers 1km pana la metrou si apoi drumul invers. E drept ca am mai luat-o si pana la serviciu pentru surubarit diverse la ea.

 

Eu ma declar f multumit de achizitie si de experienta in surubarit acumulata de cand am luat buburuza :D .

 

Numai bine!

 

PS: Si sa nu uit, consumul la Epica a scazut pe la 9.5% in oras (iarna) de cand am luat Matizul. Am ajuns sa-i fac plinul o data la 2 luni :D

Edited by ches

Share this post


Link to post

Satisfactia este ca la pompa platesc pe plin 160RON,

De unde iei benzina asa ieftina, sau faci plinul cand mai ai 1/4 din rezervor ?

Share this post


Link to post

Baga, baga mare :)

Delco-ul de ce nu l-ai luat sh? Aia nu e piesa sa o iei noua.

Stiu ce zici cu masinile de anglia si in general aduse din afara, arata excelent unele, bani sa fie. Gaseai un delco excelent mai mult ca sigur acolo.

 

Oricum, m-a amuzat rau faza cu delco-ul, injectoarele, stricatul ...etc. E o vorba, daca nu strici nu inveti.

Share this post


Link to post

@korydon: Benzina pun de la Petrom de 95, bag cam 28l, deci mai am vreo 5 in rezervor. Acum a mai crescut pretul, ultima data am pus cu 5.82 sau 5.84, pe acolo.

 

@DJ_Dark: Am omis o parte din poveste ca sa nu plictisesc auditoriul :) . Initial am zis sa cumpar unul SH, dar dupa cautari la aia care aduc din Anglia unde n-am gasit nimic, am gasit in cele din urma unul la 200RON care era de pe masini de firma calarite si am zis sa nu ma risc. Asa ca am luat unul nou, chipurile Mando de la Rotstar cu 500RON, deci am zis ca l-am apucat pe Dumnezeu de picior (e 735RON la pieseautoradacini vandut ca fiind original GM). Dupa ce l-am montat au inceput problemele, asa ca am zis sa-l refac pe vechiul DAC ca sa vad daca e de la delco sau nu. Am luat de la SH unul defect pe partea electrica, dar cica bun in rest. Cand l-am desfacut, ghici ce, si asta avea urme de ulei in el si rulmentul era mai uzat decat la cel de pe masina mea. Noroc ca am primit si un injector bun cadou, deci practic sunt multumit ca nu am dat banii de pomana. Apoi am avut noroc cu Nonel care mi l-a donat pe cel defect pe electrica, dar impecabil in rest.

 

Deci cumpararea unui delco SH e cam loterie sau trebuie sa-l desfaci inainte sa-l cumperi, altfel poti sa iei plasa.

 

Si ca sa subliniez, aveti mare grija ce cumparati si de unde. Astia de la Rotstar (au magazine in Bucuresti pe Crizantemelor, vizavi de Apaca si multe altele prin tara) au o carca de stifturi. Eu am gasit un delco facatura Mando cu maxim 20$ pe alibaba.com si dupa ce l-am desfacut pe cel luat de la Rotstar m-am convins ca locul de provenienta e China (pe el scrie Mando, are codul de fabrica samd). Voi pune poze cu circuitul electronic de la DAC si cel din Mando facatura ca sa intelegeti mai bine despre ce vorbesc.

 

Numai bine!

Vali

Edited by ches

Share this post


Link to post

Boon, a trecut ceva vreme si s-au mai petrecut unele lucruri cu Matizul, din pacate nu am poze, le voi pune dupa ce termin si tinichigeria :)

 

1. Am cumparat mocheta neagra de la un Matiz mai nou. Dupa curatare arata ca nou-nouta. Cea veche era gri, se murdarea usor si arata nasol. Dupa ce ii fac tinichigeria urmeaza sa o montez. Cost 100RON, pret in care am primit si o centura cu prindere si 2 aparatori de noroi.

2. I-am reconditionat unitatea de comanda climatizare pentru ca ramasese fara vaselina pe spatele butoanelor si se miscau greu. Totodata i-am schimbat si butonul de comanda ventilator pt ca cel vechi mergea cam aiurea (nu se simtea trecere de la o treapta la alta). Cost: 0 RON

3. Am cumparat o aripa fata SH, din pacate nu la culoare (portocaliul asta e cam rar), deci trebuie sa o vopsesc. Cost: 70RON

4. Am pus unitatea audio pe o sina originala si l-am montat la linie cu bordul. Cost: 27RON

5. Am desfacut fetele de la usi pe fata, am curatat toata mizeria adunata de ani de zile (am scos un pumn de noroi din usa stanga fata), apoi uns toate mecanismele de acolo si am aplicat cu pensula niste vaselina. Nu am gasit urme de rugina ingrijoratoare in usa. pasul urmator a fost sa curat cu peria si cu sapun lichid fetele de usi si apoi sa aplic Sonax pt plastice. Am scos si actuatorul de la alarma pt ca statea de pomana si zonganea in usa.

6. Am inlocuit vechiul buretel autoadeziv care tine tija de deshidere a usii si am aplicat buretel si in zonele unde era posibil sa mai zongane diverse chestii.

7. Am inlocuit toate yalele si contactul cu un set luat de pe forum. Acum pot deschide cu cheia toate usile si portbagajul si pot porni motorul cu aceeasi cheie. Oau! :shock: Nu mai spun de faptul ca acum am 2 chei, deci pot si eu si nevasta-mea sa luam masina chiar daca celalalt are cheile la el :D . Cost: 80RON

8. Am inlocuit bornele de la baterie cu unele noi, standard, din alama masiva. Am schimbat si adaptoarele de la borne normale la borne mici. Masa celor vechi imi facea figuri si o data masina nu a mai vrut sa porneasca pana nu am zgaltait-o. Cost: 25RON

9. Am cumparat si un kit de antena nou si un filtru de ulei original pt urmatoarea revizie. Antena o voi schimba pt ca cea veche nu mai poate fi desurubata plus ca o banuiesc ca nu mai sta bine pe tabla si intra apa pe acolo. Cost: 40RON

10. Si am pastrat la sfarsit ce era mai important: am construit un modul DRL cu follow me home pe care l-am montat pe masina! Mi s-a intamplat de 2 ori ca vecinii care trec pe strada sa ma anunte ca am uitat farurile aprinse. "Nu domne, se sting singure :tongue: "

 

Deci mai adaugam 350RON la cheltuielile pt Matiz.

 

Urmeaza tinichigeria si curatarea usilor spate. In rest motorasul merge impecabil, iar consumul este bun in vedere ca fac 80% doar drumuri scurte de aprox 2km de 2 ori pe zi -> 8%.

Numai bine!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Valeu... munca ca munca, dar ai nevoie de un sudor bun, un tratament pt tabla, ca sa nu mai rugineasca in halul asta, grund, antifon cauciucat pe interiorul aripilor... perii de sarma, flex... si timp :D

Share this post


Link to post

Matizul, de la mama lui (cel putin aia de la Craiova) n-a avut "tratament bun pentru tabla, grund..."

Share this post


Link to post

Pai n-a avut, ca pe al meu l-a luat rugina dupa mai putin de 4 ani(" arcada" aripa dreapta spate) si a fost masina ingrijita, mai mult decat am facut mai aveam sa-l iau in casa cu mine.

 

Asta a fost unul dintre motivele care m-a facut sa vreau sa "scap" de el cat mai repede. Acum uitandu-ma inapoi, nu pot sa zic ca-mi pare rau ca l-am vandut.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Tinichigiul e un baiat f OK si ca pret si ca munca.

Am cumparat praguri, intarituri praguri, chit reparatie pasaje spate, restul construieste/peticeste tinichigiul. A taiat tot pana la tabla zdravana, a curat bine, apoi sudat in argon, toate sudurile si tabla curatate pana la luciu, tratate cu feruginol si apoi date cu spray cu zinc Loctite, teroson Body si mastic Body la imbinari. Ar trebui sa tina cativa ani buni.

 

Pragurile sunt din tabla mai groasa decat cele originale facute din otel Tata Steel (nu Titus Steel :D ).

Intariturile sunt de prag sunt originale Daewoo.

Chitul de reparatie pt pasaje este cam no-name.

 

De mentionat ca nu am gasit in praguri nici-o ceara, terosonul/antifonul original este o gluma si tabla originala este intr-adevar prost tratata, am gasit rugina serioasa pe elemente de rezistenta ale caroseriei. Totusi preturile pieselor sunt mici, spre exemplu pe toata tablaraia de mai sus am dat 550 lei :o . Cu banii astia nu luam nici jumate din coaja de bara de la Epica :D

Share this post


Link to post

Sa mai sterg praful de pe topic:

 

- Matizul a iesit de la tinichigerie in urma cu aproximativ 2 luni. Tinichigiul a facut treaba buna unde a avut de sudat pragurile sau pasajele, dar peticele de pe aripile spate au avut nevoie de mult chit, deci la peticit e loc de mai bine.

- Dupa asta a urmat o antifonare ca la carte facuta inpreuna cu cativa amici/rude - scos tot interiorul, curatat cu flex cu perie de sarma pana la tabla curata, dat cu spray cu zinc, apoi vopsea cauciucata aplicata cu pistolul pt compresor. Apoi am rasturnat pe o parte masina si am trecut la burta, contraaripi, spatele aripilor si tot ce mai era pe acolo.

- Apoi am trecut la pregatire si vopsitorie - spray cu zinc peste tabla, chit unde era nevoie, vopsea cauciucata pe praguri, vopsea "la culoare" si apoi 2 straturi de lac. Am scris "la culoare" pentru ca cel care a preparat vopseaua a dat-o in bara rau si a iesit cu totul alta nuanta. Momentan am lasat-o asa cum este, am bagat destui bani in ea. Macar nu mai are rugina.

- Tot la vopsire am rezolvat si problema plasticelor de interior murdare, a usilor ruginite in partea de jos si am schimbat mocheta.

- I-am schimbat si chederele pe fata intrucat la o ploaie mai zdravana pica inauntru si era pacat de toata munca depusa.

- Acum o saptamana am dus-o si la o curatare cu injectie-extractie la interior si cu asta am scos tot jegul din ea.

 

Urmeaza sa termin cu bara spate (i-am luat intariturile laterale, dar trebuie sa le si montez) si sa-i pun contraaripile de plastic si aparatorile de noroi.

Si sambata vine si revizia - schimbat ulei motor, filtre, ulei cutie, lichid frana samd.

 

Voi pune poze cand termin tot ce mai am de facut.

Share this post


Link to post

BRAVO !

 

Foarte multa munca si timp presupune ce ti-ai propus.

M-ai facut foarte curios sa vad cum arata un Matiz resuscitat.

 

Share this post


Link to post

Curand si pozele cu exteriorul, acum va delectez cu ce minunatie de sludge am gasit in motor. Din fericire masina merge bine si sludge-ul a fost curatat din zona culbutorilor, apoi am pus aditiv de curatat motorul ca sa curat bine traseele de ungere. Am schimbat uleiul si i-am pus un aditiv Sonax care ofera ungere in conditii extreme.

Urmeaza vineri o vizita la dr. Pepinno unde se va curata si baia de ulei si se va inlocui uleiul din nou ca sa stau linistit. Am verificat de cateva ori uleiul si este inca curat semn ca aditivul de curatare si-a facut treaba. Oricum schimb uleiul si filtrul din nou pt ca vreau sa stau linistit.

 

Inainte:

post-4287-0-20868800-1376491665_thumb.jpg

 

Putin sludge tip muci:

post-4287-0-01923100-1376491664_thumb.jpg

 

Dupa:

post-4287-0-08313500-1376491666_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post

Ai facut tinichigeria ca la carte. Abia astept sa vad pozele.

 

Succes in continuare.

Share this post


Link to post

Intr-adevar tinichigeria a fost facuta bine, la fel si antifonarea, insa vopsitoria exterioara n-a iesit foarte bine, e o diferenta vizibila de nuanta si nici finisarea nu mi-a iesit prea grozav in anumite locuri. Totusi ma bucur ca am reusit sa scot toata rugina din ea, am cautat-o prin toate colturile. Anul viitor am in plan o vopsitorie totala profi, insa sa vedem cum daca merita masinuta :)

 

Aici e albumul cu pozele de dupa tinichigerie, apoi din timpul antifonarii, pregatirii si apoi pozele finale de la tara de acum o saptamana:

http://s1346.photobucket.com/user/vali_82/slideshow/Tinichigerie%20Matiz

 

L-am folosit ca sa car mobila de bucatarie, e mult mai incapator decat pare. Tipul din pozele de la final e nasul meu si am mers cu el in fata la intoarcere. Am incaput fara mare dificultate desi amandoi suntem din categoria grea :)

 

Edit: @augustinionut: sludge-ul "l-am mostenit" de la fostii proprietari, nu cred ca conteaza atat de mult ce ulei au pus, ci cat au mers cu el. My guess este 15W40, mers minim 20000km cu el. Fostul proprietar a mers pe GM 10W40 si pe asta merg si eu, masina nu mai e noua si papa ulei intre schimburi, desi pe teava nu se vede nimic, iar antigelul e curat.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Bravo Domnu' buna treaba,ar trebui ca cel putin 5-6 ani sa nu mai ai probleme cu rugina.

Share this post


Link to post

Multumesc Costi de urare, dar uite ca din pacate nu am reusit sa scap complet de ea, cel putin nu pe dedesubt.

 

Zilele trecute am fost sa schimb basculele si capetele de bara si apoi am echilibrat rotile si facut geometria. Ii recomand cu caldura pe cei din Comuna Catelu, ieftini si rapizi atat la geometrie, cat si la vulcanizare. Masina merge bine, nu mai tremura volanul, deci pe partea mecanica e OK.

 

In schimb avand ocazia, m-am uitat pe dedesubt si in unele zone a inceput sa mijeasca rugina prin antifon, probabil acolo unde stratul nu a fost suficient de gros, pe partea unde masina a fost sprijinita. Deci la primavara o asteapta o noua terosonarea, de data as vrea sa o fac pe rampa ca sa vad mai bine pe unde umblu. Stie cineva unde pot gasi o rampa in Bucuresti pe care sa o inchiriez un weekend?

 

Share this post


Link to post

In ultimul an am tot investit in Matiz pentru a-l aduce la nivelul de masina care sa te duca de la A la B fara emotii, dar si pentru a scapa de nenorocita de rugina. Din pacate ultima parte se pare ca este o problema care nu are rezolvare. Am facut un experiment (involuntar) - am zgariat usita de la busonul de benzina pe o lungime de 3mm pana la tabla. Dupa aproape 6 luni in spatele zgarieturii, pe tabla se vedea rugina, asa ca am zis sa curat zona. Mare mi-a fost mirarea candam vazut ca dedesubt, sub toate straturile de grund si vopsea originale, tabla era ruginita pe o arie egala cu cea a unui banut de 1 ban. Cu alte cuvinte, daca ti-a scapat un punct cat un varf de ac de rugina, acolo va inflori si se va extinde cu repeziciune.

 

Ca o comparatie, la Nubira aveam ciupituri de pietre pana la tabla care nu ruginisera nici dupa cativa ani...

 

Ce am mai facut la masina:

- schimbat toba intermediara si finala in aprilie - cost aprox 450lei, intermediara veche a decis intr-o dimineata sa paraseasca Matizul cu tot cu tevi :)

- schimbat cablu frana mana, cel vechi s-a rupt din panou in iunie - cost aprox 100lei, l-am schimbat eu si mi-am blestemat zilele din cauza spatiului ingust

- schimbat bendix electromotor in iunie - cost 115 lei cu tot cu manopera.

- rectificat discuri frana in iunie - cost 100 lei, acum au disparut complet pulsatiile in pedala de frana

- schimbat solenoid la electromotor in iulie - cost 170 lei cu manopera (se pare ca butonul de la solenoid avea pana la urma probleme, nu bendixul, si cand era umezeala electromotorul nu cupla, se invartea in gol).

- am curatat usile fata si spate de rugina si refacut vopsitoria pe usi, praguri si aripile spate. De data asta le-am facut cu pistol de vopsit, compresor si materiale mai bune: curatat pana la tabla curata, aplicat tratament antirugina loctite unde era cazul (zone mici), etch primer ca sa prinda vopseua pe zonele cu tabla expusa (anul trecut am pus grund normal si acesta se curata de pe tabla cu tot cu vopsea cand insistam cu jetul), vopsea cauciucata pe partea de jos a usilor si pe praguri, mastic pe muchiile din interior ale usilor, apoi 3 straturi de vopsea si 3 straturi de lac 2K. Nuanta a iesit rezonabil si rezultatul total este chiar multumitor avand in vedere ca am vopsit pe bucati si am facut totul singur.

 

Ce mai am de facut:

- pus bandouri pe usi

- montat usa de la busonul de umplere cu benzina.

- montat bucatile de tabla de sub stopuri

- curatenie generala

- pus poze pe forum :P

- schimbat placute frana si garnituri etrier pt ca acum mi se pare ca frana e prea slaba chiar si dupa ce am rectificat discurile si am schimbat lichidul + aerisire.

- refacut antifonarea pe dedesubt pt ca anul trecut am luat un rahat de vopsea cauciucata prin care apa a trecut si a reaparut rugina in anumite zone.

- revizia peste 2 luni.

 

Ce ar mai fi de facut dar nu am chef sa fac si cu siguranta nu voi face anul asta :D

- vopsit ambele bari, insa prefer mai degraba sa pun unele negre decat sa stau sa le curat si sa le vopsesc. Asta pt ca din pacate bara fata se exfoliaza din cauza ca nu au folosit primer de plastic inainte de vopsit.

- smirgheluit fin si polish pe zonele pe care le-am vopsit pentru a mai scapa de coaja de portocala.

 

Ce sper dupa tot timpu si banii investiti in Matiz: sa scap de problema ruginii macar pentru urmatorii 2-3 ani cat o voi mai folosi, dupa aceea Rabla sau Remat scrie pe ea.

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Sambata i-am facut si cateva poze Matizului pentru forum, sunt primele cu el terminat dupa cele puse anul trecut in timpul lucrului. In soare cand este curata masina se vede pe unde a fost vopsita, altfel dupa ce se depune putin praf arata chiar OK.

 

Urmeaza sa-i pun si sigla de pe capota si il declar apt de munca :)

 

Partea "misto" este ca mi-am facut concediul cu el pentru ca Epica avea burdufele de la planetare intepate si am descoperit asta cu o zi inainte. Am fost cu el pana la Neptun si inapoi + ceva plimbare pe acolo si pe langa consumul decent de numai 6.1l/100km in regim de 110-120km/h m-a surprins si cu tinuta de drum buna la asemenea viteze in conditiile in care pe odometru scrie 90.000km, dar in realitate doar motorul are km astia, restul are undeva peste 200.000km, cel putin asa apreciez eu avand in vedere ca a avut 5 proprietari inaintea mea, dintre care 3 firme... Bine, la cate am schimbat pe ea (bascule, capete de bara, bucse bara stabilizatoare etc) ma asteptam sa fie OK, dar pe spate nu am schimbat nimic si totusi nu troncane, nu face urat. Oricum, am zgomot la vant din greu chiar si dupa ce am schimbat chederele pe fata, dar na, este un Matiz.

 

Si culmea, daca in oras AC-ul ii taie orice avant, in afara nu mi se pare ca afecteaza groaznic performantele, cel putin de la 110-120 reusea sa ajunga la 130km/h in depasiri.

 

 

 

 

post-4287-0-51825300-1409556110_thumb.jpg

post-4287-0-14728200-1409556112_thumb.jpg

post-4287-0-78624500-1409556113_thumb.jpg

post-4287-0-76457600-1409556114_thumb.jpg

post-4287-0-21951000-1409556116_thumb.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post

Update la jurnal: 91000km (cel putin pe ceas, cica atat are motorul de pe ea :p ).

Montat sigla capota

Schimbat ulei + filtru ulei

Schimbat filtru aer

Verificat nivel la lichide

 

Filtrul de benzina a fost schimbat in primavara, deci pana la urmatoarea revizie acolo ramane.

 

Am facut cu Matizelul 13000km in 2 ani fara 2 luni. Am mers ceva, avand in vedere ca Epica a strans 12000km de la ultima revizie, deci cam cat faceam si pana acum.

 

Trebuie sa ii mai schimb placutele de frana si e gata de iarna.

Share this post


Link to post

Am mai rezolvat 2 bube aparute de curand:

1. Nu baga caldura - am schimbat caloriferul cu unul SH original. Acum baga caldura de rupe. Multumesc colegilor de forum pentru sfaturi!

2. Am gasit apa in masina la pasagerul din dreapta. Initial am dat vina pe calorifer, dar se pare ca apa venea din "tavan" de la antena. Am strans mai bine surubul, sper sa fie OK. Sambata am curatat cu flexul cu perie zonele pe care le luate rugina (mea culpa ca nu am descoperit apa mai devreme), ocazie cu care am gasit si o zona ruginita in podea care a cedat cand am pus peria de sarma pe ea. POate si ea avea ceva de aface cu apa din masina, desi sansele sunt mici, e cat o moneda de 10 bani dupa flex, inainte se vedea doar umflat si ruginit. Dupa ce am curatat bine, am tratat zonele curatate cu spray cu zinc (asta mai aveam prin casa), apoi cu spray cu vopsea cauciucata si apoi cu mastic pentru aplicatii auto. Gaurica din podea am acoperit-o tot cu mastic, o voi verifica mai des sa vad daca ia apa pe acolo sau nu.

 

Numai bine,

Vali

Share this post


Link to post

Sunt de acord ca merita sa ai doua masini; din diferenta de consum si iti platesti unele reparatii la matiz.

Al meu e din 2008 si ma bate un gand sa renunt la el la anu', vanzare dar cel mai probabil la programul rabla, cand implineste 8 ani. Cu toate ca motorul functioneaza perfect (cu consum de ulei) la cei 125000 km, cutia la fel. Ce ar cam trebui sa fac, daca o mai pastrez, dupa cum am vazut la tine, e rectificarea discurilor sau schimbarea lor (dar cand se dau jos, cred ca trebuie schimbati si rulmentii) si operatiuni de tinichigerie (are gauri in portiere) si vopsitorie.

Cu ambreiajul cum stai? A fost schimbat?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...