Jump to content
Sign in to follow this  
Wolfman

Unidentified Flying Objects

Recommended Posts

Intrucat de la 1 iulie mi-am schimbat jobul, a trebuit sa predau masina de serviciu si drept urmare am inceput sa caut o masina care va fi folosita preponderent in oras, motorizare hibrid sau PHEV si care sa nu treaca de 10-12k euro. Cum nu prea ma atrage designul Prius-ului iar cele cu plug-in au toate multi km, am gasit un Lexus CT 200H, an fabricatie 2011, unic proprietar si utilizator, cu 112.000 KM, istoric service complet la Toyota. Momentan nu am decat pozele de pe siteul de vanzare, urmeaza un detailing exterior (la interior e impecabila - de, masina de doctorita). N-am apucat sa fac decat un drum de Iasi-Bacau si ceva drumuri in oras, sta foarte bine pe drum, bine antifonata, directia e precisa, cutia E-CVT e placuta la condus.

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

7.jpg

8.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente.

Share this post


Link to post

Multumesc, la fel!

Share this post


Link to post

Oho ... salutam ! Cam rar pe aici in ultima vreme 😉

Eu am o urare usor diferita ... Sa o folosesti cu placere, oriunde ai drumuri.

Share this post


Link to post

Salutare, multumesc, la fel si tie! In ultimul an am fost prins tare cu jobul, am ramas singur (din 3, cati am fost) pe felia mea de activitate... Plus consemn non stop de la 1 mai, cand mi-a plecat ultimul coleg. E cam nasol sa ramai sa stingi lumina intr-o firma, exceptand salariile compensatorii.

GTC-ul merge foarte bine, in afara de pompa de apa schimbata anul trecut a cerut doar consumabile, remapul a fost cea mai de folos cheltuiala (ca investitie nu-i pot spune), cei 30 de caluti in plus se simt din plin. A ajuns aproape la 140K km si aduna zilnic km cu naveta la serviciu a sotiei si a lui fiu-miu (au locurile de munca la 2 km distanta unul de altul si folosesc aceeasi masina, avand si acelasi program). 

 

Tucsonul a fost vandut, era cam lenes la cei 112 CP si greutatea lui, dupa aia am mai avut ca masina de back-up la cea de serviciu un passat B6 din 2010 cu 170 CP cu care am fost in concedii (am renuntat la el de teama problemelor posibile cu pompa de ulei, a piliturii din sistemul de alimentare, a DPF-ului care ajunsese deja la 198 ml cenusa acumulata), un Aveo  care a facut si ala vreo 300 km in 8-9 luni iar din februarie am un Primera SW 1.9 DCI care trebuie sa plece saptamana asta la Constanta, unde va ramane definitiv.

 

Dupa vanzarea Acordului n-am putut sa ma obisnuiesc cu nici o masina, eram cat pe ce sa iau un CU2 din 2009 2.4 benzina insa s-a vandut inainte de ajunge sa o vad... Il astept pe florinellll s-o vanda pe-a lui :).

 

 

 

Edited by Wolfman
  • Haha 2

Share this post


Link to post

GTC-ul a ajuns la 148.000 km fara nici o problema; cum fiu-miu (care o conduce) lucreaza de acasa a ramas fara baterie saptamana trecuta, i-am luat ce-am gasit pe stoc la epiesa, un Rombat Silver de 70 A.

Lexus-ul n-a reusit sa ma convinga, asa ca am trecut la vara-sa cu popou naspa, Toyota Prius Plug-in ... Sotiei ii place mai mult asta, cica arata mai bine si are si portbagajul mai mare (asta-i drept). Am gasit libere numerele de la Accordul vandut in 2016, asa ca le-am mai platit odata .
Autonomia electrica e de 20 km acum, a fost si de 16 asta iarna... Cu incarcare acasa si la job reusesc sa fac 30-40 km/zi pe EV mode. De multe ori nici nu-i nevoie sa o incarc si acasa, am sub 6 km pana la serviciu, asa c-am avut perioade cand mergeam si cate o luna fara sa porneasca motorul termic.

Era mai misto CT-ul in interior, de exterior nu mai vorbesc... Insa sentimentul ca mergi aproape gratis fara sa scoti pic de fum 😄 e priceless. 

Are 126.000 KM (verificati pe carvertical si la reprezentanta), carte service doar la reprezentanta, sistemul hibrid cu inca 5 ani de garantie. Am facut cateva drumuri extraurbane, desi nu are vreo pretentie de sportivitate, in depasiri se descurca destul de bine cu acceleratia la podea, dand impresia de mai multi cai decat cei 136 CP declarati.

 

UFO.jpg

20200430_113412.jpg

20200430_113422.jpg

rear1.jpg

Edited by Wolfman
  • Like 3

Share this post


Link to post

De curiozitate, cat dureaza incarcarea pentru cei 20 km?

Share this post


Link to post

90 min la priza de 220 V.

Share this post


Link to post

mai exact ce nu ti a placut la Lexus..? 

Share this post


Link to post

Varcolacule ... mare dreptate ai ... La cat de urat e, spatele ala face toti banii 😂. Totusi, masina e al naibii de fiabila si, din interior, oricum nu vezi spatele 😆.  Sa o exploatati cu placere  !

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Merci, la fel!

@Rafi: Lexus-ul are garda la sol de 13 cm, trebuia sa parchez la cel putin 30 cm de bordura ca sa pot cobori din masina, apoi portbagajul era destul de mic (375 l fata de 443 la Prius) iar sistemul hibrid fara plug-in mi se pare destul de putin eficient. Ca sa detaliez, cu un plug-in, pentru un parcurs preponderent in oras, pe distante mici, ai posibilitatea sa mergi distante cumulate mari pe EV mode (am avut si 500 km parcursi fara sa porneasca motorul termic).

   Daca mai ai si posibilitatea de a incarca la job, dublezi autonomia, daca mergi la cumparaturi la Kaufland sau Cora idem. Ce nu-mi place la Prius plug-in este faptul ca odata descarcata bateria de tractiune de 4.4 KWH, n-o mai poti incarca decat la priza, spre deosebire de Outlander PHEV, de exemplu, la care ai posibilitatea de a o incarca si cu motorul termic (cu un consum mai mare de benzina, ce-i drept).

   Dupa terminarea autonomiei pe EV, Priusul plug in se comporta ca un hibrid normal (fara plug -in), avand doar autonomia de 2 km folosita la depasiri si la pornirea de pe loc.

 

 

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

A venit si randul Toyotei se ramana fara baterie de pornire (ce-i drept, cu un substantial ajutor din partea juniorului care a lasat o lampa de parasolar aprinsa vreo 4 zile)... Cand s-o pornesc, s-a aprins doar o parte din bord, totul terminandu-se intr-un tiuit sfasietor, de R2D2 ce-si da duhul. Bateria originala YUASA B24JIS avea 6.7 V. Am conectat-o la un charger UltimateSpeed de la LIDL pe modul AGM si dupa 26 ore avea 82% incarcare. Acum, dupa cateva drumuri prin oras s-a stabilizat pe la 12.5 V ca si inainte de infarct. O monitorizez si daca intr-o saptamana de stat in garaj scade sub 12.2 V  o sa-i caut inlocuitoare. Bateria originala este destul de greu de gasit si costa vreo 1200 lei. Din cate stiu, bateria de 12V nu are rolul de pornire motor ci doar de actionare pompa de frana la pornire, bord, media.
Probabil ca o sa iau o baterie de calitate AGM (nu neaparat YUASA), cu aceiasi parametri (45Ah 325A) sau ceva peste, doar sa incapa in spatiul existent.

N-am mai iesit din oras de 2 luni si consumul de benzina tinde spre zero. Ma gandesc foarte serios ca urmatoarea a doua masina va fi una full electrica, probabil Kona. Drumurile sunt peste 90 % in oras, in concediu este mai comod cu avionul iar pentru drumuri mai lungi ocazionale ramane Priusul.

20200524_100157_001.jpg

20200524_100228_001.jpg

3.jpg

Share this post


Link to post

Eu AGM am luat pt a mea Captiva Varta Silver Dynamic. Pana acum e foarte OK, porneste la sfert de fiecare data indiferent de tempratura sau de cat a stat (a stat si 2-3 saptamani iarna). Dar o am de aprox 1 an si 7 luni si tin dezactivat start-stopul ceea ce tu nu poti sa faci din ce banuiesc... Oricum a mea are 100Ah, tu cauti ceva la jumate.

Share this post


Link to post

La mine, din cauza dimensiunilor bateriei originale (Lungime: 236mm, Lățime: 129mm, Inaltime: 227mm) nu gasesc decat originala Yuasa AGM sau baterie clasica, 2-3 modele. Deocamdata vad ca si-a revenit bateria la ~12.55 V, daca reincep lucrul de la birou o s-o incarc zilnic (se incarca odata cu bateria de tractiune) si nu cred sa mai fie probleme. La primul semn o s-o inlocuiesc, oricum.

Stop-startul nu se poate dezactiva la hibride, motorul cu ciclu Atkinson este optimizat sa functioneze la turatii medii/mari, in stationare se opreste obligatoriu, ponirea de pe loc fiind doar pe electric (exceptie doar cand motorul termic e in warm-up).

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Pentru eram nevoit sa-i desurubez antena radio de cate ori puneam husa pe masina, am "tunat-o" cu antena tip aripioara de rechin, Vibe FM merge la fel de bine :). Antena am cumparat-o de pe EMAG, se conecteaza la soclul antenei originale.

A1.jpg

M4l.jpg

A3L.jpg

Share this post


Link to post

am una identica de care ma feresc sa o montez, imi e este ca nu am semnal bun.. dar m ai facut. curios..! 

Share this post


Link to post

Ma gandeam ca daca nu e suficient semnalul sa-i pun o serpentina suplimentara din sarma de cupru (este destul loc in interior), insa n-a fost cazul.

Share this post


Link to post

o sa testez fara sa o lipesc "definitiv", sa vad daca este ok

Share this post


Link to post

@Rafi

Pai la superb n-ai deja din aia de rechin?? 

Share this post


Link to post

nop, nu a avut navi de fabrica, are antena doar pt radio

Share this post


Link to post

@RafiOfftopic 

Nici a mea n-are navi, însă a avut antena rechin din fabrica. 

Share this post


Link to post

@Rafi Inainte sa o montezi/testezi baga o poza cu circuitul dinauntru ca sa vada si ochiul meu daca are amplificator sau e doar o sarma pe cablaj cu cateva componente pasive.

@Wolfman Tu ai doar poza aia sau mai ai una de detaliu? 

Share this post


Link to post

Nu de are nici o componenta, e doar un circuit imprimat cu o serpentina de cupru. Pot sa-i fac poze detaliate, daca vrei.

Share this post


Link to post

Dupa aproape trei luni de circulat exclusiv urban, ieri am facut aproape 170 km extraurban, drumul fiind destul de aglomerat pentru ca se intorcea lumea din minivacanta de Rusalii. Consum mediu 3.1, viteza medie 60 km/h. ODO 126800 km.

Bczm.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Sunt invidios, din toate punctele de vedere.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...