Jump to content
Sign in to follow this  
aly

Scadere Consum Iarna

Recommended Posts

Salut,

Acum ca vara a trecut revine in actualitate problema consumului.

Exasperat de consumul de 14-15% in oras pe timp de iarna al masinii meme(espero 1.8), am hotarat sa incerc cate ceva.

1. Am schimbat locul de unde trage aer, cu alte cuvinte am pus un furtun pt a trage aer din dreptul galeriei de evacuare -aer fierbinte + benzina rece-rezulta o pulverizare mai buna. Multe masini au sistemul asta nu stiu de ce espero nu are. La unele Golfuri din cate stiu exista si o clapeta care comuta pe aer rece dupa ce se incalzeste.-oare nu s-ar putea implementa si la noi?

2.Am desurubat 1 tura (inca testez) potentiometru CO-din pacate mi s-a ars interfata nu stiu exact cu cat s-a micsorat valorea.

3. Aici am nevoie de ajutorul vostru.

Din manual reiese ca modificand temperatura aerului ECM-ul schimba curba de avans deci pentru a avea efecte asupra consumului pe langa pot CO ar trebui umblat si la senzorul de temperatura a apei (modificarea e explicata pe multe site-uri .)

Vreau asadar sa montez in paralel o rezistenta sau potentiometru pentru a pacali ecm ca apa e mai calda .

Manualul da de exemplu la 0 grade o rezistenta de 9500ohmi, la 10grade-5700ohmi, la 20 grade 3500 ohmi si tot asa pana la 100 grade 177ohmi.

Nedumerirea mea e daca introduc o rezistenta de 5000 de ohmi, cand antigelul are 0 grade ecm ca "crede" ca de fapt are peste 10, dar mai departe cam care ar fi legatura dintre ele, ca banuiesc ca nu e liniara nu?

Din ce am citit pe unele site-uri pe masura ce apa se incalzeste influenta reszistentei ar scadea(ar fi bine sa fie asa pt am evita ca ventilatorul sa stea tot timpul pornit).

In concluzie credeti ca ar ajuta o asemenea modificare , si avand in vedere datele din manual(pag 339) cam ce valoare ar trebui sa aiba acea rezistenta?

Mersi.

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce ai vrea sa pacalesti ECM in privinta temperaturii apei. Atat cat inteleg eu, de parametrul asta nu se tine cont aiurea, si cel mai probabil daca pacalesti ECM o sa obtii o masina care merge prost. Mai bine gasesti o solutie prin care chiar sa incalzesti apa. Daca imi aduc aminte bine, facuse la un moment dat cineva de aici de pe forum o chestie de genul asta pentru o nubira (andreib parca?).

Share this post


Link to post

Eu am incercat personal tratamentul benzinei cu aditivul Metabond Megalene (250 ml la aprox. 120 RON). Scaderea consumului este cam de 1l/100 km si o crestere de 3-5 CP a motorului pt. 20 ml aditiv/40 l benzina. Astept pareri.

Share this post


Link to post

Cu nr 1 sunt oarecum de acord, am vazut si eu la masinile mai vechi, motorul se incalzeste mai repede= consum mai mic si caldura in masina mai repede. Insa va trebui folosita cu cap, daca se "uita" furtunul pe "cald" peste o anumita temperatura exterioara apar detonatii.

Restul vor afecta destul de serios performantele masinii si eu cel putin consider ca nu merita sa-mi bat joc de ea pentru maxim 1l/100km in minus. Nu mai detaliez.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@cbrancus: pics or it didn't happen. Cu alte cuvinte, cum ai masurat cresterea de 3-5 cai? Ca sa nu mai zic de calculul sumei economisite real, economisesti intre 3-3.5 ron / 100 km dupa formula de mai sus, bagand un hazmaz in motor.

Share this post


Link to post

Consumul se compune in general din doua componente: mers in gol si deplasare.

Iarna componenta mers in gol creste din cauze obiective ca de exemplu curatat geamurile, climatizare , asteptat in trafic.

Si componenta de deplasare creste deoarece motorul ajunge mai greu la temperatura optima, se ruleaza mai mult in trepte inferioare, rezistenta la inaintare este mai mare, consumatorii electrici (in special rezistentele de devigrare) cresc deasemenea consumul.

 

Concluzia e ca daca vrei confort si deplasare in siguranta trebuie sa platesti mai mult pentru ca asa e corect.

 

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

@andrew: mecanismul e simplu: octane booster. Si chiar se simte (demaraj, turatie optima schimbare trepte etc), cel putin cu acest tip de aditiv...Estimarea de crestere e facuta de ei (si nu-mi pare exagerata).

Share this post


Link to post

Nu tot ce zboara se mananca... dar na, marketingul isi face treaba :) ) Octane booster + magneti + turbina electrica = 250 cp si consum de 5%, totul pe o martoaga de 1500 cmc si 75-80 cp din fabrica :) )

Orice crestere a cifrei octanice duce la o ardere mai puternica, dar nu obligatoriu mai eficienta. Masinile noastre sunt setate sa mearga cu 95, benzina de 100 nu o sa ajute cu mare lucru. Iar cp in plus... nu exista cp in plus fara consum suplimentar. Din pacate asta e principiul motorului cu combustie interna... aer + combustibil = miscare. Nu-i dai una din componente, nu ai miscare.

Share this post


Link to post

Salut, Chiar ma gandeam si eu la prima varianta lui ALY, Tinand cont ca am GPL ma gandeam sa pun si eu un furtun sa imi traga aer cald de la Galerie. Acum ma gandesc daca il tin permanent ce se intapla? sau trebuie sa fac un sistem de comutare? Aly nu a mai revenit cu un raspuns la consumul de la prima varianta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Citeste raspunsul meu de mai sus.

Share this post


Link to post

Salut!

Stie cineva cam cat consuma un motor de 1.5 DOHC iarna, litri/ora? Se poate masura cumva, chiar daca masina nu are consum instant sau ati experimentat ?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Intrebarea ta nu poate primi un raspuns corect, mi se pare gresit pusa. Relevanta consumului orar o consider mica si, cel mult, as aborda-o in cazul mersului la ralanti.

 

Cred ca ar trebui sa dai detalii legate de regimul de functionare (urban, extraurban la viteza de..., ralanti).

 

Altfel, din ce imi aduc aminte, in cazul unui motor in stare buna de functionare, consumul extraurban era ceva mai mic decit in cazul verii in vreme ce consumul urban era putin mai mare (fara A/C vara).

Share this post


Link to post

La stationare ma refer, de exemplu cand se sta blocat in trafic, in asteptarea cuiva, sau cand e nevoie de a lumina ceva cu farurile perioada mare. Si bineinteles la turatia de relanti . Asa, mergand urban/extraurban sunt mult prea multe variabile si nu poate spune nimeni asta. Oricum consumul ala se masoara in l/100 km nu l/ ca nu e excavator/buldozer/automacara, etc. :lol:

 

De exemplu am vazut ca la VW la motoarele 1.9 tdi au cam 0.9 - 1.1 - 1.2 litri pe ora consumul instant dupa ce au motorul incalzit si stau pe loc. Dar au si turatie mica. Asa la Espero relantiul e la 900-950 de ture. Se poate ca la Espero de 1.5 sa fie cam la fel, datorita turatiei mai mari dar si cilindreei mai mici?

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...